Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 34

Aihe: Kisakireä kuitu cyclo

Kisakireä kuitu cyclo

Nyt kun kaikki haluaa teräs gravelin niin minä haluan kisakireän kuitu cyclon. Ei tarvitse olla lokasuojille paikkaa. Eikä junamaista kyytiä. Olen kyllästynyt niihin. Haluan herkkyyttä ja keveyttä. Ketteryyttä ja nopeaa ohjausta. Ralliohjusta sorateille. Tällä hetkellä löytyy teräs Rove ja pyörän joka on mahdollisimman kaukana siitä.

Hiilikuiturunko, keveys ja hydrauliset levyjarrut pakolliset. Hyvät kiekot löytyy jo (luulin että sillä saadaan Rove ketteräksi, heh heh). Koska kyseessä on kuitenkin selkeästi kolmos pyörä maantien ja maastopyörän jälkeen en välittäisi maksaa ihan omaisuuksia.

Tällä hetkellä ykkösenä tuntuisi olevan Planet X XLS houkuttelevalla puolentoista tonnin hinnallaan.

https://www.planetx.co.uk/i/q/CBPXXL...yclocross-bike

Löytyykö kokemuksia ko pyörästä tai hyviä vaihtoehtoja. Ei tuo puolitoista tonnia ole mikään kiveen hakattu mutta mitä enemmän rahaa niin sen enemmän pitäisi herkkua saada.

Tuon linkatun pyörän hinta on puntina tilattuna lähempänä 1200 euroa kuin puoltatoista tonnia. Näin ohimennen todeten..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tukkasotka Katso viesti
    Tuon linkatun pyörän hinta on puntina tilattuna lähempänä 1200 euroa kuin puoltatoista tonnia. Näin ohimennen todeten..
    Joo puolitoista tonnia tulee siitä kun upgreidasin siinä muutamia juttuja + rahti

Mutta joo. Erittäin edukas on minusta. Kiva ois kuulla jos jollain kokemuksia.

2.4kg kiekkosetti. Hmm kylläpäs ne laittaa painavia kiekkoja nuihi. Mutta eipä tuolla hintaakaa ole

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    2.4kg kiekkosetti. Hmm kylläpäs ne laittaa painavia kiekkoja nuihi. Mutta eipä tuolla hintaakaa ole
    No jos tosiaan on tarkoitus tehdä halpa mutta painava fillari.

EDIT: jaa mutta kevyt ei ollutkaan topicin aloittajalla hakusessa

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Tässä on se mainio puoli että hyvät kiekot löytyy omasta takaa, eli noi DT swissit millä yritin Rovea laittaa ketterämmäksi.

Jos kiekot painaa oikeasti noin paljon ja pyörän paino pitää paikkansa niin mun kiekoilla paino alkaisi sitten jo kasilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    No jos tosiaan on tarkoitus tehdä halpa mutta painava fillari.

EDIT: jaa mutta kevyt ei ollutkaan topicin aloittajalla hakusessa
    On hakusassa mutta käsittääkseni toi alkaa kiekkojen vaihdolla olemaan aika kevyt.

Mutta eniten mua kiinnostaa toi runko jos siitä on jollain kokemusta. Tietysti kiinan kuitua Planet X teipeillä mutta ei se mua haittaa jos vaan on soiva peli.

Planet X XLS:n omistaneena voin sanoa että hyvä pyörä mutta ei niin edullinen kuin äkkiseltään vaikuttaa koska kiekot täytyy vaihtaa samantien eli hintaa saa laskea päälle 300-500€. Myöskin huomioitavaa että kampisetti ei ole Rival mutta laadullisesti kuitenkin aika vastaava.

Kiinnittäisin huomiota 60 millin bb-droppiin. Harvassa perinteisemmänkään "euro-geon" krossarissa on enää keskiö noin korkealla."Kisakireä" on kyllä varmasti, mutta ralliohjuksissakin painopiste yritetään pitää mahdollisimman alhaalla ja ihan syystä. Helposta kannettavuudesta ei juuri hiekkatiehommissa ole hyötyä eikä niitä off camber -paikkojakaan hiekkateillä yleensä hirveästi ole.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

On tosiaan iso ero omaan crockettiin, jossa 68mm drop 54 koossa. Tuon on jo pakko tuntua jossain.

Ei nuo kiekot muistaakseni maksa kuin reilusti alle 100€, järkyttävän painavat, esimerkiksi omat Fulcrumit painavat täydellisinä alle kolme kiloa. Toisaaltaan ei tuo runkokaan haarukkoineen mikään kevein ole, kiinankuitua myyvän firman nimellä...
    Itse katelisin mielummin http://www.planetx.co.uk/i/q/CBVISPC...yclocross-bike tuota samasta puodista.

Samasta puljusta Viner Super Sprestige olisi aika pähee laite forcen osasarjalla mutta bb droppi on kyllä jotain 55mm. Sitten vinerin strada bianca sellaselle retkimiehelle.

Vaimolla on on pienin koko tuosta Strada Biancasta - on aika painava peli sekin - vaikka muuten ihan ok.

Kuulostaa isolta bb drop ero vaikka tietoista henkilökohtaista kokemusta ei asiasta olekaan. Toki geometria saisi olla moderni ja varmaan pyörä ennemmin matala kuin korkea. Täytynee jatkaa vielä haeskelua sopivan geometrian löytämiseksi.

Ei sorateillä jarrutella, joten painosta ja budjetista saa helposti yhden kilon ja kiloeuron pois kun hommaa fillaritorilta kisakireän kuitucyclorungon matalalla keskiöllä ja siihen kevyet kiinakuitu-tuubikiekot. 7,5 kg sorapyörä syntyy aika halvalla.

^ Täysin samaa mieltä. Sen huomaa hyvin vanteiden kulumisesta: yhden cyclocross-kisakauden aikana, mikä itselläni tarkoittaa 6-7 kisaa, kuluu jarrupinnat vanteista enemmän kuin koko loppuvuoden gg- ja työmatka-ajoilla yhteensä.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Omissa bemareissa on ollut viimoset 3 kautta BB-droppi 62mm ja ei oo kyllä niinkun minkäänlaista ongelmaa asian suhteen. En oikein usko että hiekkatieajelussakaan asian kanssa tulee mitään ongelmia, hyvin noilla omilla on pystynyt hiekkateitäkin ajelemaan...
    https://www.instagram.com/xtranza/

Omakin havaintoni on, että kauan saa ajaa soratieajelua, jotta kiekot loppuun kuluvat. Alkuperäisellä kysyjällä tosin oli hyvät kiekot joita haluttiin käyttää, joten pitänee hakea levyjarrullista pyörää. Kun tärkeitä kriteereitä olivat keveys ja levyjarrut, niin keskimäärin levyjarrulliset pyörät painavat puolisen kiloa enemmän kuin vastaavat vannejarrulliset. Tämän kautta voi myös miettiä jarrujen/keveyden painotusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antti Kuitto Katso viesti
    Omissa bemareissa on ollut viimoset 3 kautta BB-droppi 62mm ja ei oo kyllä niinkun minkäänlaista ongelmaa asian suhteen. En oikein usko että hiekkatieajelussakaan asian kanssa tulee mitään ongelmia, hyvin noilla omilla on pystynyt hiekkateitäkin ajelemaan...
    Hus muualle sponssipyöriensä kehuskelijat. Kaikenlaisilla pyörillähän sitä pystyy ja varsinkin, jos ei paremmasta tiedä...

Olipa hyvä taas lukea foorumia ja oppia, että ajaa ihan paskalla pyörällä, vaikka itse mitään vikaa olekaan siitä löytänyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Hus muualle sponssipyöriensä kehuskelijat. Kaikenlaisilla pyörillähän sitä pystyy ja varsinkin, jos ei paremmasta tiedä...
    Mä saan varmaan sitten kehua tuota bmc:n cx01 pyörää, kun olen sen rahalla ostanut Vuoden aikana tullut reilut 4000km kaikenlaista ajoa poluista maantielle sekä talvipyöräilyyn ja vieläkin viihtyy satulassa. Aika kallis pyörä, mutta mielestäni jokaisen euron arvoinen, koska hyvä ja monikäyttöinen polkupyörä maksaa aina rahaa.

^^ Niin..paska se pyöräsi lienee vain siinä tapauksessa, että itse sen sellaiseksi miellät.

Mutta ilman vitsailua tai sarkasmia: makuasioitahan nämä on ja silläkin lienee vaikutusta, millaisilla renkailla meinaa ajella. Jos "kisakireyteen" kuuluu, että hiekkatieralliakin ajetaan uci-laillisen kokoisilla renkailla ja varsinkin, jos usein eksyy myös metsäpoluille, korkeasta keskiöstä voi olla jopa hyötyä. Jos taas visusti pyysy teillä ja meinaa ajella jollain 40-millisillä gravelikumeilla, ei korkeasta keskiöstä ole muuta kuin haittaa ja siksi kiinnittäisin asiaan huomiota - ihan ilman hakkumatta paskaksi mitään tai ketään. Fakta on kuitenkin se, että trendi keskiöiden korkeuksissa on alaspäin yhtälailla kuin rungoissa pidempiin päin, stemmeissä lyhyempiin päin, jarruissa levareihin päin, akseleissa läpisellaisiin päin jne..

Joo on sponssipyörät ja kaikkea, mut kun en itse alun alkaenkaan selvittänyt ~3 vuotta sitten kyseisen rungon keskiön dropin korkeuksia tms, vaan rupesin vaan ajamaan. En siis sen enempää tuonut esille oman pyörän hyvyyttä tai huonoutta, vaan ehkä enemmänkin sen että tuolla ei oo mielestäni kyllä tuon taivaallista merkitystä, etenkään jos suhailee hiekkateitä eestaas. Ei muuta kun omalle kukkarolle sopivaa ja silmää miellyttävä ja sopivan kokoinen pyörä alle ja ajamaan, oli se sit crossin kisarata tai hiekkatie.
    https://www.instagram.com/xtranza/

Ei liity mihinkään enkä tiedä katsonut edes euroviisuja mutta mulla on maasturissa harvinaisen matalalla keskiö. Kammet kolisee kiviin kuin viimeistä päivää, ja pitää katsoa silmällä mihin väliin polkaisee. Mutta harvinaisen hyvä se on ajaa kun ei kolise. Täten julistan matalan keskiön hyväksi. Ja kokemus se on sekin, kun pyörä pomppaa 20cm ilmaan kun tulee mehevä ns. pedal strike. "Jii-haa" sanoi mummo kun molemmat polkimet aukesi
    -L.

Reijo, 47, perusti siivousfirman nimeltään Oy Yrjö lentää, Reijo siivoaa Ab. Firma ei menestynyt ja se haettiin konkurssiin ennätysajassa.

samaa mieltä... maastossa on hyvä matala keskiö ja huono siinä vaiheessa kun kuuluu jii haa huuto ja jalat ilmassa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Ei sorateillä jarrutella
    Olipa mahtava fakta tämäkin taas.

Scott Addict CX10

http://www.cyclingweekly.com/reviews...tt-addict-cx10

Ei ole tullut muulla kisakireällä cyclolla ajettua, tämä vaikutti ihan pätevältä peliltä.

Oon varmaan jotenkin outo, mutta oon aina tykännyt cyclossa, että ajan perse korkeella. Työmatkakäytössä luulen näkebäni paremmin kauemmas jne. Saa nauraa...

Ja alla on xls...mulle kelpaa. Takahaarukassa saisi olla enemmän leveyttä. 35 mm on aika maksimi.

Paino 1700gr kiekoilla ja n. 450 gr / kpl gumeksilla huitelee aika tarkkaan 9 kg huiteilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Scott Addict CX10

http://www.cyclingweekly.com/reviews...tt-addict-cx10

Ei ole tullut muulla kisakireällä cyclolla ajettua, tämä vaikutti ihan pätevältä peliltä.
    Pätevä kyllä mutta ei taida mahtua mun budjettiin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jenkka Katso viesti
    Oon varmaan jotenkin outo, mutta oon aina tykännyt cyclossa, että ajan perse korkeella. Työmatkakäytössä luulen näkebäni paremmin kauemmas jne. Saa nauraa...

Ja alla on xls...mulle kelpaa. Takahaarukassa saisi olla enemmän leveyttä. 35 mm on aika maksimi.

Paino 1700gr kiekoilla ja n. 450 gr / kpl gumeksilla huitelee aika tarkkaan 9 kg huiteilla.
    Mitenkäs ohjaus ja tuntuma. Onko herkkä ja ketterä mitä oon hakemassa vai junamainen.

Samanlaisia aiheita

1. cyclo centrum????
    By Joni L in forum Kaupat
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 20.11.2014, 17.30
  2. Cyclo
    By Jurpu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 13.06.2014, 14.39
  3. cyclo
    By kaleva1 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 07.01.2014, 18.18
  4. Kuitu- vai alumiinikiekot?
    By jason in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 47
    Viimeinen viesti: 01.12.2012, 22.29

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •