Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Neuron al 8 0

Neuron al 8 0

Eli ensimmäistä täysjoustoa tässä himoitsen ja kyseistä mallia ajattelin. Onko mielipiteitä pyörästä ja hintalaatusuhteesta? https://www.canyon.com/en-fi/mtb/neu...on-al-8-0.html

Vuosi takana maastopyöräilyä ja vanha spessu rockhopper expert sai lähteä kun ei "riittänyt" enää tarpeisiin.. Eli oisiko tuosta paremmaksi vai olisiko saman hintaluokan jäykkäperä parempi..

Minä en ainakaan heti keksi mitään miksi ei olisi. Tosin minä mittään mistään tiijä

Jos tuosta lähtee vikoja hakemaan, niin vaihteisto (2x) ja kiekot (Mavic Crossride) olisivat ensimmäisten vaihdettavien asioiden listalla. Näilläkin kyllä ajelee, ehkä pitkäänkin eli välitöntä päivitystarvetta ei noidenkaan komponenttien suhteen ole. Keula (Fox Rythm) on minulle tuntematon tuttavuus. Interpleksi kertoo sen olevan Fox halpis OEM -malli, mutta millä se hintalapun leikkaaminen on sitten tehty. Jos tekniikka ja vaimennin on sama kuin jälkimarkkinamalleissa, silloin sen luulisi olevan toimiva kapistus.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Mää en kyllä ostais noin lyhytjoustoista pyörää välikoon kiekoilla ja ilman plussaa, jos nyt kuski ei satu olemaan jotain 165cm tai alle.

Nonii tässähän tää kokemattomuus näkyy heti.. En tajua kuin multa meni ohi toi rengaskoko.. 29" sen täytyy olla. Nyt menikin taas paletti uusiksi.

https://www.canyon.com/en/mtb/neuron/neuron-al-6-9.html tänään sit mietitään vielä tätä mallia. Joku on saatava, kun tuo maantie pyörä ei nyt vaan maistu samalle, kun metsäpolut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nenokkias Katso viesti
    https://www.canyon.com/en/mtb/neuron/neuron-al-6-9.html tänään sit mietitään vielä tätä mallia. Joku on saatava, kun tuo maantie pyörä ei nyt vaan maistu samalle, kun metsäpolut.
    Tuo on hyvän "perustäpärin" arkkityyppi ja pärjännyt testeissä suorastaan erinomaisesti (tunnettu aiemmin nimellä "Nerve"). Hinta-laatu-suhdekin on aika kohdallaan, erityisesti tuon alennuksen kanssa.

Jos et tiedä, millaista joustoa & geometriaa loppupeleissä tarvitset, aloita tuolla. Se on mukava, etenee tehokkaasti ja kiipeää hyvin. Jos epäilet, että alamäkiin tykittäminen on geeneissä, sitten kannattaa ehkä harkita saman merkin Spectralia.

Todella hyvä pyörä ,itsellä neuron al7 tänä kesänä hankittu .Todella tyytyväinen pyörään.Ei moitteen sijaa.

Kiitos vastauksista! Geometrioista ja joustoista ei vielä hajuakaan. Täytyy perjantaina klikata jokin ostoskoriin palkkapäivän kunniaksi. Toivottavasti tavaraa riittää ja ale kestää sinne.

Jos kovempaa alamäkeen ajaminen on mahdollinen kiinnostuksen kohde suosittelen katsomaan saman merkin Spectral mallia. Itse olen omalla 2014 Nerve 8.9 käynyt nyt viisi kertaa alamäkeä ajamassa ja alkaa pyörän jousituksen vähäisyys ja jyrkkä keulakulma tulla haittana vastaan. Pitänee itse Enduro pyörä hankkia viimeistään ensi kaudeksi.

Itselle tuli perjantaina juurikin Neuron 8.0. Ensimmäinen maastopyöräni. Nyt muutaman lenkin jälkeen olen kyllä saanut mielenrauhan tämän ja Spectralin valikoinnin välillä. Ajot täällä Oulun suunnilla on niin tasamaa-voittoista, joten järkeilin Spectralin olevan huonompi vaihtoehto näihin maastoihin. 120mm joustot tuntuvat mukavuutena poluilla, muttei kuitenkaan vaikuta kauhean negatiivisesti polkemistehokkuuteen. Varsinkin, kun lukitukset ottaa käyttöön. Keulan sanoisin olevan aivan hyvä verrattuna muihin samantasoisten pyörien keuloihin (Rebat jne.). Myös takajousto tuntuu toimivan ja perus säätövarat löytyy tuntuman muokkaamiseksi. Voimansiirto toimii erittäin hyvin ja jarrutkin jarruttavat.

Olen 177cm/83cm ja otin M-koon. Tuntuu aivan oikealta. Päätöstä tehdessä geometriassa mietitytti ohjauskulman jyrkkyys, ettei olisi niin mieleen, mutta ajossa en ole jäänyt kaipaamaan löysempää ohjauskulmaa. Olen myös tyytyväinen 27,5 rengaskokoon päätymisestä. Kaverin jäykkäperäisellä 29:llä ajaminen tuntui kankeammalta, joskin nopeammalta.

Pitkään mietin Spectralia, kyllä. Tuntuu, että sitä kehutaan paljon enemmän ja siitä löytyy paljon arvosteluita. Neuronista tai Nervestä kirjoitetut jutut ovat järkeään pari vuotta vanhoja. Hintaerokin tasoittuu siinä, jos aikoo laittaa Reverbin Neuroniin. Sanoisin silti itse, että jos ei aio hakemalla hakea alamäkiä, niin Neuron on hyvä vaihtoehto poluille. Ne alamäet, mitä lenkeillä tulee vastaan menee kyllä oikein loistavasti tälläkin.

Peukalo ylös

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nenokkias Katso viesti
    Itse päädyin kyseeseen pyörään noin kuukauden kestäneen googlettamisen ja vertailun kautta ...... ja nyt reilun kuukauden pyörää käyttäneenä ei voi kyllä kun kehua. Toimii erinomaisesti ainakin omassa hyvinkin sekalaisessa käytössä.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •