Sivu 2 / 3 EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 67

Aihe: Sähköpyörien vaiheistot

Miksei maastopyöriin? Tuohan minimoi sen joustamattoman painon takarenkaalla. Tosin joustoliike muuttanee hihnan/ketjun kireyttä, jolloin tarvitaan jokin jousikuormitteinen lisärissa kiristämään, mutta se ei liene mikään ongelma.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 1aloittaja Katso viesti
    http://ebiketips.road.cc/content/new...ic-gearing-664

josko jotain jymmärsin, niin vaikuttaa mielenkiintoiselta, vaikka en tekniikan tuntija olekaan.
    Mutt onko paketoinnista jotain/mitään hyötyä/iloa käyttäjän eli polkijan kannalta?
    Odotan mielenkiinnolla muiden kommentteja ...vaikka ette citypyöräilijöitä taida just ollakaan... harmi

Ps. Mutt oottehan ...jotkut ainakin... työmatkapyöräilijöitä Ja matkanne voivat olla aika mäkisiäkin ja muutenkin vaihtelevia maastoltaan/alustaltaan
    Mietin työmatkapyöräilijän näkökulmaa sysätessäni macondolaisessa sateessa lapsilla lastatulla Bakfiets + Nexus 8 + Pendix -yhdistelmällä, jonka märkäpaino lienee 140 - 150 kilon liepeillä. Reitillä sateessa upottavaksi vettynyttä hiekkatietä, röllimetsän ohitus, huonokuntoista asfalttia, mäkiä, tietyömaa ja bonuksena risteys, josta pitää päästä ripeästi liikkeelle. Juuri siinä kohtaa on lähdössä tietöistä johtuvaa isoa kivenmurkulaa, jotka sinkoilevat kun pienellä vaihteella polkaisee ja sähkö kiidättää pyörän liikkeelle.

Olen enemmän kun tyytyväinen ajokkiimme – mutta on siinä omat puutteensa. Etenkin lähdössä pienillä välityksillä (34 edessä, 22 takana lumessa möyryämistä varten) Pendix vääntää niin paljon, että Nexus ei vaan ehdi vaihtamaan. Keventämisen kyllä oppii, mutta haluaisin että sähkö-Bakfiets lähtisi raketin tavoin liikkeelle. Nexus kestää sen minkä kestää, ja minulla on siihen varasisuskalut autotallissa odottamassa. Mutta jos nyt olisin ostamassa sähkötavarapyörää, ottaisin ehdottomasti Nuvincin. Sähköllä ajaessa välitysalue jää jommastakummasta päästä vaillinaiseksi.

Entä vaihteiston ja moottorin paketointi? Mitä hyötyä siitä olisi sähkötavarapyörään tai tavalliseen hyötypyörään?

Painopiste on Bakfietsissä luonnostaan alhaalla ja pitkä akseliväli on vakaa. Ainoastaan kokkaan ei sovi panna liikaa painoa, koska silloin etupää kyntää. Sen sijaan tavallisessa kaksipyöräisessä painopisteellä on paljon suurempi merkitys. Kaikkien lelujen paino saadaan polkijan kanssa samalle linjalle, eikä taakse jää painavaa vaihteistomurkulaa, eteen napamoottoria tai korkealle taakse tarakka-akkua. Sellaiset sähköpyörät eivät ole mukavia ajettavia, mutta kun ostajan mielessä on vain hinta, hinta ja hinta.

Vaihtaminen on Nuvincissa alkuun jännittävää. Vaihteet eivät naksahtele, vaan välityssuhde liukuu ihmeellisesti. Pääsin kokeilemaan sähköistettyä Nuvinci-Urban Arrowia, ja itku oli tulla. Miksi minulle ei myyty 5,5 vuotta sitten Nuvincia? Miksen tajunnut sitä itse kysyä? Jos pennut olisivat vielä kaukaloisia, heittäisin Nexuksen tilalle Nuvincin ja hihnan. Nyt ostan sillä rahalla kersoille pyöriä.

Nuvincissa voi olla huonompi hyötysuhde, mutta sähköistetyssä hyötypyöräilyssä, varsinkin painavalla laatikkopyörällä, ei sillä ole niin merkitystä. Ainoastaan vakiokampikierrosnopeus ei ole minun makuuni, vaan haluan vanhanaikaisen vaihdevivun laatikkopyörääni, koska painavan pyörän kiihdyttäminen matkavauhtiin vaatii aivan eri kierrosnopeutta, kun vauhdin ylläpitäminen. Työmatkakiiturissa taas vakiokampikierrosnopeus voi olla monelle auton automaattivaihteistoon verrattava parannus.

Huolto- ja kunnossapito

Kuka haluaa vaihtaa pimeässä vesisateessa sisuskumia napavaihteiseen kiekkoon, kun mitään ei näe, kylmä kohmettaa sormet ja muutenkin on ikävää? Kuka nyt muutenkaan huollattaa Nexusta, kun ihmiset mieltävät näkymättömän vaihteiston "huoltovapaaksi"?

Haluaisin uskoa, että moottori- ja vaihteistopaketin suunnittelussa on otettu huomioon sähkön tuottamat momentit ja rasitukset ja laskettu laakerointien ja muiden osien kuormitukset sen mukaan.

Näemmekö nyt tulevaisuuteen?

Tavalliset kaupunkisähköpyörät ovat tällä hetkellä joko edullisempia napamoottorivirityksiä, ja niille on aivan varmasti ostajansa tulevaisuudessakin. Mutta jos ostaja on valmis hankkimaan >2500 euron sähköpyörän, ei hieman korkeampi hinta liene este. Tarjolla on tällä hetkellä varsin mainioita keskiömoottoreita, mutta niiden yhdistäminen vaihteistoihin, jotka on tarkoitettu tavallisen polkijan tuottamilla voimilla käytettäväksi on vähän sama kun autopuolella Otto-moottoreiden tekohengitys ja virittely uusiin päästönormeihin. Shimanon Di2 Nexus ja keskiömoottori on hyvä esimerkki uudesta tuotteesta, joka on tehty sopimaan vanhaan tuotantolinjaan.

Tämä on varmasti tulevaisuuden juttu, paitsi täällä päin maailmaa, jossa ihmisten mielestä vain hullu ostaa sähkötavarapyörän, koska samalla rahalla saa auton.

Hyviä huomioita oikeasta elämästä komppan kirjoitustasi
    Mutt sen verran, omasta kokemuksestani city-pyörällä, ett automaatti NuVinci 380:ssä liikkeellelähtö tapahtuu aina pikku’vaihteella’ eli sen mukaisella välityssuhteella polkemalla hyvinkin tiuhaan tahtiin. Poljinnopeus liukuu asetettuun cadenssiin pyörän nopeuden lisääntyessä. Eli pyörän nopeus lisääntyy aluksi ja samalla poljinnopeus hidastuu... tasoittuen suht’pian halutuksi/asetetuksi.
    Ja toiseksi automaatti-NuVincissa saa tuota cadenssia säädettyä missä vaiheessa tahansa samasta kierrettävästä rullasta tangon ympärillä, kuin jos sillä ajaa käsisäätö-moodissa... jos alkuunlähtö kaipaa automaatista poikkeavuutta...

380 NuVinci Harmonyssä on siis molemmat moodit, automaatti ja käsisäätö, yhden namiskan painalluksen takana oikean käden peukon ulottuvissa

Mull on tän keväinen NuVinci 380 Harmony automatic

Mites rullatessa, pysyykö ennen rullausta jäänyt välitys päällä vai haeskeleeko automatiikka jotain muuta.

Mitäpä vielä?
    Miten niin tyhmä kysymys??

Nopeuden muutoksen mukainen välitys aina valmiina ...kuin partiolaisella Eli riippuu lisääntyykö, vähentyykö vai säilyykö ennallaan nopeus ...ylämäki, alamäki vai tasamalla lepuutus... Välitys riippuu vain pyörän nopeudesta.

”Salaisuus” viittasi näkymättömän vaihteiston huoltoon. Mulla on Rohloff, vaihdan öljyt kerran vuodessa. Kuinka on Nuvincin laita, kuinka huoltovapaa se on?

vaimo sa pari viikkoa sitten Kalkohoffin nuvincilla, ja mä huollan. itselle olen kysellyt - on loppuunmyyty. eli ensi vuonna toivottavasti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti via Katso viesti
    Mulla on Rohloff, vaihdan öljyt kerran vuodessa. Kuinka on Nuvincin laita, kuinka huoltovapaa se on?
    Periaatteessa täysin huoltovapaa, niiden vaihteiston sisällä olevien kuulien väliin ei todellakaan halua pölyä tai mitään voiteluainetta. Vapaarattaaseen asti sen saa auki, sen pidemmälle sitä ei voi (tai ainakaan kannata) avata.

Vapaarattaan kynnet siinä on minulla mennyt pari kertaa, mutta sähköavusteisessa laatikkopyörässä sen ehkä ymmärtääkin.

Toivottavasti ei ole samalla tavalla "huoltovapaa" kuin 2000-luvun alun autojen automaattivaihteistot joissa oli väitetysti auton eliniän kestävät öljyt - no toki, jos oletettu elinikä oli alle sata tonnia. Sellaiseen kun vaihtoi jossain 200 tuhannen tuolla puolen ekan kerran öljyt laatikko oli hyvin pitkälti kerrasta valmis kun kaikki vuosien varrella venttiilikoneistoon pesiytynyt sakka lähti uusilla puhtailla liikkumaan.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

vaivattomuudella on aina hintansa, toisaalta kuka ajaa nykyään 200t yhdellä autolla - mulla meni DSGn aivot uusiks n 110t kohdalla, mutta vaivaton oli käyttää ja uusikin on DSG

pakkavaihdetta saa aina olla tarkkailemassa eikä se ole ollenkaan toimintavarma jollei huoltele säänöllisesti

Lainaus Alkujaan tämän lähetti via Katso viesti
    vaivattomuudella on aina hintansa, toisaalta kuka ajaa nykyään 200t yhdellä autolla - mulla meni DSGn aivot uusiks n 110t kohdalla, mutta vaivaton oli käyttää ja uusikin on DSG

pakkavaihdetta saa aina olla tarkkailemassa eikä se ole ollenkaan toimintavarma jollei huoltele säänöllisesti
    Noita hajonneita DSG-lootia on VW-korjaamojen nurkat pullollaan. Selvästikään tuo ei ole laadullisesti onnistunein Volkkarin keksintö.
    Vaihtelevaa vastatuulta...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Noita hajonneita DSG-lootia on VW-korjaamojen nurkat pullollaan. Selvästikään tuo ei ole laadullisesti onnistunein Volkkarin keksintö.
    Volkkari-Audi-Seat-Skoda konsernin vm. 2007-2013 aika oli muutenkin mustaa. Paljon ongelmia moottorissa, moottorin ohjauksessa, korissa, alustassa, jarruissa.... DSG ei ollut ensimmäinen juttu joka niissä brakas.

Mut vaihteistoa pitäis huoltaa ihan riippumatta rakenteesta. Öljyt tai vaseliinit vaihtaa jne. Olis sellainen suljettu napavaihde kuitenkin paljon säänkestävämpi kuin ketjuvaihtaja. Ongelmana voi olla välitysala. Sähköpyörässä pitää olla sekä tosi isoja että tosi pieniä vaihteita koska ajetaan avustuksen kanssa ja ilman.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti oppes Katso viesti
    Eikä edes Volkkarin keksintö.

Mitäs jos siirtyisitte noiden volkkareitten moottprien ja vaihteistojen kanssa ihan toiseen ketjuun. Ne kun eivät tänne kuulu!

Rohloffissa muutin vaihteiston skaalaa rattaiden koolla eli lisäsin pieniä koska vedin Bob Yakia. Navassa on 14 vaihdetta enkä aio sähköistää yksilöäni vaikka sen tiettävästi saisi tehtyä. On siis luomu eikä varsinaisesti kuulu tänne mutta kun Nuvinci sähköisenä, Harmony 380, on kiven alla

Täälläkin on jo jonkunverran ilmennyt kiinnostusta NuVincin vaihteistoihin, jollainen mullakin on, niin siksi kysyisin, ett olisko jollain oikeesti tietoa siitä?
    ’Törmäsin’ nimittäin sivustoon, jossa keskustelivat ko vaihteistosta, mutt pihkurat auf deutsch... enkä minä siitä mithän jymmärtänyt. Sen verran luulen ymmärtäneeni, ett suht vanhoista vaihteista jutustelivat ja niiden päivityksistä.
    Sivuston yläbannerissa (?) mainitaan uusimmaksi firwareksi 3.0.2 versio, mutt joillain oli tai tiesivät (?) jo 4.0.5 -version...
    ja minähän en edes tiedä, mikä mun keväällä ostamani pyörän vaihteiston firmware on... enkä myöskään mitä mahd parannuksia/korjauksia mahd uusi päivitys toisi...
    Kuka tietäisi? Ja miten/missä ko päivityksen voisi tehdä/teettää? ...på finska

https://www.pedelecforum.de/forum/in...2.29584/page-8

Uskon sulla olevan uusimman softapäivityksen, se koskee vain ohjausta, ei napaa

on kiva foorumi, täytyy perehtyä paremmalla ajalla eli varmaan kirjautua

Onpas hyvältä vaikuttava foorumi tuo pedelec.de, tosin ihan samanlaista kiistelyä sielläkin on kuin missä tahansa Mä surffaan Chromella, jonka saa helposti ”rasti ruutuun” kääntämään lennosta halutut kielet toiseksi. Saksasta enkkuun toimii aika hyvin.

Aiheeseen liittyen, tuo manuaali nuVinci (N330) ainakin toimii toistaiseksi hyvin omassa järkyttävän painavassa (n. 230kg kuskeineen ja lasteineen) sähkötavarapyörässä hyvin, ei ole arpomista että olisiko oikea välitys päällä kun itse sen valitsee ja hyvin lähtee liikkeelle. Kiihdyttäessä kun vääntää isompaa välitystä siitä tankokahvasta, mietin että sehän näyttää siltä kuin vääntäisi kaasukahvaa moposta

Ei ole tietoa kuka noita automaattiversioita päivittäisi, mutta pääkaupunkiseudulla kysyisin fillarivelho.fi:stä. Oman pyörän boschit päivittivät ja vaihtoivat Urban Arrowin liian helposti ylikuumenevat jarrut (pidemmissä alamäissä) järeämpiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Aiheeseen liittyen, tuo manuaali nuVinci (N330) ainakin toimii toistaiseksi hyvin omassa järkyttävän painavassa (n. 230kg kuskeineen ja lasteineen) sähkötavarapyörässä hyvin, ei ole arpomista että olisiko oikea välitys päällä kun itse sen valitsee ja hyvin lähtee liikkeelle. Kiihdyttäessä kun vääntää isompaa välitystä siitä tankokahvasta, mietin että sehän näyttää siltä kuin vääntäisi kaasukahvaa moposta

Ei ole tietoa kuka noita automaattiversioita päivittäisi, mutta pääkaupunkiseudulla kysyisin fillarivelho.fi:stä. Oman pyörän boschit päivittivät ja vaihtoivat Urban Arrowin liian helposti ylikuumenevat jarrut (pidemmissä alamäissä) järeämpiin.
    Samat sanat 360 & 380-malleista UA:ssa. Vapaarattaan kynnet ovat tässä varmaankin heikoin kohta, eli jos vapaaratas alkaa hyppelemään kannattaa tilata uusi vapaaratas vähän ennakkoon, niin ei tarvitse pärjätä ilman pyörää sitä odotellessa.

Oliko kyseessä alkuperäiset Shimanon levyt? Miten ylikuumeneminen ilmeni ja mihin vaihdoit? Itse päivitin taakse vähän paremmalla jäähdytyksellä varustetun levyn, eli SM-RT86. Samoihin aikoihin tosin reittikin vaihtui, enää ei tule jarrutusta punaisiin valoihin neljänkympin nopeudesta 160kg:n kokonaispainolla, joten en nyt ole ihan varma millä oli suurempi merkitys. Nyt ei kuitenkaan tarvitse enää ilmata yhtä usein.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti que2 Katso viesti
    Oliko kyseessä alkuperäiset Shimanon levyt? Miten ylikuumeneminen ilmeni ja mihin vaihdoit? Itse päivitin taakse vähän paremmalla jäähdytyksellä varustetun levyn, eli SM-RT86. Samoihin aikoihin tosin reittikin vaihtui, enää ei tule jarrutusta punaisiin valoihin neljänkympin nopeudesta 160kg:n kokonaispainolla, joten en nyt ole ihan varma millä oli suurempi merkitys. Nyt ei kuitenkaan tarvitse enää ilmata yhtä usein.
    Alkuperäiset RT-56 levyt ja M395 jarrut oli. Oikein hyvin pysähtyi tasaisella, mutta ensimmäisen kerran kun laskin vähän isomman mäen (korkeuseroa n. 60m, niin jyrkkä oli ylös mennessä että nipin napin nousi kaikin voimin polkien) alas, vauhtia kertyi kun en tajunnut ylhäältä asti aloittamaan pumppaavaa jarrutusta. Siinä 60km/h alas viilettäessä kun tajusi, että jarrut katoavat, kahvat menee tankoon vaikka pumppaa niin ehti jo miettiä että kuinkas tässä käy ja lapsikin kyydissä pyörätuoleineen. Onneksi alamäki loppui. Pysähtyessä haisi palaneelle ja jarrulevyt olivat ottaneet vähän sinistynyttä väriä. Jarrut sai pelaamaan kahvasta kierrettävällä säädöllä. Taisi kiehua nesteet. UA:n kommentti oli, että vaikka kilot oli sallituissa rajoissa, äärirajoilla ollaan..

Tilalle tuli juurikin RT-86, 203mm varianttina, jäähdytyskammoilla varustetuilla metallipaloilla ja M6000 jarruilla. M6000 osalta nyt en tiedä vaikuttiko tuo muutos paljoa, se valittiin koska oli saatavilla. Olisin laittanut Saint M820 jos olisi löytynyt riittävän pitkällä jarruletkuilla, mutta vaikutti menevän liian käsityöksi letkun rakentaminen. En ole kokeillut jarrujen äärirajoja sittemmin, toivottavasti ei tarvitse rajoja löytääkään. Pienen pienen viilauksen joutui taakse tekemään jotta mahtui. Enemmän meteliä pitää metallipala, mutta haittaako tuo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Tulevaisuus tulee olemaan moottorin yhteydessä olevien vaihdelaatikoiden. Miettikää miksi ne eivät ole jo yleistyneet - tehohäviöiden ja lisäpainon vuoksi. Sähkö auttaa kumoamaan molemmat ja vaihelaatikko tuo paljon etuja vs. ketjuvaihde.
    Pinion keskiövaihteistovalmistaja kertoo nettisivuillaan vankkana mielipiteenään, että keskiömoottori ei ole hyvä ratkaisu. Syynä yksinkertaisesti se, että keskiö/vaihteisto/voimansiirtopaketille tulee turhaa lisärasitusta joka pitää ottaa mitoituksessa huomioon. Eli painoa ja hintaa lisää. Toisin sanoen voiman kehittäminen vasta siellä missä sitä tarvitaan (takapyörässä) on järkevintä. Se taas ei toisaalta ole pyörän tasapainon kannalta optimaalista.

Vaimon keskimoottorisessa pyörässä meni takavaihtaja solmuun kun pyörää testannut tytär lähti ajamaan erittäin jyrkkää mäkeä ylös, ja löi yhtä aikaa pienintä silmään (10 vaihteinen ketjuvaihde) ja maksimitehot 275% päälle. Myyjä vaihtoi vaihtajan takuuseen, jopa ystävällisesti hieman järeämpään malliin. Kertoo kuitenkin jotain siitä, mitä voi tapahtua kun osat ovat normaalit mutta väännöt ihan jotain muuta kuin mitä arkipyöräilijän kintuista irtoaa.

Toivottavasti ei Shimano Deore T610 10s takavaihtaja toiminu oikein hyvin

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Tilalle tuli juurikin RT-86, 203mm varianttina, jäähdytyskammoilla varustetuilla metallipaloilla ja M6000 jarruilla. M6000 osalta nyt en tiedä vaikuttiko tuo muutos paljoa, se valittiin koska oli saatavilla. Olisin laittanut Saint M820 jos olisi löytynyt riittävän pitkällä jarruletkuilla, mutta vaikutti menevän liian käsityöksi letkun rakentaminen. En ole kokeillut jarrujen äärirajoja sittemmin, toivottavasti ei tarvitse rajoja löytääkään. Pienen pienen viilauksen joutui taakse tekemään jotta mahtui. Enemmän meteliä pitää metallipala, mutta haittaako tuo.
    Ok, itse vähän mittaillin silmämääräisesti ettei omaan mahtuisi 203mm levyä taakse millään. Sinulla on varmaankin uudempi pyörä. Myöskään Saint/Zee -jarruille ei olisi tarpeeksi tilaa, mutta joku jäähdytyskammallinen malli olisi varmaankin hyvä. Metallipaloista vaihdoin takaisin, kun ei ne oikein mitään yksinään ratkaisseet, nesteet taisivat vain kuumeta enemmän. Eteen en viitsinyt miettiä vaihtoa, kun etujarrun merkitys tässä on pienempi.

Oliko sulla kuvaa tai kuvausta siitä mitä viilasit taakse? Kiinnostaisi jos jaksat pistää vaikka YV:nä tai uuteen ketjuun, niin ei vedetä liikaa tämän ketjun aiheen ohi.

Tuosta pumppaavasta jarrutuksesta muuten kukaan ei vielä ole onnistunut perustelemaan minulle miksi se kuumentaa jarruja vähemmän. Tiedän kyllä että tämä on yleinen totuus autoissakin. Tämä kysymys ei kuitenkaan kuuluu tähän aiheeseen.

Jos nyt yritetään palata aiheeseen (anteeksi OT) ei Harmonyn vaihtajamoottoriyksikkökään menisi minun UA:n runkoon. Uudemmissa navan alla on enemmän tilaa ja itse asiassa Urban Arrown nettisivuilla olevassa Family-kuvassa sellainen taitaa ollakin.

Pinionillahan on vahvasti oma lehmä ojassa tässä ja eivät usko keskimoottoriin. Täytyyhän kestävyys vähän ottaa huomioon, mutta kyllähän esimerkiksi Nuvinci yleensä kestää vaikka mitä. Voihan siitä vähän lisäpainoa tai -vastusta tulla, mutta onko se sähköllä kuitenkaan ratkaisevaa? Nexuksella tai ketjuvaihteellahan mahdolliset ongelmat täytyy tietenkin ottaa huomioon.

Totas noin... jarrut ja niiden toiminta on kyll tärkeet pyörissäkin, muttku tää ketju on vaihteistoille nimetty, niin mitäs jos siirtyisitte keskusteleen jarruista jonnekin muualle ...teette niille vaikka ihan ikioman ketjun...

Onk tietoo kellään NuVincin mahd maahantuojasta Suomessa? ...onks sellasta ylipäätään olemassa?
    Ei mulla mitään huoltotarvetta lie, muttku kukaan täällä ei oo kertonut moisen osaajan olemassaolosta edes, niin kysyisin maahantuojalta, jos moisen tietäisin...
    Vai onko niin, ett ko vaihteistot tulevat tänne vain pyörien mukana ja mahd vikojen tullessa pyörä lähtee valmistajalleen/kokoojalleen jonnekin päin maailmaa ties kuinka pitkälle reisulle?

Vai onko niin, ett ko vaihteistot tulevat tänne vain pyörien mukana ja mahd vikojen tullessa pyörä lähtee valmistajalleen/kokoojalleen jonnekin päin maailmaa ties kuinka pitkälle reisulle?
    Kyllä se juuri näin taitaa olla. Varsinaista napaahan tuskin avataan ollenkaan, vaan vaihdetaan suoraan jos siinä on vikaa. Mitään pientäkään pölyä tai rasvaa sinne navan sisällä olevien kuulien joukkoon ei sovi päästää, joten tuskin edes valmistaja lähtee rikkinäistä korjaamaan. Vapaarattaaseen asti pääse itse, siihen taitaa löytyä ohjeet manuaalista NuVincin nettisivuillakin.

No kuka tai missä noita ohjaukseen tulleita päivityksiä voi tehdä...? mistä aiemmin kertomallani saksankielisellä foorumilla kirjoittelivat... tai ku tietäis edes mitä mahd parannuksia, korjauksia, tms niissä päivityksissä ois...

Ymmärsin että päivitys koskisi pro 2015 - napaa. Vaihteiston huollosta sen verran että vaikka Rohloffilla on maahantuoja, hän ei avaa laatikkoa jos on kyse viasta vaan lähettää valmistajalle. Siellä on foorumien mukaan vaihdettu osia takuuseen

OK - kiitos! kommentistasieli tuskin mun pyörääni sen mukaan koskevaa.
    Mutt eikö päivitykset ookkaan tarkoitettu käyttöön otettaviksi...? niinkus tietokonemaailmassa

OK - kiitos! kommentistasieli tuskin mun pyörääni sen mukaan koskevaa.
    Mutt eikö päivitykset ookkaan tarkoitettu käyttöön otettaviksi...? niinkus tietokonemaailmassa
    Tietokonemaailma on niin täynnä bugisia räpellyksiä että mikään muu teolisuuden ala ei pääse lähellekkään samaa. Siellä päivityksiä on pakko tehdä, että järjestelmä pysyy edes joten kuten käyttökelpoisena.

Kai näihinkin päivitykset saisi helposti takuuna käyttöön jos se korjaisi jotain normaalin käytön estävää vikaa.

Nyt ollaan kuitenkin maailmassa, jossa laite ei päivittämättömänä mene käyttökelvottomaksi tietokoneen tapaan, vaan säilyttää ostohetken toimintakyvyvn ilman päivityksiäkin. Tämä selittää hyvin pitkälle päivityksen nihkeämpää saatavuutta.

http://gamma.nic.fi/~myllma/msauto.htm

Juu, tuttua turinaa Microsoftista Koulutin niitä ohjelmistoja toisessa ammatissani, mutta en itse suostunut omissa koneissani niitä käyttämään, kun tunsin sen ’maailman’ ongelmat... Mutt ei siitä enempää. Nyt on pyöräily paljon mielenkiintoisempaa ja antoisampaa, niin fyysisellä kuin henkiselläkin puolella. Korvien väli tuulettuu vihdoin!

Samanlaisia aiheita

1. Suomen Laisäädäntö sähköpyörien osalta...
    By dBlues in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 62
    Viimeinen viesti: 20.11.2017, 08.38
  2. Sähköpyörien valot
    By kuokkaz in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12
    Viimeinen viesti: 02.09.2017, 13.55
  3. Sähköpyörien osasarjat (Sram EX1)
    By hece in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 20.05.2016, 22.00
  4. Sähköpyörien kokoontumisajot Tampereella 2.7