Näyttää tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: Shimano Di2 bt palikka

Shimano Di2 bt palikka

Törmäsin tällaiseen lisäosaan. 10-pakan Ultegran sähkövaihteet. Ei ole bt tai ant+ yhteyttä.

Kannattaako ostaa? Mitä tällä oikeasti saa?

Pistä linkki osaan niin saatat saada jotain vastauksia.

Sen avulla ymmärtääkseni voi nähdä GPS-laitteensa tai vastaavan ajotietokoneen näytöltä millä rattailla ketju kulkee...

...eli millä välityksellä ajat. Joskushan käy itsellekin niin ettei ole tietoinen onko edessä iso vai pieni. Mutta toisaalta selviäähän se nopealla vilkaisulla tai kun huomaa ettei mitään tapahdu vaikka painaa etuvaihtajaa...

Takana tietysti sama juttu...

,,,eli näytöltä seuraamalla voisi olla ajamatta ketjut kovin ristissä...

Toinen "tärkeä" tieto on akun varaustila...

...mutta minulle on tähän mennessä riittänyt se nnormaali vilkkuvalotesti...

...kunhan sen on muistanut tehdä lenkiltä palatessa tai muuten ajoissa eikä vasta kun pitäisi jo olla lähdössä.

Voi olla että jotain muutakin tietoa saa näytölle ilmestymään, mutta mitä ja kuinka oleellista - siitä minulla ei ole aavistustakaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Sen avulla ymmärtääkseni voi nähdä GPS-laitteensa tai vastaavan ajotietokoneen näytöltä millä rattailla ketju kulkee...

...eli millä välityksellä ajat. Joskushan käy itsellekin niin ettei ole tietoinen onko edessä iso vai pieni. Mutta toisaalta selviäähän se nopealla vilkaisulla tai kun huomaa ettei mitään tapahdu vaikka painaa etuvaihtajaa...

Takana tietysti sama juttu...

,,,eli näytöltä seuraamalla voisi olla ajamatta ketjut kovin ristissä...

Toinen "tärkeä" tieto on akun varaustila...

...mutta minulle on tähän mennessä riittänyt se nnormaali vilkkuvalotesti...

...kunhan sen on muistanut tehdä lenkiltä palatessa tai muuten ajoissa eikä vasta kun pitäisi jo olla lähdössä.

Voi olla että jotain muutakin tietoa saa näytölle ilmestymään, mutta mitä ja kuinka oleellista - siitä minulla ei ole aavistustakaan.
    - Voiko tämän avulla säätää jotenkin vaihteita ja onko säätämisestä hyötyä.
    # itsellä vanhemmat vaihteet ja niissä napsulla nousee ja laskee takana aina yhden rattaan kerralla. Olisi ilm ollut jo pidempään mahd ohjelmoida ratkaisu, jossa pitkällä painamisella siirtyy us rattaan kerralla.

Ei ymmärtääkseni voi. Erinäköiset automaattiset, synkronoidut tai puoliautomaattiset, käyttäjän itsensä valitsemat yhden tai useamman rattaan vaihdot tai erinopeuksiset vaihdot ovat nähdäkseni uudempien di2-.systeemien ominaisuuksia, joita ei tällä palikalla voi vanhoihin hankkia.

Minulla on tuo palikka (Ultegra 6800 Di2) ja sen avulla voi käyttää tuota Shimanon e-Tube appia, jolla voi tehdä asetukset ja vaihtotilan säädöt yms.

Käytän pääsääntöisesti syncro-shift toimintoa, joten olen valjastanut uuteen käyttöön nuo etuvaihtajan "padit", jotka ohjaavat tässä tapauksessa Garminia. Eli voin noihin konffata halutut toiminnot, esim. näytön vaihdot ja uuden kierroksen aloitus jne.

Ilmankin tuota palikkaa varmasti pärjää, mutta ihan näppärä lisä ja tarjoaa ihan hyödyllisiäkin ominaisuuksia kokoonpanosta riippuen.

https://www.bike-discount.de/en/buy/...uetooth-685686
    Toi on helpompi piilottaa rungon sisään kun on pienempi ja on uudempi. Mulla on tämä aeroadin rungon sisällä.
    edit. saat tolla palikalla siirrettyä dataa garminin näytölle , et muuta (akun tila, välitykset , millä rattaalla ketju on etc.. Pc;llä ja e-tube softalla pääset säätämään vaihteita, ei tosin kokemusta 10 systeemistä.

Kiitos. Ei kannata varmaan hankkia. Vaikka ei tuo nyt kauheasti maksa.

Samanlaisia aiheita

1. Tektro vs Shimano
    By Bikecod in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 29.01.2017, 00.14
  2. Shimano SPD
    By xc-pyöräilijä in forum Varusteet
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 23.04.2016, 13.52
  3. 2015 Shimano XTR
    By mehukatti in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 211
    Viimeinen viesti: 03.06.2014, 19.35
  4. Shimano 105 -10 pakkka --> Shimano 105 -9 vaihteiseen järjestelmään
    By Boothroyd in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Viimeinen viesti: 15.08.2013, 09.35
  5. Shimano 105
    By Kurahii in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Viimeinen viesti: 17.08.2012, 19.05

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •