Sivu 3 / 9 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 251

Aihe: Boschin moottorin laakerin kesto, Cube HPA 120 Race -16

  1. #61
    No nyt sitt tietoa kaikkiin mahdollisiin pyöräliikkeisiin ...niihin tietämättömiin ainakin, jotka ketjussa on esiin tuotu...
    Lähetin jo Nummen pyörään Turkuun
    aamusella tohon Forsportiin Naantaliin kaiketi kans, kun oon sielläkin asioinut

  2. #62
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.228

    Boschin moottorin laakerin kesto, Cube HPA 120 Race -16

    Tilasinpas tilpehöörejä, kiitos vinkeistä. Onkohan tämä huoltotoimenpide nyt sellainen jossa voi laskea laakerista kuulat ulos vahingossa? Olen odottanut milloin pääsen siihen saavutukseen näin aloittelevana huoltomekaanikkona


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  3. #63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    No ei ole kallis. Tuo kyllä kannattaa ehdottomasti opetella tekemään itse. Voi tietty ajatella, että takuu korvaa, mutta itse en jaksaisi tapella. Vesi syö kuitenkin laakeria hitaasti ja varmasti.
    Kun jätät nyt huoltamatta, niin takuun päätyttyä maksat sitten itse korjaukset. Tai tappelet liikkeen, maahantuojan, bochin ja kuluttujasuojan kanssa maksumiehestä. Lopuksi ehkä saat kaikki kulut maksatettua muilla, mutta edelleen sinulla on se sama moottori, johon täytyisi vaihtaa tuo tiiviste säännöllisesti. Varmaankin alle 10min työ.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1aloittaja Katso viesti
    No nyt sitt tietoa kaikkiin mahdollisiin pyöräliikkeisiin ...niihin tietämättömiin ainakin, jotka ketjussa on esiin tuotu...
    Lähetin jo Nummen pyörään Turkuun
    aamusella tohon Forsportiin Naantaliin kaiketi kans, kun oon sielläkin asioinut
    No niinpä, juuri samaa ajattelin ja S U U R E T K I I T O K S E T vastauksista, hyvistä linkeistä ja kuvista. Tänne vaan kaikki korjausohjeet, erikoistyökalut ja varaosanumerot!

    Aattelin vetää yhteen ketjun avauksessa kaikki tarpeelliset linkit ja ohjeet, niin ei tarvitse niitä pitkästä viestiketjusta aina etsiskellä. Ai sitä ei enää voikkaan editoida.

  4. #64
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti VirkinArtsi Katso viesti
    Ai sitä ei enää voikkaan editoida.
    https://teamvirkkienduro.1g.fi/kuvat...air+links.pptx

    No jos mää laitan sit yhteenvedon tonne, saas nähä toimiiko.

  5. #65
    Nummen pyörästä, Turusta sain selkeän ...ja osin ristiriitaisen...ko? vastauksen heille lähettämääni viestiketjuinfoon:

    Melkoisen paljon on kaikenlaista informaatiota liikenteessä, ja siksi onkin välillä hyvä pysähtyä tarkistamaan faktat - ja sen jälkeen tutkia onko omassa toiminnassa tai tietotaidoissa jotain päivitettävää.
    Olen siis tänään tarkistanut asiat Boschin B2B asiakaspalvelusta.

    Kaikenlaiset väitteet laakerin ja laakerinsuojan vaihtokilometreistä ovat täysin jostain muualta temmattuja kuin Boschin virallisesta ohjeistuksesta. Kuten aiemminkin olemme keskustelleet, on Boschin moottori täysin suljettu yksikkö, johon saa virallisesti ainoastaan Bosch suorittaa korjauksia/muutoksia. Tämän vuoksi me emme niitä pura vaikka välineet löytyisivätkin, sillä sen jälkeen me olisimme vastuullisia korvaamaan mahdollisen uuden moottorin asiakkaalle ja niiden hinnat vaihtelevat noin 600-800 hintaluokassa. Ei ole siis riskin arvoista.

    Meidän myymät pyörät, joissa laakerivika on todettu ovat kaikki tähän mennessä korjattu vaihtamalla uusi moottori takuuna veloituksetta. Näitä malleja oli useita erityisesti noin kolme vuotta sitten myydyissä malleissa, jonka takia Bosch myös muutti moottorin rakennetta ja suojausta paremmaksi. Ongelma oli myös yleisvian luonteinen, joten Bosch myönsi takuuna uuden moottorin, vaikka virallinen takuuaika oli päättynyt. Ainoastaan yksi poikkeus tulee mieleen, ja siinä oli kyseessä vielä vanhempi malli jolloin asiakas joutui itse maksamaan uuden moottorin.


  6. #66
    Kommentti jatkui vielä hiukka...

    Työkalut laakerinsuojan vaihtoon meillä on hyllyssä. Työaikaa se vie mallista riippuen noin 30 min. Vaikka virallista aikataulua ei suojan vaihdolle ole, on varmasti järkevää se vaihtaa säännöllisesti, jotta suojaus pysyy mahdollisimman hyvänä ajatellen myös aikaa takuuajan jälkeen. Moottorit jossa tuota suojaa käytetään ovat Active Line, Performance Line ja Performance Line CX.
    Linkit foorumeille joita laitoit eivät siis loppujen lopuksi antaneet mitään uutta tietoa, vaikka kaikenlaisia väitöksiä esitettiinkin faktoina.

  7. #67
    Eli eivät tee, mutt on hyvä tehdä... hmmm... ��

  8. #68
    Siis ilmeisesti tämän ketjun "laakerin ja laakerinsuojan vaihtokilometrit" (1000/3000 km) eivät ole peräisin mistään ohjeistuksesta, moottoriin ei saa suorittaa muutoksia/korjauksia muut kuin Bosch, mutta laakerinsuoja pitäisi vaihtaa "joskus" (tuntematon määrä kilometrejä/tunteja), koska mitään virallista aikataulua ei ole.

    Vähän epämääräistä. Vaikea tietää kuka vastaa rikkoontuneesta moottorista, jos laakerinsuojaa ei ole vaihdettu koskaan tai se on vaihdettu satunnaisesti "joskus" eli ilmeisesti tällöinkin kuitenkin virallisen aikataulun mukaan myöskin, koska varsinaista "virallista aikataulua" ei ole. Huolto katsoo silmämääräisesti, vaihtaa niitä mutulla tai jotain?

  9. #69
    Ja nyt kun lukee Nummen pyörän vastauksen uudelleen, niin hehän vastaavat, ett laakereiden vaihtoon ei ole olemassa km-rajaa... Siitähän ei oikeastaan ollut edes puhetta, vaan öljyn/vaseliinin ja suojuksen vaihdosta huoltotoimenpiteenä...

    Eli kun kysyy yhtä, niin he vastaa johonkin toiseen... Sorry, mutt se on varsin yleistä nyky-’nuorten’ kanssa...

  10. #70
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.947
    Omasta mielestäni tuosta on ihan turhaa edes kysellä mistään maahantuojalta.

    Ajattele tuota normaalina keskiönä. Toisilla keskiö kestää tolkuttoman kauan ja toisilla se menee yhden loskatalven aikana. Jos osaat ja haluat, niin keskiöstäkin kannattaa käyttää suoja poissa ja uusia rasvat välillä. Jos keskiön rasvailu ei kiinnosta, niin vaihtaa vaan aina uuden entisen rikkoontuessa. Ei jälleenmyyjä, kuten nummenpyörä voi alkaa mitään suojia noihin vaihtelemaan, jos bochilta ei siihen ole ohjeistusta tullut.

  11. #71
    Mun mielestä kaikki takuuaikana menee takuuseen... Eihän tuossa ole kilometrirajoja. Kuluttajansuoja auttaa siinäkin.

  12. #72
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.947
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KotooTöihin Katso viesti
    Mun mielestä kaikki takuuaikana menee takuuseen... Eihän tuossa ole kilometrirajoja. Kuluttajansuoja auttaa siinäkin.
    No niin meneekin. Eihän tuossa olekkaan mitään ongelmaa. Takuuseen vaan ja kun takuu loppuu, niin vaihtaa uuteen. Hyvin palveleva liike antaaa varmaankin myös vaihtopyörän moottoriremontin ajaksi.

  13. #73
    Ja takuu on ...kaksi vuotta... vai? Ei taida sitt enää vaihtaa uuteen... Saiskohan sillä huoltamisella pikkusen lisäkestoa laakereille...? - siis vuosissa... muutamalla kympillä takuuajan jälkeiseen laakereiden vaihdon - 500€:n kuskannuksen siirtoon... tai uuden pyörän ... reiluun 3000€ nähden... kun joukkoon nyt kuuluukin tällainen vähätuloisempi reppana...

  14. #74
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1aloittaja Katso viesti
    Ja takuu on ...kaksi vuotta... vai? Ei taida sitt enää vaihtaa uuteen... Saiskohan sillä huoltamisella pikkusen lisäkestoa laakereille...? - siis vuosissa... muutamalla kympillä takuuajan jälkeiseen laakereiden vaihdon - 500€:n kuskannuksen siirtoon... tai uuden pyörän ... reiluun 3000€ nähden... kun joukkoon nyt kuuluukin tällainen vähätuloisempi reppana...
    Jos mulla olisi tuollainen moottori ja jos laakerit hajoaisivat takuuajan jälkeen, niin yrittäisin vaihtaa itse laakerit ennen kuin teettäisi työn 500 € hintaan.

  15. #75
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti KotooTöihin Katso viesti
    Mun mielestä kaikki takuuaikana menee takuuseen...
    Voit olla asiasta mitä mieltä tahansa, mutta asia ei perustu mielipiteisiin vaan lainsäädäntöön ja myyjän myöntämiin takuuehtoihin.
    Holokki auki ku H. Moilane.

  16. #76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Voit olla asiasta mitä mieltä tahansa, mutta asia ei perustu mielipiteisiin vaan lainsäädäntöön ja myyjän myöntämiin takuuehtoihin.
    Höpö, höpöä Sorry!

  17. #77
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1aloittaja Katso viesti
    Höpö, höpöä Sorry!
    mutt kyll pikku ’painostaminen’ ja julkistaminen näkyy tuottavan tarkennuksia ja selvennyksiä kannanottoihin...
    niinkuin nyt esim turkulaisen Nummen Pyörän aiempaan, mielestäni ristiriitaiseen ja H.Moilasen mielestä lainsäädännön ja takuuehtoihin perustuvaan kommenttiin...

    Eli Nummen Pyörän tänänpäiväisen kannanoton mukaan, he suosittelevat ennaltaehkäisevää huoltoa Boschin moottorille ja kirjoittavat siis nyt näin:
    __________________________________________________ ________
    Väität julkisesti myös ettemme tee kyseisiä huoltoja, vaikka suosittelemme niitä tekemään. Tämä ei siis pidä paikkaansa, vaan teemme kaikkia huoltoja jotka pystytään tekemään ilman että moottorin lohkoja tarvitsee avata.
    —————————————————————————————

    eli kunhan ”lohkoja ei tarvitse avata” ... Moottorin ’koskemattomuus’ tarkoittaakin siis lohkojen avaamista... Oisivat heti sanoneet, mutt eivät sanoneet

    Ps. Eli aiemmin huoltonsa ei tiennyt mitään moisesta huollosta eikä sen tarpeesta tai suosittelemisesta, vaan sanoi ett ei moottorille tehdä mitään eikä niissä koskaan ole ollut mitään...

    No nyt on kanta kuitenkin tarkennettu ja oikaistu, vaikka vähän väkisin pitikin vääntää ja ikävästi julkisuudessa.
    Mutt ne kaikki muut aiemmin yhtä tietämättömättömien liikkeiden näkemykset ois myös syytä avata ja avartaa

    Sorry, että olenkin näin ilkeä ja inhottava ihminen! ...kun tällaisenkin asian halusin penkoa

  18. #78
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1aloittaja Katso viesti
    Höpö, höpöä Sorry!
    Miltä osin?
    Holokki auki ku H. Moilane.

  19. #79
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Miltä osin?
    Niin kuin jatko selvittelystä, tarkennuksesta ja oikaisusta käy selville, niin laakereiden voiteluhuolto ei ole takuuehtojen vastaista, vaan nyt jopa suositeltavaa, niin kuin NummenPyörän edustaja viimeisessä viestissään minulle kertoi ja pyysi julki laittamaan. Sen olen toki nyt tehnyt.
    Toivottavasti voiteluhuoltoasia on nyt oikein ymmärretty eikä laakerienvaihtoon sotkettu enää...

  20. #80
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.947
    Ei sitä laakeria voidella millään tavalla. Mahdollisesti vioittunut tiiviste vaihdetaan ja rasva laitetaan väliin. Tuo rasva voitelee tiivistettä ja estää veden kertymisen laakerin ja tiivistee väliin.

    Tuo on minusta oikeastikkin aika sama juttu, mitä keskiön huoltaminen. Alla oleva laakeri on vain hankalampi vaihtaa, eli itse en jättäisi huoltoa tekemättä.

    Suotta tästä mitään elämää suurempaa juttua on tehdä. Sähköpyörien ostajillahan on rahaa vaihtaa kalustoa uuteen

  21. #81
    Loppu hyvin, kaikki hyvin! Eli jälleenmyyjä Rtech otti kulut omaan piikkiinsä, tutkittuaan asiaa. Suuret kiitokset heille siittä!
    Rtech oli toiminut ohjeiden mukaan, jotka olivat saaneet Boschin koulutuksessa tänä syksynä ja palaavat takaisin hyväksi koettuun käytäntöön, jossa vaihtavat koko moottorin takuuseen, mikäli siinä on vikaa takuuaikana. Tämä tapahtuu suoraan Cuben oman takuukäytännön sisällä.
    1000/3000km voisi varmaan ajatella käytännössä suojan ja laakerin kestoksi. Ja takuun jälkeen Rtech tuumaili laakerin vaihdon kenties onnistuvan parissa tunnissa.
    www.bosch-ebike.com osoitteessa, mihin ohjekirja ohjaa, ei näy kuin Boschin omat huoltopaikat, joita suomessa ei ole.


    Cuben takuuehdot sanoo seuraavaa:


    BOSCH warranty:
    The warranty period lasts 24 months from the date of sale of the eBike to the end consumer, but no later than 6 months after delivery of the Bosch components to the bike manufacturer. If the end consumer's eBike is intended for commercial use ( e.g. rental company, messenger service), the warranty period lasts 12 months.
    What are parts subject to wear and tear and how long are they covered by guarentee?
    The following is a non-exhaustive list of parts subject to wear and tear:
    ⦁ Rims (where rim brakes are fitted)
    ⦁ Tyres
    ⦁ Chains
    ⦁ Chainrings
    ⦁ Sprockets
    ⦁ Hub bearings
    ⦁ Sealed bearings
    ⦁ Headsets
    ⦁ Bearing sets on full-suspension frames
    ⦁ Wires and cables
    ⦁ Disc brake rotors
    ⦁ Brake pads
    ⦁ Handlebar grips
    ⦁ Saddles
    ⦁ Bushings, seals and bearings used in suspension components (fork, rear shock) and dropper seat posts
    ⦁ (Non-)rechargeable batteries used in electronic systems
    Parts subject to wear and tear must be serviced and maintained regularly in order to ensure they work smoothly. Components subject to high loads and stresses, such as chains and bearing sets, must be replaced regularly.
    Please note that parts subject to wear and tear are not covered by the standard guarantee and/or warranty

  22. #82
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.947
    On kyllä uskomattoman heikko laakeri, jos hajoaa 3tkm välein. En huolisi ikinä tuollaista kampetta itselleni.

  23. #83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    On kyllä uskomattoman heikko laakeri, jos hajoaa 3tkm välein. En huolisi ikinä tuollaista kampetta itselleni.
    On, mutta tiedä sitten, jos ei sinne pääsis yhtään likaa tai kosteutta. Saas nähä, tuleeko Boschi vahventamaan laakeria tai parantamaan kurasuojausta.

  24. #84
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.645
    Olipa hyvä keju luettavaksi. Enpä sitenkään osta tuollaista (ainakaan Boschin mosalla).
    Vaihtelevaa vastatuulta...

  25. #85
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1aloittaja Katso viesti
    eli kunhan ”lohkoja ei tarvitse avata” ... Moottorin ’koskemattomuus’ tarkoittaakin siis lohkojen avaamista... Oisivat heti sanoneet, mutt eivät sanoneet

    Ps. Eli aiemmin huoltonsa ei tiennyt mitään moisesta huollosta eikä sen tarpeesta tai suosittelemisesta, vaan sanoi ett ei moottorille tehdä mitään eikä niissä koskaan ole ollut mitään...

    No nyt on kanta kuitenkin tarkennettu ja oikaistu, vaikka vähän väkisin pitikin vääntää ja ikävästi julkisuudessa.
    Mutt ne kaikki muut aiemmin yhtä tietämättömättömien liikkeiden näkemykset ois myös syytä avata ja avartaa

    Sorry, että olenkin näin ilkeä ja inhottava ihminen! ...kun tällaisenkin asian halusin penkoa
    Sun luetun ymmärtäminen on jotain aivan uskomatonta. Niinhän ne sinulle kirjoittivat heti alkuun ja vastasivat jo silloin kaikkiin sinun jälkeenpäin esitettyihin kysymyksiin, tässä se on sinulle vielä erikseen korostettuna:

    "Kaikenlaiset väitteet laakerin ja laakerinsuojan vaihtokilometreistä ovat täysin jostain muualta temmattuja kuin Boschin virallisesta ohjeistuksesta. Kuten aiemminkin olemme keskustelleet, on Boschin moottori täysin suljettu yksikkö, johon saa virallisesti ainoastaan Bosch suorittaa korjauksia/muutoksia. Tämän vuoksi me emme niitä pura vaikka välineet löytyisivätkin, sillä sen jälkeen me olisimme vastuullisia korvaamaan mahdollisen uuden moottorin asiakkaalle ja niiden hinnat vaihtelevat noin 600-800 hintaluokassa. Ei ole siis riskin arvoista.

    Meidän myymät pyörät, joissa laakerivika on todettu ovat kaikki tähän mennessä korjattu vaihtamalla uusi moottori takuuna veloituksetta. Näitä malleja oli useita erityisesti noin kolme vuotta sitten myydyissä malleissa, jonka takia Bosch myös muutti moottorin rakennetta ja suojausta paremmaksi. Ongelma oli myös yleisvian luonteinen, joten Bosch myönsi takuuna uuden moottorin, vaikka virallinen takuuaika oli päättynyt. Ainoastaan yksi poikkeus tulee mieleen, ja siinä oli kyseessä vielä vanhempi malli jolloin asiakas joutui itse maksamaan uuden moottorin.

    Työkalut laakerinsuojan vaihtoon meillä on hyllyssä. Työaikaa se vie mallista riippuen noin 30 min. Vaikka virallista aikataulua ei suojan vaihdolle ole, on varmasti järkevää se vaihtaa säännöllisesti, jotta suojaus pysyy mahdollisimman hyvänä ajatellen myös aikaa takuuajan jälkeen. Moottorit jossa tuota suojaa käytetään ovat Active Line, Performance Line ja Performance Line CX."

  26. #86
    Tää oli suht nopee ketju, joka alkoi 18.12. laakereiden vaihtojutulla. Minä muistutin, ett jotta siltä hommalta voisi välttyä, niin öljy/vaseliini-huoltaminen voisi olla avuksi. Olin siitä kuullut kesällä ja tiedustellut asiaa useammastakin turkulaisesta liikkeestä, mutta niissä eimoisesta huollosta eikä sen tarpeesta missään - ei myöskään nimeltä mainitsemassani laadukkaksi uskomassassani liikkeessä tiedetty. Sama tietämättömyys tulee esiin myös ketjussa joidenkin muiden kommenteissa esim. Kuopiossa ja Tampereella ilmenneestä tietämättömyydestä.

    Nummen Pyörän, 21.12. mailissä tuon viestisikin mukaan he sitten toteavatkin huollon olevan järkevää... minkä toin julki tässä ketjussa.

    Aiemmin hekin sanoivat, että eivät tee moottoreille mitään, koska se on takuuehtojen ja heidän sopimustensa vastaista ja jota H.Moilanen komppasi viestissään. Myöhemmin liike tarkensi moottorin korjauksen/huollon olevan kiellettyä vain, jos lohko pitää avata...

    Mutta nyt 21.12. -viestissään he kertoivatkin hyllyssään olevan tarvittavat työkalut, mutta varmistukseksi kysymääni ”tekevätkö he ko öljy/suojus-huollon pyörääni”, en saanut enää vastausta...

    Olkoot vaikkas kuinka uskomatonta, mutta joskus negatiivisesti julkituleminen johtaa positiiviseen loppuun ...haukkumisestasi huolimatta... Toivon siksi sinun ja muidenkin kertovan ko huoltotarpeesta mahd monessa liikkeessä ja henkilöille, sillä tietämättömiä on ilmeisen paljon. Hyvää jatkoa! Muista huoltaa moottorisi ...jos sinulla moinen on...

    Ps. Kantsii muuten lukea koko ketju eikä vaan sen viimeistä/viimeisiä kommentteja, niin pääsee jyvälle paree... ja voi havaita jopa jonkun takin käännönkin... You know, ennen ja nyt...

  27. #87
    Vaimolla 4800km talvet ja kesät ajettu reilut kaksi vuotta vanha Helkama Bosch Active moottorilla pinnoja,ketjuja,jarruja säätäny moottori on samanlainen kuin uutena.

  28. #88
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.621
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jj-60 Katso viesti
    Vaimolla 4800km talvet ja kesät ajettu reilut kaksi vuotta vanha Helkama Bosch Active moottorilla pinnoja,ketjuja,jarruja säätäny moottori on samanlainen kuin uutena.
    Jos sillä on ajettu maantiellä, eikä.maastossa, niin on päässyt helpolla.

    Maastoajossa sitä vettä ja mutaa tulee moninkertainen määrä. Sinänsä jos laakeri pysyy kuivana ja rasvattuna se lienee " ikuinen".

    Luulen, että bosch on yllätetty housut kintuissa sillä että noita fillareita viedäänkin oikesti maastoon ja siellä ajetaan tuhansia kilsoja vuodessa.

  29. #89
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.947
    Lumi, vesi ja jäätyvä muta voi tosiaan olla myrkkyä tuollaiselle "stefalle". Myöskin pestessä kannattaa muistaa, ettei vahingossakaan työnnä painetta suoraan tuonne rissan taakse, vaikka ketjuja tekisikin mieli pestä ruiskulla.

    Normaalissa keskieurooppalaisessa työmatka-ajossahan tuo kestää nytkin ikuisuuden, eli boch olisi oikeastaan aika typerä, jos tekisi tuosta mitään isompaa juttua.
    Uutta moottoria vain takuuseen ongelmien esiintyessä. Enkä nyt tiedä onko tuossa oikeastikkaan mitään varsinaista vikaa. Rakenne nyt vaan on tuollainen, koska moottorista halutaan mahdollisimman kapea. Jos ajat kurassa, niin huollat kalustosi niin että se toimii.

  30. #90
    Se kiinnostaisi että jos laakeri alkaa kevyesti oirehtia, niin särkeekö jotain muuta jos jatkaa ajoa. Esimerkiksi on lähdössä porukkalenkille ja huomaa ketjuja voidellessa että laakeri rahisee. Lenkki olisi kiva ajaa. Pitää muistaa että tuo laakeri tuskin hirttää kiinni ja alkaa väljentää koolia, mutta haittaako pieni välys ja rasittaako vastaavasti rattaita tai jotain toista laakeria enemmän.

    Virallisen vastauksen kyllä tiedän ja se on että pyörälenkki seis, helikopterilla haetaan fillari metsästä ja kiikutetaan myyjäliikkeeseen huoltoon.

Samanlaisia aiheita

  1. Cube Hyde Pro vai Race
    By Daemonn in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 09.01.2018, 16.02
  2. Cube Reaction C:62 Race
    By zenix in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 27.10.2017, 13.39
  3. Cube Cross Race SL
    By retale in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 13.06.2016, 11.54
  4. Cube ltd race 29 vs cube ltd sl 29
    By sikaflex in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 05.08.2014, 23.41

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •