Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näyttää tulokset 31 - 57 / 57

Aihe: Pyöräily vain kuntoiluna

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillaritimo Katso viesti
    Kuovipolun vastaus varmisti epäilyni. Tämä ei ole tavallisen pyöräilijän foorumi. Hyvästi.

Syksyn jatkoa kuitenkin toivoo Läski.
    Heh, hyvästi. Kannattaa sulkea itsensä myös internetistä jos jo tästä langasta jotenkin nokkaansa otti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Nyt pitäisi varmaankin määritellä tavallinen pyöräilijä.
    Jos esim minä kirjoitan jotain, niin en silti ole kirjailija. En edes tavallinen kirjailija.
    No voithan sä olla semmoinen "pöytälaatikkokirjailija" tai -runoilija. Mutta sanotaanko että kirjoittava, pyörällä ajava tavis voisi sitten olla pyöräilevä.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Lainaus Alkujaan tämän lähetti callahan Katso viesti
    -"markettipyörä," hinta max 500€
    -käyttö kauppareissut & muutaman kilometrin ajankulu
    -napavaihde, vaihteeton mummonpyörä
    -tuulipuku, verkkarit, lippis tai muu normi asusteena. Harvemmin kypärä.

​Jotain tuollaisia piirteitä luokittelisin tavispyöräilijälle.
    Nojoo, varmasti esim tällä foorumilla oleva tavallinen pyöräilijä eroaa paljon siitä tavallisesta pyöräilijästä joita liikkuu tuolla keskustojen laitamilla pyöräteillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fillaritimo Katso viesti
    Kuovipolun vastaus varmisti epäilyni. Tämä ei ole tavallisen pyöräilijän foorumi. Hyvästi.

Syksyn jatkoa kuitenkin toivoo Läski.
    Entä F. Kotlerburgin kommentti, johon kuovipolku vastasi?

Tämä on edelleenkin kaikkien pyöräilijöiden foorumi. Ja meitä tavallisia pyöräilijöitä on monenlaisia eikä kenelläkään ole aihetta tai oikeutta omia "tavallisuutta" tarkoittamaan itseään ja muita samanlaisia pyöräilijöitä.

Muuten olen sitä mieltä että hyvästijättöjen lisäksi sinun olisi ollut syytä hieman tarkemmin eritellä mikä minun vastauksessani F. Kotlerburgin kommenttiin vahvisti epäilysi ja mitkä kohdat erityisesti niin tekivät. Tai millä lailla loukkasin tai osoitin ymmärtämättömyyttä tai halveksuntaa "tavallisia pyöräilijöitä" tai "Bianchi-läskejä" kohtaan? Sillä oikeastaan minulla olisi aihetta olla melkoisen loukkaantunut siitä että annat ymmärtää minun jotain sellaista kirjoittaneen.

Mutta tee kuin tykkäät. Mukavaa syksyä ja "tavallista pyöräilyä" joka tapauksessa!

Noh kai tuo, että lähdetään jaottelemaan pyöräilijöitä lihavuudenkin osalta eri kasteihin on hiukan "elitistä" eikä edes vähänkään. Sen lisäksi aika virheellistä jotenkin sekoittaa se mahan koko kuntoon liittyväksi.

Pyöräily on suht matalan kynnyksen kuntoilumuoto ja mahdollistaa kyllä monipuoliset treenit. Kyllä sillä pitkällä näivetyspk:lla saadaan varmasti sellainen pohja aikaiseksi, että sopivalla vauhdilla mennään vaikka loputtomiin. Esim maastopyöräilyyn on kyllä sitten hyvä saada vähän muutakin sekaan..

Omalta osin kunto ja vauhti tuntuu edelleen kasvavan, vaikkei ole tehnyt viimeiset pari vuotta muuta kuin ajanut vaan ilman enempiä miettimisiä. (alkukeväästä/kesästä oli hyvän maastoajotalven jäljiltä hiukan merkkejä siitä, että ne pitkät pk:t ja palauttavat oli jääny polkutykityksen jalkoihin..varsinkin kun työmatkoja ei ollut päässyt ajamaan normaaliin malliin.)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti äss Katso viesti
    Noh kai tuo, että lähdetään jaottelemaan pyöräilijöitä lihavuudenkin osalta eri kasteihin on hiukan "elitistä" eikä edes vähänkään. Sen lisäksi aika virheellistä jotenkin sekoittaa se mahan koko kuntoon liittyväksi.
    Jos maltat ja jaksat lukea sen minkä kirjoitin edes pienellä keskittymisellä ja hetken ajatuksella, kykenet kyllä huomaamaan ja tajuamaan etten jaotellut pyöräiljöitä kasteihin edes lihavuuden osalta enkä sekoittanut mahan kokoa ja kuntoa millään lailla. '

Käyttämäni termit tai kuvaukset olivat suoraan F. Kotlerburgilta lainattuja enkä millään lailla osoittanut pitäväni niitä erityisen asiallisina tai edes osuvina ja käytin niitä yksinomaan vastatakseni F. Kotlerburgille (joka muuten käsittääkseni ei ole elitistinen vaan ainoastaan anti-harrastemaantiefillaristinen).

Toisaalta minusta olisi jonkin verran epärehellistä hurskastelua olla myöntämättä että maantiepyöräilijöiden joukossa on myös sellaisia joilla kieltämättä on mahaa - mutta kuinka paljon mahaa heillä olisikaan jos he eivät ajaisi (edes) sitä F. Kotlerburgin "pitkää pk:ta" tai mínun arvelujeni mukaisia lenkkejä (joissa siis ei mielestäni ole mitään halveksuttavaa tai vähäteltävää tai vikaa jos ne ovat mitä pyöräilyltä haluaa ja mistä tykkää)?

En minä vastannutkaan sinulle vaan yleisesti, kotlerihan tuon ensimmäisenä heitti. Ja ihan sama kuka, mutta onhan se nyt aika perseestä varsinkin tällaisen otsikon alla jossa puhutaan "vain kuntoilusta" joka ei todellakaan kaikille tarkoita sitä, että pitäisi olla sixpäk tmv tuloksena.

Enempää en lähde viemään offtopikille vaikka esim tuo "epärehellinen hurskastelu" siihen olisi aihetta antanut..en tiedä olisiko tuon sanomatta jättäminen ollut sitä tämän otsikon alla..

Ei muuta kuin pyörä alle ja lenkille, oli se sitten millainen tahansa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti äss Katso viesti
    Enempää en lähde viemään offtopikille vaikka esim tuo "epärehellinen hurskastelu" siihen olisi aihetta antanut..en tiedä olisiko tuon sanomatta jättäminen ollut sitä tämän otsikon alla..

Ei muuta kuin pyörä alle ja lenkille, oli se sitten millainen tahansa.
    On varmaankin aihetta täsmentää että ajattelin "epärehellisestä hurskastelusta" puhuessani yksinomaan itseäni. Se olisi toivoakseni ollut selvää jos olisin kirjoittanut niin kuin ajattelin eli "olisi ollut".

Ja pyöräkin saa kernaasti olla Bianchi, vieläpä celesten värisenä

Joo eipä se mahan koko välttämättä hirveästi korreloi kunnon kanssa. Säbän puolellakin tullut vastaan selvästi ylipainoisia ukkoja jotka jaksavat kuitenkin juosta kenttää päästä päähän ja ovat vielä yllättävän ketteriäkin.

Sent from my iPad using Tapatalk
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Joo ja riippuu vähän lajistakin ja tarkoitetaanko kestävyyskuntoa vai jotain muuta, esim. Usain Boltin BMI on 24.98 ja 25 on lievän lihavuuden raja...
    harrastelijamaista fillaritestailua pienellä budjetilla http://gunmonk.blogspot.fi/

^Edellisellä salillani oli aika mahakas spinningtunnin vetäjä, oli vieläpä keravan koffilla töissä. Maha korostui kun piti vielä tiukkoja pyöräilyvarusteita pitäessään tunteja mutta
    kuntoa hällä piisasi.

No toki kommentissani viitattiin sen yllä olevaan "sixpack-näkyy" tyylin määritelmään kovasta kunnosta eli ns. fitnessjuttuja ja ko. kommentissa olleeseen vähään pk-treeniin. Ei mihinkään muuhun määritelmään kovasta kunnosta.

Ketjun avaus oli itse asiassa ihan mielenkiintoinen; pistää omalla kohdalla miettimään, mitä (toistaiseksi vähäiseltä) pyöräilyltä hakee. Aiemmin mainittiin "hinkkaaminen" ja "pakkopulla"; se on kyllä aika todennäköistä, että jos ei aseta tavoitteita, vaikka sitten kuinka vaatimattomia, ja seuraa niiden saavuttamista, motivaatio helposti katoaa ennemmin tai myöhemmin. Jos siis pyöräilee kunnon kohottamiseksi tms syistä. Eri asia tietysti on jos fillari on vain kulkuväline siirtymiseen A -> B, mutta siitähän tässä topicissa ei ollut kyse.

"Tavallisena pyöräilijänä" (182cm/90kg, luokaton kunto, halpa markettihybridi, kypärä sentään löytyy) en itse ole osannut vetää herneitä ketjun kommenteista, mutta se on arkipäivää nykyään että netissä joku aina löytää itseään loukkaavaa mistä tahansa, varsinkin hiukan kärjistetystä... Minusta tässä on ollut ihan asiallista keskustelua lähes kaikki.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Eihän keski-ikäisiä Bianchi-läskejä enää ole, hehän ovat jo elämästä pitempään nauttineita eli setämiesikäisiä Bianchi-läskejä! Keski-ikäiset vain pitkää pk:ta hinkkaavat läskit ajavat nykyään aivan erimerkkisillä pyörillä.

Toisekseen en ainakaan minä pysty päättelemään yhtään mitään ohittamieni tai vastaantulleiden Bianchi-läskien tai ylipäätään keski-ikäisten mahakkaiden maantiepyöräilijöiden ajamisista tai harjoittelusta ohi sen mitä he sillä lenkillä tai sillä hetkellä sattuvat ajamaan. Mutta jos joku todella ajaa pelkkää pitkää pk:ta, kova kunto on tuskin se mitä hän pyöräilyltään hakee. Ja jos maha ei pienene, se ei myöskään ole painonpudotus.

Mutta jos sallitaan pieni arvaus siitä miten tyypillinen <joku fillarimerkki>-läski "treenaa", niin viikossa tulee 2-3 "normilenkkiä" tai "peruslenkkiä" eli kaikkea muuta kuin pitkää lenkkiä ja 1 pitkä pk viikonloppuna. "Pitkä" ei tässä tarkoita vähintään viittä tuntia vaan ainoastaan peruslenkkiä pitempää. Jos kesän tavoitteena on joku kuntoajo, voi sitä lähestyttäessä olla muutama pitempi ja/tai hieman vauhdikkaampi "kisavauhtinen" porukkalenkki, joka tapahtuman jälkeen jää pois. Eli sitä pitkän pk:n hinkkamistakaan ei kovin paljon eikä ainakaan määräänsä enempää ole. Painonhallinnassakin pitäisi sen vuoksi keskittyä muihin asioihin.

Kahvitauoilla nautittujen munkkien tai korvapuustien syömisellä tai syömättä jättämisellä ei muuten ole suurtakaan merkitystä mahan kokoon (vaikka tyhjällä vatsalla ja pelkällä vedellä ja/tai kahvilla ajetuilla pitkillä pk-lenkeillä voikin olla omat suotuisat vaikutuksensa) eli siinäkin on syytä kiinnittää suurempi huomio siihen mitä ja miten paljon syö silloin kun ei ole lenkillä.

PS "Hyvä pyöräilykunto" voi tarkoittaa eri ihmisille eri asioita, mutta kaikkiin pätee sama juttu: siinä mitä ei treenaa ei kehity. Eikä peruslenkkiä ajamalla tai samantehoisia ja samanpituisia vetoja tehden kehitys jatku kovin pitkään.
    Mikähän tässä nyt Fillaritimon suututti?

Setämiesikäisenä <Bianchi, Scott, Isaac> läskinä, jolla kesän tavoitteena on yleensä joku kuntoajo tai useampi (Pirkka, Vätternrunda, Styrkepröven, Turun 300 tms)treenaan kutakuinkin näin talvella:
    - yksi pitempi trainerilla (pitempi tarkoittaa 2-5 tuntia)
    - kaksi tai kolme intervallitreeniä (vaikka treenaisi blokkina ei setämies pysty enempään, enimmäkseen polarisoitua treeniä eli VO2max intervalleja, väliin kynnysblokki eli sweet spot / FTP intervalleja)
    - loput pk1 tai pk2 lyhyempää
    - yhdestä kolmeen kuntosalitreeniä / kahvakuulaa viikossa

Kun pääsee ulos, tulee perustyömatka-ajoa (TMT), jossa intervallit sijoitetaan yleensä iltapäivän kotimatkalle, joka kiertää jostain kauempaa. Pitkä lenkki voi olla 7 tuntia, jos vaimo antaa luvan. "Kisavauhtiset" porukkalenkit jää helposti pois, kun kesän tavoitteet on plakkarissa, esim. mun osalta taitaa olla näiltä osin kausi taputeltu.

Yö-TdH:ssa Myllykukon pysähdyksellä jäin ilman munkkia. Kotona lasagnea ja kaljaa. Saunassa lisää kaljaa. Saunan jälkeen vielä yksi kalja ... ja näkäräinen. Mahaa on eikä se pienene (80 kg / 174cm, normaali BMI:n yläraja taitaa olla 75kg). Aika-ajopyörällä ei tulee enää ajettua, liian irvokasta. Scott Foil aerotsygällä juuri ja juuri kehtaa ajaa. Mulla on just niin kuin Kuovipolku kirjoitti. Ihan sama mitä lenkillä syö (juo). Ratkaisevaa on se, mitä syö (juo) lenkkien välissä. Ei lenkillä pysty niin hyviä ruokia syömään.

Enkä läskinä ole kovassa kunnossa. FTP:ksi (CP) GC tarjoaa tällä hetkellä vain 270W. Vielä isompi ongelma on, että ei kestä rynkyttämistä / tehonvaihteluja esim. kumpuilevassa maastossa. Esim. siinä yö-TdH:ssa Myllykukko-Kuninkaanmäki keskari sopuisa 33,5 km/h, mutta tehovaihtelu otti voimille. Maksimi ei ollut ongelma (1050W) tai liian kova keskiteho vaan se, että kaikkiaan 42 minuuttia meni z6-z7 tehoilla sillä pätkällä. W'bal kävi muutaman kerran aika lähellä nollaa. Tikut tuli siis poltettua. Paska kunto läskillä. Tollasta tasatehosta (esim. Vätternrundan) jaksaa paremmin. Sielläkin taisi ajonaikainen keskari olla kutakuinkin tuota 33 km/h luokkaa. Tauot depoilla ja itsensä hinaaminen ylös asvaltista kolarin jälkeen vei sen verran aikaa, että loppuaika meni vain inasen alle 10 tuntia. Eli 54-vuotiaiden setämissarjan näkökulmasta perseestä.

Nyt syyskuun loppuun ihan vaan ajelua ja ensi kesän tapahtumatavoitteiden miettimistä. Muutama kalja saattaa tuumauksen lomassa mennä. Katotaan myös mitä ortopedi nyt sanoo polvesta (kierukoissa repeämää, ruston ohenemaa ja reunaterävöitymää eli kulumaa, rustoissa myös halkeamia, nestettä, tulehduksellisia muutoksia). Lokakuun alkupuolelta sitten uutta kautta kohti, jos edelleen mennään konservatiivisella hoidolla.

Mahakas olen (läski), multa löytyy myös Bianchi ja paska kunto. Mutta pyöräily ei ole "vain" kuntoilua.

Nyt syksyllä, ennen kovempaa trainerikautta, olisi hyvä aika lopettaa se kaljan kittaaminen ja munkin syönti. Kulkee taas fillari ensi kesänä vähän kovempaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Nyt syksyllä, ennen kovempaa trainerikautta, olisi hyvä aika lopettaa se kaljan kittaaminen ja munkin syönti. Kulkee taas fillari ensi kesänä vähän kovempaa.
    Sit ajetaan vähän hiljempaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Sit ajetaan vähän hiljempaa.
    Tuokin on hyvä vaihtoehto

Ennen -- aivan liian kauan sitten -- kun aloitin pyöräilyn, niin ajoin kovakuntoisten kavereiden kanssa kilpailullisesti, joten porukan (pelkät) kuntoilijat tipahtivat matkan varrella pois.

Nyt tipahdan itse pääjoukosta välillä pois...

Tässä välissä on mennyt neljä vuosikymmentä, jona aikana olen ollut muutaman kerran ns. kunnossa, mutta -- myönnän toki -- jo vuosikymmeniä pelkkänä kuntoilijana.

Ero entisen ja nykyisen pyöräilyn välillä on se, että kun kilpaharjoittelussa ajettiin 6 kertaa viikossa, ja useimmiten porukan kanssa vk:ta, niin nykyisin pääsen/haluan päästä 3-4 kertaa viikossa ylös sohvalta asvaltti(myös: hiekka-)teitä ajelemaan, lähinnä pk:ta, joskus harvoin vk:ta.

Nyt on /joskus tulee lähes jokaiselle/ aika hyväksyä se, ettei enää halua/jaksa/viitsi treenata 900 tuntia vuodessa... Tällä kaudella tuli/tulee vielä maantieharjoittelukilometrejä n. 3000-4000, mikä lienee riittävästi kuntoilua nykyisellä motivaatiotasolla.

- - -

Mikä on pyöräilyssäni vuosikymmenten varrella muuttunut? No, vauhti lähinnä. Pyöräilyn muut fiilikset ovat entisellään: joskus on tylsää, joskus kivaa (kun on myötätuuli, alamäki ja kunto kohdallaan). Joskus tylsästi, jopa vastenmielisesti alkanut lenkki ns. käynnistyy jossain vaiheessa, ja pyörä alkaa kulkee. Ja tulee hyvä mieli Tämä on samaa kuin ennen; ja tätä tavoittelen edelleen
    * PYÖRÄILYÄ HYVÄSSÄ SEURASSA 40 VUOTTA
    * Elämyksiä |
    Kavereita | Kuntoa | Osaamista

Hmm! Siitä hauska ketju, että tulee ehkä mietittyä omaa ajamista - ja sen tarkoitusta. Jos siinä nyt mitään tarkoitusta on?

Pyörä oli pitkään vain liikkumisväline, mutta kun pitkien matkojen taivaltaminen tuntui raskaalta (vaikka olin hyväkuntoinen nuorukainen), ryhdyin ajelemaan leppoisia pitkiä matkoja hepolaisten kanssa. Hankin sitten lenkkikaverin, jonka kanssa päädyimme tandemilla myös kuntoajoihin. Sitten niihn piti mennä itsekin. Onneksi pari vuotta sitten luovuin Bianchista (Team Rynkebyn -keltainen). Olin hyvässä kunnossa, mutta ei tapahtumat enää samalla lailla iske.

Mutta tänään olen menossa (vuoden tauon jälkeen) maastoon läskillä - ja olen innoissani. Varmaan jatkossa on tarkoitus ajaa sen verran, että pitkä pyöräreissut ja satunnaiset maasto- ja maantielenkit sujuvat, lähes päivittäisten hyötyajojen lisäksi. Ehkä se riittää? (tai sitten ei - Styrkeproven kyllä houkuttelisi...). No, aion kuitenkin nauttia pyöräilystä jatkossakin.

Hyviä polkemisia kaikille!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PatilZ Katso viesti
    Mikähän tässä nyt Fillaritimon suututti?
    Itse arvelin että Fillaritimo vain haki vahvistusta jo valmiille mielipiteelleen tai käsitykselleen että "tämä ei ole tavallisen pyöräilijän foorumi" eli oli viime kädessä aivan sama mitä kirjoitin koska hän olisi joka tapauksessa löytänyt siitä juuri sen mitä halusikin löytää. Ja jos minä en olisi kirjoittanut viestiäni, hän olisi hakenut ja löytänyt närkästymisen, suuttumisen tai mielensä pahoittamisen aihetta jonkun muun kirjoittamasta viestistä.

Toinen epäilemäni vaihtoehto oli että "Fillaritimo" oli vain jonkun foorumilaisen trollaamista varten luoma sivupersoona, En usko että tällöinkään olisin ollut nimenomaisena kohteena tai tarkoituksena olisi ollut tölväistä juuri minua. Trollihan yrittää painella mahdollisimman monen oikeita nappeja eli hänen tavoitteensa toteutuu sitä paremmin mitä useampi reagoi ja vastaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka Sirkiä Katso viesti
    Mikä on pyöräilyssäni vuosikymmenten varrella muuttunut? No, vauhti lähinnä. Pyöräilyn muut fiilikset ovat entisellään: joskus on tylsää, joskus kivaa (kun on myötätuuli, alamäki ja kunto kohdallaan). Joskus tylsästi, jopa vastenmielisesti alkanut lenkki ns. käynnistyy jossain vaiheessa, ja pyörä alkaa kulkee. Ja tulee hyvä mieli Tämä on samaa kuin ennen; ja tätä tavoittelen edelleen
    Vaikka mulla ei ole taustalla nuoruudenaikaista kilpapyöräilyharrastusta ja vaikka mulla on vuosikymmenten pyöräilyn sijaan vuosikymmenten tauko pyöräilyssä ja vaikka mulla ei ole vauhtia ikinä ollutkaan, yllä oleva kuvaus sopii omaan pyöräilyyni kuin voisilmä kaurapuuroon - siis jos molemmista tykkää.

Ja koska omalla kohdalla pyöräily ja myös se pitkä pk yhä tuottaa niin paljon ja voittopuolisesti hyvää mieltä, minun on kovin vaikea ymmärtää puhetta pakkopullasta, suorittamisesta ja hinkkaamisesta tai mistä tahansa negatiivisella tunnelatauksella tapahtuvasta pyöräilystä.

On meitä joka junaan. Itse taas koen maantien yleensäkin pakkopullana, oli lenkin tavoite mikä vain. Toki joskus tulee mukavia hetkiä milloin mistäkin syystä. Maastossa viihdyn, vaikka ajaisin hitaastikin, hauskanpito taas vaatii vauhtia ja/tai riittävän syheröisen polun. Harmi vain, ettei kunto ikinä riitä riittävän pitkään iloon.
    Miten niin tyhmä kysymys??

On tullut vedettyä elokuusta alkaen viikonloppuisin yksin maantiellä n. 100 km lenkki ja minulle tuo on melkein terapiaa. Maisemat vaihtuu ja tulee pohdittua siinä samalla niitä näitä. Pullatauko kruunaa kaiken, kun voi huoletta syödä mitä vain kun energiaa kuitenkin kuluu. Ryhmälenkilläkin toki tulee edelleen käytyä ja ne on toisella tavalla mukavia
    Canyon Endurace CF 9.0 / Giant TCX SLR 2 / Titania Terässiipi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    On meitä joka junaan. Itse taas koen maantien yleensäkin pakkopullana, oli lenkin tavoite mikä vain. Toki joskus tulee mukavia hetkiä milloin mistäkin syystä. Maastossa viihdyn, vaikka ajaisin hitaastikin, hauskanpito taas vaatii vauhtia ja/tai riittävän syheröisen polun. Harmi vain, ettei kunto ikinä riitä riittävän pitkään iloon.
    Tuo on varmasti ihan oikea mielikuva, jos ajaa vaikkapa vanhaa lahdentietä läskillä.

No se on aika sama, kun läski ajaa vt6:n laitaa liian pienellä ja erittäin jäykkärunkoisella/huonolla maantiepyörällä..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Tämä on mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä aihe.

Itselle pyöräily on vuosien saatossa muuttunut sivulajista pikkuhiljaa päälajiksi. Suurimmat syyt tähän tulevat puhtaasti ajankäytöstä.

Kohta 48 vuotta täyttävänä hyvästä ruuasta ja juomasta pitävälle herralle pyöräily on erinomainen tapa polttaa ylimääräisiä kaloreita.

Toisekseen ulkona oleminen ja liikkuminen muodostavat yhdessä erinomaisen tavan ladata akkuja henkisellä puolella.

Yleensä ajan yksin ja oman päiväkohtaisen tuntemuksen mukaan. Koska kyseessä on harrastus, niin hauskuus ja hyvät tuntemukset menevät muiden tavoitteiden edelle.

Ja jos joku tämän ketjun kirjoituksista on saanut herneen pieneen nenäänsä niin sitten saa saadakin

Niin ja ketään ei ole vielä haitannut jos porukka lenkeillä ajan maantiepyörää maastopolkimilla tai tullut maastolenkille lycrabibsit jalassa tiukka ajopaita päällä.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jartsu01 Katso viesti
    Tämä on mielenkiintoinen ja ajatuksia herättävä aihe.

Itselle pyöräily on vuosien saatossa muuttunut sivulajista pikkuhiljaa päälajiksi. Suurimmat syyt tähän tulevat puhtaasti ajankäytöstä.

Kohta 48 vuotta täyttävänä hyvästä ruuasta ja juomasta pitävälle herralle pyöräily on erinomainen tapa polttaa ylimääräisiä kaloreita.

Toisekseen ulkona oleminen ja liikkuminen muodostavat yhdessä erinomaisen tavan ladata akkuja henkisellä puolella.

Yleensä ajan yksin ja oman päiväkohtaisen tuntemuksen mukaan. Koska kyseessä on harrastus, niin hauskuus ja hyvät tuntemukset menevät muiden tavoitteiden edelle.

Ja jos joku tämän ketjun kirjoituksista on saanut herneen pieneen nenäänsä niin sitten saa saadakin

Niin ja ketään ei ole vielä haitannut jos porukka lenkeillä ajan maantiepyörää maastopolkimilla tai tullut maastolenkille lycrabibsit jalassa tiukka ajopaita päällä.

Lähetetty minun SM-G950F laitteesta Tapatalkilla
    Piti ihan tarkistaa ettei ollut minun kirjoittama, ihan kaikki täsmää

Vuosi sitten yhdessä pyöräilytapahtumassa putosin alkukiihdytyksessä sakista ja kaverin vetämänä ajoimme vuorovedoin 120 km maaliin (josta puolet kovaan vastatuuleen). Kotona nostin maantiepyörän naulaan ja kyllästyin koko pyöräilyhommaan. Viime talvi ja kevät (kesä) meni lähinnä pyöriä tallissa siirrellessä ja niinhän siinä kävi että elokuun alussa Syötteellä piti leikki heittää kesken 50 km huoltoon.

Häntä koipien välissä kun poljeskelin takaisin autolle ja vielä viikko Syötteen jälkeen pohdin mitä meinaan tehdä, ilman liikuntaa paino karkaa, kunto karkaa ja se ei elämänlaatua paranna.
    Tällä iällä ei ole mitään kilpailu / suorituspaineita , eikä oma ego ole moksiskaan siitä mitä muuta ajattelee isomahaisesta pyöräilijästä joka raahautuu kuntotapahtuman viimeisten joukossa maaliin. Laitan nuo tapahtumat kalenteriin koska sen pitäisi motivoida lenkeille silloin kun ei huvita ja niissä yleensä on kivaa ( poislukien silloin kun "valot sammuu") .

Jokunlainen kyllästys ja tauko koko hommaan piti näköjään tulla että osasi uudelleen ajatella koko homman miten ja miksi tätä muka tekisin. Nyt olen kk aikana pyöräillyt enemmän kuin koko kesänä yhteensä, maantielenkeille lähden innolla, en seuraa keskaria tai laita nopeushaaveita lenkille vaan ajelen fiiliksen mukaan, maastossa nautin ulkonaolosta ja pääkopan nollauksesta.

Eli pyöräilen vain kuntoillakseni jotta jaksaisin nauttia pyöräilystä

Samanlaisia aiheita

1. Satula - kysymys VAIN NAISILLE!
    By Katila in forum Varusteet
    Vastaukset: 145
    Viimeinen viesti: 18.09.2017, 14.46
  2. Joillakin se rakenteluvimma vain menee yli
    By PPP in forum Off-topic
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 28.01.2015, 11.01
  3. Soittokello joka kilisee vain käskystä?
    By mpesu in forum Varusteet
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 26.03.2012, 20.27
  4. Rose vs. Radon vs. Canyon -vain kokemuksia
    By ErkkiM in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 14.09.2011, 13.41
  5. Rose vain Canyon maantielle ?
    By jarit in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 09.06.2011, 08.59

Kirjanmerkit