Hei,

olen aloittanut työmatkapyöräilyn viime keväänä ja olen siitä kovinkin innostunut Tässä on kuitenkin tullut kaluston kanssa kaikenlaisia on ongelmia; varmasti siksi, etten ole ymmärtänyt, minkälainen pyörä minun kannattaisi hankkia. Siksi kyselen nyt täältä neuvoa.

Eli mittani ovat 186/105. Työmatka on n. 20 km/suunta pk-seudulla ja ajan sen lähes päivittäin, oli keli mikä oli. Ensin ostin 500e maksavan hybridi-pyörän (Solifer), jota käytin korjaamolla kuukauden välein. Ilmeisestikin painoni oli tälle pyörälle liikaa, sillä siitä katkesi akselikin ?? jossain vaiheessa. Sitten myyjä suositteli kolmevaihteista Nakamuraa (citypyörä), joka ei ole yhtään sen parempi. Se ei ole hajonnut, mutta viimeisen viikon olen joutunut ajamaan lähes koko matkan seisovilteen, koska pyörä ei vain kulje!! Nyt en yksinkertaisesti jaksa tätä enää, ja olen päättänyt hankkia kunnon pyörän, joka muuttaa tuskaiset työmatkapyöräilyt iloksi! Eli sanokaa, mikä pyörä minun kannattaisi hankkia? Joku sanoi joskus, että cyclocross olisi hyvä, mutta en ymmärrä runkojen koosta sun muista jutuista yhtään mitään. Eli täysin noviisi siis tässä lajissa olen :/

Toivottavasti saisin teiltä apuja!