Sivu 25 / 25 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15232425
Näyttää tulokset 721 - 749 / 749

Aihe: Specialized Turbo Levo FSR kaikkine variaatioineen

Laitan 2.6 butcherit. Kehät on 30mm leveät.
    En itse koe tarvetta 3.0 renkaille.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Laitan 2.6 butcherit. Kehät on 30mm leveät.
    En itse koe tarvetta 3.0 renkaille.
    2.6:set mäkin hommasin vaikka haikailin hieman 3.0 renkaita. Tosin kokeilen butcherien sijaan edessä Hillbillyä ja taakse Eliminatoria. Ei sillä että olisin butchereihin ollut jotenkin tyytymätön... ...ja butcher takana jatkaa jos pidän 27,5+ takapään paikallaan. Mielenkiintoista testiä kuitenkin kaikkinensa.

Täällä on varmasti paljon kokemuksia Spessun sähköpyörien kestävyydestä? Olen harkinnut vähän Kenevon ostamista kun vanha Lapierren sähkötäpäri on koko ajan hajalla ja osien saamisessa kestää aina niin sika kauan. Lisäksi olihan tuo nyt aika pirun kiva ajaa

Mutta onko rungon tai sähköjen kanssa ollut mitään ongelmia? Jotain vaihtajia ja voimansiirronosiahan ny menee varmasti rikki, mutta ne ovat kaikilla samaa tavaraa ja niitä saa kaupasta uusia. Itsellä on melko agressiivinen ajotyyli ja täällä päin on hyvin kivikkoa yms. haastetta fillarille tarjolla eli ei viitsisi vaihtaa ennen kuin on jotain mielikuvaa siitä miten pyörä pysyy nipussa.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Ei ole levossa ollut ongelmia. On saanut paiskoa kuten luomu pyörää. Kiekot vaihdoin, muuten ei mitään ongelmia.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously

Kymysys

Ajattelin, että päivittäisin tuollaisen Fox Factory 36 160mm Fit Grip2 51mm offsetillä oleva keulan 2019 Levoon, mutta kumpi E-bike optimoitu vai ihan normi Foxin keula?

Hirveästi ei taida olla 2019 ja 2020 malleilla eroja käsittääkseni, mutta mistä porukka noita oikein tilailee vai saako noita Suomesta ”järkihintaan”?

Jenkeistä näyttäisi lähtevän 800e 2019 malleja, mutta tuohon tulee sitten vielä postit ja tullit päälle

Luulisin, että kumpikin toimii. E-bike optimoitu ehkä joustaa vähemmän materiaalin puolesta. En tiedä kuka noita tilailee ja mistä, kalliita ovat. Itse kampe on kyllä hyvä.

Onko nykyisessä jotain vikaa, vai poltteleeko raha vaan taskussa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti grebe Katso viesti
    Luulisin, että kumpikin toimii. E-bike optimoitu ehkä joustaa vähemmän materiaalin puolesta. En tiedä kuka noita tilailee ja mistä, kalliita ovat. Itse kampe on kyllä hyvä.

Onko nykyisessä jotain vikaa, vai poltteleeko raha vaan taskussa?
    Vähän polttelee, kun pääsin testaamaan Levoa 36 160mm Foxilla ja oli kuin eri pyörä

Kannattaa samaan konkurssiin harkita perän päivitystä samaan merkkiin niin ei esson baarissa puhuta eri pari tisseistä.

Lyrik RC2 ei liene huono vaihto myöskään.

Lyrik RC2 keulassa ja Foxin factory EVOL takana, toimii...

https://drive.google.com/file/d/1Mzr...ew?usp=sharing

Joo pitää seurailla jos tulis hyvät alet vanhoista 2019 malleista syksymmällä, niin päivittää sitten kerralla keulan ja perän kuntoon.

Saa vinkkailla, jos joku sattuu bongaamaan Fox36 / Lyrikiä jostain edullisesti

Eilen ajelin ekan Roineenkiertoni, polkuja pitkin, ns. Maastoroine. Matkaa kertyi 96km. Akkua kotiotullessa 6%. Ecolla ajelin koko reissun. Parissa jyrkemmässä mäessä muutama sekunti traililla. Econ asetus 20/35%. Akkuna 700wh. Kuskin paino reilusti yli sata, siis reilusti. Liikkeelläoloaika 5:51h. Keskinopeus 16,4km/h.
    Tämä siis tiedoksi kun välillä mietitään että paljonko akulla voi päästä.

Lähetetty minun SM-N950F laitteesta Tapatalkilla

Jep. Minähän sitä kyselin repoveden reissua silmälläpitäen. Sen mitä etukäteen ehdin testailla ja blevon kanssa leikkiä, niin kyllä n. 100km menis pienemmälläkin akulla. Mutta lopulta jätin repoveden pään reitistä ajamatta, kun se olisi ollut pitkälti hiekkatietä. Ajoin vaan parhaat palat Mäntyharjun suunnalta edestakaisin. Matkaa vajaat 60km niin siinä ei tartte hirveästi säästellä, sen kun vetää täysillä ja nautiskelee.

Blevo on kyllä huippuappi, jolla sain pyörästä itselleni mieleisen moottorin osalta. Vauhtia saa metsään vähintään riittävästi. Ensimmäistä kertaa ikinä sain fillarista takaiskarin kuumaksi ihan vaan tasamaan metsäpolkuja ajaen. Harmillista, että siinä hävisi vaimennukset aika pahasti.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Ohjainlaakerihan se. On väljä pesäänsä. Kun ei ollut muuta, laitoin putkiteippiä laakerin ulkokehälle kolme neljä kierrosta. Voihan se olla, että pääsee vielä löystymään ajan myötä. Mutta narina loppui ainakin paikallaan riuhtomalla. Koeajolle en ehtinyt. Toi kannattaa muuten kuiturunkoisissa testata. Rasittanee runkoa aika lailla, jos pääsee rungon ja laakerin ulkokoolin välistä elämään.
    Onko narina pysynyt poissa?
    Mulla alkoi nyt nariseeen keulasta ja epäilen ohjainlaakeria.
    Miten tuon ohjainlaakerin oikea kireys säädetään? Kait siellä jotkut kiristettävät kartiolaakerit kuitenkin on...?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pete K2 Katso viesti
    Onko narina pysynyt poissa?
    Mulla alkoi nyt nariseeen keulasta ja epäilen ohjainlaakeria.
    Miten tuon ohjainlaakerin oikea kireys säädetään? Kait siellä jotkut kiristettävät kartiolaakerit kuitenkin on...?

Nykäsin keulan irti.
    Alalaakeri ei ole kiristettävä, ylälaakeri on.
    Molemmat ulkokoolistaan väljiä rungon pesään. Mutta en tiedä voiko tuommoista kuiturunkoa saada tehtyäkään tiukalle sovitteelle laakeriin?
    Putsaan rasvat pois, uudet tilalle ja kasaan. Pitää tunnustella seuraavalla lenkillä muuttuiko natina.

Nykäsin keulan irti.
    Alalaakeri ei ole kiristettävä, ylälaakeri on.
    Molemmat ulkokoolistaan väljiä rungon pesään. Mutta en tiedä voiko tuommoista kuiturunkoa saada tehtyäkään tiukalle sovitteelle laakeriin?
    Putsaan rasvat pois, uudet tilalle ja kasaan. Pitää tunnustella seuraavalla lenkillä muuttuiko natina.

Samalla kertaa kiristyy koko paketti, eli ala ja ylä. Eli alapuolelta kiristetään ja kun on sopiva, niin stemmin ruuvit kiinni. Eli ihan perus setti, paitsi että ohjainputkessa ei ole käpyä, vaan kiristys tehdään läpipultilla.

Joo, minua hämäsi myös se alapää. Kuiturunkoa ei näköjään tehdä kovin tarkalle sovitteelle. Käytännössähän se alalaakeri ei muutekaan makaa sivuja vasten, vaan yläpään ulkokulman viistettä vasten. Tällöin laakeri myös keskittyy pesäänsä, eikä makaa etureunaa vasten. Tahkon jälkeen ainakin kuvittelin, että pientä natinaa kuuluu, joten irroitin keulan ja putsasin ja rasvasin myös yläpään. Nyt ei ole väljää eikä kuulu natinaa.

Tiedoksi. Keulan irrotuksen ja emäputkin laakeripesien putsauksen ja uudelleen rasvauksen jälkeen natina loppui.

Vähäksi aikaa.

Tiedoksi. Keulan irrotuksen ja emäputkin laakeripesien putsauksen ja uudelleen rasvauksen jälkeen natina loppui.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Punis Katso viesti
    Vähäksi aikaa.
    Ai piru. Mitäs sitten?

En oo vielä keksinyt. Mutta säännöllinen kiristely auttaa ongelmaan.

Rasvaa niihin kuppeihin niin että pursuaa yli kun laakerin painaa paikalleen.
    Tehtaalta sitä rasvaa ei ole raahdittu laittaa liikaa.
    Laakerin kiristely tasaisin välein pitää nakseen poissa.

Kuiturunkoisista väittävät, että ihan mikä tahansa rasva ei käy. Ja en kyllä liikaakaan laittaisi.

Normaalia pyörän laakerirasvaa olen laittanu nykyiseen ja kahteen edeltävään 29” enduro elite carboniin eivätkä oo hajonnu

Normaalia pyörän laakerirasvaa olen laittanu nykyiseen ja kahteen edeltävään 29” enduro elite carboniin eivätkä oo hajonnu
    Joo toi onkin melkein myytti. Joku ainesosa ilmeisesti voi reagoida epoksin tai hiilikuidun kanssa. Yleensäkin metallin ja kuidun väliin ei pitäisi tarvita mitään rasvaa. Alurunkoon ilman muuta vassua väliin. Toisaalta pieni vaseliinikerros laakerin ympärillä pitää mahdollisen veden poissa metallipinnalta ja estää ruostumisen.

Käytännössä se natina kai syntyy, jos laakerin ulkokoolin kartio pääsee liikkumaan runkoa vasten. Tätä ei saisi tapahtua. Rasvaus poistaa äänen, ei ongelmaa. Oikean kiristysmomentin pitäisi pitää laakerin ja rungon kartiot liikkumattomina ja äänettöminä. Onko noi rungot sitten vaan vähän hätäisesti tehty?

Pivotin kuiturunko ei ole natissut kuuteen vuoteen mistään.

Niin minäkin kuulin että pivotit ei natise vaan ne murtuu
    Kaverilla meni 429 takuuseen ja toisella mach6.

Toki, kaikilta merkeiltä löytyy sekundaa.

Niin minäkin kuulin että pivotit ei natise vaan ne murtuu
    Kaverilla meni 429 takuuseen ja toisella mach6.

Toki, kaikilta merkeiltä löytyy sekundaa.
    Ajan ilmeiseti kuin neidit kerran oma kestää. (ja muut neidit, ei millään pahalla tämä vertaus)

Äsken tarkistin oman expertin ja asia on juuri näin. Laakerin ulkokooli uppoo runkoon, kun vanhaan ihmiseen. Ei oo väljän voittanutta vai miten se meni?

Joo toi onkin melkein myytti. Joku ainesosa ilmeisesti voi reagoida epoksin tai hiilikuidun kanssa. Yleensäkin metallin ja kuidun väliin ei pitäisi tarvita mitään rasvaa. Alurunkoon ilman muuta vassua väliin. Toisaalta pieni vaseliinikerros laakerin ympärillä pitää mahdollisen veden poissa metallipinnalta ja estää ruostumisen.

Käytännössä se natina kai syntyy, jos laakerin ulkokoolin kartio pääsee liikkumaan runkoa vasten. Tätä ei saisi tapahtua. Rasvaus poistaa äänen, ei ongelmaa. Oikean kiristysmomentin pitäisi pitää laakerin ja rungon kartiot liikkumattomina ja äänettöminä. Onko noi rungot sitten vaan vähän hätäisesti tehty?

Pivotin kuiturunko ei ole natissut kuuteen vuoteen mistään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Punis Katso viesti
    Äsken tarkistin oman expertin ja asia on juuri näin. Laakerin ulkokooli uppoo runkoon, kun vanhaan ihmiseen. Ei oo väljän voittanutta vai miten se meni?
    Jep. Mutta se ei ole ongelma eikä vika. Laakerin ulkoreunan ei ole tarkoitus kiristyä runkoa vasten, vaan ulkoreunan yläpäässä olevan viisteen. Itse myös ihmettelin pesän väljyyttä alkuun. Ja puhun edelleen laakeripesästä

(Kenevolle ei taida olla omaa ketjua...)

Olisiko kenelläkään foorumin Kenevo-omistajalla (mieluusti Uudeltamaalta) jäänyt kaapin perukoille ylimääräistä jousta taka-Öhläriin?

Vaimolle tulossa S-koon Kenevo, mutta sen vakiojousi (411 lbs/in) jäänee auttamatta liian köykäiseksi. Kelpaisi testata 457 (M-koko) tai 502 (L-koko) vakiojouset - oikea sijoittunee johonkin tuonne välimaastoon, eli muitakin voi ehdottaa. YV:llä tavoittaa, ei harhauduta ketjun aiheesta sen enempää.

Samanlaisia aiheita

1. Specialized s-works turbo ONGELMA
    By Riksha in forum Renkaat
    Vastaukset: 11
    Viimeinen viesti: 03.05.2018, 15.35
  2. Specialized Fatboy
    By jaksu in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 1041
    Viimeinen viesti: 15.03.2017, 11.45
  3. Specialized turbo sähköfillarin omistajat
    By juha_l in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 12