Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 41

Aihe: Apuja kippurasarvisen adventure/gg/bikepacking -pyörän valintaan

  1. #1

    Apuja kippurasarvisen adventure/gg/bikepacking -pyörän valintaan

    Tervehdys, toivottavasti kaikilla sujui juhannus hyvin.

    Haussa olisi kippurasarvinen adventure/gg/monstercross/all-road/road plus/bikepacking/mitänäitänyton -pyörä. Nimityksiä on useita ja tuntuvat menevän ristiin ja päällekkäin, mikä näin aloittelijan näkökulmasta ei asiaa ainakaan helpota. Olen tässä pyrkinyt hieman itse perehtymään pyörätarjontaan sekä lukemaan vanhoja lankoja, mutta tieto tuntuu vain kasvattavan vaihtoehtoja. Päätin siis kirjoitella tänne, josko täältä saisi apuja ja palstalaisten ajatuksia pyöränhankintaan. Alla hieman speksejä ja omaa pohdintaa muutamalla ranskalaisella.

    Speksit:

    • Kuski 185cm/87cm
    • Budjetti: Sanotaan vaikka 1500e. Tässä toki varaa kumpaankin suuntaan, mutta en oikein pysty perustelemaan itselleni kovin paljoa kalliimpaa pyörää harrastuksen alussa. Ajatuksena olisi myöhemmin päivittää kalustoa (jos tähän kunnolla hurahtaa), jolloin olisi itselläkin paremmin tiedossa mitä ominaisuuksia pyörältä haluaa.
    • Käyttö: Soralenkit ja työmatkapyöräily, mutta myös kevyt pyöräretkeily (muutaman yön reissuja).
    • Rengastila: Retkikäyttöä silmällä pitäen saisi vähän reilumpi rengas mahtua, jotta pärjää ainakin välttävästi myös soratietä heikommalla alustalla. Olisi myös talvikäytössä (lähinnä lenkit ja työmämatka, ei niinkään retkeily), joten tämäkin puoltaa rengastilaa.
    • Runko: Teräs saattaisi olla ykkösvalinta, kun ilmeisesti retkeilykäyttöön olisi parempi vs. alumiini. Titaani nyt tietysti olisi oma lukunsa, mutta hinta taitaa karata näissä liian kovaksi.


    Alla muutamia pyöriä, joita olen miettinyt. Kivijalasta osto olisi mieluisin vaihtoehto, kun ei ole edellistä pyörää ja sitä kautta geometriaa tiedossa minkä pohjalta voisi ostopäätöksen testaamatta tehdä.

    Turun liikkeistä löytyisi mm. seuraavia vaihtoehtoja.
    Raispo:
    Specialized Sequoia -18
    Specialized Sequoia Elite -18 Osat tässä jo mieluisammat kuin halvemmassa versiossa, mutta hinta jo sen 2000e.

    Foxcomp:
    Hieman ohkaisesti näyttäisi olevan täyssettejä valikoimassa, mutta runkoina myyvät Salsa Fargoa ja Vayaa sekä Surly Straggleria ja Midnight Specialia. En tiedä miten heillä olisi näitä täyssettejä sitten saatavilla/tilattavissa, mutta Salsat voisivat olla aika jees.

    Bikeshop.fi/Ajopyörä:
    Kona Rove ST Saatavuus hieman kysymysmerkki, kun isompia kokoja ei ole varastossa. En tiedä olisiko tuo 54cm minulle liian pieni.
    Norco Search XR Steel 105 Heikko saatavuus, en tiedä pystyykö koon testaamaan kuitenkin Norcon muilla pyörillä.
    Rock Machine Gravelride 700 Laitetaan nyt tämäkin vaikka ei oikein sytyttänyt tämä.
    Kona Sutra LTD Hinnaksi taitaa jäädä n. 2000e Bikeshopin alen kanssa, tämä olisi aika maukkaan oloinen vaihtoehto.

    Nummen Pyörä:
    Olisi mm. Trekkiä, mutta CrossRipit ja Crockettit ei oikein vakuuttanut nopealla vilkaisulla.
    Trek 920 2018 Menee varmaan jo liian touring-maiseksi, vaikka tangonpäävaihtajia tässä tämänvuotisessa mallissa ei enää olekaan.

    Tampereella tulee myös aika usein käytyä, joten jos sieltä löytyy kivijaloista varteenotettavia vaihtoehtoja pyöräksi niin otan mielelläni ehdotuksia vastaan.

    Alla vielä listattu muutamia vaihtoehtoja mitä netistä tuli vastaan.


    Hinnat tuntuvat karkaavan sinne 2000 euroon aika järjestäen, mutta muutama vaihtoehto pysyi myös siellä ~1500e hujakoilla. Onko tuo hintahyppäys useimmissa tapauksissa sen arvoinen verrattuna saataviin lisäominaisuuksiin vai kannattaako pidättäytyä alkuperäisessä budjetissa?

    Toivottavasti yllä olevasta pläjäyksestä hiukan aukesi millaista pyörää olisi hakusessa. Olisi mukava saada kokeneempien harrastajien ajatuksia ja ehdotuksia.

    -M

  2. #2
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Ylöjärvi
    Viestit
    309
    Monen mielestä kannattaa panostaa hydraulisiin jarruihin myös droppitankoisissa vaikka onkin vähän tyyriimpää. Etenkin tuossa reissukäytössä aika hyvä olla tehokkaat jarrut. Vitus on harmillisesti myyty loppuun mutta tuota Genesistä saa Suomestakin https://www.velobia.fi/genesis-croix-de-fer-30-2018.

    Edit: Vitusta onkin tosiaan CRC:ssä, Wigglellä oli loppu

  3. #3
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    1.710
    Vaikuttaa siltä, että aloittajan haarukka on kohdillaan, enkä heti muista yhtään hyvää vaihtoehtoa listaan lisää. Retkipyöristä ehkä voisi tarkistaa mm. Trek 520. Yleensä noissa on erona krossareihin takahaarukan pituus ja ehkä akseliväli. Tuleeko pyörästä liian vakaa tai kankea, sitä en osaa sanoa.

    Rengaskoosta sanoisin, että sileähkö n. 35 mm riittää hienosti hyväkuntoiselle soratielle. Siitä leveyden kasvattaminen sitten antaa pelivaraa pinnan heikentymiseen. Toinen juttu on talvikäyttö. Itselläni on myös nastat 35 mm ja nekin ovat ok hoidetulla tiellä. Tässäkin leveys lisää käyttökelpoisuutta, kun hoidon taso heikkenee. Mikä sitten on käytännössä riittävä rengaskoko, siihen ei oikeaa vastausta ole. Kannattaa myös muistaa, että huonommallakin tiellä pärjää, vaikka olisi se 35 mm. Tällöin ajaminen ei vain ole yhtä nautittavaa ja jos tuollaisten tilanteiden osuus kaikista ajoista on olemattoman pieni, ei ehkä kannata antaa sille liikaa painoarvoa. Rengaskoon kasvattaminen lisää myös painoa eli tuo siten nahkeutta ajamiseen hyväpintaisilla teillä, vaikka vierintävastus ei välttämättä kasvaisikaan. Voi toki sekin kasvaa.

    Fugio yms. käyttää 650b-rengasta ja se varmasti on mukava sorateillä. Hyviä talvirenkaita ei ainakaan viime talvena ollut tähän vielä saatavilla, mutta epäilemättä jossain vaiheessa tuollainenkin koko markkinoille tulee. Montako vuotta pitää odottaa, sitä en tiedä.

    Kannattaa koittaa selvittää myös pyörissä vakiona olevien kiekkojen laatua. Monesti ne ovat painavia, eikä edes välttämättä kovin lujia retkikäyttöön. Uusiminen on suht arvokasta (ei kannata laittaa vakion tilalle halvinta tarvikevannetta).

    Toinen asia, mistä kannattaa koittaa löytää eroja mainitsemiesi vaihtoehtojen välille, on geometria. Sopiva koko löytyy jokaisesta, mutta ajoasennossa, rungon kulmissa, akselivälissä, fronct/center-mitassa, takahaarukan pituudessa (osuuko sivulaukut kantapäihin) jne. voi olla eroja. Kiinnikkeet lokareille ja tavaratelineelle taakse todennäköisesti löytyy kaikista, mutta jos on tarvetta laittaa laukkuja eteenkin, siihen kaikki ei luultavasti tarjoa valmista ratkaisua. Takajarru voi joissain malleissa vaikuttaa tavaratelineen asennukseen. Jos jarru on haarukan päällä, voi se tulla telineen eteen ja vaatia tuollaiseen malliin tarkoitetun telineen eli kaventaa vaihtoehtojen määrää. Haarukan sisään asennettu jarru on helpompi, mutta mekaanisena versiona uittaa vaijeria pitkin vettä kuoren sisään ja voi olla ongelma talvella. Itse olen torjunut tätä haitarikumin pätkällä (2 €/2 kpl) ja voitelulla. Vielä en osaa varmuudella sanoa, poistaako tuo ongelman vai vähentääkö se sitä.

    Hydraulijarrut on mukavat, mutta hyvillä mekaanisillakin ajelee ongelmitta pl. em. kosteusongelma.

    Välitykset kannattaa myös tarkistaa, vaikka niitä yleensä voi lähes kohtuullisin kustannuksin korjata. Lähinnä pienimpien vaihteiden riittävyys kuormattuna ylämäkeen on kiinnostava asia. Isot vaihteet tuskin keskinopeutta pudottaa ja vaikka pienten vaihteiden kohdalla tilanne on sama, liian raskas polkeminen haittaa paljon enemmän kuin alamäessä huippunopeuden jääminen muutaman km/h alemmas. Itse pidän minimivaatimuksena ykkösen välitystä 1:1 eli edessä ja takana on rattaissa yhtä monta piikkiä. Tässäkin vaikuttaa ainakin mäkisyys, polkijan kunto yms. Minun kunto jo minulle vauhdikkaan 50 kilsan lenkin jälkeen edellyttää tuollaista välitystä ilman kuormaakin ajettaessa isommissa ylämäissä.

    1x-vaihteistossa vaihteiden porrastus on karkeampi kuin etuvaihtajan kanssa. Tuotakin kannattaa yrittää miettiä, onko omissa ajoissa merkittävä juttu. Itse pidän etuvaihtajasta, mutta moni muu ajattelee toisin.

  4. #4
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    57
    Vaihtoehdot näyttävät pitkälti samoilta kuin mitä itsekin pyörittelin hyvän aikaa.

    Foxcompissa varmasti osaavat suositella ja tarvittaessa myös kasata Salsan ja Surlyn rungoista sinulle sopivan setin. Silloin kannattaa tosin ehkä vähän kasvattaa budjettia, kun ihan jokaista penniä venyttäen se ei välttämättä maksa vaivaa.
    Trekiltä kannattaa katsoa Checkpointia. Olin jo keväällä ALR 4:n koeajettuani ostamassa ALR 5-mallia, mutta saatavuus suomessa venyi venymistään ja päädyin lopulta kasaamaan Salsa Vayan.
    54cm Rove on hyvin todennäköisesti liian pieni, etenkin kun käyttösi on ilmeisesti enemmän työmatkoja ja retkiä kuin ns. kovaa ajoa.
    Jos päädyt tilaamaan briteistä, niin hydraulisten jarrujen kääntäminen toisinpäin tankoteippijumppineen on tympeää, jos myyjäliike ei tee sitä ennen lähettämistä.

  5. #5
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.482
    ^Usea brittifirma kyllä tiedustelee jo tilausvaiheessa kahvojen kätisyydestä, siis ei aihetta ole huoleen.

  6. #6
    Samojen asioiden ja samojen pyörävaihtehtojen kanssa painiskelin kevään ajan ja lopulta päädyin Kona Rove ST, johon olen nyt n. 300km kokemuksella ollut erittäin tyytyväinen.
    Referenssiksi koon suhteen, 186cm ja 89cm inseamilla koko 56 tuntui osuvan juuri kohdalleen.

    Omalla kohdalla mietitytti aluksi tuo jarrukysymys, mutta lopulta yllätyin mekaanisen Spyren suorituskyvystä. Ei ole tietty sitä hydraulisen herkkyyttä, mutta jarrutusvoimaa kyllä löytyy tarpeeksi, lukkojarrutuksiin löytyy paukkuja jos se on joku mittari. Hydraulisten etuja arvostan sitten enemmän maastopyörissä.
    Toinen pieni miinuspuoli on, että nuo vakiokiekot vaikuttaisi aika raskailta (vielä en ole puntaroinut). Harkinnassa jossain vaiheessa päivittää ja jättää alkuperäiset talvirengaskäyttöön.

    Croix de fer 30 pääsi loppusuoralle karsinnassa, mutta paljaat vaijerit alaputkessa renkaan takana saattaa heikentää talvikäyttömahdollisuuksia ja arvostan 1x -vaihteiston yksinkertaisuutta. Lopulta hylkäsin myös kaikki 650b -vaihtoehdot karsinnasta.

  7. #7
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    Joensuu
    Viestit
    2
    Itse olin samassa tilanteessa keväällä, samat vaihtoehdot pöydällä. Halusin Sutra LTD:n, katselin Salsa Journeymanejä, Vituksia ja Rovekin oli vaihtoehto.

    Valitsin kuitenkin LBS:n suosituksesta Specialized Sequoia -18n, vaikka olin haaveillut hydraulisista jarruista ja 1x voimansiirrosta.

    Teräsrunko, teräshaarukka, riittävä rengastila myös nastoille lokareilla (42mm+), läpiakeselit, tubelessready, riittävät kiinnitysmahdollisuudet ja korkeahko stack. Kaikki löytyy, ja nuo voimansiirron puutteet voi korjata myöhemmin jos vielä siltä tuntuu. Jarrut (tektro-spyre), yllättivät positiivisesti sisäänajon jälkeen. Voimansiirtokin toimii moitteettomasti. Olen 180/84 ja pyörä on kokoa 56.

  8. #8
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    7.237
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti MainosJussi Katso viesti
    Valitsin kuitenkin LBS:n suosituksesta Specialized Sequoia -18n, vaikka olin haaveillut hydraulisista jarruista ja 1x voimansiirrosta.
    Onnittelut valinnasta ja hatunnosto rohkeudelle olla piittaamatta siitä mitä ajan henki, yleinen mielipide, fillarimedia ja pyörävalmistajien markkinointikoneisto kertoo meidän välttämättä tarvitsevan.

  9. #9
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    199
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Onnittelut valinnasta ja hatunnosto rohkeudelle olla piittaamatta siitä mitä ajan henki, yleinen mielipide, fillarimedia ja pyörävalmistajien markkinointikoneisto kertoo meidän välttämättä tarvitsevan.
    Vähän huvitti huomata sama asia kun eräs kaveri joka oli alkanut myös ajamaan maastossa käytetyllä pyörällä ja ei ollut mitään ongelmia pysyä porukan mukana 26 renkailla, jyrkällä suntourin halpiskeulalla ja mekaanisilla levareilla. Kyllä se kuski tekee pyörästä toimivan.

  10. #10
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.482
    ^Pääasiallisesti kyllä niin mutta suurin osa haluaa myös nauttia. Itsellä All-City Machoman fiilattuna, aivan mainio kapistus mutta Foxilla ei näköjään kokoja, itse 180 senttisenä ajan 52cm:n runkoisella, kysyjälle 55cm aivan mainio olisi...

  11. #11
    Liittynyt
    05/2011
    Viestit
    7.237
    Ei tarvitse mennä mihinkään syväanalyysiin masokismin olemuksesta tai joidenkin fillaristien surkuhupaisista kuvitelmista siitä että he ovat kovia kuskia koska ajavat epämukavilla tai peräti sopimattomilla pyörillä. Asia on yksinkertaisesti vain niin että jollekin hyvä puinen tuoli on mukava, jollekin nahkainen ja jousitettu nojatuoli ja jollekin upottava sohva.

    Minusta nyt ollaan monessa suhteessa menty ööveriksi sen suhteen mikä on vähimmäisvaatimus mukavuudelle. Vähän samaan tapaan kuin toisista ollaan menty ööveriksi siinä että maastoonkin jotkut tarvitsevat sähköavusteisen pyörän

  12. #12
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    1.710
    En tiedä missä nyt ollaan, mutta mielestäni vaatimustaso on siinä, mitä markkinat tietyllä summalla/budjetilla pystyy tarjoamaan. Aloittajan budjetilla saa erinomaista kalustoa, eikä ainakaan minun mielestäni tarvitse yhtään tinkiä kohtuullisesta mukavuudesta.

  13. #13
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.482
    Hsa, miksi vaijerit siellä on este hankinnalle? Ei mielestäni moinen voi olla este pyörän hankinnalle. Myös mekaaniset toimiia aivan mainiosti, itsellä käytössä Hayes CX Expertit ja TRP Spyre SLC:t eikä pahaa sanottavaa kun sisäänajo hoidettu.

  14. #14
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    16.617
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Hsa, miksi vaijerit siellä on este hankinnalle?...
    Varmaan isot pojat ovat internetissä kertoneet, että on huono juttu?

    .


    Maastossa on kivintä ja juurakointa

  15. #15
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    1.710
    Niin, itsellänikin on tuollaiset ja taitaa viiden vuoden aikana kerran olla jäätynyt. Maastopolulla 10-15 asteen pakkasessa lätäkön jää petti ja uitin pyöräni vedessä. En siis osaa pitää tuota ongelmana, kun tuollaiset tilanteet on äärettömän harvinaisia ja toisaalta en tiedä, millaisia ongelmia vaihtoehtoisissa toteutustavoissa mahdollisesti voi tulla vastaan. Mutta onneksi hsa tuskin mistään olennaisesta joutui tuon kriteerin takia luopumaan, Rove st on varmasti hyvä valinta siinä missä Genesiskin.

  16. #16
    Hankin melko samanlaisiin tarpeisiin sen harkitsemasi Kona Roven (ST). Takana nyt joku 5 000 kilometriä ja edelleen on joka kerta ilo istahtaa Roven satulaan.

    Tykkään ihan simona 1x11:sta, sopivan simppeli systeemi minulle ja huolto ollut helppoa.

    Ajoin läpi talven renkaina Mara Winter, joka toimi hyvin mustalla jäällä ja vielä sileällä peilijäälläkin pysyin pystyssä ja hengissä, mutta loskassa ja sohjossa tuo rengas on kyllä aivan käärme.

    Pehmeän juoksuhiekkamaisessa hiedassa kaipaisi vähän leveämpää rengasta, mutta muuten Rove on mennyt yli kaikesta minne keulan on osoittanut, enkä keksi mitään selvää moitittavaa omassa käytössäni. No, ehkä sen, että Rovella on niin kiva ajaa että sen kanssa tulee oltua sitten koko ajan jossain metsä- ja pikkuteitä koluamassa. Jarruista saa irti riittävästi tehoa, vaikka hydraulisten tietty herkkyys niistä tietysti puuttuukin.

    Olen 170-sentttinen ja edellisvuoden mallista koko 51 on just eikä melkein sopiva.

  17. #17
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Solvik
    Viestit
    1.058
    Kun vaihtaa niihin mekaanisiin kunnon vaijerinkuoret niin johan alkaa jarrut toimia. Tuli ihmeteltyä tässä yhtä pyörää, siinä oli TRP:n molemmilta puolilta puristavat jarrusatulat ja kuorina sellaiset metallipunoskuoret. Kahvatuntuma oli timanttinen.

  18. #18
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    Kun vaihtaa niihin mekaanisiin kunnon vaijerinkuoret niin johan alkaa jarrut toimia. Tuli ihmeteltyä tässä yhtä pyörää, siinä oli TRP:n molemmilta puolilta puristavat jarrusatulat ja kuorina sellaiset metallipunoskuoret. Kahvatuntuma oli timanttinen.
    Linkkiä kunnollisiin kuoriin?

  19. #19
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    582
    Välityksistä

    En tiedä muista, mutta itse kaipaan pyörältäni retkikäyttössä myös kevyitä välityksiä. Vanha nyrkkisääntö oli 1:1 -välitys pienimmäksi. Jos siis pyörässä compact -kammet (50-34), pitäisi saada taakse 34:nen. Krossareissa on paljon 46-36 -rattaisia, joten välitykset voivat olla ongelma, varsinkin jos takana on maantievaihtaja. Kannattaa tarkastaa tuo asia hankittaessa.

  20. #20
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Kempele
    Viestit
    3.219
    Helppo ja halpakin vaihtaa eteen pienemmäksi 34 T

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...0-silver-47751

  21. #21
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Solvik
    Viestit
    1.058
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Linkkiä kunnollisiin kuoriin?
    Ei minulla ole. Käsittääkseni Nokon tekee moisia, en tiedä minkä merkkistä oli tämä näkemäni kuori.

  22. #22
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Linkkiä kunnollisiin kuoriin?
    Nuo vois olla
    http://www.foxcomp.fi/yokozuna-brake...ction-smoke-1m

  23. #23
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    1.710
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TERU Katso viesti
    Helppo ja halpakin vaihtaa eteen pienemmäksi 34 T

    https://www.bike-discount.de/en/buy/...0-silver-47751
    Ei auta eteen 34, kun vakiona on 50-34. Taakse 10-lehtiseen on saatavilla 12-36, jolloin se yhdessä 34 hampaisen eturattaan kanssa riittää moneen tilanteeseen. Voi tietysti olla, ettei vaihtaja enää riitä. Mutta esim. Sramin GX pelaa mediumina hienosti 36:n kanssa, vaikka tuollaiseen pitäisi valmistajan mukaan laittaa long.

  24. #24
    Kiitos vastauksista! Mukavasti tullut erilaisia pointteja ja mielipiteitä valintaan sekä pyörän ominaisuuksiin liittyen. Kiva kuulla myös mihin ratkaisuun muut vastaavassa tilanteessa olleet ovat päätyneet.

    Tässä on nyt muotoutunut semmoinen kolmen kärki, josta ehdokas voisi löytyä.

    1. Kona Rove ST
    2. Specialized Sequoia -18
    3. Vitus Substance V2 Apex1


    Rovea näyttäisi olevan taas saatavilla Bikeshopista. Näyttäisi tuo 56 koko olevan heidän testipyörissään, joten tätä kautta olisi mahdollista koeajaa parin päivän ajan ja todeta onko geometria itselle sopiva vai ei. Muista vaihdoehdoista Sequoia näyttäisi olevan hieman heikommilla osilla, joten sen takia kakkosvaihtoehto ja Vitusta ei pääse kokeilemaan, joten ei ole ensimmäinen vaihtoehto vaikka kilpailukykyinen hinta.

  25. #25
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    1.710
    Sequoiaa en ole ajanut, vain liikkeessä potkinut renkaita. Vaikuttaa käyttökelpoiselta arkeen, mutta jonkun testin mukaan kiekot ovat painavat. Tuon hintaisessa pyörässä näin kalliiden osien päivitys ei vain ole ehkä ensimmäinen juttu, minkä haluaisi tehdä.

    Muiden kiekoista en sitten mitään tiedäkään. Ja voihan olla, että Spessun kiekot kestää hiukan kuormaakin. Näitä juttuja on vaikea arvioida. Mutta tuskin pahasti pieleen menee se tai Rove, jos mitoitus osuu kohdilleen.

  26. #26
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    16.617
    Rovessa myös painavat kiekot, eli niillä se ei saa "etumatkaa". Voisin veikata, että Vituksenkin kiekot ovat reilusti päälle 2kg. Kiekkojen perusteella siis samalla viivalla kaikki.

    Rove on hieno ja mukavan ajettava fillari. Siinä olisi jo valmiiksi Vituksen tapaan 1x (jotkut tosin kaipaavat kahta eturatasta). Spessun Alivio -takavaihtajaa minä en huolisi yli tonnin fillariin. Vitus kevein => houkutteleva. Siinä 650b kiekot - etu vai haitta?

    EDIT:
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Tuon minäkin ottaisin.

    .


    Maastossa on kivintä ja juurakointa

  27. #27

  28. #28
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laerppi Katso viesti
    Onko tässä kuinka "kisainen" geometria? Lokasuojien kiinnityspaikkoja tässä pyörässä ei taida sivujen perusteella olla, joten siitä miinusta kun ainakin sellaisten mahdollisuus olisi plussaa.

  29. #29
    Mulla on toi Kona Sutra ltd ja voin sitä varauksella suositella.
    Harkitsin Rovea, mutta halusin ehdottomasti hydrauliset levarit ja tilaa vielä leveämmille renkaille (talvella edessä oli 50 mm nasta ja täyspitkä lokari).

    Jotain eroa noissa vissiin on geossa, Sutra kai vielä enemmän touring-käyttö edellä mietitty (gravel-touring??). Vaihdoin renkaat kapeammiksi ja eturattaan isommaksi (kuten Rovessa). Samoin tanko sai lähteä, en tottunut siihen että levenee niin kovasti (taitaa olla Rovessa sama).




    Sent from my iPad using Tapatalk

  30. #30
    Heitetääs pientä päivitystä. Oli Konan Rove ST kokeilussa 56cm koossa. Pyörän standover tuntui hieman liian korkealta itselle eli todennäköisesti 54cm olisi sopivampi. Muuten pidin ajoasennosta ja satulassa ollessa mitat tuntuivat hyviltä, joten tuon pienemmän saanee sopimaan itselle vaikka pidempää stemmiä vaihtamalla.

    Saatavuus hieman kysymysmerkki, joten täytyy katsoa joutuuko tässä odottelemaan seuraavan vuoden mallia mutta ostohousuja tässä vedellään jo jalkaan.

Samanlaisia aiheita

  1. Apuja pyörän valintaan
    By Ulkoilija in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 06.05.2018, 16.16
  2. Apuja vanteen ja levyjarrun valintaan
    By Sampio in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 10.05.2017, 15.39
  3. Apuja maasturin valintaan
    By latuman in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 12.06.2016, 12.06
  4. Apuja kaivataan uuden pyörän valintaan: 188cm inseam 89
    By zamierm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 22.07.2013, 22.17
  5. Apuja takavaihtajan valintaan halpaan pyörään
    By Solex in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 29.06.2012, 09.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •