Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 58

Aihe: Helsinki-Satakunta-Helsinki 600 km / 1000 km 9.-10.6.2018

Helsinki-Satakunta-Helsinki 600 km / 1000 km 9.-10.6.2018

Kymmenes Helsinki-Satakunta-Helsinki brevet suuntaan kohti Vanhaa Raumaa.

Lähtö 9.6.2018 kello 8 Musiikkitalolta Helsingistä.
    Hinta 20 euroa + ACP-kausimaksu 10 euroa.
    600 km lisäksi vaihtoehtona myös 1000 km reitti.

Lisätietoja ja ilmoittautumisohjeet: https://www.randonneurs.fi/tapahtuma...inki-600-km-6/

Kiitoksia vaihtoehdoista! Nyt vaan pitää kevään aikana arpoa kumpaan osallistuu/ uskaltaa osalistua, pidemmällä vaihtoehdolla tietysti saisi ajella molemmat reitit
    Sika joka ei pyöräile on vain pelkkä sika

Ilmoittautuminen on alkanut. https://docs.google.com/forms/d/e/1F...hs5Lg/viewform
    1000 km reitin maali ja bag drop optiot saattavat vielä muuttua, jos ilmoittautuneita tulee paljon.

Jos tähän miettisi osallistumista, niin meneekö joku porukka nukkumatta maaliin? Millaisia ryhmiä viimevuosina on muodostunut?

Monenlaisia ryhmiä muodustuu ja jotkut ajavat yksinkin. Brevetin lähtökohta ei ole automaattisesti ryhmäajo, mutta minä ajoin ryhmässä joka ei nukkunut ja pitkät tasamaan osuudet aamuyöstä olivat vaikeita. Mäkisemmässä maastossa oli jo helpompaa.

Ei automaattisesti ole ryhmäajo ei, mutta sitä minä tuolta haen. Yksin voin ajaa kotonakin Paljon teidän ryhmällä oli vauhtina liikkeellä? Olisi periaatteessa "kiva" tulla noille breveteille kun olisi ns. ryhmä selvillä.

Ei hajua keskarista, se vaihteli vuorokauden aikana. Aamuyöstä tasaisella ja muutenkin halusimme pitää ryhmää kasassa ja samalla nukutti. Piti keksiä kaikenlaista että pysyi hereillä. Yöllä vauhdit laskee. Kokonaisaika taisi olla jotakin 28/29h. Näillä pitkillä kaikki asiat vaikuttavat. HSH on suosittu ja sieltä löytyy varmasi sopiva ryhmä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jan Kruse Katso viesti
    Monenlaisia ryhmiä muodustuu ja jotkut ajavat yksinkin. Brevetin lähtökohta ei ole automaattisesti ryhmäajo, mutta minä ajoin ryhmässä joka ei nukkunut ja pitkät tasamaan osuudet aamuyöstä olivat vaikeita. Mäkisemmässä maastossa oli jo helpompaa.
    Eikun ne pitkät tasaiset oli niitä helpompia, alun ja lopun mäet pelkkää kitumista. Tuolla jotain dataa.

Edit: Tuossa ei näy tauot, kokonaisaika oli se 28-29h. Ja riippuu aina porukasta, reitistä, miten tuulet sattuvat, jne, yms., mikä se keskari lopulta on.

Hyvältä näyttää! Kiitoksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Joni L Katso viesti
    Ei automaattisesti ole ryhmäajo ei, mutta sitä minä tuolta haen. Yksin voin ajaa kotonakin Paljon teidän ryhmällä oli vauhtina liikkeellä? Olisi periaatteessa "kiva" tulla noille breveteille kun olisi ns. ryhmä selvillä.
    Me ajoimme 4 porukalla joka muotoutui bembölessä siten, että pidettiin pikainen kusitauko shellillä ja sitten oltiinki nelistään loppumatka.
    "saunottiin tunti ja nukuttiin tunti" välissä ja sitte takasin.
    Kokonaisaika oli 34h faktat kahdessa eri tiedostossa. Välillä väsytti ja oli vaikeeta ja välillä ei väsyttänyt ja oli vaikeeta tai sitten ei ollut tai sitten...

Ensimmäinen päivä:
    Katso pyöräilysuoritukseni Garmin Connectissa. #beatyesterday
    https://connect.garmin.com/modern/ac...e_unique_id=22

"saunottiin tunti ja nukuttiin tunti" välissä ja sitte takasin.

Toinen päivä:
    Katso pyöräilysuoritukseni Garmin Connectissa. #beatyesterday
    https://connect.garmin.com/modern/ac...e_unique_id=24

Nyt on tarkoitus ajaa 1000km, joten näitä lukuja tai ajoseuraa on turha tässä vaiheessa vielä miettiä. Me pidimme itseämme hereillä 5minuutin vetovaihtosyklillä, jolloin 5min työvuoron jälkeen oli vartti helpompaa. Ja vauhti pidettiin maltillisena läpi reissun.

Oma kokemukseni on, että pidemmällä matkalla jos on enemmän kuin itse ajamassa, ei ns. Huonot hetket tai väsymys tai nälkä tule koskaan synkronoidusti, jolloin kaikki suunnitelmat kannattaa heittää roskiin ja "elää hetkessä".

Ja sen ryhmän tai polkijan haluan tavata, joka tonnin vetää nukkumatta.

StePe taisi ajaa PBP:n nukkumatta edellisellä kerralla. Viime kerralla otettiin nukkumatauko noin 800km:n kohdalla. Tarpeeksi kahvia ja vaihtelevassa maastossa on minulle helpompi pysyä pirteänä.
    Näiden asioiden kanssa ei saa leikkiä. PBP:ssä porukka nukahteli ajaessa.

Tuosta Bagdropista ja mahdollisesta nukkumismahdollisuuksita minun pitikin Mikolta kysyä.
    Eli minkälainen alustava suunnitelma oli 1000 km varalle: miten oli bagdroppi ja onko mahdollista saada nukkumatilaa ja jos on niin mihin kohtaan tuo sijoittuisi? Ilman sitoumuksia tietysti, mutta jos alustavia viivoja piirustusopöydällä viivailisi. Eihän sitä vielä varmaksi tiedä uskaltaako koko rahan matkalle lähteä.

itse kyllä vierastan ajatusta, jossa fillarointi ja nukkumattomuus yhdistetään johonkin hienoon. Vaarallista, epäterveellistä ja epämukavaa. Varattu hotla la-ma Säkylästä ja ajateltu ajaa tonni 2xkunnon unilla ja aamupalalla.

Olishan se kiva jos tonnilla voi nukkua jossain lämpimässä pariin otteeseen, vaikka tuossa samassa paikassa molemmat unet.
    Someron Fresto on muuten konkassa, oli lappu luukulla pari viikkoa sitten kun yritin leimaa hakea. Pari km Helsinkiin päin on Rantatupa, sieltä saa mm. ruokaa.

Vahvistan koeajon jälkeen kontrollit. Toivottavasti ei ehdi mennä muita paikkoja nurin.

Lähtöpaikka on jäämässä Helsingin muurin sisäpuolelle.

Meikäläisen duunipaikka! Jos lähdetään siitä ruman haukipatsaan edestä kohti Baanaa niin ei ole ongelma. Laitan tietoa jos tilanne muuttuu.

Vähän kuvia reitiltä. Kävin ajamassa 1000 km reitin (sisältää myös 600:n) muutamalla mutkalla, kun oli omat taukopaikat. Palatessa olin selvästi mennyt vähän liikaakin mutkia suoraksi, kun oli jäämässä 8 km vajaaksi. Piti käydä tekemässä Baanalle pari numeroa lisää ennen loppuleimaa.
    Aikaa meni vähän alle 64 tuntia. Lähdin torstaina iltapäivällä ja ajoin 410 km yön yli Kokemäelle, jossa nukuin noin 3 tuntia. Siitä jatkoin Karvian ja Merikarvian kautta Poriin noin 270 km. Nukuin siellä noin 5 tunnin unet ja viimeiset 320 km sitten samoilla silmillä. Kävin lisäksi katsomassa järjestelyjä majoituskontrollille ja näyttää oikein hyvältä meidän tarpeisiimme. Kultturellit pyöräilijät pääsevät Alvar Aallon suunnittelemaan saunaan.

https://www.flickr.com/photos/mkpaa/...57691251491960

Nostanpa aihetta ja samalla muutama kysymys, koska piirtelen 1000km ajoani varten nuotteja (joita en kuitenkaan malta noudattaa) kuten minulla tapana breveteille on tehdä.

1. 1000km aikataulutus:
    Olen lukenut kahta eri tietoa 1000km aikataulutuksesta: Joko 13,3kmh läpi koko matkan tai sitten niin, että 600 ekaa kilometriä 40h (15kmh) ja loput 400 35h (n11,4kmh). Vaikuttaa minulla aika lailla lepomahdollisuuksiin. Kummalla mennään?

2. Bag drop ja nukkumamahdollisuus:
    Onko mahdollisuus päästä reppuun käsiksi missä kohtaa (km) ja missä kohtaa on mahdollista nukkua (km)?

3. Nukkumakontrollin aukiolo jos on tiedossa, olisi hyvä tieto mutta noista yllä olevista sen voin itsekin kalkuloida.

Oma alustava suunnitelma olisi mennä yhdellä 'kunnon' unella, muuhun ei taida aikatauluni riittää.

Yllä hyviä kysymyksiä, laitan yhden lisää,
    Ovatko aiemmin mainitut kontrollit nyt varmoja ja minkälainen putiikki niissä missäkin toimii kontrollina/leimauspaikkana? Näiden putiikkien aukiolot kiinnostaa, selvinnee kuuklettamalla, jos aiempaan löytyy vastaus.

Vielä kysymys:
    Jossain muistelen nähneeni, että majoituskontrolli olisi käytössä myös lisälenkin jälkeen. Gpsies-reitti kuitenkin ohittaa Euran itäpuolelta. Onko Jokisauna käytössä 740:n kohdalla?

2. majoituskontrolli tulee "virallisesti" olemaan Hostel river Porissa ja maksaa erikseen 30 euroa/yö. http://majatalo.hostelriver-pori.com/8-0-Hinnasto.html
    Se on noin 640 km kohdalla. Halukkaat voivat varata myös muun majoituksen niin halutessaan. Listaan muutamia oleellisia. Esim. Eteläpää Siikaisissa ja Kristalliranta Säkylässä voivat jotakin kiinnostaa. Kontrolleilta tai niiden välittömästä läheisyydestä löytyy ruokaa. Laitan niistä tielistaan tietoja.

Chocobon kysymyksiin:
    1) 40h 600 km ja sen jälkeen 400 km 35 h eli 2. majoitukselta saa lähteä pidemmän kaavan mukaan.
    2) Bag drop on vain Jokisaunan kontrollille molemmilla matkoilla.
    3) Jokisauna on auki siitä asti, kun ensimmäinen saapuu paikalle ja noin kello 9 mennessä aamulla olisi hyvä olla poissa, jos aikoo pysyä aikataulussa. Hostel Riveriin voi check in:ata myöhemminkin. Tämän ohjeet tulevat erikseen majoituksen varanneille.

Päivitetty reitti nyt tapahtumasivulla. Alun ja lopun kontrollit vähän muuttuivat kiitos Freston sulkeutumisen. https://www.randonneurs.fi/tapahtuma...inki-600-km-6/
    Merikarvian ja Eerikkilän kontrollit voivat olla vähän haastavia joillekin 1000 km ajajille aikataulullisesti. Ne on toisaalta parasta mitä siinä nyt on lähellä saatavilla.

18 ilmoittautunutta. Vielä vajaa viikko aikaa ilmoittautua.

Kiitos tiedoista Mikko!
    Eli 340km kohdalle saa tuoda tavaraa repussa ja siitä etenpäin loppusuoralle pitää olla tavaraa mitä tarvii mukana. Helpottaa sekin sikäli, että tuon alkupätkän voi mennä kevyemmin kamoin.
    Tuo virallinen majoituspaikka on minulle optimaalinen matkan suhteen - olin itse kaavaillut juuri tuohon 650 paikkeille lepotaukoa. Silloin uskoisin jo unen tulevan aika helposti ja ehtinen myös raahustaa paikalle siten että ehtii ummistaa ögat hetkeksi.

Vein reitin ridewithgps:ään ja tein tapahtuman https://ridewithgps.com/events/57360...m-reitti-mkpaa Mitään vastuuta reitin oikeellisuudesta en ota. Varmaan jotain muokkausta tulee.

Hmm mitenhän toi Lavian kontrolli kun menee la kiinni 22.00 ja aukee sunnuntaina 9.00 ja vaikka ajais 32km/h ilman taukoja niin olis vasta noin 21:15 siellä. Käytännös pakko nukkua jokisaunalla (onko tilaa kuinka paljon). Pitää näimmä pohtia rytmitystä vähän enemmän mitä oli ajatellu.

Saiskohan tossa tapauksessa itse kuitata kortin? Tai saattaa siinä olla ABC, josta voisi saada nollakuitin tai jos on OP:n seinässä automaatti niin sieltä jonkun lipareen. Mun ainakin on ihan turha nukkua jokisaunalla, koska en kuiteskaan saa unen päästä kiinni ja toisaalta aikaakaan siinä kohtaa ei ole paljoa aikaakaan meikäläisen tahdilla. Alustava nuotitus itsellä on että olen Lavialla sellaiseen aikaan että ei ole puoti auki.

Omat kuittaukset onnistuvat kyllä tarpeen niin vaatiessa. Periaatteessa Laviasta voisi jättää leiman kokonaan pois, koska siitä kuitenkin ajetaan vain läpi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karbis Katso viesti
    Vein reitin ridewithgps:ään ja tein tapahtuman https://ridewithgps.com/events/57360...m-reitti-mkpaa Mitään vastuuta reitin oikeellisuudesta en ota. Varmaan jotain muokkausta tulee.

Hmm mitenhän toi Lavian kontrolli kun menee la kiinni 22.00 ja aukee sunnuntaina 9.00 ja vaikka ajais 32km/h ilman taukoja niin olis vasta noin 21:15 siellä. Käytännös pakko nukkua jokisaunalla (onko tilaa kuinka paljon). Pitää näimmä pohtia rytmitystä vähän enemmän mitä oli ajatellu.
    Joo ajatukseni oli, että enemmistöllä Lavia olisi vasta aamulla eli max 25 h / 425 km.
    Nukkumispaikkoja pitäisi saada noin 15 samaan aikaan ja improvisoituja ehkä vähän lisää.

Amatööri kysyy tarpeen vaatiessa otettavasta nollakuitista, miten sellaisen saa automaatista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mkpaa Katso viesti
    Omat kuittaukset onnistuvat kyllä tarpeen niin vaatiessa. Periaatteessa Laviasta voisi jättää leiman kokonaan pois, koska siitä kuitenkin ajetaan vain läpi.
    joo kaikki läpiajettavat kontrollit vaan pois jos säännöt sen sallii. Voi sitten taukoilla paremmin tarpeiden mukaan. ja ottaahan ainakin mun känny kuvan kellonajalla, jos tarvii

Samanlaisia aiheita

1. Helsinki-Satakunta-Helsinki 600 km 10.-11.6.2017
    By mkpaa in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 38
    Viimeinen viesti: 14.06.2017, 19.05
  2. Helsinki-Satakunta-Helsinki 600km 11.-12.6.2016
    Vastaukset: 45
    Viimeinen viesti: 15.06.2016, 22.00
  3. Helsinki-Satakunta-Helsinki 600 km brevet 6.-7.6.2015
    Vastaukset: 18