Näyttää tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: Cube Analog vs Radon ZR Team 6.0 vs muu vastaava

Cube Analog vs Radon ZR Team 6.0 vs muu vastaava

Terve,

tässä taannoin heräsi vuosien jälkeen halu ostaa maastopyörä, joka sopisi aloittelijalle maastoon sekä yleisajoon. Olen tätä foorumia selaillut ja etsinyt näistä kyseisistä pyöristä tietoa mutta en nyt erityisen paljon tuoretta tietoa niistä ole löytänyt. En kylläkään tiedä paljonko nuo mallit muuttuvat vuosien varrella mutta mennäänpä asiaan.

Eli etsinnässä ~600-700e jäykkäperäinen maastopyörä. Olen katsellut Cube Analogia https://www.bike-discount.de/en/buy/...y-n-red-652128 sekä Radon Zr Team 6.0 https://www.bike-discount.de/en/buy/...eam-6.0-713434. XXL:ssä kävin katsomassa pyöriä ja koeajoin White XC 290 Lite 18 https://www.xxl.fi/white-xc-290-lite...143904_1_style jota myyjä tuosta hintaluokasta kovasti suositteli.

Lähinnä haluaisin harrastajien tai ei-harrastajien mielipiteitä/kokemuksia näistä yllä mainitsemista. Kuuntelen mielelläni myös jos jollain on parempia ehdotuksia suunnilleen samasta hintaluokasta. Olen kiitollinen kaikista mielipiteistä/kokemuksista koska myönnän oman tietämättömyyteni ja kokemuksen puutteen aiheen suhteen. Tositarkoituksella siis tässä mahdollisimman pian olen ostamassa pyörää joten olen kiitollinen jos saisin apua vaikeaan valintaan.

Lisään vielä, että olen 185 cm pitkä jos joku sitä tietoa kaipaa.

Itse olen vähän sitä mieltä, että jos keulassa lukee Suntour, ei se oikein maastoajeluun sovellu (esim. juurakkojen ja kivikkojen ajeluun). Yleisajoon ja latupohjiin varmaan käy hyvin. Rockshox Recon air suspension taitaa olla halvin keula (useimmissa pyörämalleissa), jonka hyväksyisin. Myös vaihteistossa en kelpuuttaisi Acera/Alivio malleja. Vaimolle juurikin etsinnässä jäykkäperämaasturi, enkä valitettavasti ole löytänyt 600-700e hintaluokasta kriteerit täyttävää vehjettä. Hinnat menee 800-1000e. Mutta ehkä alennusmyynneistä onnistuu löytämään.

Toinen vaihtoehto on etsiä käytettyä, mutta niiden pyyntihinnat varsinkin halvemmissa malleissa näyttää olevan usein epärealistisia ja niillähän on aina "ajettu alle 500km". Käytetyn hintaan kun lisää iskarin huollon, rattaiden ja ketjun vaihdon + muita kuluvia osia, tulee hinnaksi lähes sama kuin uudella. Lisäksi käytetyissä kannattaa muistaa, että esim. rungon takuu koskee vain alkuperäistä ostajaa.

Suntourilla on hyviäkin malleja.

Minusta tämä Vitus on n. 700 € hintaluokassa täysin suvereeni. Rungon geometria on tätä päivää, toisin kuin kymmenen vuoden taakse jumittuneissa Radonissa ja Cubessa. Hyvä ilmakeula, tubeless-mahdollisuus ja valmius hissitolpalle ovat kaikki tärkeämpiä ominaisuuksia kuin paria pykälää parempi voimansiirto. L-koko näyttäisi olevan tällä hetkellä loppu, kannattaa kysäistä onko tulossa lisää lähiaikoina.

Taustaa sen verran, että aloitin itse maastopyöräilyn Radonin ZR Teamilla. Nyt ostettiin tyttöystävälle tuollainen Vitus, ja se on kyllä oikeaan maastoajoon selvästi parempi pyörä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slatan Katso viesti
    Itse olen vähän sitä mieltä, että jos keulassa lukee Suntour, ei se oikein maastoajeluun sovellu (esim. juurakkojen ja kivikkojen ajeluun). Yleisajoon ja latupohjiin varmaan käy hyvin. Rockshox Recon air suspension taitaa olla halvin keula (useimmissa pyörämalleissa), jonka hyväksyisin. Myös vaihteistossa en kelpuuttaisi Acera/Alivio malleja. Vaimolle juurikin etsinnässä jäykkäperämaasturi, enkä valitettavasti ole löytänyt 600-700e hintaluokasta kriteerit täyttävää vehjettä. Hinnat menee 800-1000e. Mutta ehkä alennusmyynneistä onnistuu löytämään.

Toinen vaihtoehto on etsiä käytettyä, mutta niiden pyyntihinnat varsinkin halvemmissa malleissa näyttää olevan usein epärealistisia ja niillähän on aina "ajettu alle 500km". Käytetyn hintaan kun lisää iskarin huollon, rattaiden ja ketjun vaihdon + muita kuluvia osia, tulee hinnaksi lähes sama kuin uudella. Lisäksi käytetyissä kannattaa muistaa, että esim. rungon takuu koskee vain alkuperäistä ostajaa.
    Aceran eturattaat kuluu aika nopeaa, kammet on hyvät, altuksen vaihtajat on todella hyvät (ei negatiivista eroa toiminnassa verrattuna vaikka xt tai gx eagle, ainakaan deore takavaihtajan kanssa). Halvat vaihteistot on yllättävän hyviä, kun koeajaa kirjaimellisesti 10 kertaa kalliimpaa pyörää mitä oma maksoi ja omassa vaihtuu vaihteet moitteettomasti ja välittömästi, miettii mistä siinä maksetaan.

Suntourin keulasta samaa mieltä ainakin kun pyörän hinta on alle tonnin

Tuo RS:n XC30 nyt hieman parempi kuin SunTourin perusromut muttei paljoa. Ja tosiaan, kyllä SunTouriltakin löytyy parempia malleja mutta hyvin harvinaisia myytävissä pyörissä.
    Ei halvimmat vaihteet, ainakaan SRAM:n X-sarjan, paljoa häviä paremmille mutta pientä eroa tarkkuudessa ja viimeistelyssä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Tuo RS:n XC30 nyt hieman parempi kuin SunTourin perusromut muttei paljoa. Ja tosiaan, kyllä SunTouriltakin löytyy parempia malleja mutta hyvin harvinaisia myytävissä pyörissä.
    Ei se tietenkään kestä vertailua yli tonnin pyörien keuloihin, mutta ilmakeulana kuitenkin on kertaluokkaa parempi ja kevyempi kuin halvimmat Suntourit. Eikä tässä hintaluokassa parempaa voi saada.

Kiitän jo tässä vaiheessa tulleista vastauksista. Samin mainitsema Vitus alkoi kovasti kiinnostaa yhtenä hyvänä vaihtoehtona ja muitten mielipiteet juuri tosta SunTourin keulasta antoi uutta näkökulmaa asiaan. Tätä ketjua aloittaessani tiesin jo aikaisemmin lukemastani, että 600-700e ei vielä riitä mihinkään kaikin puolin hyvään pyörään, jostain täytyy tinkiä mutta opiskelijan budjetilla en oikein paljon tuon enempää voi pyörään tässä vaiheessa laittaa. Pakko laittaa deadlineksi saada pyörä ostettua ensi viikkoon mennessä joten otan nöyränä vielä mielipiteitä vastaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Suntourilla on hyviäkin malleja.

Minusta tämä Vitus on n. 700 € hintaluokassa täysin suvereeni. Rungon geometria on tätä päivää, toisin kuin kymmenen vuoden taakse jumittuneissa Radonissa ja Cubessa. Hyvä ilmakeula, tubeless-mahdollisuus ja valmius hissitolpalle ovat kaikki tärkeämpiä ominaisuuksia kuin paria pykälää parempi voimansiirto. L-koko näyttäisi olevan tällä hetkellä loppu, kannattaa kysäistä onko tulossa lisää lähiaikoina.

Taustaa sen verran, että aloitin itse maastopyöräilyn Radonin ZR Teamilla. Nyt ostettiin tyttöystävälle tuollainen Vitus, ja se on kyllä oikeaan maastoajoon selvästi parempi pyörä.
    Kysyin sekä Wiggleltä, että CRC:ltä tuosta pyörästä. CRC:lle ei tuosta vuosimallista tule enää uusia kokoja ja uuden mallin tulosta ei tietoa. Wiggle kertoi, että uusia kokoja on tulossa 2-4 viikon kuluessa jos tulee. Tää vaikuttaa tosiaan hyvältä vaihtoehdolta, en tiiä kannattaako uusia odottaa vai tyytyä sitten johonkin muuhun pyörään.

Päätän tämän ketjun tähän viestiin. Pitkän harkinnan päätteeksi päädyin Vitus Nucleus VRX 27,5'' pyörään http://www.wiggle.co.uk/vitus-nucleu...ockshox-recon/ . Loppuhan ne oli silloin, ku päätin sen ostaa mutta 19'' kokoa oli tullut tänään 1 kpl myyntiin minkä tilasin itselleni. Kirsikkana kakun päällä hintakin oli alennettu entisestään. Jännityksellä odotan mitä ovelle ilmestyy.

Samanlaisia aiheita

1. Cube race one vs. Radon ZR team 8.0
    By kalamies10 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 11.03.2016, 07.11
  2. Uutta keulaa Cube analog 29er v.2012
    By Tapiola in forum Jousitus
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 27.05.2014, 19.45
  3. Cube Analog 29er
    By Polkupörä in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 11