Näyttää tulokset 1 - 6 / 6

Aihe: Eksoottisempien pyörien hankinta. Sokkona netistä vai matkustus testaamaan?

Eksoottisempien pyörien hankinta. Sokkona netistä vai matkustus testaamaan?

Morjens.

Aloin tuossa miettimään että millaisella prosessilla te palstalaiset olette hankkineet hifistyneempää, eksoottisempaa ja usein myös kalliimpaa kalustoa talliin?

Oma maantiepyörä ja pyöräilyn kehitys on molemmat vähän siinä tilassa että alle tarvitsisi melkeinpä uutta pyörää vanhan päivittämisen sijaan kun tuosta ei nyt täydellistä taida saada millään, mutta koska vaatimuksia+toiveita, hintalappua ja geometriamuutoksia alkaa löytyä niin ei oikein huvittaisi ostaa sikaa säkissä (eli postimyynnistä). Ja myös toisaalta sisäinen elitisti/muotipoliisi sitten ohjaa mielenkiintoa sellaisiin merkkeihin ja malleihin mitä ei paikallisista kivijalkakaupoista saa.

Koska täällä foorumilla olen nähnyt vaikka minkälaista eksoottista ja hintavaa unelmapyöräprojektia niin voinette varmaan kertoa että oletteko hankkineet kalustoa ihan vain testaamatta, geometriaa miettimällä ja toivomalla että se on sopiva, vai oletteko käyneet jossain kaukana testaamassa niitä ensin?

Vai onko teillä vaan niin paksu lompakko että kestää tilailla mitä vaan eikä paljon huoleta onko sopiva vai ei?

Olen ostanut kaksi maantiepyörää ulkomailta niitä etukäteen näkemättä. Toinen niistä menee kai tuohon aiheen aloittajan luokitukseen. Ennen ostopäätöstä olen katsonut mitoitusasiat millilleen kohdilleen vertaamalla niitä jo hankittuihin pyöriin. Kalliimman pyörän kohdalla ostopäätöstä auttoi, että olin tavannut kauppiaan henkilökohtaisesti lomamatkalla Italiassa. Kummankin pyörän hankinta meni lopulta hyvin ja tyytyväinen olen ollut.
    Ankka riitelee - Asiat eivät

Olen ostanut kolme pyörää ulkomailta ilman koeajoa - en vaan näitä pyöriä saanut kotimaasta/kotimaassa koeajolle pääseminen olisi ollut etäisyyksien takia hankalaa. Vertailin olemassa olevien pyörieni ja myytyjen (säilytän ostamistani pyöristä geometriataulukot, vaikka myisin pyörän pois) geometrioita niihin, joista oli netin kuvien ja yksityiskohtien perusteella syntynyt tuon mä haluan -fiilis. Eipä ole yhdenkään ulkomailta tilatun pyörän kanssa mennyt pieleen, olen ollut enemmän kuin tyytyväinen. Sen verran paljon aikaa tähän vertailuun olen jokaisen pyörän kohdalla käyttänyt, että ei ole huolettanut - aion jatkossakin hommata ulkomailta, jos tarve tulee. Nyt vaan on pyöräkokoelma niin hyvällä mallilla, että x+x = x tuli täyteen, eikä uudelle pyörälle ole tarvetta - ainakaan hetkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Ennen ostopäätöstä olen katsonut mitoitusasiat millilleen kohdilleen vertaamalla niitä jo hankittuihin pyöriin.
    Tällä metodilla hommattu molemmat nykyiset pyörät. Ritcheyn Swisscrossin hommasin Saksasta keväällä 2016 vertaamalla silloiseen Canyonin Infliteen, oli kuin hanska käteen heti. Rotwildin maastopyörän kanssa viime keväänä oli vähän enemmän hakemista, kun geometria poikkesi silloisesta Ghostin maasturista, mutta katsoin että kun satulaputki-emäputki-mitta on millilleen identtinen, ei voi mennä pahasti pieleen. Eikä mennyt.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vilhelm V Katso viesti
    Kummankin pyörän hankinta meni lopulta hyvin ja tyytyväinen olen ollut.
    Samoin erittäin hyvin toiminut, siviilirohkeus on palkittu ja ei noita kumpaakaan pyörää ole varmaan kovin montaa yksilöä Suomessa. Ei sillä mitään väliä ole oikeastaan, mutta jotenkin silti tykkään kun on en så-kallad rarität
    -L.

Teen vain oman suorituksen ja katson mihin se ei riitä.

Hyvin samaa mieltä kuin edellisetkin vaikka oma kalusto ei ihan kysyjän tarkoittaman laatutason tienoilla olekaan. Ajettavuus kaikentasoisilla se tärkein tavoite. Netin kautta hankkien pää pysyy viileimpänä, kun millejä ja asteita monia kertoja tutkailee, hieno peli silmien edessä vie ajatuksen yksityiskohtiin. Kun on ollut maantiepyörä ajokkina ja uutta katselee, voi yrittää päätellä minkä haluaisi muuttuvan seuraavassa. Tilaamalla noihin yleensä saa myös valita oman tahdon mukaisen viimeistelyn putkiosille ja välityksille, jopa helpommin kuin myymälän valmiiksikasattuun.

Itse olen ajellut vuokrapyörillä ulkomailla ja vaikka olen valinnut hinta-asteikon kalleimmasta päästä, on jokainen ollut aivan erilainen ajettava. Tottakai fillariin aikaa myöten ns. kasvaa eli oppii sen metkut, mutta eräs kuiturunko oli ajettavuudeltaan niin outo että meinasi kurvit mennä välillä pitkäksi ja ajamiseen ei löytynyt luottoa. Eräänä toisena kertana taas saman hintaluokan fillari oli kuin hanska käteen. Runkojen jäykkyyksissä/joustoissa on myös ollut isoja eroja ja kun toinen on miellyttävä mutta ei runttauksessa kuitenkaan notku, niin eräs toinen oli kyllä jäykkä mutta myös liian kova.
    Näillä kokemuksillani en uskaltaisi ostaa fillaria koeajamatta. Olen koeajamatta kuitenkin ostanut varmaan 4-5 fillaria mutta ei kiitos enää.

Samanlaisia aiheita

1. Pyörä netistä vs. liikkeestä?
    By Jupejuu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 31
    Viimeinen viesti: 07.05.2015, 23.36
  2. Pyöräilyharrastuksen kehittyminen ja pyörien hankinta
    By Noooli in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 34
    Viimeinen viesti: 15.02.2012, 00.50
  3. Vastaukset: 22
    Viimeinen viesti: 19.07.2011, 09.32

Kirjanmerkit