Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 61

Aihe: Rock shox Pike RC virittäminen

  1. #31
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.227
    Kyllä taas huomaa pakkasten vaikutuksen. -7 astetta +7 asteeseen verrattuna tekee kyllä havaittavasti tahmeammaksi Piken toiminnan. Jäniksen suuntaan sai ruuvata kliksuja joka vähän ehkä auttaa palautumiseen mutta ei tietty sisäänvaimennukseen. Joustomatka sinänsä tuli käytettyä mutta herkkyys siis kärsii. Öljyt valmistajan suosituksen mukaisia ja rasvana Honey Slick.

  2. #32
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    956
    Itestä aina tuntunu että kylmällä keula entistä herkempi, kokemuksena foxi ja rokkarin yari.

  3. #33
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    150
    ^^-10 asteesta 5 asteeseen ei huomaa eroa kun vaimentimessa on Red line like a water 2,5wt:ä. Honey slick rasvana.

  4. #34
    Liittynyt
    08/2018
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    15
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Tässäpä oma reseptini Pike RC 2018 virittämiseen.
    2018 L-kokoinen Spectral, kuskin paino kamat päällä 78kg. Ajot on pääosin sellaista keskinopeaa polkua alamäkiä pelkäämättä.

    Omat kokemukset alkuperäisestä on saman tapaiset kuin muillakin eikä jousen paineita ja tokeneita värkkäämällä saa ihmeitä aikaan. Sagia en ole pahemmin mittaillu, enemmän on säädetty ajokokemusten perusteella.
    Debon Air päivitys ja samalla joustomatkan venytys 150=>160mm. Jousen toiminta parani kun alkujousto on pidempään lineaarisempi. Vieläkin iskee kunnon kivikossa käsille mutta vähemmän kuin aiemmin. Hyväksi havaittu jousen paine 50=>55PSI
    2018 Spectralin Pikeen mietinnässä tämä päivitys ja samalla 150 > 160mm muutos. Lienee toi linkin tyypin 13 kitti?

    https://www.bike-components.de/en/Ro...-Model-p63790/

  5. #35
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.227
    Jep, on juuri tuo. Itse päivitin 12 kittiin eli pidin joustomatkan samana. Saatan ostaa tuon pidemmänkin ensi kesäksi kokeiluun.

  6. #36
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teromarkus Katso viesti
    2018 Spectralin Pikeen mietinnässä tämä päivitys ja samalla 150 > 160mm muutos. Lienee toi linkin tyypin 13 kitti?

    https://www.bike-components.de/en/Ro...-Model-p63790/
    Ja täältä vähemmällä rahalla..https://r2-bike.com/ROCK-SHOX-Air-Sh...n-A1-from-2018

  7. #37
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.227
    Hitto että on kallitta Piken 200 h service kitit. Halvin löytämäni on bike-componentsin yli 62 euroa. Kotimaan foxcompissa kallein yli 90 euroa.
    Viime vuonna vaihdoin vain öljyt samalla kun päivitin uuteen debonairiitä n mutta tänä keväänä voisin tehdä tuon 200 h huollon. Debonair-ruodon tilauksen yhteydessä tilasin jo valmiiksi vaimenninpuolen ilmaussetinkin.
    Mutta ettiä parit tiivisteet ja tuo yksi venttiiliosa maksais sitten posteineen sen 70 + euroa.
    Yleensä tiiviste- ja huoltosetit on luokkaa 30 euroa.
    https://www.bike-components.de/en/Ro...-Model-p58433/

    Voisin tilata myös testiin samalla 160 mm ruodon (sillä n. 32 eurolla) esim tuolta r2-bikesta, josta 150 mm ruodonkin tilasin mutta heillä ei ole koko service-kittiä lainkaan valikoimassa. Outoa sekin kun muutoin on niin hyvä valikoima.
    Laitoin sinne palautetta asiasta ihmettelyjen kera.

  8. #38
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    956
    Ei mikään kummonen säästö itse tehtynä jos täyshuolto maksaa liikkessä 129e osineen.

  9. #39
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    150
    Tällainen sopii 2018 RS-Deluxeen
    hakpas muokkasi tätä : 07.03.2019 at 09.48 Syy: Sisälsi väärää tietoa

  10. #40
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    ^^Tällainen sopii 2018 Pikeen.
    eikö tuosta nyt puutu se tärkein eli männänvarren tiivistepesä/stefa? Itse en välttämättä muuta vaihtaisi edes 200h huollossa kuin sen. Siinä täydessä huoltosetissä on melko paljon turhaa kamaa (ilmapuolen prestaventtiili, ilmakorkin o-rengas) sekä lisäksi kaikki charger patruunan o-renkaat, vanhassa setissä vielä charger rakko jne joita ei nyt kannata joka 200h vaihtaa. Itse vaihtaisin vaimentimen öljyt ja sen männänvarren stefan, en muuta. Ja tuossa setissä ei ole sitä stefaa.

  11. #41
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.420
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    ^^Tällainen sopii 2018 Pikeen.
    Onks tää linkki ny ihan oikein,kun se ohjaa takajousituksen osiin,vai enks nyt vaa hokaa tän jujua?











  12. #42
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    150
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Onks tää linkki ny ihan oikein,kun se ohjaa takajousituksen osiin,vai enks nyt vaa hokaa tän jujua?
    No ei ole ole oikein! Pahoittelut sekaannuksesta mutta onneksi joku on hereillä. Nyt korjattu.

    Mikä lie aivopieru tuli kun tuon laitoin, yhtäaikaa värkkäsin keulan ja perän kanssa niin meni sekasin.
    Toivottavasti olen laittanut oikean huoltosatsin oikeaan paikkaan...

  13. #43
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    150
    Tämä on 2018 Piken 200h huoltosatsi.

  14. #44
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    2.761
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TMo Katso viesti
    eikö tuosta nyt puutu se tärkein eli männänvarren tiivistepesä/stefa? Itse en välttämättä muuta vaihtaisi edes 200h huollossa kuin sen. Siinä täydessä huoltosetissä on melko paljon turhaa kamaa (ilmapuolen prestaventtiili, ilmakorkin o-rengas) sekä lisäksi kaikki charger patruunan o-renkaat, vanhassa setissä vielä charger rakko jne joita ei nyt kannata joka 200h vaihtaa. Itse vaihtaisin vaimentimen öljyt ja sen männänvarren stefan, en muuta. Ja tuossa setissä ei ole sitä stefaa.
    Jotenkin kuvauksesi kaltainen mielikuva jäi Fillariosankin 200h huollossa vaihdettavista tivareista, eli tyyliin tarvittaessa. Eli tuo huoltosatsin hinnan vertaaminen huollon hintaan ei oikein ole järkevää. Tosin F-osassa varmasti on ammattitaitoa. Vaimentimen öljystäkin puheli niin jä näin. Eli minä en ainakaan puhelinkeskustelussa päässyt selville mitä siinä 200h huollossa oikein tekevät.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  15. #45
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hakpas Katso viesti
    Tämä on 2018 Piken 200h huoltosatsi.
    Huomaa että tuo on Dual Position Air keulan huoltosatsi. vaimentimen osat tietysti on samat mutta ilmamännän osat ei (veikkaan että useimmilla on normi solo air (debon air) ilmajousi eikä DPA). Sinulla toki voi olla DPA sitä en kiistä.
    Sitten, ihan sata-100% varma en ole mutta minusta Charger1 ja Charger2 tuo vaimentimen männävarren stefa on sama, joten ostaisin uuteenkin Charger2 keulaan tämän setin: https://www.bike-components.de/en/Ro...4-2016-p47365/ ja käyttäisin siitä vain sen männänvarren stefan ja tietysti pölytiivisteet ja vaahtomuovirinkulat. Tuo on Charger1 vaimentimen 200h huoltosatsi jossa siis mukana kaikki mahdollinen (mitä itse en vaihda huollossa mutta tietysti oletan että huoltoliike vaihtaa - vituttaahan se jos olet juuri maksanut 129€ täyshuollosta ja seuraavalla Sappeen reissulla Chargerin rakko repeää eikä sitä ollut huollossa vaihdettu).

    Mulla repes about 800-1000 tunnin kohdalla tuo rakko omasta Pikestä (Sappeella) joten sen perusteella en näe syytä sitä joka 200h periodi vaihdettavan.

    Sit toinen huomio noista huoltosatseista - mun nähdäkseni tuo ilmamännänvarren stefa mikä tulee noissa mukana on se vanhemman debonair männän stefa eikä passaa sen uuden Debonair männän kanssa (ja kaikkihan on ton uuden 2019 mallin (tuli about 07/18) männän sinne jo vaihtaneet. Varma tästä asiasta en ole kun itse käytän noita linkittämiäni osia ja siinä ei varsinkaan ole oikea stefa ilmapuolelle.

  16. #46
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.227
    Joo uudemman 19 d3bonairin minäkin olen jo päivittänyt. Ja nyt ajattelin päivittää vielä uudelleen 160 mm pituiseksi aiemma 150 mm sijaan. Sen puolen osia alkaa olemaan riittämiin
    Mutta nyt samalla tekisin siis mieluusti samalla tämän isomman ns. 200 h huollon eli huoltaisin myös vaimenninpuolen ja vaihtaisin kumitiivisteet ja vaahtomuovit. Se vaimenninpuolen rakon ilmaussetti on jo ostettuna tosiaan valmiiksi myös. Ehkä tuo Tmo sinun vanhemman Piken setti 28 eurolla olisi se järkevin tähän?

  17. #47
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kauris Katso viesti
    Joo uudemman 19 d3bonairin minäkin olen jo päivittänyt. Ja nyt ajattelin päivittää vielä uudelleen 160 mm pituiseksi aiemma 150 mm sijaan. Sen puolen osia alkaa olemaan riittämiin
    Mutta nyt samalla tekisin siis mieluusti samalla tämän isomman ns. 200 h huollon eli huoltaisin myös vaimenninpuolen ja vaihtaisin kumitiivisteet ja vaahtomuovit. Se vaimenninpuolen rakon ilmaussetti on jo ostettuna tosiaan valmiiksi myös. Ehkä tuo Tmo sinun vanhemman Piken setti 28 eurolla olisi se järkevin tähän?
    Korjaan käsitystäni - se männänvarren tiivistepesä (stefa) ei ole sama osa charger1 ja 2. Charger 2:ssa se ilmausruuvi on siinä tiivistepesässä ja siksi todellakaan se charger1:n tiivistepesä ei siihen 2:seen käy. Eli joudut valitettavasti ostamaan sen Charger2:lle tehdyn tiivistesatsin kalliimmalla.

  18. #48
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.227
    Oolrait. Kiitoksia vastauksista. R2 lupasi tilata sen minulle kilpailukykyiseen hintaan vaikka heillä ei ollut sitä suoraan hyllyssä. Saan samaan tilaukseen sitten heiltä sen pidemmän ilmaruodon ja sekin on heillä kympin verran halvempi kuin mm. bike-componentsissa.
    Mutta kuten ylempänä todettiin, kun osat ovat jo näin hintavia, asiantuntevalla pajalla teetetty 120 euron huolto ei kuulostakaan enää niin kalliilta.
    No jatkan valitsemallani tiellä, että huollan keulat itse ja takaiskarit liikkeessä.

  19. #49
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.227
    Motonetissa oli mukavasti Redlinen Like a water poistoalessa ja hinta jotain 8 euron luokkaa. Sitä siis vaimentimeen testiksi nyt kun huoltokitti on saapunut. Rasvaksi tiivisteisiin laitan honey slickiä mutta mites alajalat? Kannattaako sinne laittaa ihan Rockarin suositusten mukaisesti 0w-30 ölppää 10 ml? Taisin muuten jostain lukaista että uusimpiin malleihin / manuaaleihin muutettiin alajalkojen öljymäärä suuremmaksi. Tyyliin 15 milliin. No en tiedä josko rakennekin muuttui eli en ehkä uskalla lisätä itse. Manuaalissa (2018) kuitenkin varoitetaan ylittämästä määrää jottei keula hajoa.

  20. #50
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    367
    Ei kai tuollaisesta 5W öljyn käytöstä mitään haittaa ole, vaikka ulkona olisikin +30°C?

  21. #51
    Liittynyt
    03/2018
    Paikkakunta
    Keminmaa
    Viestit
    150
    ^^ainakin toisessa alajalan pohjassa olevassa pultissa on stanssattu se öljyn määrä, 2018 pikessä muistaakseni 10ml. Itse käytän alkuperäistä öljyä alajaloissa kun en tiedä siitä mitään huonoa.

  22. #52
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Siuntio
    Viestit
    222
    10 ml alajaloissa on ihan vaan voitelua varten. Ennen kuin joku kertoo minulle, että en voi laittaa sinne ihan normaalia moottoriöljyä, laitan sinne sitä öljyä, minkä purkki osuu hyllystä ensimmäisenä käteen. Oli se sitten 0W-30, 5W-30, 15W40 tai 15W-50. Hyvin ovat kaikki toimineet tähän saakka. Ok, talvella ehkä välttäisin 15W-x -öljyjen käyttöä, sillä pakkasella tuo 15W muuttuu aika siirapiksi.

  23. #53
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.227
    Pistin sinne joka tapauksessa ohjeen mukaista 0w-30 öljyä. Ja like a wateria vaimennuspuolelle. Sieltä löytyikin tehtana jäljiltä ja aika likaiseksi muuttunutta öljyä. Vuoden ollut pyörä käytössä.

    Kaiken kaikkiaan tämä 200h täyshuolto kesti minulta 2,5 h. Laitoin kellon käyntiin, kun keula oli irroitettu pyörästä ja melkein kaikki työkalut käsillä (osa oli toki unohtunut edelleen varastoon).
    Vaikeimpia osioita oli melko tiukassa olleet korkit kummankin yläjalan päässä (se jonka alla ilmapuolella on tokenit ja toisella puolella se LSC-nupikka), ilmaruodon kiskonta ulos (negatiivinen paine estää ulosvetämistä) sekä hetken luulin olevani pulassa, kun mulla ei ollutkaan sopivaa työkalua, jolla painaa Piken huulitiivisteet paikoilleen alajalkojen suulle. No ne menivätkin onneksi vain sormin painenemalla. 32 liukuputkien keulaan mulla on yksi pulttiavain käynyt siihen hommaan just täydellisesti. Niin oli ne huulitiivisteet muuten aika vaikea myös kammeta poiskin. Parempaa asentoa ja kunnolla voimaa niin parikymmentäsenttisellä rengasraudalla lähti kyllä. Ja ilman vaurioita itse keulaan

  24. #54
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.227
    En ole vielä päässyt maastoon testaamaan lopputulosta mutta ajoin pari kilsaa kaupunkisiirtymää eilen illalla ja pyöristetystä katukivetyksestä ylös ajamisessa huomasi muutoksen huollon jälkeen selvästi. Jousto nieli töyssyn tosi hienosti. Tuli sellainen olo, että eikai rengas ole tyhjentynyt jo puolityhjäksi
    Vaimennuspuolen LSC-nuppi kääntyi myös huoltoni jälkeen huomattavasti helpommin. Alunperin se oli ollut tosi oudon jäykkä ja hankalasti kliksuteltavissa. Ei silleen, että sitä nyt tarttisi matkalla vauhdista ruuvailla. Tähän asti olen pitänyt kokonaan auki asennossa mutta jos testaisi vaikuttaako pari kliksua kiinnipäin jotenkin. Ilmeisesti pitää keulan vähän korkeammalla tasolla keskimäärin?

  25. #55
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.227
    Jotenkin ei nyt ole täydellinen tämä keula muutosten jälkeen. Ihan kuin olisi mennyt kuitenkin huonompaan suuntaan. Isommassa juurakossa pomppii juurista ja lyö enemmän käsille. Painetta joutuu pitämään aika pienenä jotta joustomatka tulee käyttöön ja sagi on kunnossa ja tällä tosi pienellä 65 psi paineella keula tahtoo olla vähän kasassa eli ei palaudu täyteen mittaan ilman kuskiakaan. Ainakin 10 % puuttuu. Paineen nosto 75 psi lukemiin pidentää keulan kyllä mutta silloin sagi jää 20 prossaan ja joustosta jää pari senttiä käyttämättä. Vikan tokeninkin olen ottanut jo pois. Alunperin keula oli siis 150 mm, yksi token ja like a waterin sijaan se rokkarin suositusöljy. Voiolla, että täytyy koittaa vielä leikkiä lisää paineen, ja vaimennuspuolen kliksujen kanssa. Ja kokeilla myös rengaspaineita. Tänään laskin tosin painetta edessä n. 1.2 bariin, edellisellä lenkillä oli ehkä 1.5. Jos koittais vielä ihan yhdellä. Renkaana 2.6 Magic Mary exo. Ja kuski vain 71 kg ilman varusteita.

  26. #56
    Liittynyt
    04/2009
    Viestit
    153
    Hei,
    Minkälaisen äänen teillä keula päästää paluuvaiheessa, kyseessä charger patruunalla varustettu pike rc. Uusi.
    Omani "tussahtaa" voimakkaasti nopeasti pomputtaessa, ihan kuin siellä olisi ilmaa, hitaassa liikkeessä ei ääntä kuulu.
    Vaimentimen puolelta se kuuluu.
    On juurakko-kivikkopätkillä jopa hieman häiritsevää tuommonen 'tussutus' kun pyörä on muuten hiljainen.
    Itselle eka Pike ja charger niin,
    Is this normal?
    Aikaisemmissa keuloissa en tuommoista muista kuulleeni, revelation ja yari, joissa toki eri vaimennin.

    Lähetetty minun Pixel laitteesta Tapatalkilla

  27. #57
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Siuntio
    Viestit
    222
    Mulla on Chargerilla tuunattu 35mm Revelation (eli käytännössä Pike) ja samanlainen suhina siitäkin lähtee.

  28. #58
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    4.227
    Testaa säätää vaimennus nopeimmaksi mahdolliseksi (jänis) niin suhina katoaa. Ja laita lisää niin voimistuu. Ihan normaalia ja ilmenee sitä muissakin keuloissa kuin Pikessa.

  29. #59
    Liittynyt
    10/2015
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    206
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    10 ml alajaloissa on ihan vaan voitelua varten. Ennen kuin joku kertoo minulle, että en voi laittaa sinne ihan normaalia moottoriöljyä, laitan sinne sitä öljyä, minkä purkki osuu hyllystä ensimmäisenä käteen. Oli se sitten 0W-30, 5W-30, 15W40 tai 15W-50. Hyvin ovat kaikki toimineet tähän saakka. Ok, talvella ehkä välttäisin 15W-x -öljyjen käyttöä, sillä pakkasella tuo 15W muuttuu aika siirapiksi.
    Fillariosassa kävin kysymässä rockshox alkuperäistä alajalka 0w-30 öljyä, eikä sitä ollut. Kysyin sitten onko muuta sopivaa ja lykkäsi minulle Motorex 7,5W purkin. Eilen vaihdoin alajalkaöljyt ja kyllä tuon taas huomaa että on uudet öljyt alakerrassa .

  30. #60
    Niin se öljy on tosiaan vaan liukuputkien ja holkkien voiteluun. Aika seppä saa olla jos sen laadun vaikutuksen huomaa. Miksi niitä muuten pitää vaihtaa? Keula toimii vaikka heittää sinne ruokaöljyä ja lisää mausteeksi sekaan puoli kahvilusikallista lakkalikööriä. Itse olen suosinut taskulämpimän konjakin ja jäteöljyn sekoitusta. Pysyy pakkasellakin notkeana.

Samanlaisia aiheita

  1. rock shox xc32
    By aakeli in forum Jousitus
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 14.05.2019, 17.25
  2. Rock shox XC 30 säätö
    By MMatkaaja in forum Jousitus
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 31.05.2016, 13.51
  3. Rock Shox: mallien erot
    By rnd in forum Jousitus
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 20.09.2014, 13.03
  4. Rock Shox Lyrik ?
    By opa1 in forum Jousitus
    Vastaukset: 78
    Viimeinen viesti: 30.01.2014, 23.57
  5. Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 08.12.2013, 10.57

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •