Sivu 2 / 2 EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Näyttää tulokset 31 - 36 / 36

Aihe: Työmatkapyörä/hiekka-mutalenkkipyörä. Fatbike/hybridi. Ensikertalaine neuvoja kaipaa?

Riippuu tietysti poluista, mutta käsittääkseni pääasiallinen käyttö on työmatkapyöräilyä. Polkujen lisäksi on tarkoitus ajella hiekkateillä, johon krossari tai hybridi on hyvä valinta. Tasaisilla poluilla, joissa ei ole juurakkoa, kivikkoa, pudotuksia, pehmeikköä yms. teknisyyttä lisääviä elementtejä, krossareista ja hybrideistä löytyy hyviä vaihtoehtoja tällaiseen käyttöön. Satunnaisista juurakoista yms. pääsee kyllä ilman maasturiakin.

Jos haluaa ajella hiukan teknisemmässä maastossa, en silti alkaisi fatbikeä katsella, vaan joko täysjäykkää tai etujousitettua maasturia n. 2,2" renkailla. Tavallisen surkea keli pitää olla, jos tuolla ajaminen menee työmatkoilla hankalaksi. Tylsää se kyllä suurimman osan vuodesta voi olla.

Nämä ovat asioita, joita aloittajan täytyy painottaa sopivasti omien ajatusten mukaan. Suoraviivainen näkemys, jonka mukaan fatbike on hyvä, koska sillä selviää kaikkialta, ei mielestäni ole hyvä valintaperuste.

Hinnat alkaen-tuotteen valinta ei renkaissakaan sen enempää kuin pyörissä ennusta onnistunutta valintaa. Mutta kapeammissa renkaissa hinnat alkaa vajaasta kympistä eli sarjan hintaero on vähintään 60 €. Se on 10% aloittajan budjetista ja saa siis itse päättää, onko se paljon vai vähän.

Itse olen ajanut toistakymmentä viimeistä vuotta työmatkat täysjäykällä maastopyörällä, kylläkin vanhanaikaisilla 26 tuumaisilla, IceSpikerit talvella toisilla kiekoilla ja RaceKingit 2.2" koossa toisilla ja itse ainakin olen nauttinut jos nyt työmatkoista voi nauttia.
    Jokainen saa ostaa millaisen pyörän tahansa ja jokaisella on mieltymyksensä. Itse en pidä läskiä parhaana ja enkä hankkisi aina ensinmäiseksi/ainoaksi pyöräksi, henk.koht. vaikka kuudenneksi...

Ite en kanssa fatbikea hankkis työmatka-ajoon.
    Tässä silti yks joka menis budjettiin ja on ok osia. https://m.tori.fi/vi/38418465.htm

Läskipyörähän menee säässä ku säässä! Ei paljoo luikertele loskassa. Että siinä mielessä varmin valinta työmatkoihin. Kuntoki kasvaa paremmin ku jollaki kevyesti rullaavalla ku eksyy kuitenki polkuja tutkimaan kotimatkalla. Ainaki itse olen tämän piirteen huomannu läskipyörässä. Sillä ei malta tulla kotia ja lenkit venyy

Annanpa itsekin oman kommenttini. Olen viimeisen noin 10 vuotta kulkenut työmatkani fillarilla vuoden ympärillä. Asun Rovaniemellä ja kodin ja työpaikan välimatka on ollut 3km-10km välillä. Itellä on käytössä ollut viimeisen 5 vuotta maasturi 29er jäykkäperäisenä. Talvella pärjää oikein hyvin ja ikinä en ole kokenut, että pitäis vaihtaa nastat alle. Toki pahin jääkeli, mutta niitä kelejä hirveän vähän.. Toisena kriteerinä on ollut, että samalla fillarilla työmatkat ja muut lenkit. Eli käyn poluilla, hiihtoladunpohjilla, asfaltilla jne. Kun en ole hifistelijä, niin tällä pyörällä olen pärjänny oikein mukavasti. En ole katunu hankintaa, vaan todennu, että 29er rullaa asfaltilla kivasti ja muutenki tosi monikäyttöinen pyörä. Itse en lähtis fättiin, mutta ei mulla ole kauheasti fäteistä kokemusta.

Onko homma edennyt?

Samanlaisia aiheita

1. Oriveden sekakäyttäjät (maasto, maantie, hiekka ym.)
    By Pexxi in forum Yhteislenkit ja ajoporukat
    Vastaukset: 428
    Viimeinen viesti: Eilen, 16.55
  2. Hybridi työmatka/lenkkipyöräksi - neuvoja kaivataan
    By Lyyti in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 15.06.2014, 17.32
  3. Aloitteleva sankari kaipaa neuvoa.
    By ambient in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 111
    Viimeinen viesti: 02.05.2013, 23.12
  4. Aloittelija kaipaa apuja