Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Näyttää tulokset 91 - 115 / 115

Aihe: ktm macina freece

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jn1981 Katso viesti
    Pari kuukautta ajanut freezellä. Hieno peli kaikenkaikkiaan.
    Onko muilla kammet vääntyny? Huollossa menee vaihtoon se.

Ohitin nopeusrajoituksen manuaalisesti laittamalla magneetin polkimeen ja sensorin siirsin lähemmäs poljinta. Nyt tuntuu,että pyörä toimii kuten pitääkin. Ihan järjetön tuo 25kmh rajoitus.
    Siis miten olet nuo magneetin ja anturin oikein asentanut että pysyy ja toimii? Matkaa ei näytä enää oikein mutta toimiiko muuten?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wizz Katso viesti
    Siis miten olet nuo magneetin ja anturin oikein asentanut että pysyy ja toimii? Matkaa ei näytä enää oikein mutta toimiiko muuten?
    Morjens.
    Tuossa kaksi havainnollistavaa kuvaa.
    Hyvin ovat pysyneet kiinni. Vaihdoin nopeusanturin puolta, koska tosiaan kampi vääntynyt vasemman polkimen kohdalla ja turhan lähellä runkoa.
    Magneetti polkimessa on malli lättänä ja tehokas, jotta pysyy kiinni. Ajanut noin 200 km nyt eri maastoissa ja kerran joutunut kääntämään sensoria lähemmäksi poljinta. Magneetti pysyy kuin tauti.

Voihan tuon sensorin vaikka teipatakkin tuohon, jos ei nippareista pidä.
    Nopeusmittari tosiaan ei toimi ja sitä myöten range, mutta palkeista voi päätellä koska pitää laitella eco-moodia päälle.

https://ibb.co/kkBrvy
    https://ibb.co/kJNaNd

Itse hommasin tuon ja kaikki toimii normaalisti https://www.derestricted-ebike.com/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Mulla on vääntynyt vain kaatumisten takia, mutta onhan noi jotenkin pehmeiksi täällä tulkittu. Itse olen alle 80-kiloinen, mutta painavammalla kuskilla voinee tuntua ajossakin.

Mulla olisi ylimääräisiä oikean puolen kampia, noita kun myydään vain pareittain ja kaksi kertaa se vasen vääntynyt
    Minulle kelpaa oikean puolen kampi jos vielä kaupan.

Täällä onkin kampien pehmeydestä jo keskustelua. Mulla on Macina Freezessä uudesta asti ollut ongelmana myös tosi pieni clearance vasemman kammen ja takahaarukan välillä. Pelivaraa vain 1-2mm, kun oikealla puolella normaalimman näköinen about 1 cm. Baiks.fi:n mukaan normaalia, samoin oli liikkeessä esillä olleessa toisessakin yksilössä, kun katsoin. Tämä tekee sen, ettei kammen tartte kuin hieman elää ajaessa saati aavistuksen vääntyä, niin alkaa ottaa polkiessa kiinni takahaarukkaan. Nyt jo kampi raapinut takahaarukasta maalit irti eikä tietystikään pyörällä voi ajaa. Takuuseen on tulossa uusi vasen kampi, mutta vasta heinäkuulle luvattiin. Onko kohtalotovereita vai yksilövika? Voiko moottori olla väärässä asennossa tms. kasausvirhe, josta tuo aiheutuu?

Kampi on niin pehmeä, että sitä voi saada väännettyä irti. Kaksi vasenta kampea olen oikaissut ajokuntoon itse, nykyinenkin on sellainen ja ehkä 3-5mm irti takahaarukasta.

En osaa sanoa moottorin kiinnityksen vaikutusta. Luulisi ettei siellä ole klappia. Ensihuollossa tosin oli moottorin kiinnitysruuvit mulla havaittu löystyneen, en huomannut asiaa mistään.

Vasen kampi omassa pyörässä 2,3 mm raolla haarukasta (rakotulkilla mitattu). Eikä ole vääntynyt vaan on alkujaan pienellä välyksellä.

Alkoi macinan etujarru vuotamaan satulasta niin, että nestettä menee paloille/levyille ja jarrutus teho häviää. Ajatus ollu muutenkin uusia jarrut järeimpiin pyörän painonsa vuoksi, joten onko antaa vinkkejä hyvästä jarrusta?
    Tarkoitus päivittää myös 200mm levyyn joten mistä ja minkälaista adapteria sinne väliin täytyy laittaa?

ktm macina freece

Nyt ei ole tietoa, mutta luuloa.. omalla vastuulla siis, mutta olen vähän itsekin miettinyt päivitystä. Mulla siis 2017 malli jossa edessä 180mm ja takana 160mm jarrulevyt.

Eteen 180-203mm sovitin
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...203p-pm-522512

Taakse 160-180mm
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...nt-180mm-37435

Jarrulevyn siirtäisin edestä taakse (mulla RT-86, tehtaalta oli RT-56 muistaakseni) ja eteen uusi:
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...m-6-hole-66405

Jarruja en ole vielä löytänyt sopivia eli riiitävän halpoja mutta hyviä Rahallahan nyt saa sitten mitä vain. Jos just nyt pitäisi ostaa niin ehkä https://www.bike-discount.de/en/buy/...a-resin-450036, nämä mulla on toisessa pyörässä 203/180mm levyjen kanssa.

Shimanolta tullut uudet edukkaat 4-mäntöist jarrut
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...ake-set-721660

https://www.bike-discount.de/en/buy/...ke-front-86989

Päädyin saint sarjaan. Pelkästään etujarru päivitetään, alkuperäinen takajarru riittää mainiosti.
    Menen kuitenkin alkuperäisellä 180mm levykoolla ja jos ei riitä yhden sormen voima vielä jarruttaan niin 203mm levy alle.

Ja miksi näin järeät jarrut? tuli huomattua viime vkl, että freeze toimii sappeen bike parkissa erittäin hyvin 😁

Oliko sulla 160 vai 180mm takajarrulevy? Meinaan itse kaipailen enemmän tehoa oikeastaan vain taakse. Tän vuoden malleissa on varmaan jo sopivasti kun on 180mm valmiina.

160mm ja shimanon resin paloilla. Kyllä se mielestäni kohtuu hyvin puree, lukkoon menee herkästi

Lienee yksilöllistä mitä hakee. Ehkä se ei ole voima vaan kevyempi tuntuma mitä itse kaipaan, kuvittelen että se seuraisi voiman lisäämisestä. Mitään ongelmia pysäyttää pyörää ei ole ollut

+150kg ukko, ounasvaaran mäet niin 160mm levyllä vakio takajarru alkoi keittämään ja häipyi helposti. 203 levyllä merkittävästi parempi ja toistaiseksi ei ole ollut häipymistä. Icetech levy tuli laitettua. Ja ihan perus hyllytavaraa oli adapteri paikallisessa fillariliikkeessä. Ehdottomasti suosittelen kokeilemaan.

Onkos kukaan jarruja vaihtanut Freezeen?Kuinkahan iso homma on takajarrun vaihto.. näyttäisi äkkiseltään siltä, että moottorin joutuu irroittamaan jos/kun jarruletku vaihtuu.

Tein muuten omaan pyörään sellaisen parannuksen, että poistin keulan lukituksen kokonaan. Itselle ihan turha, en ikinä käyttänyt ja väheni yksi kaapeli ohjaamosta. Kompensoi hissitolpan lisäämää kaapelia, +-0

En ole takajarrua vaihtanu, mutta juuri tänään boschin moottoriin laakerin vaihtaneena katselin juuri takajarruletkun reittiä, siellä moottorin päällä se menee.
    Samalla teen vähä huoltoa -16 mallin freezeen, etunavan, takanavan ja vapaarattaan laakerit vaihtu, renkaat tubeles ja blutoon huolto sekä 80mm -> 120mm

Olikos jotain oppaita mitä seurasit noissa laakerihommissa tai bluton venytyksessä? Google toki löytää, mutta mikä on hyvä..

Laakerit on tosi simppeleitä vaihtaa jos on ennenkin prässäilly laakereita napoihin, mitään vaihto ohjeita en tähän hommaan etsiny. Voin tähän laittaa laakerien numerot ylös jos jollakin tarvetta.
    Bluton huolto/korotus vielä tekemättä, osien pitäisi tulla alkuviikosta ja ohjeet löytyy tästä.
    https://www.sram.com/sites/default/f...bluto_reba.pdf

ktm macina freece

Mulla rohisee yksi vanne (neljästä, ”talvivanne”) kun sen pistää kädessä pyörimään, sen takia laakerin huolto/vaihto tässä mielessä.

Ja olen kaivannut lisää joustoa, enpä tajunnut, että 80mm 120mm joustoon muuttuisi, meni työjonoon tuokin, kiitos

Terkut vaan kaikille, ensimmäinen viesti tänne - ajattelin laitella, kun olette tuskailleet noiden kampien kanssa. Itsellä on tosiaan tuo Kapoho 274:n ja pyörä tuli syksyllä 2017, vaikka Freezeä lähdin ostamaan. Kaikenkaikkiaan olen onnistunut rikkomaan sillä neljä sarjaa näitä surullisen kuuluisia Mirandan Kappa 0 ensiasennuskampia, jotka lienee samat myös Freezessä - aivan kuraa.

Asiaa selvitellessä Ktm käyttää Kapohon kireimmässä 271 -versiossa Sram:in EX1 kampia 165mm mitassa - ja näitä ei saanut mistään - edes tehtaalta. 170mm löytyi, joten sellaiset tilasin. Nyt olen ajanut niillä viime syksystä lähtien ja ainakaan vielä en ole onnistunut rikkomaan, tosin talvikelitkin antaa todella paljon anteeksi. Kapoholla alkaa nyt olemaan himpun vaille n. 4tkm mittarissa ja pyörä on edelleen vakio softaamaton.

Terkuin,

Ei taida nuo kammet sopia freezeen, siinä on erilaiset kannet oikealla ja vasemmalla

Voisko olla näin, kuvissa näyttää täsmälleen samoilta ja kumminkin tekniikka on täysin sama Bosch kuin Kapohossa? Ei nuo Kapohon tehdaskammetkaan taida ihan samanlaisia olla. Mitkä on Freezen tehdaskammet ja millä tapaa eroavat toisistaan? Baiksista tähän varmaan saisi suoran vastauksen.
    qhad muokkasi tätä : 15.03.2019 at 21.13

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 02.05.2017, 14.26

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •