Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 32

Aihe: Aloittelijalle maasturi max 800e

Aloittelijalle maasturi max 800e

Hei,

Vaikka 20v vanha Helkamani vielä jotenkin rullaa, niin olen alkanut hekumoimaan uuden pyörän hankinnalla. Maastopyörän haluaisin, mutta olen sen verran pihalla tästä touhusta että pyytäisin kokeneemmilta mielipidettä. Toistaiseksi eniten kiinnostusta ovat herättäneet Velo&Oxygenissä tarjouksessa olevat Crescentin Kile ja Ymer (vaikka luulen että tuo Ymerin 27,5+ on tarpeisiini ehkä epäkäytännöllinen)

https://www.velo-oxygen.fi/polkupyor...yora-2018.html
    https://www.velo-oxygen.fi/polkupyor...yora-2018.html

Tänään sattui silmään Stadiumissa tarjouksessa oleva Occano X70, joka on ilmeisesti heidän oma merkkinsä. Vähäisten tietojen perusteella tuossa vaikuttaisi näin harjaantumattomaan silmään olevan ihan laadukasta osaa (hintaan nähden). En ole tuon hintaisissa pyörissä törmännyt esimerkiksi Rockshoxin etuhaarukkaan, vaan kaikissa tuntuu olevan sitä paljon täälläkin parjattua Suntouria. Onko tuossa katastofin ainekset kasassa? Olen kuitenkin köyhä opiskelija, eikä olisi varaa ostaa huonoa.

https://www.stadium.fi/urheilu/pyora...o.x70-29.black

Herääkö ajatuksia? Jos herää niin olisin erittäin kiitollinen jos jaat ne kanssani.

Hyvä keula mutta järkyttävän painoinen.

https://www.xxl.fi/white-xc-290-pro-...143906_1_style

Tuo varmaan kohta taas -20% jolloin menee budjettiin ja 2kg kevyempi kuin Occano. Keulan hinnalla saat koko pyörän: https://www.bike24.com/p2202028.html

Tällä budjetilla katselisin myös käytettyä jolloin saisi paremman pyörän mutta silloin kannattaa varmistaa keulan kunto/huoltotarve tarkkaan lisäkulujen välttämiseksi.

Mun on vaikea uskoa että jäykkäperä missä on mm. Shimano XT kammet ja n. 2 kg Recon-keula painaa oikeasti 14.3 kiloa, olisikohan 12-13 kg lähempänä totuutta? Joka tapauksessa Occano näyttäisi osiensa puolesta olevan varma valinta mutta rungosta on vaikea sanoa tietojen puuttuessa mitään, tosin tuskin siinä myöskään mitään on radikaalisti viallakaan. Crescenteistä kumpikaan ei oikein vakuuta.

Kiitos vastauksista. Käytettyä pyörää en uskalla näin tietämättömänä hankkia, vaikka varmaankin se halvemmaksi tulisi. Tuo Whiten pyörä näyttää kyllä hyvältä. Pitää käydä sitäkin ihan paikan päällä ihmettelemässä kunhan tästä taas matkustan peräkyliltä ihmisten ilmoille. Kai XXL:llä on suuri pyöräale ainakin pari kertaa vuodessa.

Joka tapauksessa tuo White on hintansa väärti, selkeästi parempi joka osa-alueella.

^^ XXL:llä alennuskampanjoita on vähän väliä, en ole juuri seurannut, mutta -20% saa usein. Tuskin tarvitsee odottaa puolta vuotta. Uutiskirjeen tilanneille oli omia -20% -kampanjoitakin.

Lainaan tätä, kun tarve ihan sama.
    Monesti kun kysytään budjettimaasturia niin ehdotetaan saksalaisia. Onko joku olennainen laatuero/geometria (en tarkoita itselle sopivuutta vaan esim keulakulmaa ym) erilainen noissa "merkki pyörissä"?
    Whiten mallissa kuitenki laatuosaa, ja tosi kevyt pyörä. Saa kivijalasta ja huoltoja päälle, niin onko edes mieltä harkita tilalle esim tällaista https://www.canyon.com/fi/mtb/grand-...on-al-6-0.html
    Ideana että white lähtee ulos 800€, kanjoni ehkä 900€ kun vähän odottelee.

Edit: Villinä korttina pyörävalinnassa kiinnostaisi fillari missä tubeless kiekot valmiina, linkittäkää jos semmoinen löytyy kohtuuhintaan, noihin kuitenkin kiekkopäivitys edessä kun tubeleksen haluaa...

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

http://www.chainreactioncycles.com/m.../rp-prod159725

Noissa Vitus:in pyörissä on osien lisäksi myös geometria kohdillaan. Hintalaatu aivan huikea!

Alivio vaihtajat ja reconin keula? Toki loiva keulakulma plussaa mutta silti mun mielestä specsit ei huippua? Voin toki olla väärässä
    Tarkennus että 29 olis toiveissa

^Jostain aina tingittävä tuossakin hintaluokassa mutta vaihtajat ja vastaavat helppoa ja halpaa päivittää parempiin.

Alivion vaihtajat on hyvät! Alaspäin vaihtaa yhdellä painauksella 3 pykälään asti ja ylös myös napakasti.

Pitää jonkun verran puolustaa kun noita aina haukutaan mutta en ole huomannut moitittavaa toiminnassa.

e: deoren takavaihtaja, alivio vipu

En huonoksi Vitusta hauku missään nimessä. Mielestäni nuo vaan eivät tee pyörästä PAREMPAA kuin tuo xxl myymä.... Veikkaan että ajan myötä XT on parempi kuin Alivio tai Deore

Heh marketit lykkää aina noita deoreita ym vaihtajia ties mihi pyörii ja niillä sitten niitä myydään huippupyörinä Itse katsoisin käytettyä, itselläkin oli noin saman verran budjettia ja sain sillä erittäin hyvän käytetyn.

^ Olen oppinut XT vaihtajan ja suntourin keulan yhdistelmästä ettei vaihtaja tietenkään kerro kaikkea.
    Mutta kysymys kuuluikin että mitä puutteita whiten pyörissä on, kun osasarja, keula ja paino on paperilla erittäin kunnossa?
    Käytettyä vältän siksi, että en ole hirveän taitava korjaaja ja muutenki kuluneiden osien vaihdosta voi yllättäen se hinta nousta lähelle uutta

On tuo varmasti alennuksessa hyvä vastine rahalle jos tuollaista etsii. 2x10 saa aika vaivattomasti muutettua 1x10. Mut tuohon normaalihintaa alkaa olee vaihtoehtoja, vaikka canondale cujo, mutta riippuu toki millaista pyörää etsii. Käytetyssä toki aina riskinsä enkä itsekään tuolla hintahaitarilla kovin vanhaa käytettyä ostaisi. Itse puntaroin myös käytetyn ja uuden välillä, saman tyyppiset pyörät, hintaeroa ei paljoa, käytetyn sai heti, uusi ois pitäny tilata. Käytetyssä sain kuitenkin halvemmalla paremmat komponentit ja hissitolpan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sampo12 Katso viesti
    ^ Olen oppinut XT vaihtajan ja suntourin keulan yhdistelmästä ettei vaihtaja tietenkään kerro kaikkea.
    Mutta kysymys kuuluikin että mitä puutteita whiten pyörissä on, kun osasarja, keula ja paino on paperilla erittäin kunnossa?
    Käytettyä vältän siksi, että en ole hirveän taitava korjaaja ja muutenki kuluneiden osien vaihdosta voi yllättäen se hinta nousta lähelle uutta

Säästöä näkyy esim siinä että kampisarja ei ole osasarjaa, pikku kilkkeet kuten shifterit ja etuvaihtajat astetta halvempaa kamaa, plus kiekot todennäköisesti edulliset. Tämä ei toki tarkoita että pyörä olisi huono, "säästöosatkin" on useimmiten asiallisia eikä mitään pommeja. Tämä ei siis ole mikään Whiten oma juttu, vaan samalla tavalla säästetään merkkipyörissäkin kuten Trekit, Konat yms.

^ Kiitos tämä selvensi. Kiekot olen ajatellut päivittää tubelekseen melko pian, koska käsittääkseni kohtalaiset saa kolmensadan hintaluokasta.
    Toinen vaihtoehto olisi tietty laittaa pyörään suoraan n. 1200€ mutta sillä(kään) ei taida saada hyviä tubeless kiekkoja

Jos olisin nykyisillä tiedoillani hankkimassa ekaa maastopyörää, niin keskittyisin ensisijaisesti rungon geometriaan ja sopivuuteen itselleni, toisena katsoisin keulan sopivuuden omaan käyttööni. Loput onkin sitten tingentangelia, jolla ei nyt niin suurta väliä. Päivittelisin parempaan sitä mukaa kun osia kuluu loppuun.

1200€ saa jo fillarin tubeless ready kiekoilla ja kumeilla ja muutenkin pätevillä osilla. Kannattaa muuten harkita myös 27,5+ renkailla olevia fillareita. Tuohon tonnin pintaan löytyy jo meinaan vaikka mitä kivaa, esim. Sonder Transmitter ja Trek Roscoe 8.
    Whiten ja Occanon ynnä muiden markettipyörien geometrioista ja runkosuunnittelusta vielä sen verran, että nuo merkit tilaavat runkonsa suoraan Kiinasta valiten alihankkijan valikoimasta sopivimmat ja alihankkija sitten laittaa sovitut kilkkeet kiinni ja tarrat kylkeen. Ei tarvitse pelätä että noissa näkee mitään innovatiivista runkosuunnittelua. Huonot osat voi vaihtaa, huonoa geometriaa ei.

^ Jotenkin plussa ei sytytä, johtuuko siitä että ajan tuolla myös työmatkaa ja en aja kovin pahoissa paikoissa tai pehmeällä :/. Haluatko heittää linkkiä pariin pyörään missä tuo hinta, tubeless ja muutenkin pätevä? 29 mielellään, mutta lupaan harkita plussaa myös kun niissähän usein on optio 29 olemassa uusilla kiekoilla. Kiitos kun jaksatte antaa ajateltavaa !

http://www.chainreactioncycles.com/m.../rp-prod159768

http://www.chainreactioncycles.com/m.../rp-prod159431

Tuossa pari, valitettavasti Nukeproofista näyttää olevan vähän huonosti jo runkokokoja jäljellä.

Itselläni on tuo White XC 290 Pro, eikä mitään valittamista, mutta jossain edellisessä vastaavassa threadissa joku muistaakseni ounasteli, ettei XXL:ssä ainakaan olisi Swissin keulan huolto-osaamista, eli se pitäisi teetättää jossain muualla?

Virallista huoltoa ei löydy DT Swiss:ille käsittääkseni koko maasta. Voi olla osien saanti aika hankalaa.

Ainakin Fillariosa näyttäisi pikaisen googlauksen perusteella tarjoavan huoltoa DT Swiss -keuloille.

Alen kunniaksi ajelin vartin verran tolla whitella. Myyjä sanoi että aja niin kauan kun haluat, eli sen suhteen hyvä palvelu! Oikein en muuta osannut tutkia kun että koko sopii ja keula toimii.
    Melkein tekisi mieli ostaa kun hyviä ajokelejä jäljellä...

Me kun etsittii puolisolle pyörää niin sai vaa liikkeen sisällä rullata vähän.. ei ostettu sieltä pyörää

^ Aikasemmin sanottu että saa parkkipaikan kiertää. Tää myyjä oli kyllä ihan pihalla muutenkin

https://tekniikanmaailma.fi/tm-verta...515-84e84c10-1
    Canyonin ylivoima pisti miettimään sitäkin vaihtoehtoa. Toimituskulujen vastineeksi saisi momenttiavaimen ja iskaripumpun
    Whiten puolella taas paperilla parempi keula ja jälleenmyyjä lähellä
    Onko täällä kuskeja ketkä olis ajanu whitea sekä canyonin 6.0 tai 5.0?

En ole kanjoneita ajanut mutta nyt tuon TM:n testin luettuani voin kyllä allekirjoittaa nuo Whiten ominaisuudet. Lähtee kyllä kun hauki rannasta ja olen pyörästä pitänyt todella paljon. Kuitenkin jos nyt hommaisin pyörää (minkä varmaan teenkin ) niin hankkisin geometrialtaan "rennomman" vehkeen. Esim. tuo Vitus Sentier tyylinen kiinnostaisi. Täytyy vaan päästä ensin ajamaan tuonkaltaista laitetta.

Itse hommasin Whiteen 20mm lyhyemmän stemmin ja Ice V8 droppitolpan. Nämä helpotti kummasti teknisten pätkien selättämistä. Suosittelen.

Samanlaisia aiheita

1. Aloittelijalle maasturi alle 600€?
    By Timo in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 37
    Viimeinen viesti: 05.06.2018, 10.00
  2. MTB suositukset n.800e
    By Jiikoo1 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 30.05.2015, 08.36
  3. KTM ultra fire 27,5'' maasturi aloittelijalle?
    By mikvah in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 24.03.2015, 23.35
  4. Aloittelijalle hybridi (alle 800e, <150km/vko)
    By swopp in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 23.05.2014, 06.24
  5. Maastopyörää 800e
    By Jaketius in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 23.07.2013, 12.48

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja