Sivu 1 / 2 12 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 53

Aihe: Sähköpyörän huolto

  1. #1
    Liittynyt
    10/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    7

    Sähköpyörän huolto

    Minulla on sähköpyörä, joka tarvitsisi perushuoltoa. Onko sähköpyörille oma huolto vai voinko viedä mihin vain? En ole tyytyväinen paikkaan, josta ostin pyörän, joten en halua asioida enää siellä. Moottori on Yamaha.

  2. #2
    Liittynyt
    10/2017
    Paikkakunta
    Tampereen Koikkarissa
    Viestit
    55
    Jos takuu voimassa, asioi siellä. Älä edes mieti muuta! Taikka jos on jokin sopimus jonnekin käytä sitä.

  3. #3
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Solvik
    Viestit
    1.077
    Takuuasioihin ei vaikuta vaikka pyörän huollattaisi muuallakin kuin ostopaikassa*. Mikäli sähköpyörän sähkötekniikka toimii kuten pitääkin, ei sen huoltaminen ole sen kummallisempaa kuin tavallisen pyörän. Etenkin kun jammussa on fiksusti se tavallinen eturatas.

    En tiedä, minkälainen on Yamahan huolto-ohjelma, mutta sitä lienee fiksua noudattaa. Electrobikestä löytyy asiantuntemusta Yamahan sähköpuolen suhteen, mutta muuten heidän pyörähuollon tasosta en tiedä oikein mitään. Shimano Service Centerit ovat yleensä ihan luotettavia puljuja, kun ukkojen pitää suorittaa verkkokursseja ja käydä koulutuksissa oppimassa uutta.


    (*: toki kaikenhan saa rikki jos rikkomalla rikkoo, mutta pyörähuolloilla on myös vastuu tekemästään työstään. Eli jos viet Pertsan pyöräpajaan ja Pera menee ja purkaa jammun sähkömoottorin eikä saa sitä enään kasaan, niin Pera myös korvaa.)

  4. #4
    Tervehdys

    Onks kellään vinkata sähköpyörä ekspertti korjaajaa Tampereella?*

    Joko ihan liike tai yksityishenkilökin.*

    Bilteman sähköpyörän kanssa ongelma..
    Siitä kärähti controlleri(omaa tyhmyyttäni) jonka nyt fiksasin (vastus ja diodi oli kärvähtänyt) mutta ei toimi avustus nyt kuitenkaan.*

    Hommasin myös uuden controllerin, mutta ei avusta silläkään.*

    Näyttön kautta kaikki toimii ok ja kaikki muutenkin mitattu jännitteiden puolesta toimivaksi, kaasukahvan liittimistäkään ei lähde pyörittämään, vaikka sen ilmeisesti pitäisi ohittaa poljintunnistus vai kuinka?

    Kaikki liittimet kävin läpi ja niissä ei pitäisi olla mitään kontaktihäiriöitä, joten moottorillakohan nyt vika olisi?*
    Mitä signaalia niillä kolmella ohuella piuhalla kulkee, jokka menee moottorille?*

    BRUSHLESS controlleri pyörässä ja etupyörässä moottori.

  5. #5
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoonori Katso viesti
    Mitä signaalia niillä kolmella ohuella piuhalla kulkee, jokka menee moottorille?*
    Valistunut arvaukseni on, että moottorin anturi(t) (hall anturi) ja jotain oheiskomponentteja pienellä piirilevyllä siellä toisessa päässä majailee

    Pääsitköhän vaikka näillä jyvälle niin, että google auttaa lisää:
    https://www.google.fi/amp/www.instru...famp_page=true

    https://www.pandaebikes.com/what-is-a-hall-sensor/

  6. #6
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Valistunut arvaukseni on, että moottorin anturi(t) (hall anturi) ja jotain oheiskomponentteja pienellä piirilevyllä siellä toisessa päässä majailee

    Pääsitköhän vaikka näillä jyvälle niin, että google auttaa lisää:
    https://www.google.fi/amp/www.instru...famp_page=true

    https://www.pandaebikes.com/what-is-a-hall-sensor/
    Oukkei tänks.

    Jos hall anturi rikki, niin pitäisikö moottorin kuitenkin pyöriä käsikaasusta ns. "pakkosyötöllä"?

    Vai vaatiiko moottorinohjausboksi käyntiluvan hall antureilta, ennen ku alkaa antamaan dc:tä moottorille?

  7. #7
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoonori Katso viesti
    Oukkei tänks.

    Jos hall anturi rikki, niin pitäisikö moottorin kuitenkin pyöriä käsikaasusta ns. "pakkosyötöllä"?

    Vai vaatiiko moottorinohjausboksi käyntiluvan hall antureilta, ennen ku alkaa antamaan dc:tä moottorille?
    Riippuu kontrollerista todennäköisesti ei. Moottorihan on 3-vaihe AC moottori (3 paksumpaa piuhaa?) Hall anturilta moottornohjausboksi otta synkan ja tekee sen perusteella vahvasähkön vaiheistuksen. Älykkäimmät boksit pärjää ilmankin, mutta se on silloin yleensä erikseen kerrottu. Pääsääntöisesti Hall anturi tarvitaan.

  8. #8
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Riippuu kontrollerista todennäköisesti ei. Moottorihan on 3-vaihe AC moottori (3 paksumpaa piuhaa?) Hall anturilta moottornohjausboksi otta synkan ja tekee sen perusteella vahvasähkön vaiheistuksen. Älykkäimmät boksit pärjää ilmankin, mutta se on silloin yleensä erikseen kerrottu. Pääsääntöisesti Hall anturi tarvitaan.
    Juu, menee hall anturin 3-ohuemman piuhan lisäks 3-paksumpaa piuhaa, eli on siis 3-vaihe AC moottori.
    Tänään tossa mittailin kahdella eri kontrollerilla ja en kyllä keksinyt mitään vikaa, eli ilmeisesti moottrinpuolella vika.
    Pitääkin mittailla, että mitä noista 3:sta paksummasta piuhasta menee moottorille, niin ja tosiaan menee siis AC:na mää hölmö ku luulin koko ajan, että on DC-moottori...

    Tossa pyörässä 250W moottori, niin pystyykö vanhalla controllerilla ohjaaan tehokkaampaa 500W moottoria, eli jos se moottori rikki, niin onnistuuko, jos samalla sen päivittäis 500W malliin? vai onko Controlleri mitoitettu vain tuolle 250W moottorille?

    Kuinka tommosen etumoottorin saa halkaistua yleensä? Pitäisko saada naputeltua semmosista koloista auki ja onks siinä semmonen iso kierre uloimmalla kehällä ja onko mahdollinen kierre normaali suuntaan aukeava, vai miten se on kasattu, prässäämälläkö?
    Vois mielenkiinnosta kurkata sen sisään.

    Onks kellään myydä 28" etumoottoria???

  9. #9
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoonori Katso viesti

    Tossa pyörässä 250W moottori, niin pystyykö vanhalla controllerilla ohjaaan tehokkaampaa 500W moottoria, eli jos se moottori rikki, niin onnistuuko, jos samalla sen päivittäis 500W malliin? vai onko Controlleri mitoitettu vain tuolle 250W moottorille?

    Kuinka tommosen etumoottorin saa halkaistua yleensä? Pitäisko saada naputeltua semmosista koloista auki ja onks siinä semmonen iso kierre uloimmalla kehällä ja onko mahdollinen kierre normaali suuntaan aukeava, vai miten se on kasattu, prässäämälläkö?
    Vois mielenkiinnosta kurkata sen sisään.
    Voi olla, että kontrolleri on mitoitettu moottorin tehon mukaan ja pelkällä moottorin vaihdolla ei saa tehohyötyä.

    Kierteellä ulkokehältä se luultavasti on. Ainakin se moottori (Q85), minkä aukaisin oli. Kierre normaaliin suuntaan.

  10. #10
    Jep, elikkäs ei mene noilta kolmelta paksummalta piuhalta mitattuna mitään AC jännitettä, vaikka pyörittelis polkimista ja samalla myös etupyörästä avittaen, eikä käsikaasullakaan, eli ilmeisesti hall anturiin pakantunut tämä onglema.

    Pystyykö tota hall anturia hämääämään/ohittamaan mitenkään controllerin päästä, että saisi noilta kolmelta pihalta antamaan moottorille syöttöä?

    Mitä/paljonko jännitettä tolle moottorille menee, kun tehostus on päällä?
    Niin juu ja 36V järjestelmä kyseessä.

  11. #11
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    1.682
    Hiiliharjaton moottorihan toimii virta pulsseilla, joita säädetään moottorin neodyymien ja sähkömagneettien senhetkisen asennon mukaan. Hal anturia tarvitaan parantamaan moottorin toimintaa pienillä kierroksilla, muuten nopeudensäädin käyttää moottorin käämejä asennon seurantaan. Säädin vaihtelee napaisuuksia positiivisesta negatiiviseen kokoajan staattorin ja kannun neodyymien välisen asennon mukaan. Moottoria on vähän mittarilla mitatakaan. Maihin ei saisi vuotaa ja liittimien väliset vastukset pitäisi olla saman suuntaiset joka välistä.

  12. #12
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoonori Katso viesti

    Pystyykö tota hall anturia hämääämään/ohittamaan mitenkään controllerin päästä, että saisi noilta kolmelta pihalta antamaan moottorille syöttöä?

    Mitä/paljonko jännitettä tolle moottorille menee, kun tehostus on päällä?
    Niin juu ja 36V järjestelmä kyseessä.
    Voi oll, että johonin väliin saa jonkun pulssin lähtemään, jos hall anturin tilalle laittaa sopivan vastuksen, mutta ei sieltä jatkuvaa ac jännitettä tule, se vaatisi sopivasti vaiheistetun pulssituksen.

    Akkujännite sieltä huipussaan tulee, eli ihan turvallisella tasolla ollaan 36V akulla.

  13. #13
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Voi oll, että johonin väliin saa jonkun pulssin lähtemään, jos hall anturin tilalle laittaa sopivan vastuksen, mutta ei sieltä jatkuvaa ac jännitettä tule, se vaatisi sopivasti vaiheistetun pulssituksen.

    Akkujännite sieltä huipussaan tulee, eli ihan turvallisella tasolla ollaan 36V akulla.
    Tossa mulla olevassa moottorissa ilmeisesti vain yksi hall anturi, tai kytkentä erilailla, mitä lähettämässäs linkissä, ku noitten kolmen vahvemman moottorijohdotuksen lisäksi vain kolme ohuempaa, punainen +5v, musta gnd, ja valkoinen pulssitieto.

    En saanu sitä moottoria aukeamaan, täytyy kehitellä siihen työkalu, visio siitä jo paperilla...

  14. #14
    Moottori on saatu auki.

    Mitä noi C1 ja C2 ovat? Pintaliitos konkkia?
    Yks hall anturi hämärästi tossa keskellä, nelijaljainen kaiketi, vai mikä lie onko?

    Ilmeisesti tossa piirilevyssä reunoilla optio kolmelle perinteiselle hall anturille..

  15. #15
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoonori Katso viesti
    Moottori on saatu auki.

    Mitä noi C1 ja C2 ovat? Pintaliitos konkkia?
    Yks hall anturi hämärästi tossa keskellä, nelijaljainen kaiketi, vai mikä lie onko?

    Ilmeisesti tossa piirilevyssä reunoilla optio kolmelle perinteiselle hall anturille..
    Oli muuten tossa mallissa se ulkokehän kierre sitten venäläinen malli, eli aukeskin myötäpäivään, alkuun taoin vastapäivään ja ihmettelin ku ei lähe aukeamaan, niin oli pakko kokeilla toiseen suuntaan.
    No hyvä että lopulta aukes

  16. #16
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    1.682
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoonori Katso viesti
    Oli muuten tossa mallissa se ulkokehän kierre sitten venäläinen malli, eli aukeskin myötäpäivään, alkuun taoin vastapäivään ja ihmettelin ku ei lähe aukeamaan, niin oli pakko kokeilla toiseen suuntaan.
    No hyvä että lopulta aukes
    Eihän se ole venäläinen kierre. Venäläisellä kierteellä oleva pultti asennetaan vasaralla.

  17. #17
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoonori Katso viesti
    Moottori on saatu auki.

    Mitä noi C1 ja C2 ovat? Pintaliitos konkkia?
    Yks hall anturi hämärästi tossa keskellä, nelijaljainen kaiketi
    Kuvan perusteella Arvauksia:
    keskellä jänniteregulaattori ja C1 ja C2 sen ohituskonkkia. Hall anturi voisi olla ylhäällä vasemmalla piirilevyn alla piilossa, läpiladottava 3 jalkainen, jonka juotokset näkyy.

  18. #18
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Kuvan perusteella Arvauksia:
    keskellä jänniteregulaattori ja C1 ja C2 sen ohituskonkkia. Hall anturi voisi olla ylhäällä vasemmalla piirilevyn alla piilossa, läpiladottava 3 jalkainen, jonka juotokset näkyy.
    Keskellä oleva nelijaljalkainen on pintaliitos hall anturi.
    Piirilevyn alla ei ole piilossa mitään.

    Vaihdettu tilalle uusi hall anturi.

    Toi alkuperäisen hall anturin "ylimääräinen" neljäs jalka on myös miinus.

    Vanteen rungossa tuossa kohtaa, missä on anturi on vastapäätä magneetti, joka siis katkoo signaalia.

    Kuuluuko hall anturin toimia siten, että normaali tilassa tulee pihalle 3.2v ja kun laittaa magneetin viereen niin 0v?

    Sama se kai, että kuinka se sitä signaalia katkoo, vai pitäisikö toimia toisinpäin, eli tulla toi jännite silloin ulos kun on magneetti lähellä?

    Ja onko tuo 3.2v signaali ok? Vaikka sisään menee yli 4v

    Niin juu ja ei pyörähdä moottori vieläkään, alkaa kohta keinot loppua..

    Kuvassa moottorin vastapäätä oleva magneettinappula, joka on nuolella merkitty ja yhdessä noista kuudesta reiästä.

  19. #19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoonori Katso viesti
    Keskellä oleva nelijaljalkainen on pintaliitos hall anturi.
    Piirilevyn alla ei ole piilossa mitään.

    Vaihdettu tilalle uusi hall anturi.

    Toi alkuperäisen hall anturin "ylimääräinen" neljäs jalka on myös miinus.

    Vanteen rungossa tuossa kohtaa, missä on anturi on vastapäätä magneetti, joka siis katkoo signaalia.

    Kuuluuko hall anturin toimia siten, että normaali tilassa tulee pihalle 3.2v ja kun laittaa magneetin viereen niin 0v?

    Sama se kai, että kuinka se sitä signaalia katkoo, vai pitäisikö toimia toisinpäin, eli tulla toi jännite silloin ulos kun on magneetti lähellä?

    Ja onko tuo 3.2v signaali ok? Vaikka sisään menee yli 4v

    Niin juu ja ei pyörähdä moottori vieläkään, alkaa kohta keinot loppua..

    Kuvassa moottorin vastapäätä oleva magneettinappula, joka on nuolella merkitty ja yhdessä noista kuudesta reiästä.
    Nonii vika vihdoin paikannettu

    Eli vika onkin lopulta poljintunnistuksen anturissa.
    Anturille menee sisään kans tuo n. +5vdc ja polkemisen pitäisi katkoa signaalia, mutta tuossa tulee jännitettä signaalipihasta takas kokoajan tasaisesti alle 1vdc, joka ei siis ole katkonaista ja 3.2v katkonaista pitäisi tulla, samaan tapaan kuin moottorin hall anturistakin.

    Poljintunnistuksen signaalipiuhaa kun rämpyttää mekaanisesti käsin kiinni ja pois, niin moottori lähtee pyörimään, mutta anturi kytkettynä ei toimi, vaikka polkimia pyörittäisi.

    Olin kokoajan siinä luulossa että toi poljintunnistus on tarpeeton, enkä sitä juuri noteerannut, koska controllerissa on kaasukahvalle liitäntä ja hommasin AliExpressistä kaasukahvan ja oletin, että silloin poljintunnistusta ei tarvita, mutta ei taida olla käytössä tuo kaasukahva optio kuitenkaan, koska ei sillä lähde moottori pyörimään. (outoa, että controllerin kyljessä lukee throttlen toimintajännitealue ja sille on myös olemassa liitäntä)

    No seuraavaksi pitää hommata sitten uus poljintunnistuksen anturi, tuonhan pystyisi itsekin askartelemaan hall anturista, samalla periaatteellahan sekin toimii, mitä moottorin hall anturi.

    Paljon tämäkin episodi opetti, kun oli pakko ottaa asioista selvää, toivottavasti jollekin joskus tästä ketjusta hyötyä.

    Nii juu ja kaikkihan sai alkunsa kun huolimattomasti kytkin controllerin piuhoja ja pääsi 36v karkaamaan 5v puolelle, vaikka akku ei ollut edes kytkettynä, mutta konkissa oli sitten vielä varausta.
    No controllerista simahti 100ohmin vastus ja pintaliitos diodi, jokka sain vielä vaihdettua, diodin korvasin tosin perusmallisena, jonka sain soviteltua koteloon.
    Lisäksi oli siis kärähtänyt moottorin hall anturi ja tuo poljintunnistuksen anturi, eli lopulta muutaman euron osilla selvittiin, mutta oli kyllä aikaa vievä vianetsintä, mutta paljon tässä oppikin

    Kuvassa vielä controlleri, mistä selviää malli.

  20. #20
    Liittynyt
    11/2004
    Paikkakunta
    Kampi, Hellsinki / Bond, Esbo
    Viestit
    10.964
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoonori Katso viesti
    *klip*
    Tossa pyörässä 250W moottori, niin pystyykö vanhalla controllerilla ohjaaan tehokkaampaa 500W moottoria, eli jos se moottori rikki, niin onnistuuko, jos samalla sen päivittäis 500W malliin? vai onko Controlleri mitoitettu vain tuolle 250W moottorille?
    *
    Ainakin nuo Bafangin 250-500W napamoottorit ovat käytännössä sama laite, kontrollerilla/moottorinohjelmoinnilla tms sitten eri tehot

  21. #21
    Todennäköisesti tuo kaasukahva vaatii toimiakseen pienen polkasun. Huom.poljintunnistin pitää olla kytkettynä ja mielellään toimiva. Muistaakseni ainakin Greencyclen kontrollerissa kaasukahva toimii tehdasasetuksina noin.

  22. #22
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.444
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoonori Katso viesti
    Keskellä oleva nelijaljalkainen on pintaliitos hall anturi.
    Piirilevyn alla ei ole piilossa mitään.
    Hyvä että selvisi. Siinä moottorissa, minkä minä aukaisin oli hall anturi toisella puolella piirilevyä pitkillä jaloilla ja mittasi moottorin ulkokehältä. Mutta näköjään rakenteita on erilaisia.

    Muistikuvan mukaan suunnilleen samannäköinen piirilevy.
    Oli hieman erinäköinen kontrolleri, jossa peukkukaasu toimi vaikkei polkenut. Tosin peukkukaasua ei asennettu siihen lainkaan yo syystä.

  23. #23
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hoonori Katso viesti
    Nonii vika vihdoin paikannettu

    Paljon tämäkin episodi opetti, kun oli pakko ottaa asioista selvää, toivottavasti jollekin joskus tästä ketjusta hyötyä.
    Hienoa että olet jakanut kuvia ja oppia tännekin.

  24. #24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smo Katso viesti
    Ainakin nuo Bafangin 250-500W napamoottorit ovat käytännössä sama laite, kontrollerilla/moottorinohjelmoinnilla tms sitten eri tehot
    BRUSHLESS controlleriin saa säätösoftan, millä pystyy muutteleen usb liitännästä parametrejä: http://www.lsdzs.com/en.php/download/index/id/66.html


  25. #25
    Poljinanturia eli PAS sensoria ei ollut saatavilla Biltemasta, mutta AliExpressistä löytyi suoraan vastaava malli samoilla kiinnitysreijilläkin 7€ hintaan.

    Toi PAS sensorihan on paljon muutakin kuin pelkkä HAL sensori, sillä se mittaa myös pyörimisnopeutta ja pyörimissuuntaa, joka tärkeää controllerille, eli ihan heti ei sitä itse askartele.

    Käsikaasuliitäntääkää ei ollut valmiina controllerissä, piirilevyllä on kyllä pinnit sille.

    Ylimääräinen liitin controllerilla olikin takajarrun tappokytkimelle ja katsoin, että se on kaasulle kun liittimet kävi hyvin toisiinsa, eipä ihme, että ei toiminut käsikaasu..

    No jokatapauksessa pyörä toimii nyt hienosti.

  26. #26
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    691
    Mulla työmatkapyörä 2016 Whiten Shimano Steps järjestelmä rupesi katkomaan sähköjä
    ja tarjoamaan koodeja E010 E012 ja E020 satunnaisessä järjestyksessä. Shimano antoi takuuseen
    uuden moottorin (ilmeisesti uudempi v.2017 E6002) ja hain fillarin XXL:stä. 11km ajoa > E010 ja sähköt pois.
    Ilmeisesti akku seuraavaksi, jos ulkomaan forumeita on uskominen
    Iso kiitos muuten Itäkeskus XXL:n asentajille, hienosti hoitavat asiaa eteenpäin.

    Ennen kun noita erroreita rupesi tulemaan, olin ajanut täyteen ladatulla akulla n. 80km ja ihmettelin,
    kun vain 1 palkki oli lähtenyt akun latausvaloista……...
    Steni muokkasi tätä : 19.06.2018 at 00.08
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

  27. #27
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    117
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Steni Katso viesti
    Mulla työmatkapyörä 2016 Whiten Shimano Steps järjestelmä rupesi katkomaan sähköjä
    ja tarjoamaan koodeja E010 E012 ja E020 satunnaisessä järjestyksessä. Shimano antoi takuuseen
    uuden moottorin (ilmeisesti uudempi v.2017 E6002) ja hain fillarin XXL:stä. 11km ajoa > E010 ja sähköt pois.
    Ilmeisesti akku seuraavaksi, jos ulkomaan forumeita on uskominen
    Iso kiitos muuten Itäkeskus XXL:n asentajille, hienosti hoitavat asiaa eteenpäin.

    Ennen kun noita erroreita rupesi tulemaan, olin ajanut täyteen ladatulla akulla n. 80km ja ihmettelin,
    kun vain 1 palkki oli lähtenyt akun latausvaloista……...
    Mulla rupesi noin kuukauden vanhassa työmatkapyörässä ollu Shimano Steps DU-E6001 tarjoilemaan samoja koodeja. (E010 Järjestelmävirhe havaittu. E012 Vääntömomenttianturin alustus epäonnistui. E020 Akun ja vetoyksikön välillä havaittiin tiedonsiirtovirhe.). Ko häiriöt tuli kolmena peräkkäisenä päivänä.
    Ensiapuna puhdistin rungossa olevat liittimet spriillä kostutetulla paperilla ja puhaltelin akun vastaavat- paineilmaspraylla. Aikaa on nyt kulunut toista viikkoa, ajoa yli 100km. mainittua häiriöitä ei ole toistunut kertaakaan. Saas nähdä kuinka jatkossa...
    Läski pyöräilijä, ei läskipyöräilijä.

  28. #28
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    691
    Kun 4. kerran talutin samojen virhekoodien takia Whiten XXL:n huoltoon, sain lopulta uuden akun.
    Tämän päivän testiajo 15km ok, täytyy piakkoin asian varmistamiseksi heittää 60-70km lenkki.
    Tapani cycling > Quest - Catrike - Van Nicholas audio > Hegel H160 - B&W CM10

  29. #29
    Espoon suunnalta Boschin CX-sarjalle sopiva huoltopaikka hakusessa. Onko suosituksia missä saisi nollattua myös huoltonäytön?

    Larun pyörässä huoltoaika menee 23.8 asti, mutta mielummin veisin jo aiemmin.

  30. #30
    Täällä sain itse ainakin Boschin huollatettua kahdessa päivässä: https://www.ebikestore.fi/huolto

    Vaikutti olevan ihan ok.

    Ps. en tiedä onko tarpeeksi lähellä Espoota, mutta ei se Munkkivuori kaukana ole.

Samanlaisia aiheita

  1. Sähköpyörän ulkonäkö
    By ElBike in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 21
    Viimeinen viesti: 23.04.2018, 22.37
  2. Sähköpyörän huolto Oulun seudulla
    By Rkvee in forum Kaupat
    Vastaukset: 10
    Viimeinen viesti: 19.05.2017, 10.59
  3. sähköpyörän akuista
    By Erx in forum Varusteet
    Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 01.05.2016, 13.30
  4. Sähköpyörän moottorin avaaminen
    By Moby-lette in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 21.03.2016, 19.20
  5. Sähköpyörän rakentamiseen lähteminen
    By ensmo in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 20.05.2015, 08.34

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •