Sivu 6 / 6 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 456
Näyttää tulokset 151 - 173 / 173

Aihe: Garmin Edge 1030

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    https://forums.garmin.com/forum/into...edge-1030-halo
    Edge 1030 blue halo efekti. Vaivaako monenkin foorumilaisen laitteita?
    Mulla on nähtävissä vaikka näyttö ei ole edes päällä kun oikeasta kulmasta ruutua katsoo.
    Parikin ketjua aiheesta tuolla garmin foorumilla. Ootteko laittanut takuuseen menemään laitteita?
    Mulla loppuvuonna ostettu laite ja garmin tukeen ajattelin laittaa viestiä, Toneilta ostettu laite.
    Näkyikö sinulla koko ajan vai ajoittain? Minulla näkyy ajoittain enkä kyllä edes hoksannut että on jonkinlainen vika.

Kerrohan sitten miten laitteen kanssa lopulta kävi.

Aina näkyy, vieläpä kun laite on sammuksissa.
    Ajaessa takaviistosta katsoessa näkyy koko ajan varsingin auringossa.
    Kyllä se siellä on kun oikeasta kulmasta ruutua katsoo.

Uusissa laitteissa sama ongelma, en tiedä kannattaako vielä laittaa vaihtoon ellei se haittaa näkyvyyttä.

On se jännä kun eivät tämmöstä saa kuriin. Vai pitäiskö koko näyttö suunnitella uudestaan? Eli onkohan nykyisellä näytön rakenteella mahdollista saada kestävää näyttöä aikaiseksi.

Ei ole poikkeus aikasemmista garminin leluista 1030. Viime lenkit on aloteltu tai jossain vaiheessa lenkkiä pysähdytty antamaan tekohengitystä mittarille. Jumittuu ja sit on pakko samuttaa tai sit sammuu ihan vaa ittekseen. Onneks uudelleen käynnistyksen jälkee tiedot on vielä tallella.

^Onko laitteessa viimeisin softaversio?
    Holokki auki ku H. Moilane.

Mun Garminien historia:

Edge 800, käytössä 1401h, kaatui kerran
    Edge 520, käytössä 1213h, ei kaatunut kertaakaan
    Edge 1030, käytössä 560h, kaatunut kaksi kertaa

Mitään muita ongelmia ei noiden kaatumisten lisäksi ole ollut. Ohjelmistot olen päivittänyt koska sattuu eli joskus heti kun on tullut saataville ja joskus vasta kuukausien päästä.

Eli omien kokemusteni perusteella pitäisin hyvin luotettavina laitteina.

Edge 1000 on ollut myös erinomaisen luotettava reilun 800 tunnin käytön kokemuksella. Ei kaatumisia. En koe mitään tarvetta päivittää 1030, kun olen lukenut näitä kertomuksia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keijo Leppänen Katso viesti
    Ei ole poikkeus aikasemmista garminin leluista 1030. Viime lenkit on aloteltu tai jossain vaiheessa lenkkiä pysähdytty antamaan tekohengitystä mittarille. Jumittuu ja sit on pakko samuttaa tai sit sammuu ihan vaa ittekseen. Onneks uudelleen käynnistyksen jälkee tiedot on vielä tallella.
    Onko mitään antureita/lisälaitteita paritettu bt:tä käyttäen? Mulla pelas ihan hyvin kun kaikki laitteet käytti anttia ja valikosta oli puhelin offilla.
    Käyttäjät raportoineet kaikenlaisista ongelmista kun bt on ollut päällä. Mulla laite halon takia takuuhuollossa ja jokin laite on lähtenyt seurannan mukaan takaisinpäin. Palautukset eivät nähtävästi tule suomesta koska seuranta avaa bring firman haun.

Mukstaakseni Garminin huolto on Tanskassa. Paremmin tietävät voi korjata.

Lähetetty minun K10000 Pro laitteesta Tapatalkilla
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jone1 Katso viesti
    Onko mitään antureita/lisälaitteita paritettu bt:tä käyttäen?
    Puhelin on ainoa, mutta ei sekään enää jatkossa...jännä juttu kun kaikenlaisia ominaisuuksia ja hienouksia laitteissa on, mutta sitten ne sotivat toisiaan vastaan...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    ^Onko laitteessa viimeisin softaversio?
    5.0.0.0 näyttäs olevan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Monroe Katso viesti
    Näkyikö sinulla koko ajan vai ajoittain? Minulla näkyy ajoittain enkä kyllä edes hoksannut että on jonkinlainen vika.

Kerrohan sitten miten laitteen kanssa lopulta kävi.
    Uusi laite saapui eilen avaamattomassa paketissa. Nyt on mittarin kiinnikkeitä tarpeeksi.

Onko kukaan saanut ~pysyvästi ratkaistua "your device is busy"-synkkausongelmia? Olisi ihan kiva jos tuo laite uppisi lenkit ilman helvetinmoista säätöä joka kerta. Ongelma tuntuu pahenevan jatkuvasti.

"your device is busy" tulee siis edgen ruudulle? En ole kertaakaan moista ite nähnyt. Automaattisesti ei mulla synkkaa puhelimen kautta vaikka niin on asetuksissa määritetty, edge tonni kyllä synkkaa mulla automattisesti.
    1030 edgellä pitää mulla painaa sitä synkkaus painiketta niin sitten synkkaa joko nopeammin tai hitaammin. Wifillä synkkaa automaattisesti ja varmasti. Ilmeisesti toi bluetooth puoli on epävakaa, ootko toista luuria koittanut?

Sellaisen havainnon olen tehnyt, että tämä laite tarvitsee kaksi yhteidessä olevaa BT -yhteyttä tiedonsiirrtoa varten. Kun puhelimessa on BT varattuna esim. Reijo Taipaleen sulosäveliä langattomasti kuunnellessa, Edge ei osaa tai saa auki toista yhteyttä ja synkkaus ei onnistu. Ongelma ratkeaa menemällä puhelimen BT osioon ja täppäämällä sieltä manuaalisesti yhteyden auki.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Nyt on probleema 1030 kytkemisessä Garmin Connectiin OnePlus 5:ssa. Puhelimen bluetoothissa näkyy mittari, mutta ei kytke Connectiin. Antaa PIN koodin tarjolle ja kun sen hyväksyy niin kohta katkeaa yhteys mittariin. Olen purkanut kaikki liitokset ja asentanut Connectin uudelleen. Ei auta... Puhelin pyytää laitepari muodostusta vähän väliä, mutta ei etene. Garmin laitteissa näkyy 1030 joka vaatii käyttäjän toimia ja sanoo että lisää laite, mutta ku ei lisäänny... Hieman hermostuttaa... Osaako joku neuvoa mitä pitäisi tehdä.. Onko liittämisessä ollut muilla ongelmia? Edge 1000 kanssa ei ollut ongelmaa tuon kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    Sellaisen havainnon olen tehnyt, että tämä laite tarvitsee kaksi yhteidessä olevaa BT -yhteyttä tiedonsiirrtoa varten. Kun puhelimessa on BT varattuna esim. Reijo Taipaleen sulosäveliä langattomasti kuunnellessa, Edge ei osaa tai saa auki toista yhteyttä ja synkkaus ei onnistu. Ongelma ratkeaa menemällä puhelimen BT osioon ja täppäämällä sieltä manuaalisesti yhteyden auki.
    Tämä ei suoraan tunnu olevan ongelmani, saan kyllä kolmekin BT-yhteyttä. MUTTA ongelman sattuessa on tosiaan niin että jompikumpi laitteen BT-yhteyksistä ei ole päällä (vaikka se toinen olisi ainoa muu).

Jep poistin kaikki muut yhteydet ja sain yhdistettyä. Ja sitten en saanut Suunnon mittaria takaisin... Sitten sain sen ja hukkas taas Garminin... Yhdistin auton takaisin ja aattelin et olkoot. Lataan USB:lla tai wifillä. Kokeilinpahan taas sadannen kerran huvikseni ja sittenhän se yhdisti sen... Saas näkyä pysyykö. On tää aikamoista. Hermot riekaleina... Taitaa olla puhelimesta kiinni koko homma. Muistaakseni samalla lailla tappelin silloin kun ostin tän Suunnon rannemittarin. Sitten on kyllä toiminut kun sai yhdistettyä.
    SInällään ihan kiva ku saa suorituksiin näkymään säätiedot ja voi käyttää Livetrackia kotijoukoille tositoimissa.

Kolmen tapahtuman kokemuksella täytyy sanoa, että ensimmäisen kerran 1030:ssä on asiat ollut kokonaisuutena kohdallaan. Kertaakaan en ole joutunut pitämään taukoa vain ladatakseni navigaattoria. Kaatumisiakin on osunut kohdalle vain muutama.
    Kosketusnäyttö on edelleen fiasko sateella (ehkä myös siksi, että näytölle valuu asioita nenästä...), välillä on lagia ja korkeuskäyrää ei edelleenkään voi zoomata oikein (since 2013).

Akun kesto kyllä huikee kun vertaa 1000:een...

saako tota mittari takaosaa,jossa kiinnitys telineeseen, mitenkään vaihdettua? Pieni pala lohjennu eikö pysy enää telineessä kiinni.

Ootteko käyttänyt edge 1030 mittaria trainerin kanssa? Minä olen nyt tänä syksynä direton kanssa ajellut reeniä ja todennut että kun harjoitusta tutkii connectissa tai stravassa tehokäyrässä näkyy useita droppeja. Laitehan lukee tehon anttia käyttäen. Kadenssin ja nopeuden saa bt:llä myös ulos. Siis ainoastaan tehokäyrässä nuo dropit. Onko joku ominaisuus trainerissa vai edgessä. Puhelimella kun ajaa reenin niin piirtää siistit käyrät ilman droppeja (bt. käytössä).

Samanlaisia aiheita

1. Garmin Edge 520
    By VPR in forum Varusteet
    Vastaukset: 425
    Viimeinen viesti: 13.11.2018, 19.41
  2. Garmin Edge 820
    By kervelo in forum Varusteet
    Vastaukset: 71
    Viimeinen viesti: 30.09.2018, 15.14
  3. Garmin edge 800
    By mkpaa in forum Varusteet
    Vastaukset: 1823