Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Planet X Full Monty SL vai Vitus Substance V2 105 vai muu

Planet X Full Monty SL vai Vitus Substance V2 105 vai muu

Heipa, mittaa noin 173cm ja inseam 81-82cm.

Maastoon on omat vehkeet ja nyt hankinnassa pyörä asfaltille ja sora/hiekkateille (mutta ei todellakaan mihinkään juurakkoon). Mulla on aikaisemmin ollut Cube Cross Race Disc 53cm rungolla, jossa ajoasento oli mielestäni ok (geometria).

Budjetilla hankkimassa, hinta noin 1200€ (+/- jotain).

Lähinnä katsonut näitä kahta "halpista".

Vitus Substance V2 105 (koska väri miellyttää enemmän kuin Apex versiossa)
    • cro-moly runko (painava, ilmoitettu paino 11.7kg jollekkin koolle), mulle ihan sama onko alumiini vai teräs
    • hiilikuitu-keula
    • 27.5 renkaat, 47c (ei ehkä ihan rock asfaltilla)
    • läpiakselit (tiedä sitten onko omissa ajoissa mitään väliä vs QR, muissa pyörissä on läpiakselit )
    • Shimano 105, 2x11, 48/32, kasetti 11-32
    • Hydrauliset jarrut
    • Koko: M/54cm

Planet X Full Monty SL (SRAM Rival 1)
    • alumiini runko (10.2kg ilmoitettu M-koolle)
    • hiilikuitu-keula (mutta ilmoitettu carbon bladed eli ei ole koko kuitukeula?)
    • 700 38c rengastus
    • QR akselit
    • SRAM Rival 1, 1x11, 42 ja kasetti 11-42
    • Hydrauliset jarrut
    • Koko: S

Substancessa mietityttää eniten tuo 27.5 rengastus maantiellä ja painaahan se jotakin, mutta on mulla painavempiakin pyöriä ja niillä voi ajaa metsässä. Jos mä oikein osasin noita tietoja syötellä johonkin geometria laskuriin niin tuossa Substancessa on korkeammalla tuo vaakaputki kuin Cubessa oli sekä tuossa Full Montyssä. Tuohon Substanceen saa tietty vaihdettua 700c kiekot mutta ei ne ilmaisia ole, joten sitten taas hinta pompsahtaa aika lailla.

Full Montyssä miellyttää 1x11 voimansiirto ja rengastus ehkä parempi asfaltille. Läpiakselien puutteesta voi urputtaa mutta ei pitäisi olla mikään ongelma. Kuitukeula ei ole full carbon, mutta mutta. Full Montyn kuvaa kun katsoo niin ihmetyttää tuo "takakolmion" liitos satulaputkeen, lähteekö murtumaan jos satulaputki kovinkin ylhäällä vai kuvittelenko vaan?

Eniten Planet X -merkissä "huolestuttaa" niiden QA. Pari vuotta sitten ne teki sen on-onen läskirungon jossa kammet ei mahtuneet pyörimään Planet X London road satulaputkissa on ollut heittoja niin vaikea saada satulaa pysymään ylhäällä (singletrackworld).

Saanko hyväksynnän tilata kumman vaan vai onko mielipiteitä jompaa kumpaa vastaan/puolesta? Vai pitääkö katse kääntää johonkin ihan muuhun muistaen, että pysytään tuossa noin 1200€ hintaluokassa.

Ohhoh, aikamoisia heittoja PX:n satulaputkissa mutta en olisi kovinkaan huolissani. Suomeen tai ainakaan foorumilaisille noita ei liene kuitenkaan päätynyt yhtään tai ainakaan itse en ole lukenut yhdestäkään. Ja noi singletrack foorumin postauksetkin on jo useamman vuoden vanhoja joten voisi kuvitella että homma saatu kuosiin.
    Muutenhan Planet Xltä tilaaminen on aina kuin lapsena joulun odottaminen.
    Koskaan ei tiedä mitä saa
    Oma Londin roadi jonka reilu vuosi sitten tilasin oli kuitenkin virheetön ja aivan täydellisesti koottu sekä säädetty.
    Ei tarvinnut edes kahvojen asentoa säätää.

Makean näköinen toi Vituskin on mutta itse noista kahdesta ottaisin kuitenkin PX:n. Ei mitään merkkiuskollisuutta eikä spekseihin tuijotamista vaan ihan fiilispohjalta.
    huom.Tällä kommentilla ei siis mitään painoarvoa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti V-P.V Katso viesti
    Ohhoh, aikamoisia heittoja PX:n satulaputkissa mutta en olisi kovinkaan huolissani. Suomeen tai ainakaan foorumilaisille noita ei liene kuitenkaan päätynyt yhtään tai ainakaan itse en ole lukenut yhdestäkään. Ja noi singletrack foorumin postauksetkin on jo useamman vuoden vanhoja joten voisi kuvitella että homma saatu kuosiin.
    Muutenhan Planet Xltä tilaaminen on aina kuin lapsena joulun odottaminen.
    Koskaan ei tiedä mitä saa
    Oma Londin roadi jonka reilu vuosi sitten tilasin oli kuitenkin virheetön ja aivan täydellisesti koottu sekä säädetty.
    Ei tarvinnut edes kahvojen asentoa säätää.

Makean näköinen toi Vituskin on mutta itse noista kahdesta ottaisin kuitenkin PX:n. Ei mitään merkkiuskollisuutta eikä spekseihin tuijotamista vaan ihan fiilispohjalta.
    huom.Tällä kommentilla ei siis mitään painoarvoa
    Tilasin PX:ltä London Roadin 29.7. Nyt olen viikon verran jo ehtinyt ajelemaan pyörällä ilman suurempia ongelmia, joten ainakin tällä kertaa toimitusaika ja tuotteen laatu olivat hyvällä tasolla.

Vaimolle tilasin London Roadin kun oli houkuttelevassa tarjouksessa. PX ei pettänyt tälläkään kertaa kasauksen laadussa, mm. kahvat olivat eri korkeuksilla ja takavaihtajan rajoitinruuvi säätämättä. Edellisestä pyörästä oppineena osasin asennoitua tähän ja vain tuo rajoitinruuvi jäi tarkistamatta. Onneksi olin mukana lenkillä kun piti ketjua repiä pakan ja pinnojen välistä.

Eli hintaan nähden sieltä saa mielestäni ihan hyviäkin pyöriä, mutta pitää tiedostaa että kasausvirheitä voi joutua korjaamaan ja asiakaspalvelusta yritys on hyvin tunnettu. Valitettavasti vain ei hyvästä sellaisesta.

Kuulostaa siltä, että Vitus ei ole järkivalinta sinulle. Nuo 27,5" kiekot ja teräsrunko ovat se pyörän "juttu", joten jos molemmat ovat miinuksia, niin ehkä kannattaa katsella jotain muuta. Mutta eikös tuosta Substancesta ole versioita myös 700c kiekoilla?

Vituksella on myös perinteisempi 700c cyclo Energie, jossa on alumiinirunko. Se on vastaavilla komponenteilla halvempi ja kevyempi kuin Substance.

Aikaisemmille kommentoijille: juu käynyt selväksi että P-X:stä voi tulla mitä vaan ja asiakaspalvelu ei ole aina parhaimmillaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Kuulostaa siltä, että Vitus ei ole järkivalinta sinulle. Nuo 27,5" kiekot ja teräsrunko ovat se pyörän "juttu", joten jos molemmat ovat miinuksia, niin ehkä kannattaa katsella jotain muuta. Mutta eikös tuosta Substancesta ole versioita myös 700c kiekoilla?

Vituksella on myös perinteisempi 700c cyclo Energie, jossa on alumiinirunko. Se on vastaavilla komponenteilla halvempi ja kevyempi kuin Substance.
    Ei se teräs ollut miinus, ei aiheuta vaan mitään wow-juttua mussa. Se ainut arvostelu mikä siitä Apex 1 versiosta löytyy niin ei hehkuta tuota terästä tuossa pyörässä, mutta arvostelusta jää positiivinen kuva. Itseä ulkonäöllisesti tuo Substance mielyttää enemmän kuin Full Monty. Substancesta tosiaan pitäisi olla V1 versio joka on 700c kiekoilla mutta sitä ei löydy edes Vituksen sivuilta. Ei toi 27.5 ole mulle mikään ehdoton ei, arveluttaa vain mutta ostamalla ja kokeilemallahan se selviää oliko mun juttu ja oppirahat saa maksettua

Pitää vilkaista myös tuo Energie, kiitos.

Usea valmistaja myy pienempiä kokoja noilla alamittaisilla kiekoilla, sinuna jättäisin väliin. Maastopyörässä kyllä palvelee asiaa mutta ei oikein tuollaisessa, siis puhdas mielipide.

Hyvinhän tuota Vitusta voi ajaa 700 kiekkojen kanssa mikäli 650 ja iso ilmatila ei ole oma juttu.

Vituksessa on 650x47 byway jonka ulkohalkaisija on sama kuin 700x30 kumeilla
    Ja myöskin Vituksen sivut sanovat että 700x37 mahtuu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Camdo Katso viesti
    Hyvinhän tuota Vitusta voi ajaa 700 kiekkojen kanssa mikäli 650 ja iso ilmatila ei ole oma juttu.

Vituksessa on 650x47 byway jonka ulkohalkaisija on sama kuin 700x30 kumeilla
    Ja myöskin Vituksen sivut sanovat että 700x37 mahtuu.
    Mulla on nyt Vituksessa Schwalben 700x40 renkaat, ja rengastilaa on vielä hyvin jäljellä. 42 menee ainakin, sitä leveämmällä voi tehdä jo tiukkaa.

Jos et ole kokeillut terästä niin kokeilepa. Voit yllättyä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti BB Holland Katso viesti
    Jos et ole kokeillut terästä niin kokeilepa. Voit yllättyä
    Niinhän ne sanoo, että kaikkea pitää kokeilla paitsi - no ei mennä siihen nyt. Tuosta Apex versiosta löytyy arvostelu ja siellä sanotaan lontooksi:

"The 4130 chromoly tubes used in the Substance's construction are double butted, but you don't get much of that smooth, vibration-damping 'steel feel' coming through; it's actually quite a firm frame."

Että se siitä teräs rakkaudesta Vituksen kanssa

Kun vertaa noita Vituksen kuvia tuohon Full Montyyn, niin on noissa hitsauksissa eroja En tiedä mikä robotti on noi Planet X rungot kasannut, mutta ei niitä tursuvia hitsisaumoja ole viittitty siloitella ja hinta ei mun mielestä sitä tässä selitä (Full Monty maksaa saman kuin Cuben CC:t ja saumoissa iso ero).

Päädyin Vitukseen. Se on polkupyörä ja sillä voi ajaa.

Samanlaisia aiheita

1. Pelago Stavanger (Outback) vs. Vitus Substance Tiagra
    By Chito in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 22.09.2018, 08.16
  2. Planet X
    By janneko in forum Kaupat
    Vastaukset: 236
    Viimeinen viesti: 10.09.2018, 22.38
  3. Planet-X SL Pro Carbon ?
    By Keskiäkäinen lohjalainen in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 70