Sivu 1 / 4 123 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 109

Aihe: 45 km/h kulkeva sähköpyörä 50 km työmatkalle

  1. #1

    45 km/h kulkeva sähköpyörä 50 km työmatkalle

    Sain tässä ajatuksen että alkaisin kulkemaan 52 km (per suunta) työmatkan pyörällä. Aikaisemmin en pitänyt tätä mahdollisena, kun luulin että menee vain iso valtatie meiltä töihin, mutta nyt tajusin että kyllähän siinä menee vieressä pienempiä teitä koko matkan. Näistä ehkä 15-20 km on hiekkateitä ja loput asfalttitietä. Tuolle matkalle pitäisi sitten olla 45 km/h kulkeva pyörä, jotta ei aivan järkyttävän kauan matka kestäisi ja ei olisi ihan puhki. Tuon laitteen sitten ajattelin rekisteröidä mopoksi. Osaisiko kukaan sanoa sellaista pyörämallia, jolla:

    -Pääsisi oikeasti tuota 45 km/h vauhtia 50 kilometrin matkan
    -Pääsisi kohtuullisen mukavasti sekä hiekkatiellä että asfaltilla

    Omasta kunnosta voisin sanoa sen verran, että tässä muutama vuosi (10v) sitten ajoin 10 km työmatkaa joka päivä kesät talvet vanhahkolla Helkama Titanialla ja se sujui ihan ok. Budjettia on tarvittaessa käytettävissä 2000-5000 eur, tärkeintä on että pyörällä tosiaan viitsii ajaa 104 km päivässä. Töissä on mahdollisuus ladata akku. Talvella tuommoinen matka saattaisi olla liian raskas, kun ei tiedä pikkuteiden kunnosta yhtään ja nopeuttakin pitäisi varmaan vähän laskea, että olisi turvallista, joten todennäköisesti lähinnä sulan maan aikaan käyttö ajoittuisi.

    Olen katsellut noita paria mallia, onko kellään kokemusta todellisesta maksiminopeudesta ja akun kestosta kovissa vauhdeissa:

    Haibike SDURO Trekking S 6.0.
    https://www.haibike.com/en/INT/bikes...ant=4540412848

    HNF-Heisenberg MD1.
    http://classicbike.fi/sahkopyorat/s-...n-pyora-45km-h

    HNF:ssä näytti olevan ketjujen sijasta hihna, jota esitteessä kehuttiin energiatehokkaammaksi ja kestävämmäksi.

    Mitä ajatuksia herättää ja minkälaisen pyörän itse valitsisitte tuolle välille?

  2. #2
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    854
    Mahdollista, mutta ei kovin järkevää. Ymmärtääkseni ns. speed-pedelecin voi saada Suomessa kilpiin, ainakin niitä Suomessa jo myydään. Ne on sitten 500W tai alle.
    Itse valitsisin ison suoravetomoottorin tuohon hommaan, vaikka lain kirjainta se ei enää ihan täyttäisi. Suoravetomoottori on ylivoimainen jos ajetaan suuria kilometrimääriä lujaa asfaltilla.
    Tuommoinen luokkaa 1500W suoraveto alkaa jo puhua riittävän matalalla nuotilla tuohon hommaan. Joku 20Ah/48V-akku riittää ehkä just tohon 52km matkaan sitten.
    Oikeasti kokonaisuutena pidän tuota matkaa hieman liian pitkänä järkevään työmatkailuun sähköpyörällä. Tulee kylmä ja perse kipeäksi.
    Mahdollista tuo on kyllä, mutta vaatii sitten aika intohimoisen asenteen, ja akun latauksen aina töissä sekä kotona. Akku on töpselissä lähes koko ajan.
    Jos sulla on 52km matka, josta 20km hiekkatietä, niin sulla menee tohon matkaan luokkaa neljä tuntia päivässä edestakas kaikkine säätöineen. Mäet ovat hitaampia sähkölläkin, ja hiekka etenkin.

  3. #3
    Liittynyt
    03/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    753
    eikö rehellinen polttomoottorinen skootteri olisi parempi vaihtoehto, Semmonen missä on etukuomu ja tuulilasin tapainen suojaamassa viimalta ja sateelta. Eikä tarttis huolehtia varauksen riittävyydestä, riittää että tankissa on bensaa jos pitää tehdä ylimääräinen mutka?
    --
    Hiljaa hyvä tulee.

  4. #4
    No se tuli itsellekin mieleen, mutta olis kiva kun sais kunnolla liikuntaa päivän aikana ja saisi yhdistettyä liikunnat noihin työmatkoihin. Skootterillakin tulee kylmä, kun ei voi ees polkea. Ja olisihan se hienoa kun osan liikkumisen tarvittavasta energiasta saisi tuotettua omilla lihaksilla.

    Ehkäpä tuommosen matkan taittaminen miten hyvällä pyörällä tahansa olisi tosiaan vähän liian extremeä. Olisi vaan niin paljo mukavampi istua pyörän selässä ja polkea kuin istua 2-3 tuntia päivässä autossa tai bussissa. Bussilla päivittäisiin edestakaisiin matkoihin menee noin kolme tuntia huomioiden siirtymät pysäkille ja odottelut, joten ei sekään nopea ole.

    Jos tekniikka olisi sen verran järeää, että saisi lähes koko matkan pidettyä tuota 45 km/h nopeutta, niin aikaa menisi vain tunti ja vartti suuntaansa, mutta ehkäpä se on utopiaa. Ja noilla pikkuteillä ei oikeasti koskaan näy liikkuvan juuri ketään, että jos olisi sellainen pyörä millä hetkellisesti pääsisi vaikka 50-55 km/h siellä missä on hyvä ja suora tie, niin nopeuttaisihan sekin matkaa aika lailla, tosin sitten oltaisi jo pikkuisen laittomuuden puolella. Mitenköhän tuollaiset Haibiket tai muut 45 km/h kulkevat toimii rajoitin ohitettuna, jaksaako mennä helposti esim. 50 km/h? Toinen vaihtoehto olisi sitten tosiaan tuo suoravetomoottori.

    Lämpimänä pysyminen oli myös hyvä pointti. Noilla nopeuksilla ajoviima varmaan viilentää aika lailla vaikka polkisikin koko ajan. Hyvällä säällä tietty vielä ihan eri juttu kuin huonolla ja varmaankin muut kuin maalis-lokakuu (asun Etelä-Suomessa) saisi unohtaa. Sitäkin voisi vielä miettiä, että jos ei nyt ihan joka päivä menisi, vaan vaikka 2-3 kertaa viikossa, niin kroppa kenties kestäisi paremmin.

    Millään ei vielä haluaisi hylätä ideaa. Kertokaa nyt joku, että olette tuollaista tehneet ja on onnistunut

    Pitäisi saada joltain pyörää lainaksi että voisi kokeilla vaikka kerran minkälaista tuo käytännössä olisi. Tuo hiekkatien määrä 15-20 km oli arvio, sitä saattaa olla myös vähemmän, esim. 10 km. Pitää ajaa autolla tuo lenkki niin näkee. Suoraan jos 6-tietä ajaisin, niin matkaa kertyisi 48 km ja olisi koko matkan asfaltti, mutta hieman turvattoman oloista siellä on mennä vaikka leveäkaistatie onkin.

    Näyttihän noita olevan kaikenlaisia vekottimia, esim. tuo Greyp G12S, jolla saisi tarvittaessa "vähän buustia" hiljaisemmille hiekkatien suorille pätkille ja ylämäkiin, mutta tuolla saattaisi joutua ennen pitkää ongelmiin virkavallan kanssa ja hintakin on "pikkuisen" järjetön. Enkä oikeen saanut selville, voiko tuota rekisteröidä mitenkään laillisesti Suomessa, ilmeisesti ei. Mutta hauskalta laite kyllä vaikuttaa

  5. #5
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    1.500
    Ei taida missään valmiissa pyörässä olla niin järeää akkua jolla 50 kilsaa ajelisi tuolla nopeudella.
    Jollain kolmenkympin vauhdilla saattaa akku vielä riittää koska itse polkemalla tekee suuren osan työstä, mutta mitä kovemmaksi vauhti nousee, tehontarve moninkertaistuu ja oma työ jää marginaaliin.

  6. #6
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.766
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    Ei taida missään valmiissa pyörässä olla niin järeää akkua jolla 50 kilsaa ajelisi tuolla nopeudella.
    Jollain kolmenkympin vauhdilla saattaa akku vielä riittää koska itse polkemalla tekee suuren osan työstä, mutta mitä kovemmaksi vauhti nousee, tehontarve moninkertaistuu ja oma työ jää marginaaliin.
    Tämä on itseasiassa aika mielinkiintoinen aihe. Entäpä jos unehtaisi kokonaan sen "perinteisen" sähkömöhkömaasturin ja miettisikin kunnollisen maantiepyörän sähköavustusta? Jos kuntotaso on kohtuullinen, niin 200w lisäteholla maantiepyörä kulkisi jo aika liukkaasti.

    Edit: Eipä taida akkutekniikka kuitenkaan mahdollistaa vielä kevyttä ratkaisua. Haibikelta löytyy katumalli, joka painaa 18kg.

    https://electricbikereview.com/haibike/xduro-race/

  7. #7
    Liittynyt
    08/2011
    Viestit
    1.084
    Ajat ihan normipyörällä niin olet pian oikeasti kovassa kunnossa.

  8. #8
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.766
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti frp Katso viesti
    Ajat ihan normipyörällä niin olet pian oikeasti kovassa kunnossa.
    Kyllä tuota hyvällä kelillä ajaakin, mutta nämä syysmyräkät kyllä latistavat ajohaluja. Samoin ihan aina ei minullakaan riitä aika tuohon 2h/sivu työmatkaan.
    45 keskinopeus olisi aika hyvä tuollaiselle matkalle.

    Tuo ylös linkkaamani haibike xduro race taitaisi kyllä täyttää kriteerit. Vakiona alla on 32mm duranot, eli varmaankin ainakin 35mm renkaat menevät paikalleen.

  9. #9
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    720
    Joskus mietin itse vastaavaa ja ajattelin, että Velomobiili/Kinneri sähköistettynä olisi varmaan aika hyvä päivittäiseen työmatkaan pidemmille matkoille myös pahoissa keleissä. Miten tuollainen sitten kilpiin varsinkin jos nopeutta löytyy enemmänkin? Hinta myös saattaa nousta aika korkeaksi.

  10. #10
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.900
    350 W moottori tuossa Haibiken maantievehkeessä. 396 Wh akku vie pyörää maksimitehoilla reilun tunnin. Kun polkija laittaa kevyen 100 W kampiin, niin ei nopeus kovin kaukana ole 45 km/h:sta tasamaalla. Tuolla pääsisi melko lähelle tavoitetta ja saahan Boschilta myös 500 Wh:n akun. Tosin sora-ajoon sopii kapearenkainen pyörä vähän huonosti.

    Stromer ST2:ssa (https://www.nycewheels.com/stromer-st2.html) riittää akku varmasti ja olisi minusta lokasuojien kanssa ehkä työmatkapyöräksi sopivampi.

  11. #11
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.529
    Paljonkohan akun käyttöaika heikkenee pakkaskeleillä, ilmoitetut ajathan aina täysin optimaalisissa olosuhteissa...?

  12. #12
    Kiitti plr tuosta Stromer-linkistä. Löysin jutun hollantilaisesta tyypistä Mark Dekkeristä, joka ajaa päivittäin 62 km siivu ja ihmettelin, että milläköhän pyörällä se tohon pystyy. Kehuu että hyvä olo on pyöräilyn aloitettua, stressi on kaikonnut ja energinen olo kun pääsee kotiin.
    Jutussa oli kuva miehestä ja pyörästä ja näyttää olevan juurikin tuo Stromer.

    https://www.theguardian.com/cities/2...lectric-cycles

    Voisihan sitä myös kaksi akkua ostaa ja toisen laturin töihin.

  13. #13
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    5.766
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    350 W moottori tuossa Haibiken maantievehkeessä. 396 Wh akku vie pyörää maksimitehoilla reilun tunnin. Kun polkija laittaa kevyen 100 W kampiin, niin ei nopeus kovin kaukana ole 45 km/h:sta tasamaalla. Tuolla pääsisi melko lähelle tavoitetta ja saahan Boschilta myös 500 Wh:n akun. Tosin sora-ajoon sopii kapearenkainen pyörä vähän huonosti.

    Stromer ST2:ssa (https://www.nycewheels.com/stromer-st2.html) riittää akku varmasti ja olisi minusta lokasuojien kanssa ehkä työmatkapyöräksi sopivampi.
    Juu, eikä se 200w ole mikään mahdoton teho poljettavaksi, kun matka-aika jää vähän reiluun tuntiin. Pyörä kulkisi aika iloisesti 500w kokonaisteholla. Veikkaan, että kyseinen laite kannustaa vielä polkemaan itsekkin kovalla teholla. Näiden sähkömaastureiden kanssa 200w omaa polkemista ei kaiketi paljoa huomaa yli 40km/h vauhdeissa.

    Edit: tuo stormer painaa 30kg ja on selkäsuorana ajettava. Näinköhän tuo kannustaa polkemaan itse? +40 vauhdeissa ja ylämäissä ei 100-200w tehosta taida olla paljoakaan apua. Miettisin itse tuota niinpäin, että kuka valitsisi 50km matkalle maastopyörän?

  14. #14
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    993
    Jotenkin oma into Haibikeen kävi korkealla ja laantui sitten pahemman kerran, vaikka varmasti hyviä ovat. Suosittelen kyllä testaamaan vauhtia viileässä säässä, tietää sitten onko valmis siihen. Itsellä kun viima tuntuu kunnolla nollan tienoilla olevalla ilmalla jo 25km/h asti avustuksella. Jos sitten miettisi pyörää joka tuon matkan voisi luulla kulkevan, niin löytyisiköhän https://www.baiks.fi/polkupyorat/stromer-st2-musta.html koeajoon Baiksilta, vaikuttaa menevältä ja 814Wh akku riittävältä. Samassa firmassa tarjolla oleva KTM:n täysjousitettu, mutta sileärenkainen pedelec (https://www.baiks.fi/polkupyorat/ktm...d-pedelec.html) olisi varmaan mukava myös, toki selvästi edellistä pienemmällä joskin riittävällä 500Wh akulla ainakin jos lataa kummassakin päässä..

    Saa nähdä miten näiden nopeiden pedelecien markkina kehittyy, taitaa suurin osa kaupasta käydä noilla 25km/h avustuksellisilla.

  15. #15
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.434

  16. #16
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    1.681
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nure Katso viesti
    Paljonkohan akun käyttöaika heikkenee pakkaskeleillä, ilmoitetut ajathan aina täysin optimaalisissa olosuhteissa...?
    Jos akun saa lämpimänä käyttöön ja sen kotelossa on vähän eristettä, niin se toiminee kuin kesällä. Kokemusta ei ole pyöristä, vaan rc helikoptereista. Niissä on niin kovat purkuvirrat että ei tarvitse edes eristää, vaan akkupaketti on lennon jälkeen lämmin pakkasellakin.

  17. #17
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    854
    Jos rahasta ei tee tiukkaa, niin tuota Stromeria suosittelisin tuohon hommaan. Saahan siihen asennettua pukinsarvet jos kyykkyyn haluaa. Ei liene kovin suuri homma.
    Tuolla Stromerin akulla ajelee rivakkaa kyytiä noin 80km. 8-10wh/km. 45km/h keskari jää kuitenkin fantasiaksi. Realistinen saavutettavissa oleva keskari siinä 35km/h tuollaisella.
    Riippuu tietysti paljon tiestä. Onko mäkiä ja millaisia, jne. Kinnerissä on puolensa, mutta sillä en lähtisi liukkaille talvikeleille, epätasaisille polanteille noissa nopeuksissa.
    Suurin hyöty ehkä siinä ettei syksyn sateissa tulisi kylmä ja märkä. Sähkökinnerillä 45 km/h keskari onnistuu maantiellä, mutta laitteena se on sitten kalliimpi ja monimutkaisempi, ja ne hiekkatieosuudet voi sitten unohtaa.

  18. #18
    Pitänee käydä koeajamassa tuollaista Stromeria ja pyytää josko saisi vaikka päiväksi testiin. Mäkiä reitillä on todella vähän.

  19. #19
    Jos se rekisteröidään mopoksi, niin silloinhan vissin tarvii olla mopokäyttöön soveltuva kypäräkin päässä. Korjatkaa jos olen väärässä.

  20. #20
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    kaarina
    Viestit
    3.434
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ripe72 Katso viesti
    Jos se rekisteröidään mopoksi, niin silloinhan vissin tarvii olla mopokäyttöön soveltuva kypäräkin päässä. Korjatkaa jos olen väärässä.
    Taitaa olla vielä näin. Lakimuutosta ainakin suunnitellaan, että fillarikypärä riittäisi.

  21. #21
    Liittynyt
    02/2012
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    720
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti E-Cruiser Katso viesti
    Jos rahasta ei tee tiukkaa, niin tuota Stromeria suosittelisin tuohon hommaan. Saahan siihen asennettua pukinsarvet jos kyykkyyn haluaa. Ei liene kovin suuri homma.
    Tuolla Stromerin akulla ajelee rivakkaa kyytiä noin 80km. 8-10wh/km. 45km/h keskari jää kuitenkin fantasiaksi. Realistinen saavutettavissa oleva keskari siinä 35km/h tuollaisella.
    Riippuu tietysti paljon tiestä. Onko mäkiä ja millaisia, jne. Kinnerissä on puolensa, mutta sillä en lähtisi liukkaille talvikeleille, epätasaisille polanteille noissa nopeuksissa. Suurin hyöty ehkä siinä ettei syksyn sateissa tulisi kylmä ja märkä. Sähkökinnerillä 45 km/h keskari onnistuu maantiellä, mutta laitteena se on sitten kalliimpi ja monimutkaisempi, ja ne hiekkatieosuudet voi sitten unohtaa.
    Joo, kinneri voi olla aika hätäinen peli käsitellä jos on jääuria ja polanteita. Valtaosa vuodesta kuitenkin nykyään asfalttitiet on lumettomia/jäättömiä. En ole ikinä kinneriä ajanut, mutta miksiei hiekkatiellä ajo onnistu?

  22. #22
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    5.291
    Bultaco Brinco RE:ssä ja S:ssä on 1.3kWh akku, kulkevat 45km/h ja ovat rekisteröitävissä mopoiksi. Ovat jopa halvempia kuin tuo suositeltu Stromer ST2.

  23. #23
    Liittynyt
    05/2001
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.900
    Stromerilla näyttää olevan myös ST1 -malleja alkaen 3990 €. Alkaa olla jo järkevähkössä hinnassa.

    https://www.stromerbike.com/fi_FI/e-bikes/st1.html

  24. #24
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.529
    En tiedä noista akuista ja muistakaan kummemmin mutta jos tuollaista matkaa ajaisin, millä tahansa vekottimella, niin en ainakaan tuollaista mummoasennon omavaa kapistusta hankkisi...

  25. #25
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    11
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lankku Katso viesti
    Kiitti plr tuosta Stromer-linkistä. Löysin jutun hollantilaisesta tyypistä Mark Dekkeristä, joka ajaa päivittäin 62 km siivu ja ihmettelin, että milläköhän pyörällä se tohon pystyy. Kehuu että hyvä olo on pyöräilyn aloitettua, stressi on kaikonnut ja energinen olo kun pääsee kotiin.
    Jutussa oli kuva miehestä ja pyörästä ja näyttää olevan juurikin tuo Stromer.

    https://www.theguardian.com/cities/2...lectric-cycles


    Voisihan sitä myös kaksi akkua ostaa ja toisen laturin töihin.
    Käy ihmeessä. Itse kävin koeajamassa alkukesästä ja herätti kovasti ostamisen haluja.

    laadukaan tuntuinen peli.

  26. #26
    Mites joku tämmönen: https://www.haibike.com/en/INT/bikes...uro-race-s-6-0

    Lisäakku vaikka reppuun?

  27. #27
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Minulla ollut reilun vuoden stevens e-triton45 jossa boschin 350w tekniikka ja 500wh akku.Pystyy helposti tour avustuksella ajeleen +40km/h nopeuksia ja akku riittää 70-80km noilla nopeuksilla
    .Tarvittaessa pääsee huomattavasti kovempaakin (rajoitus ohitettu) mutta seitsemää kymppiä kovempaa en ole uskaltanut ajaa.Pyörää kevennetty raksimalla kaikki turha pois ja alla pyörii hyvin rullaavat renkaat.

  28. #28
    Liittynyt
    07/2017
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kate Katso viesti
    Minulla ollut reilun vuoden stevens e-triton45 jossa boschin 350w tekniikka ja 500wh akku.Pystyy helposti tour avustuksella ajeleen +40km/h nopeuksia ja akku riittää 70-80km matkalle.Tarvittaessa pääsee huomattavasti kovempaakin (rajoitus ohitettu) mutta seitsemää kymppiä kovempaa en ole uskaltanut ajaa.
    70 km/h tuntuu uskomattoman kovalta vauhdilta jos avustus on vain 350 W. Aina kun nopeus kaksinkertaistuu tarvitaan 8 kertainen teho ilmanvastuksen voittamiseen. 250 W teholla polkupyörä menee tyynessä tasaisella tiellä noin 35 km/h.
    70 km/h nopeudessa tehontarve on noin 2000 W. 45 km/h tuntuisi uskottavalta koska silloin tehontarve on noin 550 W. 350 W moottorista ja 200 W polkijasta.

  29. #29
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    No tarkemmin kun navista katsoin huippu on ollut 77km/h mutta tämä tietenkin pitkässä alamäessä,sellaista 55km/h nopeutta pystyy tasaisella hyvissä olusuhteissa pitään useammankin kilometrin vaatiin tosin koivistakin jotain.Välitykset pitää olla tietenkin rukattu pidemmiksi,noissa s pedeleissäkin ne loppuu viidenkympin nopeudessa.Vakiomopoista pääsee maantiellä helposti ohi mutta hurjakuntoiset maantiepyöräilijät saattaa roikkua yli viiteenkymppiin asti imussa.

  30. #30
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    Bultaco Brinco RE:ssä ja S:ssä on 1.3kWh akku, kulkevat 45km/h ja ovat rekisteröitävissä mopoiksi. Ovat jopa halvempia kuin tuo suositeltu Stromer ST2.
    Taitaa olla ainoa jolla ihan oikeasti pystyy mopoksi rekattuna pitämään 45kmh nopeuden ja myös teknisesti laite kulkee 50km matkan 45kmh nopeutta.

    Bultacoon saa lisäksi maahantuojalta erinomaisia nastarenkaita jotka nastoitetaan suomessa.

    Omien kokemusten varjossa en epäile toimintasädettä ja nopeutta.

    Ps. Gps mukaan olen tällä polkenut 76kmh mutta nappularenkailla ja omalla huonolla kunnolla tämmöistä nopeutta pystyi pitämään tasamaalla yllä 1,5-2km maksimissaan.

Samanlaisia aiheita

  1. Vastaukset: 47
    Viimeinen viesti: 18.07.2017, 13.21
  2. Pyörä työmatkalle
    By joonasn1 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 42
    Viimeinen viesti: 19.03.2016, 21.25
  3. SRAM Automatics työmatkalle
    By Putte2 in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 16
    Viimeinen viesti: 23.05.2015, 08.06
  4. Jalan kulkeva pyöräilijä ja pyöräystävälliset asfalttikasat?
    By Istumatyöläinen in forum Yleiset jorinat
    Vastaukset: 15
    Viimeinen viesti: 11.10.2013, 14.29
  5. Työmatkalle sinkulaa???
    By boeder in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 39
    Viimeinen viesti: 06.05.2011, 16.46

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •