Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näyttää tulokset 31 - 49 / 49

Aihe: Talvipyöräilyvaatetus

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vivve Katso viesti
    No juu... Hain puvun postista. Takki nyt oliskin varmaan hyvä mutta housut ei. On tosiaan turhan ohutta tavaraa persuksissa.
    Minulla on vastaava ainakin 5 vuotta vanhan Rukan hiihtopuku, jossa takapuoli on ohuempaa hengittävämpää kangasta ja etupuoli paksumpaa softsellin tapaista. Housuilla olen pyöräillyt ainakin 2500 km eivätkä ne ole kuluneet juuri yhtään. Ihan toimivat ovat talvipyöräilyssä. Yli 10 asteen pakkasella olen laittanut alle saumattomat pitkät alushousut. Pyöräilyhousut (lyhyet bibsit) on tietysti aina alla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sil Katso viesti
    Minulla on vastaava ainakin 5 vuotta vanhan Rukan hiihtopuku, jossa takapuoli on ohuempaa hengittävämpää kangasta ja etupuoli paksumpaa softsellin tapaista. Housuilla olen pyöräillyt ainakin 2500 km eivätkä ne ole kuluneet juuri yhtään. Ihan toimivat ovat talvipyöräilyssä. Yli 10 asteen pakkasella olen laittanut alle saumattomat pitkät alushousut. Pyöräilyhousut (lyhyet bibsit) on tietysti aina alla.
    Juu pehmustetuilla alushousuilla toki mennään. Näillä keleillä Craftin sofshell päällyshousut ja tuo takki aluspaitoineen.

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

en ks alusta, mutta omat vinkit: ranteet ja nilkat lämpimiksi, auttaa sormiin ja varpaisiin. aluspaidan merkitystä ei voi korostaa liikaa. vaikea selittää, mutta mutuna verkkoaluspaita ja ohuempi tai pelkkä paksumpi toimii paremmin. molemmissa kai juttuna se, että kosteuden haihtumisen aiheuttama kylmyys ei ole iholla. btw oon muistaakseni joskus postannut ajatuksen laittaa eristystä esim villaa tai fleeceä tuulen pitävän kerroksen ulkopuolelle. se on kokeilemati. pointtina se ettei kalvo jäädy, jolloin hengittävyys säilyy.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    en ks alusta, mutta omat vinkit: ranteet ja nilkat lämpimiksi, auttaa sormiin ja varpaisiin. aluspaidan merkitystä ei voi korostaa liikaa. vaikea selittää, mutta mutuna verkkoaluspaita ja ohuempi tai pelkkä paksumpi toimii paremmin. molemmissa kai juttuna se, että kosteuden haihtumisen aiheuttama kylmyys ei ole iholla. btw oon muistaakseni joskus postannut ajatuksen laittaa eristystä esim villaa tai fleeceä tuulen pitävän kerroksen ulkopuolelle. se on kokeilemati. pointtina se ettei kalvo jäädy, jolloin hengittävyys säilyy.
    Tuossa tekstissä on minusta paljon järkeä.
    Voi olla että moittimissani hiihtohousujen persauksen kestävyydestä on eroa, toki silloin kun ajetaan lokarittomalla pyörällä kurakeleissä. Nää exäni Rukan hiihtohousut oli varsin hentoiset takamukseltaan.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Yksi mielestäni perustavanlaatuinen asia on se, että talvi ulkokuori ei ole ratakireä, vaan hieman väljyyttä, jotta ilma toimii eristeenä. Itse kävin tampereelta ostamassa Mia Storesta nuo talviajohousut ja otin hieman väljyyttä niihin. Menee maantieajossa -5 asteeseen mainiosti lyhyiden ajohousujen kanssa ja ovat täysin vedenpitävät ja mukavat siellä +5 asteesta kylmempään päin. Alle mahtuu sitten pitkät hengittävät ajohousut ja sitten mennäänkin jo melkoisen kylmiin keleihin. Ovat parhaat talviajohousut, jotka minulla on ollut. https://www.miastore.fi/epages/miast...Products/93320

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Haltin DryMax housut pelastivat kun menin kierrätyskeskukseen sadetta suojaan ja sieltä löytyi sellaiset, kävin sovituskopissa vaihtamassa kesähousut niihin ja jalat pysyi kuivana kaatosateessa lähes kympin housuilla loppumatkan .. tiedä sitten kuinka kauan olivat käytetyt edellisessä elämässään .

Housuissa pelaa halvempikin. Ainakin itte hikoilen enempi selästä kuin jaloista.ImHo
    Noi housut on aika hyvät. Takkikaan ei liene huono, mutta se päällä saa olla tehojen kanssa huolellisempi ettei ala hikoilla urakalla.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Yksi mielestäni perustavanlaatuinen asia on se, että talvi ulkokuori ei ole ratakireä, vaan hieman väljyyttä, jotta ilma toimii eristeenä. Itse kävin tampereelta ostamassa Mia Storesta nuo talviajohousut ja otin hieman väljyyttä niihin. Menee maantieajossa -5 asteeseen mainiosti lyhyiden ajohousujen kanssa ja ovat täysin vedenpitävät ja mukavat siellä +5 asteesta kylmempään päin. Alle mahtuu sitten pitkät hengittävät ajohousut ja sitten mennäänkin jo melkoisen kylmiin keleihin. Ovat parhaat talviajohousut, jotka minulla on ollut. https://www.miastore.fi/epages/miast...Products/93320
    Kävin pari viikkoa sitten paikanpäällä poistamassa itselleni nuo samat housut ja asiallisilta vaikuttavat. Kertoivat että ovat lopettamassa kokonaan pyöräilijöiden linjaston joten jos näitä haluaa ostaa niin kiirettä pitää. Samasta syystä tuotteet ovat alennuksessa.

Softshell takki hakusessa. Mielellään sellainen, joka toimisi pyöräilyn lisäksi myös hiihdossa. Tuota ajattelin lähteä tarkemmin sovittamaan:

https://www.suomenurheilupyora.fi/pe...amfib-ajotakki

mutta jossain luki käyttölämpötilaksi +2 to +7 astetta. Tarkoitus olisi kuitenkin käyttää ainakin -10 asteessa. Pärjääkö tuolla Suomen pakkasessa vai pitääkö etsiä jotain toista.

ajanut pari talvea kevytuntuvatakilla, se on ollu mun feivöritti -4 ja kylmempään. toi amfib on sellanen. että saat laittaa kerroksia reipaasti muuten viima tulee läpi. pakkanen on pikkujuttu verrattuna vihihihihiiiiiiimaaaaan

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kp63 Katso viesti
    btw oon muistaakseni joskus postannut ajatuksen laittaa eristystä esim villaa tai fleeceä tuulen pitävän kerroksen ulkopuolelle. se on kokeilemati. pointtina se ettei kalvo jäädy, jolloin hengittävyys säilyy.
    Lasketteluhommissa toimii ainakin hyvin kevyttoppatakki kuoritakin päällä kovemmilla pakkasilla. Kuorikerros pysyy lämpimänä ja samalla estää toppatakin fyllinkejä kostumasta hiestä.

Pyöräillessä olen käytän ohutta toppaliiviä tuulitakin päällä lämmittänässä torsoa. Aika monelta valmistajalta rupeaa löytymään jo pyöräilyspesifejäkin toppatakkeja ja -liivejäkin. Lämmittävät fleeceä tai villaa tehokkaammin, jos pysyvät kuivina, mutta kostuessaan menettävät eristävyytensä lähes täysin, varsinkin untuva. Parhaat keinountuvat eristävät kosteinakin jonkin verran paremmin.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

https://www.xxl.fi/vaude-me-cyclone-...150752_2_style
    Mulla on monia tommosia spadeksi softshell takkeja ja sitten hommasin ton vauden rotsin työmatkapyoräilyyn ja cruisailuun. Tuuli ja viima ei tule yhtään läpi ja hengittääkin kohtuu hyvin. Rotsi on just sopivan väljä ettei kiristä jokapaikasta ja saa alukerroksiakin alle tarpeen vaatiessa. Ajoin tunnin noin -8 asteessa craftin baselayeri alla eikä kylmä tullut. Mielestäni jos lämpöö haluu niin tommonen aavistuksen leikkaukseltaan väljä on paras.
    edit. https://www.vaude.com/en-GB/Products...lone-Jacket-IV

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sil Katso viesti
    Työmatka pyöräilyyn uutta asua tarvitsisi, kun vanhan kuorihousut menivät persauksesta rikki.. Ja koska hiihtokelitkin nyt harvinaisen hyvät, niin ajattelin satasata tuommoiseen hiihtoasuun. Pärjääkö tuommoisella softshell hiihtopuvulla pyöräillessä nollakelillä ilman pitkiä kalsareita / yläkropassa pelkkä aluspaita ? Missä kelissä kokemuksen mukaan rupeaa olemaan liian lämmin?

Joku vastaava asu siis kuin https://www.intersport.fi/fi/tuote/r...puku-56508702/ tai https://www.intersport.fi/fi/tuote/h...puku-56508149/

Onko kokemusta laadun suhteen noissa halvoissa asuissa Rukka vs. Halti?

Itselleni ainakin softshell fleece-vuorella olisi aivan liian tukahduttava nollakelillä. Nollakelillä mennään housujen puolesta kesäisillä irtolahkeilla ja lyhyillä housuilla. Kovasti riippuu pyöräilyn tyylistä. Jos on tarkoitus retkeillä ja pysähdellä niin mukaan tarvitsee lämpimämpää. Noista kahdesta, ja nyt tarkkana(!) ei ole käytännön kokemusta vaan pelkkä esittelyteksti kummastakin tuotteesta, lähtisin kauppaan sillä ennakko-odotuksella, että halti on enemmän se mitä etsisin.
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kurvaaja Katso viesti
    Onko kokemusta laadun suhteen noissa halvoissa asuissa Rukka vs. Halti?
    Ei ole. Eikä muutenkaan kokemusta juuri noista, mutta minulla on joku Haltin hiihtoasu heidän Stormwall softshell kankaasta. Enemmän hikoillessa ei hengittävyys kalvolla riitä, niinkuin ei varmaan millään muullakaan kalvolla, mutta muuten oikein erinomaisen pätevä. Takin kaulus on korkea ja suojaa kaulan todella hyvin. Tämän myötä ainakin itseltäni karisi halpismielikuva Haltista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Slatan Katso viesti
    Softshell takki hakusessa. Mielellään sellainen, joka toimisi pyöräilyn lisäksi myös hiihdossa. Tuota ajattelin lähteä tarkemmin sovittamaan:

https://www.suomenurheilupyora.fi/pe...amfib-ajotakki

mutta jossain luki käyttölämpötilaksi +2 to +7 astetta. Tarkoitus olisi kuitenkin käyttää ainakin -10 asteessa. Pärjääkö tuolla Suomen pakkasessa vai pitääkö etsiä jotain toista.
    Taitaa tuo olla sama kuin minulla tarttui mukaan 2017 ruskassa Rovaniemellä kun olin Varkaudesta ajanut pelkällä merinoisella ajopaidalla ja tarvitsin jotain lämpimämpää. Kyllä tuolla on ajettu -10 asteessakin viimeksi viime viikonloppuna lisäämällä merinokerroksia kahteen.

Ei kurjuutta kummempaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Laroute Katso viesti
    Nuo ovat kyllä mielestäni mainiot housut, juoksen, hiihdän ja pyöräilen nuo jalassa.

Talvipyöräilyvaate ja oikein pakkasiin tarkoitettu? Ja vedenpitävä vielä, ei herranen aika. Oikeesti pakkasessa jos liikutaan ja vielä kinttaalla että että hikoillaan niin ei puhettakaan itelle jotain vettä pitävää. Sillai kohtuuvella kokemuksella.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Talvipyöräilyvaate ja oikein pakkasiin tarkoitettu? Ja vedenpitävä vielä,
    Munkin mielestä tässä on joku epäjohdonmukaisuus. Jos pakkasta on enemmän kuin muutama aste, ei vedenpitävyydellä tee mitään. Pyöräilyssä talvella ja pakkasessa itse kaipaan eniten viimankestävää eteen ja varsinkin vyötärön kohdalle. Samoin hartioille jotain lisälämmikettä.

Työmatkoille talvella hommasin.
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...l-pants-550115
    https://www.xxl.fi/vaude-me-cyclone-...150752_2_style
    Loistava setti jos ei spandekseja hae (niitä kaapit täynnä), -10 astetta testattu 50min. työmatka. Ohut paita ja pitkät kalsarit alla.
    Hengittääkin vielä ja tuuli/viima ei tule läpi.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •