Näyttää tulokset 1 - 4 / 4

Aihe: Merida Silex 300

Merida Silex 300

Moro,

Ahkeran googlettelun jälkeen päädyin tänne foorumille ollessani vielä täysin aloittelija koskien näitä 1k€+ pyöriä, jotka hinnaltaan pistävät harkintamyssyn tiukemmalle päähän. Täten mielenkiinnolla toivoisin ihmisten mielipiteitä tästä kyseisestä meridan tuotteesta (tai silex sarjasta yleensäkin), mikä tuntuu hyvin outolintu tuolta geometrialtaan ainakin "Gravel" - pyöräksi. Kyseistä pyörää tuntuu olevan vaikea vielä suomesta löytää toistaiseksi, mutta mitä enemmän itse tuosta otan selvään niin sitä täydellisemmältä se vaikuttaa omiin käyttötarkoituksiini lisäten kärsivällisyyttäni odottaa noiden saapumista.

https://www.merida-bikes.com/en_int/...-300-9362.html

Mitä itse tuosta saanut irti niin vaikuttaa vain todella leppoiselta ajella perus 5 - 15km matkoja korkeamman ajoasennon takia ja sisältää todella moderneja ratkaisuja osien suhteen. Toisaalta tuo tarkoittaa välittämästi, että kokemukseni puute helposti voi missata jotain hyvin tärkeää /olennaista pyörästä ja en uskalla ns lukita vastausta ennen keskustelua osaavien ihmisten kanssa.

Ainakin itse olen heti huomannut ihmisten kiinnittävän katseensa tuohon rungon suositeltuun kokoon mikä on varsin hämäävä verrattuna normaaleihin vastaavan tyyppisiin pyöriin ja se tuo automaattisesti haastetta miettiä mikä noista olisi minulle sopiva. Itsehän olen 168cm ja valmistajan antamien mittojen mukaan 47 koon versio tuntuu olevan oikea vaikka perinteisimmillä geometrioilla varustetussa pyörässä tuo olisi käsitääkseni pieni. Samalla tuo mahdollisuus käyttää lähemmäs 50mm renkaita eri vanteilla mahdollistaisi napata talveksi mukaan toiset vanteet / nastarenkaat kuulostaa omiin korviin uskomattomalta boonukselta. Itselläni ei ole mitään henkilökohtaista mielipidettä noista vaihteiden merkeistä / 1x vastaan 2x / pikalukot vs läpiakselit, mitkä ainakin internetin kovimpiin huutajiin uskoen tuntuvat jakavan mielipiteet hyvin vahvasti.

Joten toivon saada palautettani tuosta tämänhetken ykkösehdokkaastani perus suomen olosuhteisiin sopivaksi pyöräksi niin kaupungissa / hiekalla ja 99% alle 10km matkoja maanteillä pyöräileväksi. Vaikka tuo tuntuu olevan hyvin endurance tyylinen pyörä niin ainakin se vaikuttaa silti sisältävän hiukan sisua noilta hyvin roadbikemaisilta osiltaan?

- Varjo

En luottaisi täysin noihin valmistajien suosituksiin koosta, en löytänyt mitään geometriataulukkoa mistä voisi verrata vaikka johonkin olemassa olevaan pyörään. Jos ei ole pahemmin kokemusta niin suositan kyllä koeajoa kunhan pyörä on saatavissa.

Ei ihan yhtä korkea, mutta pitkä geometria löytyy Whyten Gisburnista, Fristonista ja Glencoesta. Netistä löytyy siitä juttua ja tosiaan mitoitus ei ole itsestäänselvyys. Kiinnostava pyörä sinänsä

Kokemusta meridan cyklosta ja jäykkäperästä,ei moitteen sanaa.

Samanlaisia aiheita

1. Merida välitykset
    By electra in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 04.10.2016, 14.04
  2. Merida Cross 100
    By Stagertoni in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 15.03.2016, 18.46
  3. Merida Ride 300
    By ankk in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 05.08.2015, 08.37
  4. Merida Big Nine aloittelijalle
    By Tarapaappa in forum Fillarisuositukset