Näyttää tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: 29er ostoslistalla, käytetty vai uusi? (sisältää linkin yhteen vaihtoehtoon)

29er ostoslistalla, käytetty vai uusi? (sisältää linkin yhteen vaihtoehtoon)

29" itselle uutta pyörää olen katsellut, käyttö ei ole mitään hc:tä vaan pientä metsälenkkiä, hiekkatietä ja välillä kaupungilla käyntiä.

Haluaisin kevyehkön, hyvän ajettavan ja kuitenkin hiukan laadukkaamman pyörän. Budjetti on vähän joustava, mutta mielummin alle 800€ kuin yli 1000€. Sen vuoksi olen katsellut käytettyjä, mutta tarjontaa tuntuu olevan tosi paljon ja itse en tunne osia niin hyvin että osaisin tarjolla olevista valita omiin tarkoituksiini järkevimmän vaihtoehdon..

Tässä yksi budjetin alapäästä, mutta vaikutti ihan pätevältä omasta mielestä, mutta kuten sanoin, en tunne osa-sarjoja tarpeeksi hyvin.. Onkä tässä siis hinta/laatu kohdallaan vai olisiko ehdottaa jotain muuta vaihtoehtoa? Voi olla uusikin, jos on hyvällä hinta-laatusuhteella oleva

http://www.fillaritori.com/topic/119...ntaa-laskettu/

Jos linkin pyörä on sopivan kokoinen ja miellyttää muuten ominaisuuksiltaan, niin oikein suositeltava mun mielestä.

Huomasithan droppitangon?

Muutenkin sen verran erikoinen tapaus, että ellei tunne pyöriä erittäin hyvin, suosittelen kiertämään tuollaiset kaukaa. Voi olla hyväkin, mutta kun ei tiedä. Tehtaan jäljiltä oleva on turvallisempi valinta.

Vajaan tonnin hintaluokassa on runsaasti tarjontaa, eikä kelvotonta pyörää varmaankaan helposti saa. Tarkempia vinkkejä en nyt ala antaa, kun en viime aikoina tuon luokan pyöriin ole tutustunut. Mutta jos valkkaa esim. Konan, Feltin tai Trekin valikoimasta itselleen sopivalta tuntuvan pyörän, epäonnistumisen riski on aika pieni. Muitakin hyviä merkkejä on, ei nuo ole mitenkään kärkikolmikossa. Kyse on lähinnä siitä, millä hinnalla pyörän saa ulos liikkeestä. Ovh:lla ostettuna voi hinta/laatu-suhde jäädä hiukan vajaaksi.

Perinteisenä kohtuullisen pyörän määritelmänä tuossa hintaluokassa on ollut Rockshoxin ilmakeula. Ei ehkä absoluuttinen totuus, mutta ei kovin kaukana siitä. 800 eurolla voi tehdä tiukkaa, ellei tilaa Radonia Saksasta, tonnilla pitäisi jo saada kivijalastakin.

Lukaise uusimman TM:n maasturitesti. Saat hiukan osviittaa siitä, missä markkinoilla mennään. Aavistuksen yläkanttiin on pyörät sinun toiveisiisi nähden, muutta ei se haittaa.

Morjesta.

Lainataanpa nyt olemassa olevaa topikkia, kun sellainen sattuu aiheesta olemaan.
    Olen jo parisen vuotta katsellut maastopyöriä 'sillä silmällä', lueskellut aiheesta satunnaisia kirjotuksia ja matkakohteessa nyt pari päivää vuokrapyörällä ajeltuani alkoi pienimuotoinen omistushalukin nostaa päätään.

Budjetti voisi olla luokkaa touhutonni plusmiinus, käyttöalue ympärivuotisesta satunnaisajeluista ja työmatkoista helpohkoon maastoajoon poluille jne, ja ajatus oli, että tuleva pyörä voisi juurikin olla 29" jäykkäperä. Canyonin pyöristä taitaa löytyä ne 'innostavimmat' yksilöt, ainakin männäviikon teeämmän tekstien mukaan, eivätkä he taida olla yksin mielipiteensä kanssa. Mutta, investoidako uusi edullisempi malli (GC al sl x.0), vai katsella rauhassa jos vastaan tulisi parin-kolmen vuoden ikäinen ja hyväkuntoinen paremman sarjan vehjes, esim. GC al slx sarjaa Foxin keulalla yms osilla, tai jopa täysjoustomalli (Nerve tms?)?

Entäs kokopolitiikka? Pituutta mulla on 182 cm ja hanurista alaspäin lähtiessä maanpinta tulee vastaan jo 83 sentin päässä, eli hieman persjalkaiseksi olen lie kasvanut. Taidan olla Canyonin mitoilla juurikin M:n ja L:n välimaastossa, kumpaa suosittelisitte? Kädetkin mulla on ihan sopusuhtaisen mittaiset, en ollut armeijassa pioneerina, jos sillä on paljonkin asiaan vaikutusta.

- ilkkass

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Puskis Katso viesti
    Jos linkin pyörä on sopivan kokoinen ja miellyttää muuten ominaisuuksiltaan, niin oikein suositeltava mun mielestä.
    Samaa mieltä. On kyllä kiinnostava laite.

Jopo ostettu.

- ilkkass

Samanlaisia aiheita

1. Hakusessa uusi 29er
    By VHV in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 55
    Viimeinen viesti: 30.09.2016, 13.49
  2. Käytetty vs uusi ensimmäiseksi kunnon pyöräksi
    By Jupe1986 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 10.08.2015, 19.08
  3. Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 16.03.2015, 10.04
  4. Vastaukset: 115
    Viimeinen viesti: 13.06.2013, 00.38
  5. Uusi maastopyörä (29er, jäykkäperä, 1000e): Radon ZR Race 29er 6.0?
    By Polkupyöräwiki in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 23.07.2012, 17.23

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •