Sivu 39 / 44 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 293738394041 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.141 - 1.170 / 1297

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

  1. #1141
    Itse ajan seisaaltaan tilanteen mukaan. Muistan miten joillekin on opetettu että esim prätkällä maastossa ajetaan aina seisaaltaan, mutta kun katsoo ammattilaisten menoa niin ei se satula käyttämättä jää.
    Joskus riittää että keventää persuksen 3cm irti penkistä ja istahtaa tämän jälkeen takaisin. Totuus on että polkeminen taloudellisesti on helpompaa satulasta kuin seisaaltaan.

  2. #1142
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    207
    Näinhän se on - ei noita kovaa seisaalteen jaksaa montaa minuuttia rytyyttä ja on jo ihan puhki.. Ja se noin 3cm lasku satulasta vaikuttaa menoon jo älyttömästi. Ja pystyy vähän välillä huilaamaan.

    Mutta ehkä tässä tullaan siihen mikä on kenenkin mielestä vaikeaa maastoa ja mikä ei - oletettavasti hyvinkin eri asia eri ihmisille.

  3. #1143
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti -W- Katso viesti
    No eipä tällä ole itselläni ainakaan mitään tekemistä jaksamisen kanssa. Paras jousitus löytyy kuitenkin maastopyöräilyssä pyörästä riippumatta omista jaloista ja jos jonkun paikan pystyy ajamaan istualteen, niin se ei ole silloin kyllä vielä mikään vaikea paikka ole.. Jyrkät ylämäet sitten vähän eri juttu ja silloin juurikin painon/pidon takia, mutta itse ainakin tykkään ajaa sellaista polkuröykytystä kovaa, ettei sitä millään pyörällä pysty ajamaan istualteen polkien ja vielä vähemmän sähkiksellä jolla on vauhtia luomuun nähden monin verroin. Eihän istualteen pyörää voi edes kallistella kunnoilla, saatika viskoa puolelta toiselle, tai muutenkaan elää siinä pyörän päällä oikein mitenkään mitä on pakko tehdä oikeasti vaikessa maastossa.. Hyvät polut sitten asia erikseen.
    Kuten jo edellisessä viesteissä tuli ilmi, niin varmaankin riippuu paljon siitä mikä kullekkin on vaikea kohta. Itsekkin seison kyllä alamäissa ja sellaisissa kohdissa missä tarvitsee elää siellä pyöränpäällä (esim hypyt). Mutta noissa kohdissa en kyllä sitten poljekkaan vaan pelkästään seison polkimien päällä. Polkuröykytyksessäkin istun yleensä satulalla sen vuoksi että voin polkea pyörän kulkemaan kovempaa. Jos ja kun tulee sellainen kohta missä tarvitsee seisoa, seison sen hetkisen polkematta ja kohdan ohitettua jatkan taas istualtaan. Mutta kukin tyylillään ja varmasti kannattaa tehdä niin kuin juuri itsestä tuntuu oikealta.

  4. #1144
    Onko täälä kukaan kokeillut lukkopolkimia sähkömaasturille? Kokemuksia?

  5. #1145
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    92
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Patavaltti Katso viesti
    Onko täälä kukaan kokeillut lukkopolkimia sähkömaasturille? Kokemuksia?
    Ei sen kummempaa ole kuin luomullakaa. Molemmilla käytän.

  6. #1146
    Itse luovuin lukoista sähkärin hankittua. Koska sähkärillä pystyy ajamaan tehokkaasti ilman lukkoja niin ajamiseen tuli aivan eri rentous kun ei tarvi enää pelätä miten päin ukko tulee alas jos fillarilla kaatuu eikä jalat lähdekään irti.

  7. #1147
    Jäykkäperäinen sähkömaasturi hakusalla lähinnä arkikäyttöön mutta jonkun verran helpoille maastoreiteillä retkeilyyn.
    Rouvva tuntuu tehneen jo päätöksen Trekin Powerfly 5:stä. Tähän vaikuttaa ensisijaisesti ulkonäkö ja osaltaan saatavuus...
    Onko jotain hyviä ehdotuksia nimenomaan tyylikkäästä kulkineesta?

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  8. #1148
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    100

  9. #1149
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Siuntio
    Viestit
    221
    Meillä hallitus tilasi juuri edellisviikonloppuna Motocardista e-Vantagen vuoden 2018 "Special Editionin", eli käsittääkseni pyörän vuoden 2017 rungolla, mutta 2018 vuoden komponenteilla, eli tällaisen (yksi M-koko näyttäisi vielä olevan): https://bike.motocard.com/en/mountai...ck_orange.aspx

    Kuva ja speksit eivät ymmärtääkseni pidä ihan paikkaansa, sillä tuossa "Special Editionissa" on internetsin perusteella tosiaan vuoden 2018 Revelation ja drop post. Kuva on joku sekasikiö vuoden 2017 pyörästä vuoden 2018 värityksellä. Ellei sitten Motocard ole tehnyt jotain frankenstein-pyörää.

  10. #1150
    Liittynyt
    09/2006
    Paikkakunta
    itähelsinki
    Viestit
    2.759
    Aika paljon noiden fillareiden konffis vaihtelee maasta riippuen. Kaupasta kun ostaa ja ottaa suoraan rivistä mukaansa, niin tietää mitä saa, muuten on sitten tuurista kiinni. Mutta sehän on osa viehätystä

  11. #1151
    Kaks Mondrakeria mutta yhtään tyylikästä ei vielä ole tullu ehdotukseksi...no oli se eka
    Mieluummin kotimaasta hän ostanee, niin on helpompi viedä moottoriremppaan.

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  12. #1152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TheMiklu Katso viesti
    Jäykkäperäinen sähkömaasturi hakusalla lähinnä arkikäyttöön mutta jonkun verran helpoille maastoreiteillä retkeilyyn.
    Rouvva tuntuu tehneen jo päätöksen Trekin Powerfly 5:stä. Tähän vaikuttaa ensisijaisesti ulkonäkö ja osaltaan saatavuus...
    Onko jotain hyviä ehdotuksia nimenomaan tyylikkäästä kulkineesta?

    Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk

    Itse tilasin tuolta tuon..miellytti omaa silmää ehkä vähän huono väritys daamille..Kokoonpanoon nähden hintakin tuntui sopivalta vaikka vanhempi malli onkin..myös satasen kalliimmalla viimevuoden mallia tarjolla
    hieman tyyriimpiä nämä tuntus olevan suomen puolella..

    https://www.rabe-bike.de/de/focus-bo...ckm-blue-2017/

  13. #1153
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    100

  14. #1154
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Anttoni Katso viesti
    Itse tilasin tuolta tuon..miellytti omaa silmää ehkä vähän huono väritys daamille..Kokoonpanoon nähden hintakin tuntui sopivalta vaikka vanhempi malli onkin..myös satasen kalliimmalla viimevuoden mallia tarjolla
    hieman tyyriimpiä nämä tuntus olevan suomen puolella..

    https://www.rabe-bike.de/de/focus-bo...ckm-blue-2017/
    Aika kova paketti mun silmään siinä kyllä! Taitaa tosiaan tää hankinta tulla täältä ihan Suomesta.

    Spessussa oli tilanne sellanen, että myynnissä oli 2020 pyörät jo :/
    Ja tuo on kyllä tosi kova. Budjetti ehkä vähän alkaa karkailemaan.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  15. #1155
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    438
    Reilu neljä tonnia jäykkäperästä DB5 jarruilla ja Reba keulalla ei kuulosta järin halvalta, mutta jos haluaa Spessun ja Brosen niin ei kai siinä..

  16. #1156
    Moro,

    Miten saan vaimolle myytyä sähköpyörän. Molemmat haluamme maastopyörän. Itse nimenomaan sähköisen. Syy: Ympärivuotinen käyttö (työmatkakäytössäkin vastatuulesta huolimatta), sekä pitemmät lenkit ja arkiasiointii (esim kaupassa käynti huonolla kelillä).
    Itse hyötyisin myös, että rouvalla on sähkis. Voisimme silloin kenties heittää lenkkejä yhdessä yms. pitempiä lenkkejä. Lisäksi minun ei tarvitsi kärsiä "liian hitaasta vauhdista kunnon kehitykseen", koska molemmat voisivat käyttää esim. eri avustustasoja? Normipyörillä todennäköisesti yhteiset lenkit eivät minua juuri kehittäisi.

    Saako sillä sähkömaastiksella kuntoiltua? Pitää ihan liian helppona sellaista sellaiseen "kuntopyöräilyyn"..

  17. #1157
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maustevoi Katso viesti
    Saako sillä sähkömaastiksella kuntoiltua? Pitää ihan liian helppona sellaista sellaiseen "kuntopyöräilyyn"..
    Varmasti saa. Jos tuntuu liian helpolta niin sen kuin ottaa sähköavustuksen pois kokonaan. On sitten raskaampaa kuin luomu pyöräily 🙂

  18. #1158
    Liittynyt
    12/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    438
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maustevoi Katso viesti
    Saako sillä sähkömaastiksella kuntoiltua? Pitää ihan liian helppona sellaista sellaiseen "kuntopyöräilyyn"..
    Tästähän löytyy ihan oma ketjunsa täältä.
    Sähköpyörä ja kuntoilu

  19. #1159
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    236
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Itse luovuin lukoista sähkärin hankittua. Koska sähkärillä pystyy ajamaan tehokkaasti ilman lukkoja niin ajamiseen tuli aivan eri rentous kun ei tarvi enää pelätä miten päin ukko tulee alas jos fillarilla kaatuu eikä jalat lähdekään irti.
    Mua taas pelottais ajaa millään pyörällä fläteillä koska silloin ei koskaan tiedä milloin ukko irtoaa polkimista ja tulee alas. No joo, meni OT:ksi..

  20. #1160
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maustevoi Katso viesti
    Moro,

    Miten saan vaimolle myytyä sähköpyörän. Molemmat haluamme maastopyörän. Itse nimenomaan sähköisen. Syy: Ympärivuotinen käyttö (työmatkakäytössäkin vastatuulesta huolimatta), sekä pitemmät lenkit ja arkiasiointii (esim kaupassa käynti huonolla kelillä).
    Itse hyötyisin myös, että rouvalla on sähkis. Voisimme silloin kenties heittää lenkkejä yhdessä yms. pitempiä lenkkejä. Lisäksi minun ei tarvitsi kärsiä "liian hitaasta vauhdista kunnon kehitykseen", koska molemmat voisivat käyttää esim. eri avustustasoja? Normipyörillä todennäköisesti yhteiset lenkit eivät minua juuri kehittäisi.

    Saako sillä sähkömaastiksella kuntoiltua? Pitää ihan liian helppona sellaista sellaiseen "kuntopyöräilyyn"..
    Osta ensin itselle ja lainaa vaimolle kun on tuule jotain 25 m/s.

  21. #1161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mtok77 Katso viesti
    Minun mielestä on edesvastuutonta toimintaa valmistajalta laittaa noin rimpulaa keulaa sähkömaasturiin
    Mulla on kans tuo Trek PowerFly 5, kävin pitkän keskustelun maahantuojan kanssa mihin keulaa voisi vaihtaa. He ovat sitä mieltä, että siihen saisi laittaa VAIN 100mm keulan. Ajattelin tosiaan päivittää sen melko surkean keulan johonkin laadukkaaseen 120-130mm keulaan. Pyörä on muuten todella hyvä, mutta maastossa se on kyllä aika hankala ajettava. On vain vaikea uskoa, että ajettavuus menisi pilalle 120-130 keulalla.

  22. #1162
    Liittynyt
    11/2017
    Viestit
    93
    Kyllä se vain pilalle menee, korkeintaan 10mm lisää, niin geometria toimii niin kuin pitää. Panosta tukevaan laatu keulaan, niin se on siinä.

  23. #1163
    Pääsin pari viikkoa sitten kokeilemaan tuollaista KTM Macina Freeze sähköläskiä ja olihan se niin mahtava peli, että itsellehän joku vastaavanlainen olisi saatava. Pyörien maailmassa aika noviisina olen kuitenkin törmännyt ongelmaan, että lähes kaikkia malleja tuntuu löytyvän aina maksimissaan L-kokoa. Olen n. 195cm pitkä joten saisi varmaankin olla numeroa isompaa. Pohdin myös luomuläskin ostoa ja sen sähköistystä, mutta eipä tuntunut tarjonta ihan kauheasti laajenevan luomuissakaan. Aika vähäisellä kokemuksella pelottaisi lähteä heti tilailemaan näitä ulkomailta, mutta onko se ainoa varteenotettava vaihtoehto? Budjetti on varmaan siinä ~3500e nurkilla.
    Toivottavasti en ihan väärästä paikasta aloittanut tätä foorumiuraa.

  24. #1164
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    100
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...m-n-red-760445
    Tuosta 21” (xl) cube, olis oma valinta jos läskiä olisin ostamassa

  25. #1165
    Liittynyt
    05/2018
    Viestit
    367
    Jännästi cubessa Mastodon mutta vain 177 mm akseli takana. Minkä kokoinen rengas tuohon mahtuu taakse?

  26. #1166
    Liittynyt
    08/2008
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    374
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Smooth Katso viesti
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...m-n-red-760445
    Tuosta 21” (xl) cube, olis oma valinta jos läskiä olisin ostamassa
    Ääni tälle, itse tilasin kyseisen fillarin viime vuonna tuolta . Jos kyseiseen liikkeeseen päädyt niin kannattaa laittaa sinne s.postia ja kysyä ns. päivän hinta.
    Voit yllättyä positiivisesti .

  27. #1167
    Mulla oli Helkaman e-Fat vuoden verran. Takamoottori Pafang. Ei huonoa sanottavaa, 3000kilomtria tuli mittariin, eikä tarvinnut kuin ketjuja rasvalla. Akku piti pintansa loistavasti läpi vuoden. Nastarenkaiden hinta hirvitti ja ostin vaan eteen. (Halvin 130€kpl)

  28. #1168
    Liittynyt
    07/2018
    Viestit
    90
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti kartsaa Katso viesti
    Mulla oli Helkaman e-Fat vuoden verran. Takamoottori Pafang. Ei huonoa sanottavaa, 3000kilomtria tuli mittariin, eikä tarvinnut kuin ketjuja rasvalla. Akku piti pintansa loistavasti läpi vuoden. Nastarenkaiden hinta hirvitti ja ostin vaan eteen. (Halvin 130€kpl)
    Saikos tohon isompia akkuja ja leveämpiä renkaita? Montako kilometriä tolla akulla (11ah) pystyi ajamaan, jos ihan kelviä pitkin ajaisi? Minkä valmistajan nastat ostit eteen? Osaatko verrata tota Bafangin moottoria Boschin CX Perfomanceen? Itseäkin alkanut fat pyörä kiinnostamaan mutta jotenkin Bafangista saanut huonon kuvan mutta onko tänä päivänä oikeasti noin??

  29. #1169
    Uskottava kai se on, pitää tutkia mikä olisi sitten vakiota parempi 100mm keula.

  30. #1170
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Reba Katso viesti
    Kyllä se vain pilalle menee, korkeintaan 10mm lisää, niin geometria toimii niin kuin pitää. Panosta tukevaan laatu keulaan, niin se on siinä.
    Uskottava kai se on, pitää tutkia mikä olisi vakiota laadukkaampi 100mm keula.

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 14.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 14.02.2015, 00.30
  4. Ehdotuksia?
    By rokabili.Jr in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 29.05.2013, 22.43

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •