CanyonHelkamaGiantHuntteriRideElectrobike
Sivu 1 / 2 1 2 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 47

Aihe: Läskipyörä täristää

  1. #1
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    433

    Läskipyörä täristää

    Hankin ekan pyöräni yli 13 vuoteen, ja ekan läskipyörän (sekä sähköpyörän) koskaan. Ja olen huomannut ikävän ongelman, jokin pyörässä "täristää" ikävästi. Tätä täristämistä ei tapahdu alle 25km/h nopeuksissa, mutta kun mennään yli tuon, ja varsinkin siellä 30-40km/h nopeuksissa tuon huomaa, ja varsinkin asvaltilla.

    Tärinän huomaa ihan käsissä, jaloissa ja koko rungossa. Lisäksi tuo aiheuttaa ikävän ongelman, etu (ja myös taka) levyjarrun levy alkaa resonoimaan ja "heilumaan" puolelta toiselle aiheuttaen ikävän kilinän jarrupaloihin osuessaan. Tämä ei siis ole sitä, että jarrulevyt / satula olisi huonosti keskitetty tms. Pienissä (alle 25km/h) nopeuksissa ei ongelmaa ole jarrut eivät ääntele, levyt ei hankaa paloihin, ei edes mutkissa tms. Ääni lakkaa välittömästi kun painan jarrua, jolloin palat painavat levyyn ja pitävät sen suorassa, eli jarrua laahaamalla äänen saa hetkeksi katoamaan.

    Tämä kilkatus on kuitenkin niin häiritsevä, että otin edestä palat pois kokonaan, ja en siis käytä etujarrua tällä hetkellä ollenkaan. Kun palat puuttuvat ei jarrut pidä ääntä kun tilaa levyn "vaappumiselle" on enemmän. Ja takana kun ääni alkaa häiritsemään (varsinkin ihmisiä ohittaessa) laahaan mielummin hieman jarrua jolloin ääni lakkaa, toki tämä syö paloja kuin leipää kun muutenkin takajarru on ainoa jarru tällä hetkellä.

    Olen tarkistanut, että jarrulevyt ovat suorat ja kiinni tiukasti. Vanteet on suorat ja rihdattu suoraksi. Molemmat renkaat olen ottanut irti ja laittanut takaisin varmasti suoraan. Vaihdoin myös alkuperäiset kumit 4" Jumbo Jimeihin. Vaikka pyörä on sähköpyörä ongelma esiintyy myös siis ihan vapaalla rullatessa, sekä polkiessa. Edessä paineina 0,7 ja takana 1,1 (liian korkeat ?)

    Jarrut on nyt mitä on, ja tarkoitus olisi vaihtaa jarrut ja jarrulevyt kokonaan uusiin. Nyt jarruina Tektro HD-E350, 180mm edessä ja takana. Tarkoitus olisi vaihtaa tilalle Maguran MT5, toki jos on parempia about samassa hintaluokassa niin saa ehdottaa.

    Kuten viestistä varmaan huomaa olen aika amatoori pyörien suhteen, joten osaako joku "suorilta käsin" sanoa mikä pyörissä voisi aiheuttaa kuvatun laista ongelmaa. Ja jos unohdin jotain oleellista viestistä niin mainitkaa toki.

    Pyöränä halpa verkkokaupan sähköläski https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-26-sahkopyora

  2. #2
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Oletko tarkistanut ohjainlaakerin kireydelle?
    Laita myös jarrupalat takas jos käytät pyörää.

    Tai, palauta pyörä kauppaan, pyörä ei saisi täristää missään vauhdissa.

  3. #3
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    3.161
    Mulla läski tärisee hullun lailla "maantiepaineilla" (eli n. 1bar) 15-20km/h alueella ja asfaltilla. Paineita kun laskee, ei tärise ollenkaan.

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  4. #4
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.080
    Jarrupalat takaisin! Ennen ei auteta. Ei autostakaan poisteta jarruja, jos sieltä jotain ääntä kuuluu!

  5. #5
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    433
    Laskin paineet tuonne 0,5 - 0,6 bar:iin ja kokeilen onko vaikutusta. Ja juu laitetaan jarrut takasin. Ja muutenkin tosiaan tarkoitus vaihtaa tehokkaammat jarrut eteen ja taakse. Nuo Magurat siis. Ja samalla haluan vaihtaa jarrulevyt uuteen, jos uudet ja erimerkkiset eivät resonoisi samalla tavalla. Tosin ongelma on ilmeisesti tuo tärinä ei levyt.

    Ohjainlaakerissa ei ainakaan käsin kokeillessa tunnu klappia. Eli oletan olevan tarpeeksi kireällä. Pyörä on noin 2kk vanha, ja kilsoja takana nyt n 1300. Pyörä käytetty n 300km kohdalla ensihuollossa.

  6. #6
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    5.080
    Minulla on jotkut jarrut kilkattaneet, mutta jos se ei vauhtia hidasta, niin antaa kilkattaa. Minusta se on joidenkin jarrujen ominaisuus eikä vika.

    Pyörän täristämiseen tosiaan kokeilua eri paineilla, laakereiden kiristys, pinnojen kiristys/tarkistus(?)

    Minulla ei ole kokemusta läskeistä, mutta voisin kuvitella että isompi pyörivä massa (varsinkin sähköpyörässä) aiheuttaa helpommin noita resonointeja. Onko renkaat hyvin vanteella?


    edit: kokeile ottaa pinnaheijastimet pois?

  7. #7
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Minulla on jotkut jarrut kilkattaneet, mutta jos se ei vauhtia hidasta, niin antaa kilkattaa. Minusta se on joidenkin jarrujen ominaisuus eikä vika.

    Pyörän täristämiseen tosiaan kokeilua eri paineilla, laakereiden kiristys, pinnojen kiristys/tarkistus(?)

    Minulla ei ole kokemusta läskeistä, mutta voisin kuvitella että isompi pyörivä massa (varsinkin sähköpyörässä) aiheuttaa helpommin noita resonointeja. Onko renkaat hyvin vanteella?
    Pinnat ovat kireällä, ainakin mitä itse olen kokeillut, ja ne tosiaan kiristettiin ensihuollossa. Toki sen jälkeen tullut noin 1000km lisää, mutta ongelmaa oli myös heti huollon jälkeen, eli en usko johtuvan pinnoista. Renkaat on mielestäni hyvin vanteilla, kokeilin ne ottaa pois vanteilta ja laittaa takaisin. Ne menivät hyvin paikalleen ja renkaita käsin pyörittäessä pyörivät suoraan.

    Edit: tuo pinnaheijastimien poisottaminen olikin hyvä vinkki, pitää kokeilla kun tänään käy lenkillä Muuten voisin pistää tuon takuuseen, mutta pyörä tällähetkellä ainoa liikkumisväline, eikä huvittaisi jumittaa pyörää takuuhuoltoon tms pitkiksi ajoiksi. Varsinkaan kun pyörää ei ole enää saatavilla verkkokaupasta, (varastot loppu) joten jos menisi vaihtoon joutuisi uutta odottamaan kauan. Ja olettaisin, ettei tärinään voi kuitenkaan kauhean montaa syytä olla.

    Mieleen tulee myös kun ei ole kokemusta läskipyöristä, että onko tuo vain "ominaisuus", että isot ja leveät renkaat joissa vielä "nappuloita" vain täristävät nopeissa vauhdeissa. Onhan läskit ehkäpä tarkoitettu enemmän sinne maastoon / lumelle jne. Toki tämä olisi ikävää, koska asfaltilla tulee myös paljon ajettua.

  8. #8
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    433
    Kävin kaupassa ja n 20km lenkin. Pinnaheijastimet otettu pois, paineet alussa siellä 0,5 - 0,6 bar, matkalla laskin vielä pikkaisen, ei hajua minne kun ei ollut mittaria mukana. Tämä ehkä pikkaisen vaimensi, muttei läheskään niin paljon kuin toivoin. Ohjaus muuttui toki oudommaksi kun en ole pahemmin noin matalilla ajellut, ja tietenkin polkeminen muuttui raskaammaksi, toki sähköllä tätä ei huomannut muuten kuin sähkön kulutuksen lisääntymisenä. Normaalisti tuolla reitillä kulutus keskimäärin noin 8,5wh/km ja nyt noin 11wh/km, eli ei kuitenkaan mikään kauhea nousu.

    Hiekalla tärinät oli melkin kokonaan poissa, tai en niitä niin huomannut. Toki pomput / kuopat tuntuivat edelleen ja ne huomasi, mutta se yleinen tärinä oli huomattavasti vähäisempää.

    Käytyäni kaupassa huomasin, että kappas täähän ei täristä asvaltilla melkeinpä ollenkaan. Tällöin minulla oli kaksi ruokakassia ohjaustangossa roikkumassa, vasemmalla puolella, osaako kukaan sanoa voiko tällä olla joku yhteys? Tai jos laakerit / napa tms rikki niin tuo vääntö /enemmän painoa vasemmalla muutti tilannetta jollakin tapaa hetkeksi ? Toki nopeutta ei ollut nyt korkeimmilaan kuin se noin 27-28 km/h, mutta aiemmin tuokin olisi jo täristänyt. Tosin nyt sitten huomasin uutena, että kun lähestyi suojatietä/liikennevaloja ja vauhti meni ihan liruttamiseksi, n 2-5km/h huomasin takaalta kovaa tärinää, joka tuntui takapuolessa asti oikein hyvin. Olisikohan moottorin laakereissa jotain vikaa. Tai sitten vapaarattaan toiminnassa tms. Pitää purkaa takarengas irti ja kurkata sisään onko laakerit entiset.

  9. #9
    Liittynyt
    05/2003
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    3.161
    Laakerivian pitäisi tuntua ja kuulua purkissa pyöritellen. Tuosta kauppakassista, meinasin ehdottaa, jos tärinä jatkuu, että väännättele runkoa ajaessasi silloin kun se pahiten tärisee. Ihan mielenkiinnosta lähinnä. Missäpäin vaikutat, jos vaikka joku läski kävis ajamassa pyörääsi ja osaisi verrata omaansa.

    Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

  10. #10
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Jumbo jimit ei varmasti täristä oli vauhti tai paine mikä hyvänsä järkevyyksien rajoissa. Eli vika on muualla.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  11. #11
    Weston Guest
    ^Näin on.
    Mulla JJ täristi, tai pikemminkin väristi, kun laitoin kerran paineiksi max suosituksen eli 2.0bar. Järkevillä paineilla ei värise vaikka polkisi alamäkeen 40km/h.
    Veikkaan kyllä vian aiheuttajaksi tuota moottoria, kun kerta homma esiintyy samassa mopeudessa kaksilla eri renkailla. Tuleeko tärinää jos kytket avustuksen pois päältä? Entä jos ajat koko paino satulalla tai koko paino ohjaustangolla?

  12. #12
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Mullakin tärisee jumbojimit kovemmilla paineilla melkolailla huomattavasti (tai sitten on joku muu). Mutta siis maantie paineilla eli luokkaa 1,5-2 tärrää.

  13. #13
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.310
    Jarrupalojen resonointia tapahtuu minullaki. Ensin luulin sitä levyksi. Kummassakin silverbackin läskissa sama juttu +25km/h nopeuksissa. Renkailla ei vaikutusta

  14. #14
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Minusta tuo kuulostaa siltä kuin jompi kumpi rengas olisi epätasapainossa. En tosin osaa arvioida miten raskaasti sen pitäisi olla jotta esim. 40+ km/h -nopeus saa koko pyörän täristämään, mutta autossahan tuota tapahtuu hyvinkin. Ongelmalle tyypillistä on että se alkaa tietyssä nopeudessa, ja tapauksesta riippuen saattaa jäädä pois kun sopivan raja-arvon yli mennään. Autoissa ongelma korjataan vastapainoilla, mutta pyörissä niitä ei kyllä pitäisi joutua käyttämään, vaan epätasapainon syy pitäisi selvittää ja korjata (99,999 % tapauksistahan se on silmällä nähtävissä jos renkaaseen on jotain raskasta tarttunut).

    Kokeile nostaa se pyörä telineelle / väärinpäin ja laita renkaat pyörimään vapaasti. Toista muutaman kerran. Seuraa esim. venttiilin avulla asettuuko jompi kumpi rengas aina samaan asentoon. Ainakin jos rengas jää heijaamaan ennen pysähtymistään, siellä on jokin pistemäinen paino joka varmasti saa tärinöitä aikaan. Sitten voisi kumeissa olla valuvirhettä, mutta siitä tuskin on kyse kerran kaksilla eri kumeilla kokeiltu.

    Rengaspaineista en usko ongelman johtuvan, kyllä sen pitäisi ilman suurempia tärinöitä kulkea vaikka olisi kivikovat renkaat. Matalat paineet kyllä voi sikäli hämätä, että löysempi kumi "syö" muualta aiheutuvan tärinän.

    Tuntuuko kummassakaan renkaassa sivuttaista klappia? Kolahtaako mikään jos tiputat pyörän renkailleen asfaltille 10 cm korkeudesta? Entä voisko ne pinnat tarkistuttaa uudestaan? Jos siellä joku on löysällä, niin kai sekin on mahdollista että kovemmissa vauhdeissa vanne ei pysy enää niin hyvin muodossaan ja siitä tulee tärinää (tämmöinen ongelma kyllä pahentuisi nopeasti).

    Jos kiekkojen puolesta kaikki on kunnossa, niin sitten minäkin kallistun Westonin mukaisesti moottoriongelmiin. Minulla ei tosin sähköpyöristä ole kokemusta, mutta en oikein kiekkojen lisäksi keksi mikä kuvatunlaisen oireen voisi aiheuttaa, joten jäljelle jää moottori.

  15. #15
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.159
    ei renkaiden epätasapaino nuissa vauhdeissa ole tärinää, vaan jotain jumputusta.

  16. #16
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Minulla tuo tärinä on siis hyvin korkeataajuista, paljon tiuhempaa kuin epätasapaino voisi olla. Olen ajatellut sen olevan nappuloista tulevaa. Jännää on että esiintyy vain ajoittain mutta itse luulen huomanneeni että jos on ihan kuluneemmalla keskiuralla ajamassa niin vähemmän ja jos kalteva pinta tai pyörä kallellaan niin tärrää.

    Jarrut pitää ääntä myös minulla, kaikissa pyörissä vaikka kuinka keskittää ja vaikka sen tekisi ammattilainen. Jopa hamituksee asti. Ja kolmen merkkisiä jarruja sekä neljä eri settiä...

  17. #17
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.358
    Veikkaisin että kyseessä on vain ko. rungon ominaisuus. Sopivalla nopeudella esiintyvä tietyn taajuinen värinä saa aikaan resonanssin rungossa. Sopivissa olosuhteissa se voi alettuaan voimistua hyvinkin huomattavaksi. En varmaan osaa selittää asiaa ihan täsmällisesti ja oikeilla termeillä, mutta jotain tuollaista. Siihen viittaa sekin, kun paino sarvissa poisti ilmiön. Voit vaikka testailla siirtelemällä painoa pyörän päällä, eteen, taakse, nojaamalla voimakkaammin tankoon tai kallistelemalla, vaikuttaako se mitenkään.
    -

  18. #18
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.358
    On noita tullut vastaan ihan peruspyörissäkin, että runko alkaa vatkaamaan hulluna nopeuden noustessa alamäessä, vaikka periaatteessa pyörä olisi ihan kunnossa, paikat kiristettynä ja suoria. Toki tuollaisen paksun rungon voi olettaa olevan tukevampi kuin ohutputkisen pappamankelin, mutta mikäpä se varmaksi voi sanoa täältä käsin. Melko edullinen tuote kyseessä kumminkin.
    -

  19. #19
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    17.979
    Voipi olla syynä yksinkertaisesti se ettei ko. kaltaista pyörää ei ole tehty korkeammille rengaspaineille ja vauhdilla asvaltilla ajettavaksi...

  20. #20
    Liittynyt
    05/2014
    Viestit
    1.083
    Jossakin tapauksessa saattaa auttaa jos vaihtaa vähän erikuvioisen renkaan eteen tai taakse, ettei resonanssit satu samaksi molemmissa, jolloin ne korostuu.
    oem muokkasi tätä : 19.06.2018 at 13.29
    epäasiallinen maastopyöräilijä

  21. #21
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roiala Katso viesti
    Mullakin tärisee jumbojimit kovemmilla paineilla melkolailla huomattavasti (tai sitten on joku muu). Mutta siis maantie paineilla eli luokkaa 1,5-2 tärrää.
    Aika överiksi minä luokittelen noi painee jo maantiellekkin. 1-1.3 barilla 4" kín on jo aivan riittävän kova ja JJ kulkee varmasti keskinappuloilla vaikka olisi painoa kuskillakin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  22. #22
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    155kg painaa kuski ja olen todennut että nuo ovat minun mielestä minulle parhaiten sopivat eli oikeat paineet vaikka joku muu olisikin muuta mieltä
    1,2-1,5 napsii vanteelle kivikossa kovemmassa vauhdissa.
    4,0 jj/KTM Macina Freeze

  23. #23
    Eiköhän tässä aloittajalla ja muillakin tärinä ole ihan vain renkaan kuvioituksen aiheuttamaa. Ostoskassit tangossa toi sen verran painoa että rengas ei kulkenut pelkillä keskinappuloilla. Polkupyörän renkaissa on aina epätasapainoa venttiilistä johtuen, ei sitä huomaa normaalivauhdeissa. Toki takarengas ilmassa ja pyörittämällä maksimit huomaa mitä vaikutusta epätasapainolla on mutta ei se tosiaan ajossa tunnu.

    Mulla on Trek Farley 9.6. Nastarenkaat ja "kesärenkaat" molemmat samanlaisilla suorilla kiekoilla. Nastarenkaissa (Bontrager Gnarwhal) on "kesärenkaisiin" (Bontrager Barbegazi) verrattuna kaksi kertaa korkeammat kuviot ja keskinappuloiden väli kaksi kertaa pidempi. Ja ne rallattaa ja täristää asfaltilla ihan selkeästi.

    Laita alle ne läskin slicksit, eiköhän tärinät häviä. Läskin ominaisuudet menee muutenkin vähän hukkaan jos ei aja juurikaan maastossa.

  24. #24
    Maantiepuolella ainakin mennään tyyliin +1PSI/kg jos suosituspaineet on vaikka 75kg kuskille.. Renkaan maksimipaineet huomioiden.

  25. #25
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.159
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jdocmtry Katso viesti
    Maantiepuolella ainakin mennään tyyliin +1PSI/kg jos suosituspaineet on vaikka 75kg kuskille.. Renkaan maksimipaineet huomioiden.
    Varmasti suunnat saakin jollain 25mm kumeilla, mutta ei esimerkiksi 125mm kumeilla.

  26. #26
    Yhtälailla ne 5" kumit vaatii enemmän painetta jos on enemmän painoa..

  27. #27
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jdocmtry Katso viesti
    Yhtälailla ne 5" kumit vaatii enemmän painetta jos on enemmän painoa..
    Mutta maantiekumi ja läskirengas on kuitenkin hieman eri asia, esim. vanteiden maksimipaineet 5" kumille on yleensä luokkaa 1.5bar-2bar. 75psi läskirenkaassa on jo takuuvarma vanne tai rengasvaurio.

  28. #28
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Jarrupalojen resonointia tapahtuu minullaki. Ensin luulin sitä levyksi. Kummassakin silverbackin läskissa sama juttu +25km/h nopeuksissa. Renkailla ei vaikutusta
    Eli kyse voisikin olla palojen resonoinnista ? Miten sait selville, että kyseessä palat eikä levy? Ja tärkeimpänä saitko sille tehtyä mitään ? Olen tosiaan vaihtamassa jarrut uuteen, ja vielä kun hankintoja ei ole tehty, pystyy niihin helposti vaikutamaan Mielellään pysyisin hintaluokassa n 200-250e sisältäen molemmat jarrut, ja saksasta ajattelin tilata, mutta jos tarvitsee nostaa budjettia niin se ei ole ongelma. Kunhan vain löytyisi jarrut jotka ei pidä ääntä ajaessa, jarruttaessakaan ei mielellään, mutta silloin sitä ääntä sietää enemmän. Tuo nykyinen kilkatus vie järjen Tuntuu kuin ajelisi automaattinen kilikello päällä kokoajan kun nopeus nousee pikkaisenkaan. Ja ei se ei nyt tässä tapauksessa ole hyvä asia

  29. #29
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Weston Katso viesti
    ^Näin on.
    Mulla JJ täristi, tai pikemminkin väristi, kun laitoin kerran paineiksi max suosituksen eli 2.0bar. Järkevillä paineilla ei värise vaikka polkisi alamäkeen 40km/h.
    Veikkaan kyllä vian aiheuttajaksi tuota moottoria, kun kerta homma esiintyy samassa mopeudessa kaksilla eri renkailla. Tuleeko tärinää jos kytket avustuksen pois päältä? Entä jos ajat koko paino satulalla tai koko paino ohjaustangolla?
    Tulee, alamäessä ja yli 25km/h nopeuksissa moottori ei muutenkaan avusta yhtään, eli on silloin vain mukana roikkuvaa ylimääräistä painoa. Tärinää tulee niin polkiessa kuin myös ihan vapaasti alamäkeen rullaamalla. Pitää kokeilla tuota painon siirtämistä eri kohtiin tänään.

  30. #30
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    433
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Kokeile nostaa se pyörä telineelle / väärinpäin ja laita renkaat pyörimään vapaasti. Toista muutaman kerran. Seuraa esim. venttiilin avulla asettuuko jompi kumpi rengas aina samaan asentoon. Ainakin jos rengas jää heijaamaan ennen pysähtymistään, siellä on jokin pistemäinen paino joka varmasti saa tärinöitä aikaan. Sitten voisi kumeissa olla valuvirhettä, mutta siitä tuskin on kyse kerran kaksilla eri kumeilla kokeiltu.

    Tuntuuko kummassakaan renkaassa sivuttaista klappia? Kolahtaako mikään jos tiputat pyörän renkailleen asfaltille 10 cm korkeudesta? Entä voisko ne pinnat tarkistuttaa uudestaan? Jos siellä joku on löysällä, niin kai sekin on mahdollista että kovemmissa vauhdeissa vanne ei pysy enää niin hyvin muodossaan ja siitä tulee tärinää (tämmöinen ongelma kyllä pahentuisi nopeasti).

    Jos kiekkojen puolesta kaikki on kunnossa, niin sitten minäkin kallistun Westonin mukaisesti moottoriongelmiin. Minulla ei tosin sähköpyöristä ole kokemusta, mutta en oikein kiekkojen lisäksi keksi mikä kuvatunlaisen oireen voisi aiheuttaa, joten jäljelle jää moottori.
    Pitää tänän kokeilla noita mainitsemiasi pudotuksia jne. Ja toki voi tarkistuttaa, jos en keksi muuten mikä ongelmana on niin kiikutan koko pyörän huoltoon ja kerron viat ja pyydän pistämään kuntoon :P

Samanlaisia aiheita

  1. Läskipyörä suosituksia
    By Toop in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 19
    Viimeinen viesti: 20.07.2017, 15.45
  2. Läskipyörä kesälepoon
    By Kiituri in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 41
    Viimeinen viesti: 18.04.2017, 22.42
  3. Läskipyörä aloittelijalle
    By funky_albert in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 23
    Viimeinen viesti: 25.07.2015, 16.18

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •