Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 88

Aihe: Ohittamisesta sekoava pyöräilijä uhkailee Karhusaarentien sillalla Espoossa

Huutomerkki! Ohittamisesta sekoava pyöräilijä uhkailee Karhusaarentien sillalla Espoossa

Olen 95% varma että sain kunnian tänään aamun työmatkalla tutustua tässä uutisessa mainittuun kaveriin: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005549786.html

Epäilen näin siksi että paikka on sama ja tapahtumankulku oli muuten täysin identtinen linkistä löytyvään juttuun, ainoastaan sillä erotuksella että tällä kertaa kaveri tyytyi soittamaan suutaan. Ajoin siis Espoosta keskustaa kohti Keilaniemen rannan kautta, menin Karhusaarentien yli valoista ja käännyin oikealle sillalle. En edes huomannut että olisin siinä kohtaa ohittanut ketään, mutta sillalla takaa rinnalle +25 vauhdissa veivasi pyörällä (ehkä sinkula, musta runko, bullhorn-tanko) +/- 40v aika isokokoinen pitkätukkainen kaveri, ja keskustelu käytiin about näin:

"Luuletsä olevasi kova jätkä kun ohittelet ihmisiä pyörällä täällä??"
    "Anteeksi sanotko uudestaan, en kuullut" (otan korvanapit korvista)
    "Sä luulet olevasi joku kova jätkä kun ohittelet täysiä, häh???"
    "Anteeksi voitko toistaa että varmasti ymmärsin mistä on kysymys"
    "Mee s**tana tonne metsään ajamaan, se on turpaan seuraavalla kerralla!!!"
    "Siis mitä ihmettä oikein selität??"
    "Tollaiset trikoot päällä v*ttu, näytät ihan homolta!!"
    "Jaahas, no kuule minä toivotan sulle erittäin mukavaa päivänjatkoa!!" (kiihdytän vauhtia ja kaveri tippuu)
    "HAISTA V*ITTU!!!" (huutaa perään)

Että näin Mietin että kaveri on joko huumeissa ja/tai kärsii jostakin astetta vakavammista mielenterveysongelmista, mutta joka tapauksessa harvinaisen aggressiivinen kaveri joka olisi varmaan pienemmässä vauhdissa alkanut mättää turpaan kuten helmikuussa oli käynyt. Työpäivän kuluessa kun kerroin duunikavereille jutusta tuli tuo uutinen mieleen, ja soitin jutussa mainitulle poliisille. Kerroin että mitä todennäköisimmin sama kaveri jatkaa menettelyään, ja tiedot kirjattiin tutkintaan. Poliisi kysyi onko vaatimuksia mutta sanoin etten lähde pieneen sakkojuttuun asianomistajaksi.

Joka tapauksessa tämmöistä voi osua kohdalle, ja jos törmäätte ko. hyypiöön niin soittakaa mielellään Länsi-Uudenmaan poliisille, niin käyvät poimimassa kaverin talteen. Itse suorastaan odotan innolla josko näen tyypin uudestaan, tuli heti jännitystä tylsälle työmatkalle Varovaisesti kannattaa kuitenkin ottaa ettei käy käsiksi.
    -L.

Mitä mannapienimö sanoi mannasuurimolle nakkikioskijonossa? -Luuletko olevasi kovakin jätkä?? Mä vedän sua turpaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Olen 95% varma että sain kunnian tänään aamun työmatkalla tutustua tässä uutisessa mainittuun kaveriin: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005549786.html

Epäilen näin siksi että paikka on sama ja tapahtumankulku oli muuten täysin identtinen linkistä löytyvään juttuun, ainoastaan sillä erotuksella että tällä kertaa kaveri tyytyi soittamaan suutaan. Ajoin siis Espoosta keskustaa kohti Keilaniemen rannan kautta, menin Karhusaarentien yli valoista ja käännyin oikealle sillalle. En edes huomannut että olisin siinä kohtaa ohittanut ketään, mutta sillalla takaa rinnalle +25 vauhdissa veivasi pyörällä (ehkä sinkula, musta runko, bullhorn-tanko) +/- 40v aika isokokoinen pitkätukkainen kaveri, ja keskustelu käytiin about näin:

"Luuletsä olevasi kova jätkä kun ohittelet ihmisiä pyörällä täällä??"
    "Anteeksi sanotko uudestaan, en kuullut" (otan korvanapit korvista)
    "Sä luulet olevasi joku kova jätkä kun ohittelet täysiä, häh???"
    "Anteeksi voitko toistaa että varmasti ymmärsin mistä on kysymys"
    "Mee s**tana tonne metsään ajamaan, se on turpaan seuraavalla kerralla!!!"
    "Siis mitä ihmettä oikein selität??"
    "Tollaiset trikoot päällä v*ttu, näytät ihan homolta!!"
    "Jaahas, no kuule minä toivotan sulle erittäin mukavaa päivänjatkoa!!" (kiihdytän vauhtia ja kaveri tippuu)
    "HAISTA V*ITTU!!!" (huutaa perään)

Että näin Mietin että kaveri on joko huumeissa ja/tai kärsii jostakin astetta vakavammista mielenterveysongelmista, mutta joka tapauksessa harvinaisen aggressiivinen kaveri joka olisi varmaan pienemmässä vauhdissa alkanut mättää turpaan kuten helmikuussa oli käynyt. Työpäivän kuluessa kun kerroin duunikavereille jutusta tuli tuo uutinen mieleen, ja soitin jutussa mainitulle poliisille. Kerroin että mitä todennäköisimmin sama kaveri jatkaa menettelyään, ja tiedot kirjattiin tutkintaan. Poliisi kysyi onko vaatimuksia mutta sanoin etten lähde pieneen sakkojuttuun asianomistajaksi.

Joka tapauksessa tämmöistä voi osua kohdalle, ja jos törmäätte ko. hyypiöön niin soittakaa mielellään Länsi-Uudenmaan poliisille, niin käyvät poimimassa kaverin talteen. Itse suorastaan odotan innolla josko näen tyypin uudestaan, tuli heti jännitystä tylsälle työmatkalle Varovaisesti kannattaa kuitenkin ottaa ettei käy käsiksi.
    Mihinkä aikaan olit liikkeellä?
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Mihinkä aikaan olit liikkeellä?
    Klo 8:15 aikaan siinä sillalla.
    -L.

Mitä mannapienimö sanoi mannasuurimolle nakkikioskijonossa? -Luuletko olevasi kovakin jätkä?? Mä vedän sua turpaan!

Ohittamisesta sekoava pyöräilijä uhkailee Karhusaarentien sillalla Espoossa

Ihan hyvä poistua paikalta, ei tärähtäneiden kanssa kannata yrittää neuvotella. Kuva toki olisi kiva, poliisikin voisi arvostaa. Pitäisikö tuonne mennä kameran kanssa ohittelemaan, pitää vain olla sen verran paukkuja jaloissa jäljellä, että pääsee karkuun..

Mihin aikaan päivästä tämä jonopyöräilyn kannattaja oli liikkeellä? Edit: ai se vastattiinkin jo, 8:15.

Pyöräkaistojen risujemmari.

Ei kannata lähteä provosoimaan. Vaikka itse pääsisikin karkuun niin tällainen tyyppi saattaa purkaa aggressiot sitten seuraavaan paikalle tulijaan, joka pahimmassa tapauksessa on joku koululainen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SotkuPekka Katso viesti
    Joo oli aika samanlainen mutta vähemmän päihtynyt, vähän kuin sketsihahmo suoraan Kummelista höystettynä alustavalla väkivallan uhalla Jännä juttu ettei ollut mitään varsinaisia ulkoisia merkkejä sekopäisyydestä, päällepäin melko tavallisen oloinen kaveri. Ilmeisesti erittäin suuri hinku päästä tappelemaan jonkun kanssa, ja varmaan tuolla tyylillä ennen pitkää lykästää... Kaikenlaisia sukankuluttajia
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vectori Katso viesti
    Ei kannata lähteä provosoimaan.
    Tarkoitit varmaan provosoitumaan. Kaveri ei mitään muuta tehnyt kuin yrittänyt saada aikaan vastareaktioita ihan vanhan koulukunnan pään aukomisella. Jo äänensävy oli sellainen että voin kuvitella jonkun polttavan kääminsä kahdessa sekunnissa.. Tosiaan pää kylmänä kuten kriminaalien/hullujen kanssa yleensäkin, onneksi olen töiden puolesta ollut ennenkin tekemisissä niin tilanne meni suht ok.
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SotkuPekka Katso viesti
    Eih, vaan Etelän Hedelmä! Liian paljon väkeä pienehköllä alueella ja päät alkaa pehmenemään.
    Suomen suomalainen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vectori Katso viesti
    Ei kannata lähteä provosoimaan. Vaikka itse pääsisikin karkuun niin tällainen tyyppi saattaa purkaa aggressiot sitten seuraavaan paikalle tulijaan, joka pahimmassa tapauksessa on joku koululainen.
    En tiedä montako hymiötä riittäisi siihen, että ei otettaisi tosissaan.. Tämä heppuhan provosoitui ihan yrittämättä, joten eipä sitä voi välttää jos kohdalle sattuu. Tuskin kukaan jättää hitaampia ohittamatta näiden tapausten takia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yedi Katso viesti
    Eih, vaan Etelän Hedelmä! Liian paljon väkeä pienehköllä alueella ja päät alkaa pehmenemään.
    Ennemminkin vuosia sitten läpi ajetun mielenterveyspotilaiden avohoidon tulos. Sellaisia potilaita, jotka olisivat sairaalahoidon tarpeessa, kuljeskelee paljon ihan vapaana ja tapaa parin viikon välein lääkäriä tai jotain tukihenkilöä ja ottaa lääkkeensä jos muistaa. Serkkupoika näki läheltä tämän muutoksen ja sanoi että olisi parempi puhua avoheitteillejätöstä kuin avohoidosta.

Toivotaan ettei mitään pahempaa tapahdu ennenkuin poliisi saa tyypin kiinni. Tuollainen henkilö voi olla vaikka kuinka harhainen ja varustautunut vaikka teräaseella.

Ja enpä muuten olisi niin varma onko maassamme pienemmän asukastiheyden alueilla vähemmän mielenterveysongelmia asukasmäärään suhteutettuna kuin suuremman asukastiheyden alueilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Tuskin kukaan jättää hitaampia ohittamatta näiden tapausten takia.
    Nyt täytyy kyllä alkaa vakavasti pohtia onko ohittaminen luonteeltaan syrjintää. Joku voi kokea sen hyvin loukkaavana
    -L.

Kuuluukohan kyseinen henkilö fillarifoorumin käyttäjiin? Joku aktiivinen kirjoittaja kenties?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Ennemminkin vuosia sitten läpi ajetun mielenterveyspotilaiden avohoidon tulos. Sellaisia potilaita, jotka olisivat sairaalahoidon tarpeessa, kuljeskelee paljon ihan vapaana ja tapaa parin viikon välein lääkäriä tai jotain tukihenkilöä ja ottaa lääkkeensä jos muistaa. Serkkupoika näki läheltä tämän muutoksen ja sanoi että olisi parempi puhua avoheitteillejätöstä kuin avohoidosta.

Toivotaan ettei mitään pahempaa tapahdu ennenkuin poliisi saa tyypin kiinni.
    Ei enää rahat riitä kaikkeen... (Kotimaisen ja maailmalta tulevan) Loisväen elättämiseen laitetaan miljardeja vuosittain, joten hoidosta on säästettävä!

Lainsäädännössä ei taida vielä olla kieltoa ohittajalle avautumisesta, joten poliisi ei kai tuollaiseen voi kauheasti puuttua...
    Suomen suomalainen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yedi Katso viesti
    Lainsäädännössä ei taida vielä olla kieltoa ohittajalle avautumisesta, joten poliisi ei kai tuollaiseen voi kauheasti puuttua...
    Mee s**tana tonne metsään ajamaan, se on turpaan seuraavalla kerralla!!!"
    Taitaa tämä mennä laittomuuden puolelle. laiton uhkaus tjsp. voisi olla nimike. Tietty vaikka jotkut minisakot voi tuntua mitättömältä vaateelta, mutta kertautuessaan ne saattaa alkaa tuntumaan.

Täällä pohjoisessa jos tuollaisista puheista soitat poliisille, sinulta kysytää heti, tapahtuiko mitään. Jos ei, niin homma jää siihen. Kaikki on hyvin.
    „Quäl dich, du Sau!“ (Udo Böltz)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sianluca Katso viesti
    Täällä pohjoisessa jos tuollaisista puheista soitat poliisille, sinulta kysytää heti, tapahtuiko mitään. Jos ei, niin homma jää siihen. Kaikki on hyvin.
    Tuskin ne etelässäkään yksittäistapausen perään lähtee, mutta taparikollinen on eri juttu. Voihan niitä sakkoja kirjoitella nipussa sitten, kun taas sattuu enemmän.

Myöskin kirjaustavoissa on eroja. Jos on vaateita, niin asia pitää tutkia ja siirtää mappi ö:hön, muuten se kirjataa hyvä tietää osastolle, jos sinnekkään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Tuskin ne etelässäkään yksittäistapausen perään lähtee, mutta taparikollinen on eri juttu. Voihan niitä sakkoja kirjoitella nipussa sitten, kun taas sattuu enemmän.

Myöskin kirjaustavoissa on eroja. Jos on vaateita, niin asia pitää tutkia ja siirtää mappi ö:hön, muuten se kirjataa hyvä tietää osastolle, jos sinnekkään.
    Tuon helmikuussa uutisoidun pahoinpitelyn esitutkinta on edelleen kesken koska epäiltyä ei ole löytynyt. Maininta omasta tapauksesta merkittiin siis siihen juttuun, että samaa toimintaa havaittu. Ei tosiaan 10 päiväsakon laittomaan uhkaukseen huvita lähteä kun parhaimmassa tapauksessa pääsen odottelemaan saman ryökäleen kanssa käräjäoikeuden aulaan "Terve terve, huutelit mulle tuolla ja olitko jonkun hakannutkin, hauska taas nähdä!"
    -L.

^Ja se käräjäoikeuden aula ei välttämättä ole se kiusallisin paikka. Kun oikeutta käydään niin kannattaa muistaa että omat henkilötiedot usein menevät myös vastaajan tietoon. Joten kutsumattomia vieraita voi tulla, ja lenkkiseuraa voi olla ulkona odottelemassa. Jotenka en minäkään jonkun hullun huutelemisten takia lähtisi mitään rikosilmoituksia tekemään. Henkilövahinkoihin johtava päällekarkaus on sitten toinen juttu.

Offtopikkina, ajatelkaa, Aarnio-jutussa jopa poliisin tiedottajien nimiä on päätynyt lehtien sivuille. Oikeuden läpinäkyvyys on hyvin tärkeää Suomessa.

Ei kai siihen rikosilmoitusta tarvitse että poliisi käy hakemassa häirikön kaappiin.

Karun kuuloista kun kyseessä pyörätie. Mites paljon tätä samaa tapahtuu autoilijoiden osalta? Tosin osapuolet ei kuule toisiaan. 🤔😁

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Krabba Katso viesti
    Ei kai siihen rikosilmoitusta tarvitse että poliisi käy hakemassa häirikön kaappiin.
    Eipä taida yhdestä pahoinpitelystä ja yhdestä laittomasta uhkauksesta epäilty kovin kauaa viipyä viranomaisten hallussa.
    Varsin pian pääsee ulkoilmaan ja niin halutessaan jatkamaan harrastuksiaan.

Jäsen LJL tietää toki vielä tarkemmin.
    Enimmäkseen vaaraton.

^ Ohittaminen ei kyllä ole mitenkään tasa-arvoista - mennään eri nopeudella. Ja maksukykyiset maantiekevytpyöräilijät ovat etuoikeutetussa asemassa.

Hitaammillakin täytyy tulevaisuudessa olla oikeus joutumatta ohitettavaksi! Ohitus on vähintään mikroaggressio, eivätkä nykyiset (jenkkien?) yliopisto-opiskelijat pysty käsittelemään sellaisia. Kelveille safe space ohituksilta!

Itse olen kohdannut useita ihan samanlaisia sekopääpyöräilijöitä, jotka aloittavat heti väkivallalla uhkailun, kun heille jotain sanoo. Yksikään ei ole vielä yrittänyt antaa turpaan. Viime kesänä oli aika lähellä, kun yksi matu ajoi ajoradalla vastaantulijoiden kaistalla melkein päin minua ja näytin keskaria. Pysähdyin keskustelemaan ja tuli ihan naamani eteen huutamaan mutta ei sitten uskaltanut tehdä mitään. Ja joka kerralla pyöräiljä on tehnyt jonkun virheen ja kun olen siitä jollain tapaa huomauttanut, niin ovat hermostuneet. Eivätkä tietenkään ymmärrä tehneensä mitään väärää. Eivät edes siinä vaiheessa, kun uhkailevat väkivallalla...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JN75 Katso viesti
    Itse olen kohdannut useita ihan samanlaisia sekopääpyöräilijöitä, jotka aloittavat heti väkivallalla uhkailun, kun heille jotain sanoo. Yksikään ei ole vielä yrittänyt antaa turpaan. Viime kesänä oli aika lähellä, kun yksi matu ajoi ajoradalla vastaantulijoiden kaistalla melkein päin minua ja näytin keskaria. Pysähdyin keskustelemaan ja tuli ihan naamani eteen huutamaan mutta ei sitten uskaltanut tehdä mitään. Ja joka kerralla pyöräiljä on tehnyt jonkun virheen ja kun olen siitä jollain tapaa huomauttanut, niin ovat hermostuneet. Eivätkä tietenkään ymmärrä tehneensä mitään väärää. Eivät edes siinä vaiheessa, kun uhkailevat väkivallalla...
    Oma kokemus on, että pyöräilijät, joille olen antanut (ystävällistä) palautetta ovat olleet lähinnä hämillään ja pahoillaan. Jalankulkijat / häröpallot sen sijaan ovat täysin arvaamattomia. Täysin reagoimattomista totaali-raivariin(tm).
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Jos aloittaa vuorovaikutustilanteen keskisormea näyttämällä (?!), niin tuollaisen vaikutelman saannin jälkeen toisella osapuolella voi olla aika huonot fiilikset palautteen antajasta ja palautteesta. Mutta alkeellisimmatkin käytöstavat saattavat olla katoavaa kansanperinnettä. Sivistys ja herrasmiesmäisyys hoi...

Mitä aloittajan tilanteeseeen tulee, niin en tiedä voiko tuollaista käytöstä enää lukea ihan normaalin mielenterveyden piiriin mitenkään. Työmatkatempoilijat ja muut toki ottavat ohitukset raskaasti, mutta eiköhän liikenteessä silti pitäisi vielä saada ohittaa joutumatta väkivallalla uhatuksi. Väkivalta tietysti voi olla toivttavasti harvoille tuttu ja turvallinen ensimmäinen ratkaisu, jos itsetuntoa uhataan ohituksella tai muuten.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr_W Katso viesti
    Jos aloittaa vuorovaikutustilanteen keskisormea näyttämällä (?!), niin tuollaisen vaikutelman saannin jälkeen toisella osapuolella voi olla aika huonot fiilikset palautteen antajasta ja palautteesta. Mutta alkeellisimmatkin käytöstavat saattavat olla katoavaa kansanperinnettä. Sivistys ja herrasmiesmäisyys hoi...
    Tuo nyt oli niin poikkeuksellinen tilanne, että ei siinä tullut muuta mieleen kuin keskarin näyttäminen. Yleensä aloitan keskustelun sanomalla esimerkiksi, että tässä on jalkakäytävä ja ihan poikkeuksetta kukaan ei usko minua. Paikkana on ollut useimmiten minulle tuttuakin tutumpi Veturikatu Tampereella. Toinen paikka on myöskin Rautaharkossa eli se tunneli Rautaharkon ja Koikkarin välissä, jossa on pyörätie ja jalkakäytävä rinnakkain. Siinä on hyvin monella vaikeuksia ajaa Rautaharkon suuntaan tullessaan siellä pyörätien puolella, kun se on menosuunnassa vasemmalla puolella. Ja kävelijöillä on vastaavasti vaikeuksia kävellä siellä jalkakäytävän puolella toiseen suuntaan mennessään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr_W Katso viesti
    Jos aloittaa vuorovaikutustilanteen keskisormea näyttämällä (?!), niin tuollaisen vaikutelman saannin jälkeen toisella osapuolella voi olla aika huonot fiilikset palautteen antajasta ja palautteesta. Mutta alkeellisimmatkin käytöstavat saattavat olla katoavaa kansanperinnettä.
    Mutta keskisormen näyttäminenhän on ikivanhaa kulttuuriperintöä! Peräti kansanperinnettä.
    Muistaakseni se oli antiikin kyynikko Diogenes (412 eaa. - 323 eaa.), jonka mukaan ihmisen erottaa hulluudesta vain sormen leveys.

"Jos kuljen torilla etusormi pystyssä, niin kukaan ei kiinnitä siihen huomiota.
    Jos kuljen keskisormi pystyssä, niin minua pidetään hulluna."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JN75 Katso viesti
    Tuo nyt oli niin poikkeuksellinen tilanne, että ei siinä tullut muuta mieleen kuin keskarin näyttäminen. Yleensä aloitan keskustelun sanomalla esimerkiksi, että tässä on jalkakäytävä ja ihan poikkeuksetta kukaan ei usko minua. Paikkana on ollut useimmiten minulle tuttuakin tutumpi Veturikatu Tampereella. Toinen paikka on myöskin Rautaharkossa eli se tunneli Rautaharkon ja Koikkarin välissä, jossa on pyörätie ja jalkakäytävä rinnakkain. Siinä on hyvin monella vaikeuksia ajaa Rautaharkon suuntaan tullessaan siellä pyörätien puolella, kun se on menosuunnassa vasemmalla puolella. Ja kävelijöillä on vastaavasti vaikeuksia kävellä siellä jalkakäytävän puolella toiseen suuntaan mennessään.
    Liikennevalistajia tosiaan on paljon. Osa valistaa auton ikkunasta huutamalla "ET SÄ TIIÄ TÄSSÄ ON AUTOTIE! MEE TONNE PYÖRÄTIELLE AJAA!!!!" Aina ei vaan jaksa valistua.

No tuli kyllä Ruoholahdessa annettua tänään aplodit pakettiautokuskille joka tukki Mechelininkadulta Länsiväylän suuntaan kääntyviltä risteyksen aamuruuhka-aikaan, olin pyörällä siinä liikennevaloissa. Saatoin myös huutaa ”kortti pois”. En saanut turpaani, vaikka autossa näytti olevan kuusi neonpaitaista työmiestä jotka kyllä tuijottivat murhaavasti

Ehkä ei toiminut liikennevalistuksena. Helpotti kuitenkin itseä, ottaa aivoon tuollaisen toopeilun näkeminen vaikka ei omaan kulkemiseen vaikuttanutkaan.

Samanlaisia aiheita

1. Huoltoliikkeitä Espoossa
    By fwide in forum Kaupat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 15.08.2017, 19.46
  2. VeloKeila -pyöräilytapahtuma Espoossa
    By Heliveikki in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 27.04.2016, 15.21
  3. Wattbike SM 10 km 6.2.2016 Espoossa
    By shalme in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 0