Näyttää tulokset 1 - 9 / 9

Aihe: Continental Racesport litkutus?

Continental Racesport litkutus?

Onko kellään kokemusta Continentalin Racesport renkaiden litkutuksesta? Contin sivujen mukaan vain Protection ja Performance renkaat ovat tubeless readyt. Luin aiheesta ulkomaisilta foorumeilta ja monella oli ongelmia näiden renkaiden kanssa... erityisesti Race Kingien kanssa. Joku kirjoitti että syynä on Contin käyttämä aine, jolla rengas saadaan irtoamaan muotista. Eli neuvottiin pesemään renkaan sisäpuoli kunnolla. Omat renkaat ovat Mountain King2 ja X-King Racesport 2.2". Vanteina Mavic Crossride FTS-X. Vanteen leveys on 20mm eli minkä levyistä vannenauhaa kannattaisi käyttää? Entä mitä eroa on esim. Stan's:in litkulla ja vaikka Schwalben Doc Blue Pro litkulla?

Ja nyt siis kommentteja niiltä jotka ovat onnistuneet Racesportien litkutuksessa. Vai pitääkö minun hankkia esim. Protection versiona samat renkaat?
    "Värillä ei ole väliä kunhan se on mattamusta!"

noniinno Guest
    Olen parin x-kingejä litkuttanut, nimenomaan racesportit. Ei ollut ongelmia, vanne oli kiinakuitua, 25mm leveä sisämitta, stanin 21mm leveällä keltaisella teippasin. Vähän löysänpuoleiset kyllä oli. Ajoin n.150km ja vaihdoin pois, jotenkin alamittainen kumi ja vaatimattomat reunanappulat.
    Iso kompura ja ensitäyttö ilman sielua. En pessyt renkaita, mutta niillä oli jokunen lenkki tehty sisurin kanssa.

Contin litkutusta voi suositella vain kärsivälliselle tai ehkä pahimmalle vihamiehelle. Itse olen ensimmäistä sorttia ja olen halunnut nimenomaan sen protection rungon. Se on kestänyt hyvin kivikkopaukutusta ja ne pari ajovirhettä, jotka joskus tulee ja ovat schwalbeja tuhonnut riittävästi.

Asiaan. Renkaat kannattaa tosiaan pestä liuottimella (bräkleen) tai fairyllä. Molempi varmaan parempi. Sen jälkeen pitää renkaita kyljellään muutaman päivän ja odottaa että seinistä ei tuule läpi. Racesportissa voi yksilöstä riippuen olla miljardi reikää tai sitten vaan muutama... Varmaan aluksi tarttee vahtia aikalailla ja pumpata, jotta siellä on ilmaakin.

Jos on aikaa ja kärsivällisyyttä, ehdottomasti kannattaa kokeilla, kävisikö tuuri ja heti alkaisi pitään ilmaa.

20mm kehään laittaisin vaikka 21mm teippiä. Itse laitoin 21mm kehään (SRAM Roam50) 25mm teippiä ja ihan hyvin kävi.
    Mulla on hämärä mielikuva, että litkut olisivat samaa ainetta, mutta voin olla väärässäkin.
    www.perttuparssinen.com│www.facebook.com/parssinenperttu/ │www.twitter.com/PerttuParssinen

Yhdet Contin Mountain King Race Sport ja X-King Race Sport on tullut litkutettua ja tosiaan ei se tiivisty ennenkuin sen renkaan sisäpuolen pesee kunnolla.
    Itse laitoin litkun renkaan sisäpintaan harjaamalla, niin että sitä oli joka puolella ja sitten vielä oikea määrä nestettä renkaan sisään, pari ajopäivää se kesti tiivistyä.
    Ja käytin Stan'sin tavallista litkua.
    Kyllä siinä ihmettelyä oli alkuun kun ei tiivisty, lopulta löyty tuo ulkomaalainen keskustelufoorumi mistä tuon neuvon löysin.
    Contin Trail King Protection mallit tein heti tuolla puhdistus menetelmällä.
    Jabe.BRD muokkasi tätä : 12.05.2017 at 09.58 Syy: lisäinfo

Kiitoksia vastauksista. Pitääpä alkaa katteleen jos hommais vermeet ja alkais litkutteleen. Tämän kuun loppuun sairaslomalla niin olis ainaki hyvin aikaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti T.K. Katso viesti
    Entä mitä eroa on esim. Stan's:in litkulla ja vaikka Schwalben Doc Blue Pro litkulla?
    Schwalbe Doc Blue Professional -pullon takana lukee: Produced by Stan's NOTUBES - Made in USA

Oon litkutttanu juurikin mainitsemasi rengassetin, Mountain King ja X-King RaceSportit. Stanit tuli kyljistä läpi ja rengas oli aina aamulla löysä. Koitin jonkinmoista harjaustakin sisäpinnalle. Vaihdoin tilalle Barbierin litkut ja nyt pysyy ilmat sisällä ilman että tarvii joka päivä, tai edes viikko, pumppailla. Vanteetkaan ei ole TLR, vaan perus mavicit.
    LintuPete muokkasi tätä : 01.06.2017 at 11.48

Vajaa pari viikkoa nyt ollu nuo Schwalben litkut sisässä. Alkuun meinas takarenkaan (x-king) kanssa olla vähän onkelmaa, mutta nyt pysyy ilmat sisässä. Renkaat tuli pestyä sisältä huolellisesti Fairyllä ja pyyhkäsin vielä lopuksi alkoholilla.

Speed King II racesport litkutin eilen 23mm vanteelle, nousi napsauttimella varsin helposti ja tuntuis pitävän ilmaa hyvin. Ei kupli kyljistä lainkaan. Perus Stanin litku. Vanne Superstarcomponents Tactics, teipattu 25mm Gorillateipillä.

Samanlaisia aiheita

1. Continental Speed King 2
    By VSS in forum Renkaat
    Vastaukset: 5
    Viimeinen viesti: 29.10.2015, 22.45
  2. Continental X-King
    By Mikko Kivi in forum Renkaat
    Vastaukset: 184
    Viimeinen viesti: 28.03.2015, 16.01

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja