Näyttää tulokset 1 - 5 / 5

Aihe: Kuriirifirmat ja rahtikulut.

  1. #1
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.096

    Kuriirifirmat ja rahtikulut.

    Jotain 7 vuotta mulle on tullut tänne tavaraa, jopa kaksi kertaa per kuu. Ikuna en tajua kuinka tää kuskaaminen on ns.kannattavaa. Milloin tuo pakkarillaan mitätöntä pakettia Joensuusta asti, milloin vielä pienemmän lähetyksen kuorma-autokuski soittaa mulle jotta pääseekö siellä pihassa kääntymään.
    Amazonilta jotain järkevää ja joskus ns. tuurilla jotain ynnä ilman rahtikuluja kun tilaan niin varsinkin.

    Meillon loppujakelua hoitamassa perinteinen Posti ja myös tää Matkahuolto. Miksei nuo kelpaa????
    I väntan på ännu dåligare tidet

  2. #2
    Haja-asutusalueilla yksittäisten pakettien osalta se ei olekaan kannattavaa, ei edes lähelle, mutta isommassa kuvassa, kun kuriirifirmat saa jonkun ison postimyyntifirman kanssa sopparin pakettien kuskaamisesta niin kokonaisuudessa homma onkin kannattavaa. Kuitenkin sopimusten mukaan näiden kuriirien pitää ne paketit kuskata myös sinne susirajalle ja kun se lähetys lähtee sieltä lähetyspäästä tuhansien muiden pakettien kanssa kuriirifirman kyytiin niin logistiikan järjestäminen kuriiri->posti/matkahuolto kaikkien sopparien jne. vääntö ei tekisi hommasta sen kannattavampaa.

  3. #3
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.096
    Yritän ymmärtää. Ei mulla sillai valitettavaa, kaikki pakettini on tulleet, jos ei ajallaan niin kuiten. Mutta tätä homman ekonomiaa minä mietin.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  4. #4
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    3.330
    Päälaellaan on asiat entiseen verrattuna. Tukkuliikehommissa tuli melkoisen kauan sitten työskenneltyä ja kaupallista kouluakin samalla, tavaran kulusta maailmalta meikäläisille kuluttajille oli ihan erilainen aate kuin tämä mistä ab tuossa keskustelua avaa. Samoin harvakseltaan tilailen pyöriin liittyvää maailmalta ja moniakin kertoja miettinyt tuota jokseenkin nurinperin toimivaa bisnestä, pieniä yksittäisiä ostoksia lähetetään kulkemaan pitkin palleroa, joka kerta tilatessa tulee ajatus - kauankohan tämä vielä toimii. Omalta osaltani jatkan edelleen tilailua miettimättä enempää jakelun kannattavuutta, kait ne jostain sen repivät, onpa tullut joskus ajatus, että lähettäjät osallistuvat kustannuksiin?

  5. #5
    Yleensä kun ison verkkokauppa miettii miten saisi tavarat asiakkaille, se pyytää tarjousta eri logistiikkafirmoilta. Kauppa kertoo paljonko tavaraa kulkee, millasta tavaraa, miten tavaran määrä jakautuu ajallisesti ja maantieteellisesti. Samalla kauppa saattaa kertoa myös omat vaatimuksensa toimitusajan ja -varmuuden suhteen jne... Sitten se saa todennäköisesti kuljettajalta jonkun hinnan joka on aika lailla muuta (määrästä riippuen) kuin kuluttajan normihinta kioskilla. Verkkokauppa sitten päättää paljonko se veloittaa toimituksesta asiakkaalta, ei siis välttämättä koko maksamaansa summaa. Yksikään lähetys ei ole verkkokaupalle kuitenkaan ilmainen. No, kaupat tehneellä logistiikkafirmalla on sitten tietysti omat alihankintaketjunsa, jotka sitten hoitaa oman pätkänsä. Tosiaan, kuten yllä mainittu, kuljettaminen 'peränurkille' ei ole kuljetusfirmalle kannattavaa lainkaan, mutta tappiota sitten katetaan keskustojen paremmin kannattavilla kuljetuksilla.
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •