Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 68

Aihe: Ruska - Pyöräily Suomen halki 14.-22.9.2018 (Turku-Kuolema-Salla-Esrange-Kilpisjärvi)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pompo Katso viesti
    Huhuillaan täälläkin kiinnostusta sunnuntain vastaisen yön paluukyydille. Max 20 henkeä ja pyörät Rovaniemelle afterpartyn jälkeen niin, että ehtii aamujunalle ja illaksi etelään. Hinta 985 euroa yhteensä (vrt. 73 euroa + pyörämaksu vuorobussilla kello 13.40). Jos yhtään kiinnostaa, kerro heti https://www.facebook.com/events/5765...8597277164800/
    Kopioidaan tänne, kun kaikki ei halua facebookkia käyttää:

Paluukuljetuksesta yhteenvetoa:
    Mikon esittämä vaihtoehto:
    Sunnuntaina 13:30 vuorobussilla Rovaniemelle. Illalla Rovaniemen junissa ei vaan ole pyöräpaikkoja (Arto tarkistanut)
    Bussilippu 73€ + mahdollisesti pyöränkuljetusmaksu?

Toinen vaihtoehto: (Pompon ehdottama)
    Loppujuhlan jälkeen n. puoliltaöin tilausbussi Rovaniemelle.
    Aamujunalla Rovaniemeltä, pyöräpaikkoja löytyy, perillä jo sunnuntaina.
    Halvin tarjous tilausbussille max n. 20 henkeä+pyörät 985€
    Tämä tarjous päättyy tänään, voi olla mahdollista jatkaa, ainakin nyt huomiseen, jolloin voitaisiin yhdessä ennen lähtöä hoidella maksut. Jos yhtään kiinnostaa, niin mielellään kommenttia.

2. Vaihtoehdossa säästää yhden hotelliyön. Matkahuollosta saa pakettinsa vielä klo 20. Jos ja kun viimehetken tulijoiden kannattaa mennä Norjaan Kilpisjärven kautta, niin paketin voi ottaa Matkahuollosta ja jättää Kilpishotellille ja käväistä sen jälkeen Norjassa mutka. Maalissa puoliltaöin ja bussiin nukkumaan Tämä siis viimetipan skenario.

Kopioin jo twitteriinkin, mutta on se aika hankalaa merkkirajoitusten vuoksi. Tai en osaa käyttää. Vasta vuodesta 2009 olen ollut twitterin "käyttäjä"

Mä olin vissiin riittävän nopea koska sain pyöräpaikan su klo 21:15 lähtevään junaan. Olen siis siirtymässä Rovaniemelle vuorobussilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Olli Ranta Katso viesti
    Mä olin vissiin riittävän nopea koska sain pyöräpaikan su klo 21:15 lähtevään junaan. Olen siis siirtymässä Rovaniemelle vuorobussilla
    Näinhän se varmaan on, pyöräpaikat on nyt täynnä iltajunissa. Mutta meille muille olisi tämä vaihtoehto tarjolla.

Tällä hetkellä on 4 yöbussiin lähtijää. Ihan pian on riittävästi, että tämä toteutuu. Homma menisi jotenkin näin:
    Huomenna ennen lähtöä tasataan kulut, siirto.fi toimii Nordean, OPn ja S-Pankin käyttäjillä (kunhan vaan ottaa sen käyttöön), jolloin raha siirtyy välittömästi.
    Mobilepay:n latasin kanssa, se toimii kaikkien pankkien kanssa. Sillä rahoja ei saa heti (klo 16:30 jälkeen), mutta varmistuksen maksusta kyllä. Eli voin kerätä rahat ja maksaa samantien bussifirman laskun, siinä osallistujien katsellessa.
    Jos/kun bussiin mahtuu ja on tulossa vaikkei ennakkoon maksanutkaan, niin hinta on hieman isompi kuin ennakkoon maksaneilla.
    Lopullisen lähtijämäärän mukaan tehdään uusi tasaus niin, että ennalta maksaneiden osuudeksi jää X euroa, ja viime hetken päättäjien Y euroa. Y on 30% enemmän kuin X, jotta rohkaistaan ennakkoon maksamiseen.
    Jos tulee keskeytys, niin hän tarjoaa paikkansa vapaaksi jollain some välineellä, #ruska2018 tunnuksella. Jos viime hetken lähtijöitä on enemmän kuin keskeyttäjiä, saa koko summan takaisin - 20%. Jos vähemmän niin ensiksi keskeytyksestä ilmoittaneet joiden tilalle löytyi sijainen saavat omansa -20%, loput saavat viimehetken lähtijöiltä kerätyt ylimääräiset 30% jaettuna tasan, korkeintaan saman kuin edelliset. Olihan monimutkainen kaava, jonka juuri keksin kun tätä naputtelin. Voi ehdotella parempaa.
    Ja kannattaa harkita perille Kilpisjärvelle ajamista, vaikka ei vastoinkäymisten vuoksi ehtisi virallista mutkittelevaa reittiä pitkin.
    Kilpisjärvi ruska-aikaan on näkemisen arvoinen jo sinänsä. Olen siellä kerran pikaisella ruskaretkellä käynyt, mutta siitä on aikaa reilu 30 vuotta.

Olipa monimutkainen kaava, mutta esimerkiksi jos 7 maksaa aluksi 140/nuppi, ja lopulta tulee 4 lisää, niin 7 maksaa lopulta vain 80€ ja 4 jälki-ilmoittautunutta 105€

Omat matkani ovat myös hoidossa. Vuorobussi ja aamun eka juna Rovaniemeltä. 14:45 ma Helsingissä.
    Pyörän kuljetus Matkahuollon pakettina on noin 50 euroa. Se on myös vaihtoehto, jos ei tarvitse perillä heti ajaa. Ts. voi lähettää pyörän Kilpisjärveltä kotiin ja pääsee vielä sunnuntain junaan.

Itse olen enemmän huolissani omasta meno- kuin paluumatkasta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti anttipietila Katso viesti
    Itse olen enemmän huolissani omasta meno- kuin paluumatkasta.
    Jos vaikka Pudasjärven paikkeilla toteaa että aika ei tule riittämään, kun reilu kolmannes on ajettu, niin siitä on vajaa 600 km Kilpisjärvelle suorinta tietä.
    Näin tulisi noin 1400 km retki lähes tasamaa reittiä, jossa kuitenkin lopussa pääsee ihailemaan parasta käsivarren ruskaa.

Mä voin hyvin olla yön Rovaniemellä ja paikka ma aamujunassa on varattu.

Ei kurjuutta kummempaa
    "Sinunkin tulisi tietää, että pullot tehdään puhaltamalla, reiät ampumalla, mutta työt vie oman aikansa."

Seuraan teidän reissua kartalta. Turvallisia kilometrejä. Valitettavasti jäi nyt väliin tämä reissu.

Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Tuun seuraamaan Ruskaa kartalta myös. Tämä on jotenki jännittävämpi juttu kuin nuo ulkomailla ajettavat....porukkahan ajaa aikanaan varmaan täältä Rollon kautta, eli jos aikataulu passaa, pyrin kyllä olemaan tienposkessa kannustamassa. Menkäähän varovasti.

Seurantasivu ja osallistujalista. https://www.randonneurs.fi/ruska-2018/

Kärki ajanut 19 tuntiin 500 kilsaa, aika tosissaan siellä painellaan. Tuulikin taitaa olla just eikä melkein.

Arvioin että kärki on torstaina Kilpisjärvellä mutta taitaa olla jo keskiviikkona tällä menolla

Haapajärvellä taisi tulla rankka sadekuuro kärkikuskin niskaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Haapajärvellä taisi tulla rankka sadekuuro kärkikuskin niskaan.
    Aika kuuroja näyttäisi tulleen. Oikeastaan ihan hyvä kun on kova myötäinen, ei silti taida olla kauhean kylmä kun etelästä tuulee. Loppuretki näyttääkin ihan rallattelulta. Onkohan toinen ulkomaalainen kärkikahinoissa pudonnut Pyhäsalmen kaivokseen?

^kaivoksesta on kiva ajella ylös, kokemusta on

Kolaristakin olisi muuten päässyt junalla sunnuntaina. Joo vähän myöhässä ja oli varmaan tiedossakin.

No nythän on tiukkaa kärjessä, ei taida kolmea kilsaa olla eroa.

Ei montaa tuntia ole nukuttu viime yönä kun ollaan jo 160 kilsaa pitemmällä kuin klo 23 eilen illalla. Taas on toinen kärkipallukka jossain kaivoksessa.

Höh.Salosen pallukka näyttää olevan 3min. sitten Rovajärven ampuma-alueella. Toivottavasti sielä ei oo ammunnat käynnissä...

Seurantasivulla näyttävät kuskien sijaintipisteet välillä poukkoilevan todella oudosti. Yleensä virhesijainnin pystyy arvaamaan, mutta kartta näyttää varsin sotkuiselta. Osaako joku asiaa tunteva kertoa mistä noita haamusijainteja tulee?

Kärjellä näyttää olevan noin 700 km maaliin reitistä riippuen. Voisin arvata, että Esrangen kolmoskontrollilta useat ajajat ottavat maisemareitin luoteeseen Norjan rannikolle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Seurantasivulla näyttävät kuskien sijaintipisteet välillä poukkoilevan todella oudosti. Yleensä virhesijainnin pystyy arvaamaan, mutta kartta näyttää varsin sotkuiselta. Osaako joku asiaa tunteva kertoa mistä noita haamusijainteja tulee?

Kärjellä näyttää olevan noin 700 km maaliin reitistä riippuen. Voisin arvata, että Esrangen kolmoskontrollilta useat ajajat ottavat maisemareitin luoteeseen Norjan rannikolle.
    Pari kertaa olen käyttänyt tuota appia ja sehän tosiaan toimii puhelimen paikannuksella. Monessa puhelimessa paikannuksen voi tehdä käyttämällä GPS, Wifi ja mobiiliverkkoa. Mikäli GPS ei saa yhteyttä (puhelin esim. laukussa) ja puhelin verkkoa sattuu olemaan huonosti niin paikannus tapahtuu todennäköisesti lähelle jotain tukiasemaa. Toki tuossa on muutakin häikkää kun porukka hyppii johonkin 300 km päähän. Esim. Esa Salosen viivahan on aivan siisti (parissa kohtaa ollut pidempi tauko signaalissa). Eemeli Huhdan viiva pikaisella vilkaisulla vaikutti kohtuu siistiltä myös.

Seuranta on ilmeisesti hyytynyt?

Näin sivusta seuraajana ottaisin kantaa tähän seurantahommeliin. Mun mielestä näiden ultramatkojen seuraaminen perustuun pääasiassa pisteiden seuraamiseen ruudulla. Lisämausteensa antaa osallistujien someviestintä kuvineen mitä voi seurata jos siltä tuntuu. Mutta pääasiana on pisteiden eteneminen ruudulla.

Tämä Ruska-ajo on jo niin massiivisen iso tapahtuma (niin ajallisesti ja myös osallistujiakin on paljon jo mun mielestä näin pitkään ajoon!) niin tähän pitäisi viritellä kyllä joku virallisempi seurantasysteemi. Eli vaikka nyt sama mikä on käytössä about kaikkialla muualla eli tuo SPOT träkkereihin perustava hässäkkä seurantoineen (tai vaikka Garminin InReach sarjan laitteisiin perustuva). Niissä pallurat ei hypi muualle missä niiden pitäisikin olla, sivustot pysyvät päällä 24/7, jne.

Ymmärrän, Mkpaa tehnyt taatusti isosti töitä kaiken tämän nykyisenkin eteen mutta mielestäni voisi laittaa tapahtumalle hinnaksi vaikka 100e tms (vai mitä se maksaa nyt, en tiedä), ja niillä rahoilla sitten vuokrata spotit ja seurantasivuston ylläpito. Ei kait se montaa tonnia maksa tämän tapahtuman ajalta, ja jos kuskeja on parisenkymmentäkin niin varmaan osallistumismaksuilla kattaisi seurannan toteutuksen jo?

Tsemppiä vaan kaikille ajajille!

Istuskelen Esrangessa auringonpaisteessa lyhkäsissä nauttien ilmaisesta kahvista ja kekseistä. En ole saanut roaming dataa toimimaan, mutta täällä on wifi

Ei oo paljon enää, neljännes. Harmi kun et ole saanut pelittämään mutta ongelma taitaa tosiaan kyllä olla jossain muualla kun ei muillakaan tunnu toimivan.

Kännykän selaimella näyttää toimivan mutta läppärillä ja pädillä ei.

Esa S:n kahvikuva näyttääkin olevan Twitterissä. Siellähän on parempi keli kuin täällä etelässä!

Hyvin on kaikki liikkuneet, mitä nyt muutama keskeyttänyt. Itsellä eka kerralla nousi kuume ja tänä vuonna nivus ja flunssa jo ennen starttia. Tiedän hyvinkin tunteen kun joutuu keskeyttää. En vuonna en yritä vaan ajan jotain muuta.

Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Esa S:lla on vielä väli Kilpisjärvi-Hatteng-Kilpisjärvi 150 km maaliin. Iltapäivällä maalissa?

Samanlaisia aiheita

1. Vastaukset: 318
    Viimeinen viesti: 17.11.2017, 16.32
  2. Turku Touring Pyöräily 19.-20.8.2017
    By TurkuTouringPyöräily in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 0
    Viimeinen viesti: 13.08.2017, 22.16
  3. Turku Touring Pyöräily 20.-21.8.2016
    By TurkuTouringPyöräily in forum Kilpailut ja pyörätapahtumat
    Vastaukset: 31
    Viimeinen viesti: 23.08.2016, 21.56
  4. Retki hiekkateitä halki Suomen Kaivopuistosta Jäämerelle