Sivu 3 / 7 EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 195

Aihe: Fatbike vs 2,5" maastopyörä

Eiiikait sitä sähköä kannate ellei ole jotain sairauksia että pitää ottaa vähä rauhallisemmin.
    Hauskaahan se ehkä on mutta kauramoottorilla pysyy kunnossa

Isälle yritin myydä ajatusta sähköläskistä ku on sairastunu. Tulis vähän ees liikuttua mutta eipä innostunu :/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Noviisipyöräilijä Katso viesti
    En usko, että pyörän/rungon/osien saatavuus tai hinta nousee ongelmaksi, kunhan vaan saan päätettyä millainen pitää lopputuloksen olla. Myönnän, että pidän myös pyörien rakentelusta, joten tietty tee-se-itse-osuus ei ole lainkaan pahasta. Käyttö tulee olemaan kuitenkin enemmän maastoretkeilyä kuin teknista vauhtiajoa, että sitä myöden vaatimukset maltillisia. Sen verran se kuitenkin vaikuttaa, että jäykkäperän puolesta puhuu myös mahdollisuus asentaa kunnollinen tavarateline.
    Palstapyöräilemällä ei pysty speksaamaan täydellistä pyörää. Jos toisin väitetään, niin se on joko sattumaa tai sitten ihmisen ehtymätön kyky itsepetokseen ja mukautua paskaan. Noviisin kannattaisi nyt vaan rentoutua ja napata pyörä alle, että alkaa kokemusta kertyä. Muutamassa kuukaudessa olet jo kyllästynyt koko lajiin tai sitten tiedät mihin suuntaan seuraavaksi kehität kalustoa. Nämä hiilarirungon liimailut sun muut porailut menee samaan kategoriaan DIY jousitettujen hiilarista tehtyjen lasten kuljetuskärryjen kanssa. Sitten kun kärry on valmis, kakara ei enää mahdu siihen tai jos mahtuukin, niin käyttöä tulee 1/10 osa speksaamiseen käytetystä ajasta.

Käytetty fillarikama käy kaupaksi hyvin, joten rakentelun nautintoa pääsee kätevästi jatkamaan kun taas kokeilee jotain uutta seuraavaksi.
    ___...ooOÅOoo...___

Ja sen jälkeen kun tämän seurakunnan kanssa olet saanut pääsi tarpeeksi sekaisin, suosittelen suuntaamaan askeleet koeajomahdollisuutta tarjoaviin pyöräkauppoihin. Siellä teilläpäin saa kuulemma ihan metsään asti lähteä kiinnostuksen kohteita testailemaan. Oma P**se kuitenkin kertoo enemmän kuin 10 foorumilaista sananjulistajaa..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Palstapyöräilemällä ei pysty speksaamaan täydellistä pyörää. Jos toisin väitetään, niin se on joko sattumaa tai sitten ihmisen ehtymätön kyky itsepetokseen ja mukautua paskaan. Noviisin kannattaisi nyt vaan rentoutua ja napata pyörä alle, että alkaa kokemusta kertyä. Muutamassa kuukaudessa olet jo kyllästynyt koko lajiin tai sitten tiedät mihin suuntaan seuraavaksi kehität kalustoa.
    Minustakin parasta aloittaa ajaminen jollain pyörällä. Pyörän selkään hyppäämisen jälkeen on mahdollista sen täydellisen, tai ainakin täydellisemmän hahmottuminen. Ja jos harrastus kiinnostaa, mitä luultavimmin sen seuraavan jälkeen taas se vielä täydellisempi jne. Tai ainakin kiinnostavampi. Ja kaiken aikaa on lisäksi kivaa. Näin on ollut itsellä, ja varmaan monella muullakin.

Sen itselle parhaiten sopivan fillarin löytäminen muilta kyselemällä on suunnilleen sama juttu kuin etsisi vaimoa em metodilla. Siinäkin hommassa itse etsiminen ja testaaminen taitaa olla parasta. Ja ainakin kivointa.

Palstapyöräilemällä ei pysty speksaamaan täydellistä pyörää. Jos toisin väitetään, niin se on joko sattumaa tai sitten ihmisen ehtymätön kyky itsepetokseen ja mukautua paskaan. Noviisin kannattaisi nyt vaan rentoutua ja napata pyörä alle, että alkaa kokemusta kertyä. Muutamassa kuukaudessa olet jo kyllästynyt koko lajiin tai sitten tiedät mihin suuntaan seuraavaksi kehität kalustoa. Nämä hiilarirungon liimailut sun muut porailut menee samaan kategoriaan DIY jousitettujen hiilarista tehtyjen lasten kuljetuskärryjen kanssa. Sitten kun kärry on valmis, kakara ei enää mahdu siihen tai jos mahtuukin, niin käyttöä tulee 1/10 osa speksaamiseen käytetystä ajasta.

Käytetty fillarikama käy kaupaksi hyvin, joten rakentelun nautintoa pääsee kätevästi jatkamaan kun taas kokeilee jotain uutta seuraavaksi.
    Mikähän siinä on, että kun yrittää täältä kysyä neuvoa ja vinkkejä, niin neuvojen tilalle tulee joutavia kehotuksia nyt vaan itse kokeilla? Luonnollisesti tietämättä yhtään mitään kysyjän taustasta tai kokemuksesta. Oma tulkintani on, että pitää vaan päästä jotain sanomaan, vaikka ei oikeasti ole mitään sanottavaa. Jos sinua häiritsee haluni myös rakennella pyöriä, niin älä seuraa ketjua.

Nykyinen pyöräni on kahdesta pyörästä koottu, tee-se-itse-systeemillä varusteltu, vanhasta 90-luvun maasturista tehty retkipyörä - ja ajelin sillä juuri Euroopan halki 4700km reissun. Hyvin kesti, vaikka ihan itse olen kaiken kasannut. Reissu opetti hienosti, miten itse tekemällä saa sellaisen menopelin, mitä kaupasta ei voi ostaa tai ei viitsi teettää. Tai vähintään, miten hyvän pyörän saa edullisesti. Komposiittimateriaalien kanssa pelanneena uskoisin tietäväni aika hyvin, miten epoksi toimii liimausteknisesti, vaikka en ole koskaan hiilaripyörällä ajanut. Ja lisäksi tuo oli täysin sivuheitto, koska hiilarirungot ovat kalliita ja tarkoitukseeni melko huonoja kolhimisen yms. kannalta.

Laita ihmeessä kuva tästä pitkän matkan pyörästä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti NoordMan Katso viesti
    Laita ihmeessä kuva tästä pitkän matkan pyörästä.
    Tällainen menopeli

http://aijaa.com/8fPdgp

Ei ole joutava kehotus ehdottaa että mene itse kokeilemaan. Se on paras neuvo mitä voit täältä saada. Kukaan muu ei voi sinulle kertoa mikä olisi paras pyörä käyttöösi. Jos lähtökohta on se ettei tiedä valitakko läski vai kapeampirenkainen maasturi tai jotain siltä väliltä niin sitten niitä täytyy vaan päästä testaamaan. Rengasleveyden lisäksi kannattaa testata erilaisia geometrioita ja joustomääriä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Welly Katso viesti
    Ei ole joutava kehotus ehdottaa että mene itse kokeilemaan. Se on paras neuvo mitä voit täältä saada. Kukaan muu ei voi sinulle kertoa mikä olisi paras pyörä käyttöösi. Jos lähtökohta on se ettei tiedä valitakko läski vai kapeampirenkainen maasturi tai jotain siltä väliltä niin sitten niitä täytyy vaan päästä testaamaan. Rengasleveyden lisäksi kannattaa testata erilaisia geometrioita ja joustomääriä.
    On se täysin joutava neuvo, kun tuon tajuaa jokainen ihan itsekin. Onneksi on tullut myös hyviä, omien kokemuksien kuvauksia siitä, miten renkaiden leveydet ja joustot vaikuttavat eri tyyppiseen maastoajoon.

Ootko sitten käynyt testaamassa eri tyyppisiä maastopyöriä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Welly Katso viesti
    Ootko sitten käynyt testaamassa eri tyyppisiä maastopyöriä?
    En vielä kaikkia näitä, mistä täällä kyselen. Kartoitan hieman tilannetta ensin. Mutta on ihan päivänselvää, etten osta esim. läskipyörää tai täysjoustoa, ennen kuin olen moisella ajanut. Jäykkäpeäräinen maasturi ja perussähköpyörä ovat tuttuja.

Haen pyörää jonkinlaiseen hiekkatie/maastoretkeilyyn. Siihen tulee siis itse pyörän lisäksi muutakin varustetta, joten koeajo vaikkapa liikkeen pihassa ei anna kovin kattavaa kuvaa. Samoin maastoajotaitoni eivät ole kovin hyvät, etten osaisi edes sanoa vaikkapa joustokeulan hyvyydestä, kun en ole koskaan sellaisella päästellyt alamäkiä juurakkoisella polulla.

Kolmanneksi minusta on aika epämiellyttävää mennä koeajamaan liikkeen pyöriä, jos en ole ostoaikeissa sieltä. Pyöräkaupoissa on pääsääntöisesti aika painostava tunnelma pakko-ostamiseen.

On se täysin joutava neuvo, kun tuon tajuaa jokainen ihan itsekin. Onneksi on tullut myös hyviä, omien kokemuksien kuvauksia siitä, miten renkaiden leveydet ja joustot vaikuttavat eri tyyppiseen maastoajoon.
    Ainakin itse olen havainnut esimerkiksi sopivan renkaan leveyden, ilmatilan, kuvion, kumiseoksen ja jouston määrän tai vaikka täysjäykän, olevan mitä suurimmassa määrin maku- ja fiilisjuttuja. Siis hyvin henkilökohtaisia.

Jos hyvin tuntee jonkun ajotavan, mieltymykset, hänen suosimansa maaston sekä arvostelukyvyn, niin silloin voi jonkun verran ottaakin suuntaa kommenteista. Eli vaikkapa lenkkikaverin jonka kanssa ajaa suht paljon. Muuten mielipiteet on aika paljon tyyliin:"yksi tykkää tyttärestä, toinen äidistä, joku molemmista".

Varmaan ihan pätevä tuo rakentamasi retkipyörä.

Jos nyt pitäisi hankkia yleiskäyttöön sopiva pyörä jolla aloittaa maastopyöräily, niin 29+, vaikka Trek Stache, tai jos pitää tärkeänä valmiiden nastakumien saantia niin sitten joku 27.5+ jäykkäperä. Mutta tässäkin on vain minun mielipiteeni ja mieltymykseni, ja sinun voi olla ihan eri.
    Pluspyörässä on kuitenkin sellainen ajatus että jos tuntuu talvisen maastoajon lumisemmissakin oloissa kiinnostavan, niin sitten läski hankintaan. Jos taas vaikkapa mahdollisimman nopea ajotapa alkaa tuntua hyvältä niin 29er. Ja jos tuntuu ettei jaksa ajaa putkelta niin täpäri. Mutta jonkinlaisena kompromissina plus on aika hyvä, samoin jokapaikan höylänä. Sen saa myös myytyä helposti.

Tällainen menopeli

Ihan offtopic, mutta hauska tausta. Minä oon ottanu just samasta kohtaa samanlaisen kuvan 2015 ja nyt syyskuussa 2017 . Tuo kolossaalinen hotellirakennelma ei ollut edennyt kahdessa vuodessa yhtään. Pistää ihmettelemään, kuin jollain on varaa haaskata noin paljon rahaa ja jättää sitten "listoitus ja pintamaali" viimeistelemättä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mattia Katso viesti
    Ihan offtopic, mutta hauska tausta. Minä oon ottanu just samasta kohtaa samanlaisen kuvan 2015 ja nyt syyskuussa 2017 . Tuo kolossaalinen hotellirakennelma ei ollut edennyt kahdessa vuodessa yhtään. Pistää ihmettelemään, kuin jollain on varaa haaskata noin paljon rahaa ja jättää sitten "listoitus ja pintamaali" viimeistelemättä...
    Hauska sattuma. Tuolla hikinen nousu palkittiin komeilla maisemilla. Aika erikoinen paikka on hotellille valittu, kun lähistöllä ei ole mitään isompaa kyllä tai asutusta. Tämä kuva on otettu pari viikkoa sitten.

Espanjassa tuntui olevan paljon puolinaisia rakennuksia. Monissa keskustoissa jopa aidattuja ja autioita kerrostalojen betonirunkoja. Liekö maan sahaava kiinteistömarkkina syynä moisiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Jos nyt pitäisi hankkia yleiskäyttöön sopiva pyörä jolla aloittaa maastopyöräily, niin 29+, vaikka Trek Stache, tai jos pitää tärkeänä valmiiden nastakumien saantia niin sitten joku 27.5+ jäykkäperä. Mutta tässäkin on vain minun mielipiteeni ja mieltymykseni, ja sinun voi olla ihan eri.
    Juuri noita mielipiteitä hieman laajempine kuvauksineen kaipaankin. Niiden perusteella muodostan omaa käsitystä, kun en juuri seuraa pyöräalaa. Minulle ei esim. ole vieläkään ihan selvää, mitä eroa on 29 ja 27,5+ pyörillä, muuta kuin vanne- ja rengaskoko, jotka nekin keskenään vaihtokelpoisia (ulkohalk. sama). Onko 27,5+ tehty leveämmille renkaille, vai miksi puhutaan kahdesta eri pyörätyypistä?

Tämän hetkinen käsitys minullakin on, että tuollainen 27,5"x3" renkailla oleva joustokeulainen maastopyörä olisi minulle se fiksuin vaihtoehto. Mitä olen ymmärtänyt, niin ero 4" läskipyörään tulee lähinnä hyvin pehmeässä maastossa, kuten suolla tai lumella, jotka eivät juuri minua kiinnosta ajoalustoina.

Varmaan ihan pätevä tuo rakentamasi retkipyörä.
    Itse olin (ja olen yhä) kovin tyytyväinen. Runko 90-luvun 26" teräsrunkoinen Kuwahara (150€) ja siihen vanhasta 2000-luvun Scottistani otetut vanteet, V-jarrut (Kuwassa cantileverit) ja vaihtajat. Takana 11-34 hampainen kasetti, josta tosin toimii vain 7-vaihdetta. Tarakat, lokarit ja renkaat Bike-discountista, perhostanko netistä ja taakse sojottavat nousukahvat säästämään puutuvia käsiä. Lisäksi paljon kilkettä Biltemasta, Motonetistä ja vastaavista. Edessä 6W aurinkokenno lataamassa virtapankkia ja usb-ladattava ajovalo. Yksi pyörän eduista on sen ikä: Ei juuri kelpaa minkään maan varkaille, vaikka Bilteman kaarilukko oli ahkeraan silti käytössä.

Ei hyvän pyörän tarvitse olla kallis.

Tällainen menopeli

Turusta on tänne alle tunnin ajomatka, niin voisin antaa kokeilla jäykkää läskiä, plussa täpäriä ja 29 täpäriä, mutta kun ne on kaikki hiilaria, niin ei ne kestä noviisin kolhimista.
    ___...ooOÅOoo...___

Löytyi aika kiva video aiheesta. Yhteenvetona Fatbike voitti pidossa ylä- ja alamäkeen sekä mukavuudessa. Plussa taas veti pidemmän korren ketteryydessä, keveydessä, rengasmelussa (mainittiin puheessa) ja vierintävastuksessa.

Vaikeaksi menee valinta.

https://www.youtube.com/watch?v=1xzm8fdGxM8

Monenlaista pyörää olen testannut, sekä omistanut. Kaksysit ja fatbiket on mulle no go. 29er häiritsee kankeus ja junamaisuus kääntäessä, olen toki 173cm janari. Fätissä vaivaa kankeus ja pompottava kyyti, sekä on tarkka oikeista rengaspaineista. Vähemmän säätöä--> parempi mieli. Toki runsaslumisena talvena ehdoton peli, kai parempi ajaa sillä kun olla kokonaan ajamatta..

27.5 ja 27.5+(Max 2.8 kumit) on lemppareita. Saa enemmän jumpata vaikeassa maastossa, tökkää esteisiin helpommin, ei täten pidä vauhtia niin hyvin. Tähän vaikuttaa toki myös geometria. Mutta ketteryys (=leikkisyys) nopeissa käännöksissä ja kiihtyvyys painaa enempi vaakakupissa.

Valitset minkä rengaskoon tahansa, kolikon kahta puolta et saa.

Mulla myös ollu vähän kaikenmoista ja itselleni paras paketti on täysjäykkä läski, sekä 27+ täpärä. Läskillä lähinnä talvet ja eksyilyretket. Molemmissa on puolensa.

Läskillä myös ajelut emännän kanssa maantiellä, jolloin saa vastustakin. Läski vaatii enemmän jumppaa paineiden kanssa, mutta pito on huikea.

Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

^^^Hyviä noi jutut läskin "rengasmelusta". Ei silti, varmaan jotakuta sekin häiritsee. Sama kuin askelmelu. Siksi iso osa jengiä kulkeekin luurit korvilla.
    Tuo vierintävastuskin on enemmän kiinni valituista renkaista, siis käytännössä siitä mitä ominaisuuksia renkaalta halutaan. Ei esimerkiksi 29+ ja läski merkittävästi vierintävastuksen suhteen eroa. Olen kokeillut monta kertaa.

^^^Hyviä noi jutut läskin "rengasmelusta". Ei silti, varmaan jotakuta sekin häiritsee. Sama kuin askelmelu. Siksi iso osa jengiä kulkeekin luurit korvilla.
    Tuo vierintävastuskin on enemmän kiinni valituista renkaista, siis käytännössä siitä mitä ominaisuuksia renkaalta halutaan. Ei esimerkiksi 29+ ja läski merkittävästi vierintävastuksen suhteen eroa. Olen kokeillut monta kertaa.
    Myös rengaspaineilla on suuri vaikutus vierintävastukseen. Retkipyörässäni on välillä jopa 4,5 bar paineet (2" renkaat) , kun alla hyvä asfaltti. Tosin se (paine) syö sitten ajomukavuutta, mistä syystä etujousi olisi hyvä olla olemassa.

Ei etujousitus sitä pientä tärinää pois vie, rengaspaineilla se hoidetaan. Etuhaarukka ottaa suuremmat iskut vastaan ja parantaa eturenkaan pitoa maastossa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Ei etujousitus sitä pientä tärinää pois vie, rengaspaineilla se hoidetaan. Etuhaarukka ottaa suuremmat iskut vastaan ja parantaa eturenkaan pitoa maastossa.
    Ei toki. Mutta isommat iskut ovat myös melko ikäviä ja jopa vaarallisia, jos ohjaus menetetään. Myös moottoripyöräilyä harrastavana osaan arvostaa hyvää ajotuntumaa.

Nämä hiilarirungon liimailut sun muut porailut menee samaan kategoriaan DIY jousitettujen hiilarista tehtyjen lasten kuljetuskärryjen kanssa. Sitten kun kärry on valmis, kakara ei enää mahdu siihen tai jos mahtuukin, niin käyttöä tulee 1/10 osa speksaamiseen käytetystä ajasta.
    Tunnemmeko? Sinun pitää arvostella minun tekemisiä ja lapsistani huolehtimisia. En tiedä loukanneeni sinua koskaan, kuitenkin torveksi haukuit ja tekemisiäni ( niinkuin maailman miehenä tiedät tubo on espanan slangissa idiootti, torvi...) etkä koskaan selitellyt asiaa.
    Taustaani vähän, olen tehnyt kilpa-autoja ja prätkiä, myös muille 90´ alusta, kevlarista, hiilikuidusta, alumiinista,titaanista...
    Alumiinirunko, hiilarilevyillä päällystettynä ja polykarponaatti ikkunoilla, ei ole mikään kummoinen tehdä, pari viikkoa siihen menee.
    Elä huoli, ensimmäinen jo myytiin, versio II odottaa ensi kesää, ellen myy sitäkin ja teen versio III,sta. Kallelta täytyykin kysellä, vieläkö saa hunajakennoa? Jos tekis monokokki kärrin.
    Pelkosi on aiheeton käyttämättä jäämisestä, nuorimmainen täyttää kohta vuoden, eiköhän ensi kesänä mahdu kyytiin ja sinun kiusaksi laitoin pehmustetun penkinkin.
    Ymmärrän kyllä, joidenkin mielestä muijan ja mukuloitten paikka on kotona, entisenä 3 lapsen yh,na, olen tottunut vetelemään märkiä rättejä joka paikkaan mukanani.
    Teidän kaikkitietävien ja kärkkäästi arvostelijoiden ansiosta, en paljon palstoille huutele tekemisiäni, jos ei muuta vikaa, väri on ainakin väärä. Nyt työnalla titaani täpärin runko tai ainakin peruskolmion teko, tämä kestää, pitää löytää levyleikkaamo jolla on titaanilevyä hyllyssä.

Rakas Juha, en halua pahoittaa enempää mieltäsi, yritän olla kertomatta projekteistani, enkä laita yhtään kuvaa, ettei herkät silmäsi vaurioidu tekeleissä.

Pyydän anteeksi kaikilta avutumistani ja aiheesta eksymistä.

Alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata, minulta löytyy 26+, 27+ (omatekemä takalinkusto) täpärinä, läski 4" ja 4.8" renkailla. Kaikilla ajelen, riippuen missä ja milloin ajelen, maaston ja fiiliksen mukaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Fat Boy Katso viesti
    Mulla myös ollu vähän kaikenmoista ja itselleni paras paketti on täysjäykkä läski, sekä 27+ täpärä. Läskillä lähinnä talvet ja eksyilyretket. Molemmissa on puolensa.
    Kas näin myös täällä. Lumettomana aikana maastossa 27+ täpäri, se on (tai tuntuu) ketterämmältä ja näppärämmältä. Toisaalta sitten talvella on todella hauskaa mönkiä lumessa läskillä. Harmi vaan että niitä kauniita lumipäiviä on niin vähän täällä PK-seudulla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti wex4 Katso viesti
    Tunnemmeko? Sinun pitää arvostella minun tekemisiä ja lapsistani huolehtimisia. En tiedä loukanneeni sinua koskaan, kuitenkin torveksi haukuit ja tekemisiäni ( niinkuin maailman miehenä tiedät tubo on espanan slangissa idiootti, torvi...) etkä koskaan selitellyt asiaa....

Alkuperäiseen kysymykseen en osaa vastata, minulta löytyy 26+, 27+ (omatekemä takalinkusto) täpärinä, läski 4" ja 4.8" renkailla. Kaikilla ajelen, riippuen missä ja milloin ajelen, maaston ja fiiliksen mukaan.
    En tiedä tämä kinan taustoja (seuraan palstaa vain ajoittain) mutta pisteeni tuota Juha Jokilaa kohtaan ovat aika alhaalla. Hän kuulunee niihin ihmisiin, joilla ei ole omaa elämää ja katkeruutta puretaan täällä somessa. Näitä pitää vaan nykyään sietää, vaikka kurjaa onkin. Toisilla on hirveä tarve mennä henkilökohtaisuuksiin ja ja nostaa sillä tavalla omaa egoaan. Toiset sitten osaa, tekee ja nauttii omien käsien taidoista.

Kävin eilen XXL:ssä koeistumassa yhtä noin tonnin hintaista läskipyörää. Siinä taisi olla tuollaiset liki 5" renkaat, kun olivat todella muhkeat. Sisätiloissa melko outo, mutta ehkä maastossa ne eivät olisi vaikuttaneet niin muhkeilta. Mitä itse olet mieltä, mikä ero on 4" ja 4,8" renkailla?

4" on kovalla nopeampi ja ketterämpi. 4.8" on maastossa pehmeämpi, pitää paremmin ja kantaa paremmin. Hyvä 4.8" on kovallakin lähes yhtä nopea kuin pienempi, kun laittaa kovat paineet renkaisiin (0.7bar). Renkaat merkitsee läskissä erittäin paljon, noissa halvoissa ei ole koskaan rullaavia kunnon renkaita valmiina. Kannattaa läskiä ostaessa varmistaa, että vanteet toimii tubelessina.

Omassa käytössä 27.5x4.5" on tuntunut erittäin hyvällä. Ei ole tarvetta muuttaa mihinkään suuntaan.

Omiin ajotottumuksiini 4" riittää kotikulmilla kivikkoa, juurakkoa, muuten kovaa alustaa, mielestäni ketterämpi.
    4.8" taas vetisillä/pehmeälle pohjalle ja paremmin menee kivikossa, juurakkossa ja lumikaudella maastossa, kankeampi minun käsissä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti juho_u Katso viesti
    Kannattaa läskiä ostaessa varmistaa, että vanteet toimii tubelessina.
    Mihin polkupyörässä tarvitsee tubeles-rengasta?

Samanlaisia aiheita

1. Fatbike vai 29", kertokaa?
    By Maastoon7 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 96
    Viimeinen viesti: 06.03.2018, 17.11
  2. 23" hiilikuitu maastopyörä kivijalkamyymälästä?
    By Nopsajalka in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 08.09.2017, 15.48
  3. Verkkokaupan GoZero Urban Rambler Fatbike 26" 2016
    By Canno in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 6
    Viimeinen viesti: 14.07.2017, 22.23
  4. Fatbike/maastopyörä lapselle 20/24
    By Superflyer in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 06.01.2017, 12.22
  5. Tunturi maastopyörä mallia "poliisi" ?
    By arpiies in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 9
    Viimeinen viesti: 30.06.2016, 15.27

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •