Sivu 14 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4121314151624 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 749

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Jeps, hyvä homma. Ensi viikolla pitäisi saada Levo Comp ajoon! Ei meinaa pysyä pöksyissä

Lähetetty minun ONEPLUS A5000 laitteesta Tapatalkilla

Pikalinkku? Olen kuvitellut, että pikalinkuksi kutsutaan ratkaisua, josta kammen auki kääntämällä rengas irtoaa. Ja läpiakselit on se yleisin toteutustapa nykyisin. Ok, läpiakselissa voi olla kahva päässä, josta akselin voi pyörittää irti ilman työkaluja. Tai sitten kuten omassa Levossa, avaaminen hoituu 6-kolo avaimella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Pikalinkku? Olen kuvitellut, että pikalinkuksi kutsutaan ratkaisua, josta kammen auki kääntämällä rengas irtoaa. Ja läpiakselit on se yleisin toteutustapa nykyisin. Ok, läpiakselissa voi olla kahva päässä, josta akselin voi pyörittää irti ilman työkaluja. Tai sitten kuten omassa Levossa, avaaminen hoituu 6-kolo avaimella.
    Niin no tätähän juuri tarkoitin onko siellä sitä kahvaa päässä. Muistelin että ei olisi ollut ainakaan koeajossa olleessa Levossa.

Joo, avainhan löytyy stemmistä, joten kätevä ja kliini toteutus mielestäni.

Joo, avainhan löytyy stemmistä, joten kätevä ja kliini toteutus mielestäni.
    Kyllä vain. Tarkoitus vetää välillä lapsia kärryssä päiväkodille ja mietin ostanko toista kiinnikettä vaimokkeen pyörään, millä kärryn saa pyörään kiinni.
    Hassun hauskan näköistä voi olla, kun sähkötäpärillä vetää lapsukaisia, mutta ei jää tehoista ainakaan kiinni tulevatko perässä.

Okey, niitä onkin näköjään kahdella systeemillä. Linkin kuvassa on pikalinkku.
    Toisaalta tuo kuusiokolo, jonka avain on fillarissa mukana ei ole kovin hankala sekään ja hidastaa vähän kiekon varkaustapauksissa.
    https://drive.google.com/file/d/1rqI...ew?usp=sharing

Näköjään ATK eli internet käyttää termiä pikalinkku niin vanhoista 9mm haarukoista 20mm läpiakseleihin. Eli sovitaan, että kaikki akselit, joissa on kädellä tartuttava kahva, ovat pikalinkkuja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kingyo Katso viesti
    Jeps, hyvä homma. Ensi viikolla pitäisi saada Levo Comp ajoon! Ei meinaa pysyä pöksyissä
    Oho, saitkin yllättävän nopeasti pyörän. Oma tilaus lähti kolmisen viikkoa aiemmin eikä ole vielä kuulunut mitään. Näköjään teit kaupat vielä 700€ halvemmallakin, tasan ei käy onnen lahjat Kerro pyörän saapuessa ensikokemuksia kunhan ajeluilta ehdit!

Kävin heittämässä tunnin lenkin halvimmalla versiolla ja päällimmäinen fiilis oli lievä pettymys. Osat, tässä tapauksessa lähinnä keula, kun eivät ihan mitään parasta A ryhmää ole niin tunne oli hieman kuin olisi täysjoustohybridillä poluilla kurvaillut.

Parasta pyörässä oli moottori ja sen hiljaisuus tosin ero äänessä Shimanon E8000 ei ollut niin suuri kuin luulin, ainakaan niillä kadensseilla millä itse ajelen. Koeajon jälkeen mietin mitä ominaisuuksia tästä pyörästä haluaisin omaan Plussa Meridaani ja totesin että ainoastaan moottorin hiljaisuuden.

Yhtä kaikki oli tälläkin pyörällä kuitenkin kiva ajaa mutta päivityshommiin ainakin minä sen hankkiessani joutuisin ja syy pyörän hypetykseen ei minulle ainakaan auennut...joskin hypetys on tainnut koskea malliston yläpäätä.
    Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peippo Katso viesti
    Oho, saitkin yllättävän nopeasti pyörän. Oma tilaus lähti kolmisen viikkoa aiemmin eikä ole vielä kuulunut mitään. Näköjään teit kaupat vielä 700€ halvemmallakin, tasan ei käy onnen lahjat Kerro pyörän saapuessa ensikokemuksia kunhan ajeluilta ehdit!
    Pyörä tulikin jo perjantaina yllärillä! En oo täällä pahemmin joutanut kirjoittelemaan perjantaina 20km ja tänään 30,6km. On se huikee peli! Tulin äsken kotiin 3km latupohjaa ja hyvin se kyntää sielläkin.
    Kuvakin vielä tältä päivää. Kurahan siellä lentää, mutta ei haittaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Kävin heittämässä tunnin lenkin halvimmalla versiolla ja päällimmäinen fiilis oli lievä pettymys. Osat, tässä tapauksessa lähinnä keula, kun eivät ihan mitään parasta A ryhmää ole niin tunne oli hieman kuin olisi täysjoustohybridillä poluilla kurvaillut.

Parasta pyörässä oli moottori ja sen hiljaisuus tosin ero äänessä Shimanon E8000 ei ollut niin suuri kuin luulin, ainakaan niillä kadensseilla millä itse ajelen. Koeajon jälkeen mietin mitä ominaisuuksia tästä pyörästä haluaisin omaan Plussa Meridaani ja totesin että ainoastaan moottorin hiljaisuuden.

Yhtä kaikki oli tälläkin pyörällä kuitenkin kiva ajaa mutta päivityshommiin ainakin minä sen hankkiessani joutuisin ja syy pyörän hypetykseen ei minulle ainakaan auennut...joskin hypetys on tainnut koskea malliston yläpäätä.
    Itsellä on nyt kokemusta 4 lenkkiä ja 140 kilometriä sieltä toisesta päästä. Hypetyksestä en osaa sanoa mitään, kun sähköpyöristä yleensä ei ole ollut mitään kokemusta. Omanikin ostin ilman koeajoa. Ostopäätöksen tein kolmen viikon jälkeen, kun olin lukenut kaikki mielenkiintoset jutut sähköpyöristä ja vaihtoehdoista. Ja vielä hieman vahingossa, kun saattui pyörä löytymään. Yleensäkin kokemusta ei ole kertynyt näistä modernin geometrian 27,5" tai 29" pyöristä. Samalla tämä oli siis ensimmäinen 29 pyörä, jolla olen metriäkän ajanut.

Ja onhan tuossa kaikki niin ihmeellistä ja epätodellista, fiilis vaan vahvistuu lenkki lenkiltä, kun opii vähän kerrassaan ajamaan. Akku ei lopu ajamalla ja alusta on tähän asti niellyt kaiken, mitä on vaan uskaltanut tarjota. Parhautta on kyllä ajaa reikä päässä muutaman sadan metrin alamäki polku alas, haukkoa henkeä kuin kala kuivalla maalla, jonka jälkeen voi taas kiivetä maksimiavustuksella ylös ja sama uudestaan.

Isoveli valvoo?

Ei näy kuva? Pitäis rekisteröityä tms?

Ne ketkä ovat viime aikoina saaneet mallisarjan halvimman pyörän alleen, niin kannattaa tarkistaa keulan (Sektor RL) toiminta. Omassa pyörässäni jonka 3,5kk odottelun jälkeen sain torstaina on sellainen "vika" kun käännät keulan vivun lukitus asentoon se onkin täysin auki. Ihmettelin että jo on kumma kun keula tuntuu olevaan jäykkä ku mikä, mutta lauantaina kaverin kanssa ajelemassa joka samalla jeesasi iskarin säädöissä huomasi tuon aiemmin mainitun asian. Täytyy vielä myyjälle informoida asiasta ja kysellä onko muita samanlailla väärin kasattuja keuloja tullut vastaan. Omani meinasin antaa olla noin ekaan huoltoon asti tai katsotaan mitä myyjä sanoo. Ei viitsisi nyt ajokautta pilata odottelulla.
    4 lenkkiä takana ja 130km ajettu. Kannatti kyllä odottaa, on kyllä pirun siisti laite.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kingyo Katso viesti
    Ei näy kuva? Pitäis rekisteröityä tms?

Tässä suora linkki postaukseen. Näkyykö nyt? https://www.emtbforums.com/community...-12#post-66072

Tässä suora linkki postaukseen. Näkyykö nyt? https://www.emtbforums.com/community...-12#post-66072
    Nyt näkyy. Ei ollut meikäläisen lenkiltä ainakaan

Moni ei tajua että fillari on muutakin kuin runko. Turhan monesti vertaillaan eri fillareita pelkästään merkin ja mallisarjan nimen perusteella, vaikka osat ne sen fillarin tekee. Täysjoustoissa iskunvaimentimet vaikuttaa fillarin ajokokemukseen ja ajettavuuteen merkittävästi ja aivan ymmärrettävää että jos on tottunut omassa fillarissaan herkemmin ja ehkä paremmin toimiviin jousitusosiin, huomaa kyllä jos koeajattevassa pyörässä ei iskarit toimi. Tässä en ole mollaamassa halvinta Turbo Levoa, mutta onhan se tosiasia että jossakin ne iskareiden hintaerot näkyy ja se on mm. siinä, miten hyväksi iskarit saa säädettyä. Toki säätökin vaikuttaa paljon, mutta pintakovaa keulaa ei ehkä saa millään säädettyä herkäksi - tai sitten törmää toiseen ääripäähän eli keula makaa ja alkaa pohjaamaan.

Itselleni pyörän todellinen arvo hahmottuu kuvittelemalla että paljonko olisin valmis maksamaan siitä jos vinoputkessa lukisikin vaikkapa ” Pirkka”...sen sijaan että Spessu, Trek, Canyon, Merida jne....
    Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.

Mitäs vikaa Pirkassa on? Ei tästä kauaa ole kun Kesko omisti Yamahan maahantuonnin Suomessa. Eli itsekin voisin sanoa ajaneeni Pirkka-pyörällä. Tosin se oli motocross pyörä.

Kunnolliset täysjousto emtb:t taitaa lähteä reilusta kolmesta tonnista ylöspäin, jolla saa varmaan eniten pyörää rahaan nähden. Kaikki siitä ylöspäin on sitten henkilökohtaisia valintoja ja ominaisuuksien, brändin, saatavuuden yms. arvottamista. Ostaako kompromissi, hyvä aihio osien vaihdolle, vai omasta mielestä juuri se mieleisin ja itselle arvokkain. Spesssun halvimman ja kalleimman mallin välinen hintaero vs. ominaisuudet kertoo kyllä, että jotain järjenvastaista hinnoittelussa kyllä on. Olisiko se sitten juuri tuo vinoputken teksti? Ominaisuudet tuskin kuitenkaan. Jos kaupasta saisi muutaman viikon toimitusajalla esim. YT Decoy:n 700Wh akulla, olisi se satavarma valinta, jos nyt pyörää hankkisin. Hinnat on välillä 4 600 - 6 600 €, eli ihan järkevässä haarukassa ominaisuuksiin ja kilpailijoihin nähden (Lähde: https://ebike-mtb.com/en/yt-decoy-review/2/). YT merkkinä ei herätä mitään mielihaluja tai tunteita, mutta itse pyörä kyllä herättää. En tiedä, onko YT olevinaan premium -merkki vai ei.

(EDIT: Kesko möi vain Yamarin ja Yamaha vene-edustuksen. Motocross pyörät taitaa olla edelleen mukana maahantuonnissa.)

En minä ikinä ole kaupasta ostamalla mieluista pyörää saanut, vaan aina on joutunut jotain vaihtamaan. Viime keväänä jo pyörää ostettaessa oli suhteellisen varmaa, että niin käy Levonkin kanssa ja lopputulemana jousitus on päivitetty kokonaan ja muitakin pikkujuttuja sieltä täältä.

Täksi kaudeksi on mielestäni tullut samaan hintaluokkaan sen verran paljon Spessua vastaavia (ja monissa tapauksissa jopa parempia) vaihtoehtoja, että tällä hetkellä saattaisin päätyä johonkin toiseen merkkiin.

Eipä sillä... olen varsin tyytyväinen pyörään päivitysten jälkeen. Levon eduksi on laskettava ”laajennettavuus”: BLevo-sovellus on aivan loistava kaikkine säädettävyyksineen ja lisäksi sain itse tehtyä tuohon 250 Wh lisäakun kohtuullisin kustannuksin. Nykyisellä setupilla pyörä sopii polkurymistelyyn kuin nenä päähän. Ja jos lisäakun laittaa kiinni, niin voi aika huoletta suunnitella jonkun 60-70 km rundin, eikä edes välttämättä tarvitse pihistellä avustuksen kanssa.

villho muokkasi tätä : 16.04.2019 at 08.24

Lainaus Alkujaan tämän lähetti villho Katso viesti
    Ei siellä niin montaa osaa että tarvitsisi muuta ku purkaa. Työkaluiksi tarvitsee ison (olisikohan ollut 10 mm) kuusiokoloavaimen, 17 mm ja 19 mm avaimet (tai soveltuvan jakoavaimen). Toisella puolella (olisikohan ollut jarrulevyn puolella) on ”väärä” kierre. Sitten joku koukku tms. että saa stefat pois ja laakereille soveltuva ulosvedin tai vastaava. Tullevat myös lyömällä ulos.

Ja pelkkään kiristämiseen riittää tuo iso kuusiokolo ja jakoavain (tai 17+19 mm).
    Sama juttu kuin opheinosella, voisin vielä lainata täysin samat kommentitkin = Ennen kuin lähden metsästämään lisätyökaluja, niin tuo kiristys. Saattaa olla tyhmä kysymys, mutta kummalta puolelta se tehdään? Pakan poistoon kun ei ole piiskaa...

Ja jos samalla jotain negatiivista 2018 Turbo Levo FSR:ta - tämä klappi. Kilometrejä noin 1200 ja nyt olisi muistaakseni neljäs kerta kun tuota pitää kiristää. En enää jaksa lähteä liikkeeseen kitisemään asiasta.

Onko tälle jotain tehtävissä, pidempiaikaista ratkaisua?

Nyt kun oma takapyörä on taas kasassa, niin voin kommentoida, että tarvitsee 12 mm kuusiokolon. Ei tarvitse pakka-avainta: pakan puolelta kiristetään pakan laakerit ja toiselta puolelta itse pyörän laakerit.

Täällä uusi levottaja.

Jos käyttää beLevo appia niin meneekö takuu? Vai lähteekö takuu vain jos kikkailee avustusta suurempaan kuin 25kmh nopeuteen?
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Miten vähän luulet Specializedin tietävän sähköpyörien käytöstä?
    In a 3 person sprint, he could actually finish 4th

Vastaa kysymykseen.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Mihinkäs se siitä menisi. Bluetoothin kautta Blevolla ei voi enää muuttaa edes renkaan halkaisijaa uusimmilla ohjelmaversioilla, joten vaaraa ei pitäisi olla. Itse käytän ajojen lokittamiseen ja hyvin toimii. Itsellä myös polarin oh1 sykeanturi käytössä ja kaikki pelaa hyvin yhteen android puhelimella. En olisi siis huolissaan, mutta satavarma en tietenkään ole. En ole yrittänyt säätää muuta kuin avustustasoja, joita voi muuttaa 1% tarkkuudella. Spessun softaa en ole edes asentanut, ei ainakaan vuoda omat ajot kartalle.
    grebe muokkasi tätä : 19.04.2019 at 17.49 Syy: kirjoitusvirheet poistettu

We also automatically collect certain other information, including:

• information about your purchases and purchase history;
    • frequency of rides on your bicycle;
    • starting location and ending location of your rides;
    • power consumption during your rides;
    • error occurrences with respect to the battery of the bicycle;
    • motor and bicycle serial numbers and the hardware version you are using;
    • rider behaviour (using analytics), rider preferences, ride history, rider performance statistics (e.g., length of rides, distance covered;
    • elevation gain & loss, rider power, cadence, speed, average speed and elevation gain uphill);
    • data from chat features; and
    • billing history, log data and error reporting.

https://www.specialized.com/fi/en/privacy-policy

Kyllä tuo blevo antaa muutta renkaan koon myös 2019 malliin. Ainakin iosilla.

TCU version 2.019 or V1.7.0 = wheel size and speed limit are changeable

TCU version 2.025 or 2.026 = wheel size and speed limit are NOT changeable.

https://blevo.forumfree.it/?t=76130073

Samanlaisia aiheita

1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 11.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät