Sivu 1 / 9 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 251

Aihe: Boschin moottorin laakerin kesto, Cube HPA 120 Race -16

  1. #1

    Boschin moottorin laakerin kesto, Cube HPA 120 Race -16

    Bosch lupaa moottorin laakerille 3 000 km ja suojamuoviholkki pitäisi vaihtaa 1 000 km:n välein.

    Itselläni reilu puolivuotta vanhassa, 3 600 km ajetussa pyörässä laakerin ääni kasvoi tasaisesti 1 000 km:n jälkeen ja nyt se sitten vaihdettiin, niin se ei nennyt takuuseen. Laakerin hinta 56e ja kuuden tunnin vaihtotyö (veloitus 4h).


    Onko muilla kokemuksia laakerista ja tiedoksi teille, joilla on vastaava moottori.



    VirkinArtsi muokkasi tätä : 20.12.2017 at 12.47

  2. #2
    Kuuden tunnin vaihtotyö/3000 km + muut mahdolliset huollot? Paljonko työ maksoi? Nämä muut kustannukset ja kuluvat osat ovat myös aika olennaisia, jos joskus harkitsee sähköavusteisen hankkimista.

  3. #3
    Näyttivät veloittaneen neljästä tunnista a' 70

  4. #4
    Liittynyt
    08/2017
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    325
    Ei kyllä tuollaista ole tullut eteen minulle missään. Moottorinhan pitäisi olla huoltovapaa. Ei mitään ainakaan mainittu vaihdetuksi kun kävin ekan 1000km jälkeen huollossa. 3000kmhän voi mennä ihmisillä todella nopeasti.

  5. #5
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.228

    Boschin moottorin laakerin kesto, Cube HPA 120 Race -16

    Mikäs tämä suojamuoviholkki on? Itsellä tuli juuri tonni täyteen Boschin kanssa. En oikein usko, että aina 3000km välein tarvitsisi 336€ (56€+280€) huoltoa muun huoltotarpeen päälle. Huonoa tuuria tässä tapauksessa?


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    hphuhtin muokkasi tätä : 18.12.2017 at 23.56

  6. #6
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Lappeenranta
    Viestit
    3.238
    Kuuden tunnin työ!?
    www.icyclelpr.fi

  7. #7
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    56
    Moi! On tärkeä osa moottorin laakerin suojauksessa:
    https://www.elektrofahrrad24.de/bosc...ve-performance
    Mikä liike Suomessa tekee noita laakerinvaihtotöitä? Olen luullut, että kaikki moottorit lähtee takaisin Boschille ao. vikatapauksissa.

  8. #8
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    PLKN
    Viestit
    356
    Minulle Rtech vaihtoi moottorin takuuseen. Ymmärsin niin että juurikin laakerin takia. Ajettu oli n. 2700 km / reilu vuosi.
    sähkö pyörä läski kuski

  9. #9
    Tästä aiheesta on juteltu täälläkin aiemmin ja olen kysellyt useammastakin huollosta Turussa saaden aivan ristiriitaisia vastauksia. Useimpien mielestä ei pitäisi tehdä mitään, mutt esim Helsingistä itseään Boschin maahantuojaksi nimittämästä Electrobikestä kyllä tiedettiin ja kerrottiin tuo laakereiden öljynvaihtotarve ja niiden suojuksen vaihto ensimmäisen varsinaisen huollon yhteydessä, jos ei ekassa pyörän muutaman vkon käyttöönoton jälkeisessä ’ruuvien kiristys ja rihtaushuollossa’ ole moista tehty. Ja myös max 3000 km

    Ketjun aloittaja mainitsi huollon laskuttaneen neljän (4) tunnin työn, EI kuuden, niinkuin ketjussa joku jatkoi... ja suurenteli
    ja muuten se öljy ja laakerinsuojuks maksavat 30-40€... No onko se kallis vai ei, niin jokainen päätelköön itse.
    Mutt turhat 500€ provokaatiot voi kyll unohtaa ja nauraa pihalle

  10. #10
    Onhan tuo 56 euroa/laakeri ja 70 euroa neljän tunnin vaihtotyöstä eli 126 euroa mahdollisesti 3000 kilometrin välein ihan hyvä ottaa huomioon käyttökuluissa. Kallista tai ei.

    Ja ilmeisesti vielä suojamuoviholkki (mikä onkaan) vaihdettava 1000 km välein.

    Jonkin verran vaivaa ja kuluja tulee. Pätevätköhän nämä muihin kuten Shimanon ja Bafangin moottoreihin?

  11. #11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr_W Katso viesti
    Onhan tuo 56 euroa/laakeri ja 70 euroa neljän tunnin vaihtotyöstä eli 126 euroa mahdollisesti 3000 kilometrin välein ihan hyvä ottaa huomioon käyttökuluissa. Kallista tai ei.

    Ja ilmeisesti vielä suojamuoviholkki (mikä onkaan) vaihdettava 1000 km välein.

    Jonkin verran vaivaa ja kuluja tulee. Pätevätköhän nämä muihin kuten Shimanon ja Bafangin moottoreihin?
    Ei siinä huollossa laakereita vaihdeta, vaan laakerien suojus + öljyt ...siis Boschissa

    Eli kantsii huoltaa ennen kuin rikkoo...

  12. #12
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.228

    Boschin moottorin laakerin kesto, Cube HPA 120 Race -16

    Tuo suojaholkki on ilmeisesti kammen alla eikä näköjään juuri mitään maksa. Pitänee tilata, nehän vaihtanee itse vain kammet irroittamalla? Kiitoksia ketjun aloittajalle, osui sopivaan hetkeen kun on ehkä 1100 mittarissa

    Bosch saisi julkaista vähän tarkemmat tiedot suositelluista huolloista. Manuaalista löydän vain kehoituksen käyttää huollossa kerran vuodessa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  13. #13
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.622
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Bosch saisi julkaista vähän tarkemmat tiedot suositelluista huolloista. Manuaalista löydän vain kehoituksen käyttää huollossa kerran vuodessa.
    Aika käsittämätöntä, jos 1000 km välein pitää huoltaa ja vuosi on huoltoväli. Joku voi ajaa helposti varsinkin sähköavun kanssa 10 000 km vuodessa.

    Autoissakin on sekä aika, että kilometrirajat. Jos jompi kumpi täyttyy, niin huoltoon.

    Itsellä autossakin tulee öljynvaihto 3 kertaa vuodessa (15 000 vaihtoväli)

    Joillekin riittää kerran vuoteen vaihto.

    Tuolainen 1000 km huoltoväli kyllä vähentää kiinnostusta merkittävästi ja sen takia sitä ei varmaankaan uskalleta kertoa ja toivotaan ettää vehkeet kestää t a kuuajan yli.

  14. #14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Ei kyllä tuollaista ole tullut eteen minulle missään. Moottorinhan pitäisi olla huoltovapaa. Ei mitään ainakaan mainittu vaihdetuksi kun kävin ekan 1000km jälkeen huollossa. 3000kmhän voi mennä ihmisillä todella nopeasti.
    Niimpä ja niin määkin ajattelin!

  15. #15
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Mikäs tämä suojamuoviholkki on? Itsellä tuli juuri tonni täyteen Boschin kanssa. En oikein usko, että aina 3000km välein tarvitsisi 336€ (56€+280€) huoltoa muun huoltotarpeen päälle. Huonoa tuuria tässä tapauksessa?
    En ole nähnyt tuota muovisuojaa, mutta likainen oli laakeri.

  16. #16
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maalinni Katso viesti
    Kuuden tunnin työ!?
    Sanoivat menneen käytännössä, koska eivät ole montaa vaihtaneet, mutta veloittivat neljästä.

  17. #17
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hai71 Katso viesti
    Moi! On tärkeä osa moottorin laakerin suojauksessa:
    https://www.elektrofahrrad24.de/bosc...ve-performance
    Mikä liike Suomessa tekee noita laakerinvaihtotöitä? Olen luullut, että kaikki moottorit lähtee takaisin Boschille ao. vikatapauksissa.
    Kiitti linkistä! Eli olen virheellisesti ymmärtänyt puhuttavan holkista, mutta kuvasta päätellen kyse onkin yksinkertaisesta muovi suojasta. Eikä näköjään pahan hintainen. Mun laakerin vaihdon teki Rtech

  18. #18
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sähköläski Katso viesti
    Minulle Rtech vaihtoi moottorin takuuseen. Ymmärsin niin että juurikin laakerin takia. Ajettu oli n. 2700 km / reilu vuosi.
    Mainitsivatkin yhden olevan takuuseen vaihdettu. Hyvä tietää kilometrit.

  19. #19
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1aloittaja Katso viesti
    Tästä aiheesta on juteltu täälläkin aiemmin ja olen kysellyt useammastakin huollosta Turussa saaden aivan ristiriitaisia vastauksia. Useimpien mielestä ei pitäisi tehdä mitään, mutt esim Helsingistä itseään Boschin maahantuojaksi nimittämästä Electrobikestä kyllä tiedettiin ja kerrottiin tuo laakereiden öljynvaihtotarve ja niiden suojuksen vaihto ensimmäisen varsinaisen huollon yhteydessä, jos ei ekassa pyörän muutaman vkon käyttöönoton jälkeisessä ’ruuvien kiristys ja rihtaushuollossa’ ole moista tehty. Ja myös max 3000 km
    Aaa okei, enpä huomannutkaan linkkiä, kun rekisteröidyin vasta eilen. Itsekin soittelin eilen Tampereen Electrobikeen, mutta eivät tienneet huoltoväleistä ja sanoivat vaihtavansa aina koko moottorin.

  20. #20
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr_W Katso viesti
    Onhan tuo 56 euroa/laakeri ja 70 euroa neljän tunnin vaihtotyöstä eli 126 euroa mahdollisesti 3000 kilometrin välein ihan hyvä ottaa huomioon käyttökuluissa. Kallista tai ei.

    Ja ilmeisesti vielä suojamuoviholkki (mikä onkaan) vaihdettava 1000 km välein.

    Jonkin verran vaivaa ja kuluja tulee. Pätevätköhän nämä muihin kuten Shimanon ja Bafangin moottoreihin?
    Sori a' 70e, eli 280e. Meidän porukassa on viisi Boschia ja yksi Yamaha. Eniten kilsoja Boschissa mun jälkeen on 1 000 km ja saman verran Yamahassa. Kavereitten pyöriä ei ole vielä huollettu, mutta Yamahassa on kanssa laakerin ääni selvästi koventunut.

  21. #21
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti marmar Katso viesti
    Tuolainen 1000 km huoltoväli kyllä vähentää kiinnostusta merkittävästi ja sen takia sitä ei varmaankaan uskalleta kertoa ja toivotaan ettää vehkeet kestää t a kuuajan yli.
    En kyllä olisi Boschista uskonut, että testauttaan asiakkailla vehkeitään.

  22. #22
    Liittynyt
    09/2009
    Viestit
    76
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr_W Katso viesti

    Jonkin verran vaivaa ja kuluja tulee. Pätevätköhän nämä muihin kuten Shimanon ja Bafangin moottoreihin?
    Bafangiin käsittääkseni joutuu vaihtamaan jotain vaseliineja ja laakereita. Shimanoon ei vaihdeta mitään, moottoria ei saa edes avata takuuaikana.

  23. #23
    Liittynyt
    04/2013
    Paikkakunta
    Oulunsalo
    Viestit
    9
    Hieman lipsuu OT:ksi nyt Boschista, mutta onko kukaan Shimanon vehkeitä ajanut tuonne 3t-4t rajoille? Onko vastaavia laakeriongelmia ollut?
    jokkedokke muokkasi tätä : 19.12.2017 at 15.28

  24. #24
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Tuo suojaholkki on ilmeisesti kammen alla eikä näköjään juuri mitään maksa. Pitänee tilata, nehän vaihtanee itse vain kammet irroittamalla? Kiitoksia ketjun aloittajalle, osui sopivaan hetkeen kun on ehkä 1100 mittarissa

    Bosch saisi julkaista vähän tarkemmat tiedot suositelluista huolloista. Manuaalista löydän vain kehoituksen käyttää huollossa kerran vuodessa.
    Aivan, mitäköhän kuluttajasuoja on mieltä tällaisesta. Hyvä, että oli ketjusta hyötyä.

  25. #25
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    56
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Tuo suojaholkki on ilmeisesti kammen alla eikä näköjään juuri mitään maksa. Pitänee tilata, nehän vaihtanee itse vain kammet irroittamalla? Kiitoksia ketjun aloittajalle, osui sopivaan hetkeen kun on ehkä 1100 mittarissa

    Bosch saisi julkaista vähän tarkemmat tiedot suositelluista huolloista. Manuaalista löydän vain kehoituksen käyttää huollossa kerran vuodessa.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Kyllä, kampi pitää irrottaa, mutta myös eturatas. Tarvitset tuohon oman työkalun, eli tämän näköisen:

    https://www.e-bikeshop.co.uk/eBike-S...ve-performance
    hai71 muokkasi tätä : 19.12.2017 at 12.44 Syy: typo

  26. #26
    Helkutin huonosti löytyy virallisia tietoja Boschin huolloista tai edes yleisimmistä takuuongelmista. Mielestäni Suomessa on Boschin maahantuonti/huolto aivan retuperällä koska Boschin sivuilta ei löydy listaa huoltoliikkeistä. Moni on käynyt Boschin koulutuksen ja saanut ostaa diagnostiikkalaitteiston, mutta erikseen pitää joka liikkeestä kysyä, pystyvätkö tekemään esim. päivityksiä. Päivityksistä ei löydy mistään tietoa, mitä sisältää ja sitäkään ei kerrota, pystyykö downgreidaamaan takaisin aiempaan versioon, jos ei vaikka pidäkään eMTB-moodista. Itse en sen vuoksi ole uskaltanut päivittää, koska tykkään nykyisestä softasta ja jos eMTB olisikin pettymys, joutuisi elämään sen kanssa loppuikänsä.

    Oletteko löytäneet jostain irtomoottoreita myytävänä? Kysyin kerran jostain irtomoottorin hintaa ja kuulemma 600-700, joka ei mielestäni ole mikään älytön hinta. Kuvittelin että olisi ollut yli 2000€. Lähinnä mieleen tulee tilanne että moottori laukeaa takuuajan jälkeen.

    Entä löytyykö jostain tuota laakerinvaihtoohjetta? Kun takuuaika päättyy, aion itse avata moottorin ja päivitellä laakereita yms. Ihmisen tekeleitä nuo on, joten eiköhän huoltokin onnistu kotikonstein.

  27. #27
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hai71 Katso viesti
    Kyllä, kampi pitää irrottaa, mutta myös eturatas. Tarvitset tuohon oman työkalun, eli tämän näköisen:

    https://www.e-bikeshop.co.uk/eBike-S...ve-performance
    Kiitti linkistä, tommonen pitää varmaan hankkia!

  28. #28
    Onko siis ymmärrettävä nykyisten pyöräliikkeiden ja varsinkin niiden huoltojen jääneen kehityksestä pahasti jälkeen, joonekin mennä vuosikymmenille, jolloin reisivoima ja se ’Helkaman todellinen Kaunotar’ oli SE pyörä, jota kaikki himoitsi..
    Vai onko joku muu syy niiden tietämättömyyteen tai haluttomuuteen?
    Miksi pyöräliikkeet antavat asiakkaidensa uskoa sähkömoottoreiden huoltovapauteen? Onko se jokin myyntikikka niille?

  29. #29
    ElBikelle, ett juu irtomoottoreille on hinta yleisessä tiedossa esim Electrobikessakin, ’muttku’ Bosch ei niitä myy kuin pyörien valmistajille/kokoajille ensiasennuksiin...
    Kerro jos muuta tiedät. Minäkin olin kiinnostunut vaihtamaan Activen Performance CX:ään, mutt eivät riemusta kiljuneet...

  30. #30
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    1.228
    Soittelin KTM:ssä olevan Performance CX:n osalta Baiksiin ja eivät olleet kuulleetkaan tonnin tai kolmen tonnin huoltotarpeesta Boschiin. Sain tosin kontaktin vähän lähemmäksi alkulähdettä josta kysyä lisää.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

Samanlaisia aiheita

  1. Cube Hyde Pro vai Race
    By Daemonn in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 09.01.2018, 16.02
  2. Cube Reaction C:62 Race
    By zenix in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1
    Viimeinen viesti: 27.10.2017, 13.39
  3. Cube Cross Race SL
    By retale in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 8
    Viimeinen viesti: 13.06.2016, 11.54
  4. Cube ltd race 29 vs cube ltd sl 29
    By sikaflex in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 05.08.2014, 23.41

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •