Sivu 3 / 45 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 1325

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

  1. #61
    Liittynyt
    09/1999
    Paikkakunta
    helsinki
    Viestit
    392
    Aina ei voi onnistua! Ei edes ihan aina. Ja hosumalla tulee vain nopeammin valmista. Nyt tuli ehkä kynäiltyä liiankin hätäisesti! Tosiaan olisi pitänyt olla enemmän tarinaa maastossa ajamisesta (minä siis kirjoitin sen jutun ja itseni lisäksi 4 eri hemmoa ajoi pyörällä yhteensä noin 500 kilsaa). Keskityin todellakin enemmän moottoripuoleen. Sitä en kuitenkaan komppaa että muista moottoreista kirjoittaminen oli turhaa. Ainakin meille F-lehteen tulevat kyselyt liittyvät nimenomaan eri moottoreiden ominaisuuksiin. Toinen kiinnostava seikka näyttää olevan kysymys sähköpyörän kiekoista. 27,5, 29 vai plussa? Siihen ainakin tuli jutussa meidän mielipide. Tosin yksi pyörää testanneista on laittamassa omaan plussasähkäriinsä 29 kiekkoja. Itse meinaan kokeilla eteen 29 kiekkoa jollain pehmeäseoksisella 2,5 tuumaa leveällä renkaalla. Kiitos ja anteeksi! JH
    toimitus/jh

  2. #62
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikkeKnakkerton Katso viesti
    Mistä sä päätit tilata ton LaPierren ? Suoraan valmistajalta?
    Tampereella Nippelistä, myyvät LaPierreä ja saavat tilattua kaikkia malleja mitä vaan valmistajalta löytyy. Päädyin tilaamaan tuon sx800 mallin kun sx600:ta ei ollut enään m-kokoa mikä oli lähinnä vanhaa enduropyörää. Vähän meni ylitse ehkä alkuperäisestä budjetista mutta onpahan nyt sitten samalla tarpeeksi hyvät iskarit ja hinta jäi kuitenkin alle tuon Haibiken sduro 7.0 saati sitten 8.0 mallin mihin tuota oikeastaan pitäisi verrata.

    Toimitusaika on kaksi viikkoa eli ihan heti ei pääsee kertomaan tunnelmia, onneksi minulla on tässä välissä reilun viikon työreissu niin ei mene niin kärvistelyksi
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  3. #63
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jukka Helminen Katso viesti
    Aina ei voi onnistua! Ei edes ihan aina. Ja hosumalla tulee vain nopeammin valmista. Nyt tuli ehkä kynäiltyä liiankin hätäisesti! Tosiaan olisi pitänyt olla enemmän tarinaa maastossa ajamisesta (minä siis kirjoitin sen jutun...
    Kiitos vastauksesta. Tässä kun on tullut luettua kaikki lehtijutut viime aikoina liittyen sähkömaastureihin, niin olin havaitsevinani jutussa samoja elementtejä kuin viime vuonna olleessa kolmen fillarin "maisteissa". Nyt kun oli koeajossa nimenomaan yksi tietty pyörä, niin toivoin että olisi keskitytty tärkeimpään eli miltä tämä yksi fillari tuntuu ajossa ja käytännössä, eikä vertailuun muihin moottoreihin tai fillareihin. Maininta Meridasta esim ei liittynyt Moterraan millään tapaa.

  4. #64
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti petrivet Katso viesti
    Jos maastoon haluaa mennä ei tarvitse maanomistajan lupaa jos ei ole polttomoottoria.

    Jos on niin että maastossa pyörä ei saa kulkea yli 25 km/h, missä se sääntö on selkeästi kerrottu?
    Ei pidä paikkaansa. Missään ei sanota, että vain polttomoottori vaatisi maanomistajan luvan. Sen sijaan laissa sanotaan, että joka miehen oikeudella saa kulkea jalan, pyöräillä jne. Laissa yli 25km/h kulkeva sähköpyörä ei rinnastu enää polkupyörään vaan se on tosiaan näitä L1e-A jne. luokituksen ajoneuvoja.

    Menkäähän vaan kaahailemaan sähköavustuksella metsiin 50km/h. Varmasti kaikki muut polkujen käyttäjät tykkään ihan perhanasti, mutta vittuako siitä kunhan itsellä on kivaa.

  5. #65
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    603
    Itse näkisin, että siinä ei ole avustuksen huippunopeudella mitään merkitystä, kaahataan joidenkin marjastajien ohi 25km/h, 50km/h alamäkeen tai 50km/h tasasella avustettuna, sanomista tulee joka tapauksessa, jos ja kun ne muut metsänkäyttäjät kokevat että vauhti oli tilanteeseen nähden liian suuri. Varsinkin kun nuo paremman pään sähköpyörät näyttävät isoine akkuineen aika meneviltä peleiltä ja kuskillakin saattaa olla fullface kypärä tuomassa lisää moottoripyörä fiboja. Eli kannattaa vähän miettiä missä pommittaa täysiä pimeisiin paikkoihin yms. ihan samaa järjen käyttöä kuin tavallisellakin maasturilla. Metsän/polkujen kulumiselle se nyt on ihan sama kuinka kovaa päästelee menemään. Lähinnä käytetyt watit ratkaisevat sen paljonko tulee jarruteltua ja täten mahdollisesti kulutettua maapohjaa.

    Itse uskon, että tuo 25km/h riittää maastoon ihan hyvin, siirtymiä varten voisi tuollainen 45km/h modifikaatio olla ihan kätevä kun tuollaisen 22kiloa+nappula renkaat kompon polkeminen yhtään yli tuon 25km/h vauhdin voi olla aika kovan työn takana
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  6. #66
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vuohi Katso viesti
    Metsän/polkujen kulumiselle se nyt on ihan sama kuinka kovaa päästelee menemään. Lähinnä käytetyt watit ratkaisevat sen paljonko tulee jarruteltua ja täten mahdollisesti kulutettua maapohjaa.
    1000 wattia ei toki tule käytettyä jos ne on. Juu juu

  7. #67
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    603
    l
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    1000 wattia ei toki tule käytettyä jos ne on. Juu juu
    Tässä on ollut lähinnä puhe noiden 250 wattisten pyörien virittämisestä siten, että se avustus ei lakkaa 25km/h kohdalla. 1kw moottorilla saa kyllä jo samalta rullalle jos ajotyyli on vähänkään repivä se on totta.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  8. #68
    Liittynyt
    01/2017
    Paikkakunta
    Helsinki / Ala-Tikkurila
    Viestit
    105
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti vuohi Katso viesti
    Itse näkisin, että siinä ei ole avustuksen huippunopeudella mitään merkitystä, kaahataan joidenkin marjastajien ohi 25km/h, 50km/h alamäkeen tai 50km/h tasasella avustettuna, sanomista tulee joka tapauksessa, jos ja kun ne muut metsänkäyttäjät kokevat että vauhti oli tilanteeseen nähden liian suuri. Varsinkin kun nuo paremman pään sähköpyörät näyttävät isoine akkuineen aika meneviltä peleiltä ja kuskillakin saattaa olla fullface kypärä tuomassa lisää moottoripyörä fiboja. Eli kannattaa vähän miettiä missä pommittaa täysiä pimeisiin paikkoihin yms. ihan samaa järjen käyttöä kuin tavallisellakin maasturilla. Metsän/polkujen kulumiselle se nyt on ihan sama kuinka kovaa päästelee menemään. Lähinnä käytetyt watit ratkaisevat sen paljonko tulee jarruteltua ja täten mahdollisesti kulutettua maapohjaa.

    Itse uskon, että tuo 25km/h riittää maastoon ihan hyvin, siirtymiä varten voisi tuollainen 45km/h modifikaatio olla ihan kätevä kun tuollaisen 22kiloa+nappula renkaat kompon polkeminen yhtään yli tuon 25km/h vauhdin voi olla aika kovan työn takana
    Kuulostaa ihan järkevältä.

    Sinänsä paikkapaikoin ihmeen tuomitsevaa tekstiä joiltakin. Onko asialla tosiaankin saman lajin harrastajat?

    Itse kun liikun usein täällä ruuhkasuomessa ja saattaa täällä kilometrin sisällä parikin pyörää vastaan tulla eli ei siinä kauheasti mitään vaaratilanteita välttämättä tule jos joku 40 km/ h tunnissa ajaa pyörällä. Menee siellä mopoja kovempaakin.

  9. #69
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    267
    Haibiken sähkötäpäri boschin voimayksiköllä, aluksi ajattelin että rajoittaja ok, parasta mitä olen tehnyt niin rajoittajan poisto, ei siis enää mitään nopeusrajaa avustukselle, vapauden tunne käsinkosketeltava.

  10. #70
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    477
    Sähköpyörät tulee. Kaikenlaiset. Hyvässä ja pahassa. Haluttiin sitä tai ei.

    Onhan kuulemma jo nyt joka kuudes pyörä maailmassa sähköpyörä ja alan liikevaihdosta puolet tulee niistä. Ja tuskin kehitys tuohon pysähtyy..

  11. #71
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    PLKN
    Viestit
    356
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti e-tracker Katso viesti
    Haibiken sähkötäpäri boschin voimayksiköllä, aluksi ajattelin että rajoittaja ok, parasta mitä olen tehnyt niin rajoittajan poisto, ei siis enää mitään nopeusrajaa avustukselle, vapauden tunne käsinkosketeltava.
    Onko havaittavissa nopeampaa akun tyhjenemistä, eli ajatko paljon avustuksella yli 25km/h? Miten tämä vaikuttaa akun kestoon? Paljonko tulee kilometrejä ennenkuin akku on tyhjä?
    sähkö pyörä läski kuski

  12. #72
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    267
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sähköläski Katso viesti
    Onko havaittavissa nopeampaa akun tyhjenemistä, eli ajatko paljon avustuksella yli 25km/h? Miten tämä vaikuttaa akun kestoon? Paljonko tulee kilometrejä ennenkuin akku on tyhjä?
    Vaikuttaa tietysti rangeen, juuri senverran että 500Wh akku vakavasti harkinnassa, alkuperäinen tässä pari vuotta vanhassa 400Wh, tälläkin kyllä pärjää.

  13. #73
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Ei pidä paikkaansa. Missään ei sanota, että vain polttomoottori vaatisi maanomistajan luvan. Sen sijaan laissa sanotaan, että joka miehen oikeudella saa kulkea jalan, pyöräillä jne. Laissa yli 25km/h kulkeva sähköpyörä ei rinnastu enää polkupyörään vaan se on tosiaan näitä L1e-A jne. luokituksen ajoneuvoja.
    Ihanko omasta päästä keksit tämmösen lain, jotta ei sähköavusteisella sais ajaa yli 25km/h?
    Ihan hyvin tolla pääsee alamäkiin 50-60km/h ja ihan laillisesti eli samaa nopeutta kuin luomullakin ja niitäkö ei tää SINUN keksimä 25km/h maks. nopeus koske?

    Ps: Jos ei tiedä asioista tuon vertaa niin kannattaa olla ihan hiljaa.
    Ps2: Avustus loppuu 25km/h, mutta missään ei ole rajattu sen jälkeen ajonopeutta muutenkuin yleensä tien liikennemerkein tai yleinen 80km/h nopeusrajoitus.
    Ps3: Käytännössä siis metsäpoluilla saa ajaa 80km/h ihan laillisesti pyörällä, jos vaan muka siihen pystyy eli käytännössä ei muutoin kuin älyttömissä alamäissä.
    Ps4: Sähköavusteinen ja sähköpyörä on eri asioita ja laitteita.

  14. #74
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    5.317
    ^Maastoliikennelain mukaan nopeusrajoitus on maalla 60km/h ja jäällä 80km/h. Polkupyörää maastoliikennelaki ei koske, joten sillä saa ajaa kovempaakin.

  15. #75
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti NikkeKnakkerton Katso viesti
    Saitko jostain tietoa mikä moottori tossa LaPierren pyörässä on ?
    Linkitettyjen sivujen kuvien mukaan LaPierre käyttää Boschin Performance Cx:ää.

  16. #76
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    411
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti YT Katso viesti
    ^Maastoliikennelain mukaan nopeusrajoitus on maalla 60km/h ja jäällä 80km/h. Polkupyörää maastoliikennelaki ei koske, joten sillä saa ajaa kovempaakin.
    Hyvä että korjasit. Itse muistelin just toisin päin. Mutta kummiskin pyörällä saa käytännössä ajaa niin kovaa kuin sielu sietää metsässä, mutta jotkut vaan itkee siitä että sähköpyörällä ajettais kovaa, vaikka samat säännöt jokaisella.
    Ehkä se vaan joillekin luomu kuskeille käy itsetunnon päälle, jotta avusteisella ajavalla ei ole ylämäen jälkeen jalat hapoilla niin jaksaa sit heti vetää kovaa alaskin päin.

  17. #77
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    477
    Kyllä se tulee olemaan tiukka paikka kun mummot vetelee Helkamalla ohi vastatuulessa

  18. #78
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Ihanko omasta päästä keksit tämmösen lain, jotta ei sähköavusteisella sais ajaa yli 25km/h?
    Saa toki, mutta avustaa se ei saa enää 25km/h jälkeen. Tuollahan puhuttiin niistä viritetyistä jotka avustaa 45km/h asti. Se ei ole enää polkupyörään rinnastettava värkki.

  19. #79
    Liittynyt
    07/2004
    Viestit
    3.586
    Tästä lainsäädännöstä on olemassa oma ketjunsa jossa kannattaa vääntää asiasta.

    Itseä kiinnostaa sen verran että kunhan vuokrapeli tulee vastaan täytyy lunastaa pari tuntia ajoaikaa. Rengaskoko on mielenkiintoinen. Luulisi että plussa koko täysjoustolla on luontevin vaihtoehto.

  20. #80
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    51
    Haluaa pelkästään pikaiseen maastoajeluun sähköfatbiken. Budjetti olis jotain 3000-4500t.Kunnon fatit alla. Mikä olis? Ei mitään kokemuksia moisista

  21. #81
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    51
    Lapierre OVERVOLT SX 800 . Saako ulkomailta mistä? Tai haibike täysjousto. Ulkomailta firman piikkiin niin sais alvitonna.

  22. #82
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    51
    Milloin tuo Commencal täysjousto tulee myyntiin ja saako millaiset läskit alle? Anteeksi tää hullu kysely mut en kahteen yöhön ole nukkunut ku miettiny näitä...

  23. #83
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    477
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Äyrämöinen Katso viesti
    Haluaa pelkästään pikaiseen maastoajeluun sähköfatbiken. Budjetti olis jotain 3000-4500t.Kunnon fatit alla. Mikä olis? Ei mitään kokemuksia moisista
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...00-2016-477507

    Tuohon hintaan ei parempaa taida olla missään.

  24. #84
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.422
    Tuossa yksi pyörävalmistaja jolla on sähköpyörämallisto,mielestäni kohtuu laajakin ;https://www.orbea.com/fi-en/ebikes/
    Edustus suomessakin on.

  25. #85
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    411

  26. #86
    Liittynyt
    04/2017
    Paikkakunta
    Nivala
    Viestit
    51
    Kyl tuo haibike mitä katellu. Mikä ero tuolla täpärillä 2016 ja 2017 malleissa?
    Selkä ei kestä kovaa ryskää niin siksi kunnon joustot sais olla.

  27. #87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jami2003 Katso viesti
    Itseä kiinnostaa sen verran että kunhan vuokrapeli tulee vastaan täytyy lunastaa pari tuntia ajoaikaa. Rengaskoko on mielenkiintoinen. Luulisi että plussa koko täysjoustolla on luontevin vaihtoehto.
    Nyt tulee mutua, koska omakohtaista kokemusta ei ole (vielä?) kertynyt. Jossain ulkomaanjulkaisussa verrattiin saman fillarin (olikohan Moterra) plussaversiota ja 2.35" renkailla varustettua. Mielikuva oli että mutkapolulla kapeammilla renkailla varustettu on ajotuntumaltaan tarkempi ja täsmällisempi. Samassa julkaisussa todettiin että ei plussarenkaissa voi kuitenkaan käyttää sellaisia ryömintä/pito paineita kuin tavanfillarissa koska pyörässä on massaa 21-24 kiloa ja sitä on vaikeampi kuskin keventää, joten monia esteitä päin joutuu ajamaan suoraan. Eli plussakumeissa pitäisi olla painetta kuitenkin melko paljon ettei hakkaa läpi.

    Nyt viimeisimmässä Fillari-lehdessä todettiin että mm. Moterran 130mm jousto on siinä ja siinä. Monella merkillä näyttää olevan siten että plussakoossa tarjotaan lyhyempiä joustovaroja kuin kapeammilla renkailla varustetuissa. Oiken pitkäjoustoiset ei ole (yllättäen) varustettukaan plussarenkailla vaan ihan kapeammilla. Miksi? Toisiko plussarenkaiden vaatima tila jotain epäedullisia vaikutuksia esim. takahaarukan pituuteen tms. jos yhdistetään vielä pitkä jousto samaan pakettiin? Minkäs paksuisilla renkailla nykyään ajetaan dh:ta?

    Toisaalta; kun moottori kompensoi vierintävastusta, voidaan käyttää pitävämpiä renkaita eli karkeampaa kuviointia. Paksu rengas taas ei kompensoi riittävästi pitemmän jousituksen tuomaa hyötyä. Ja toisaalta pitempi jousitus ei välttämättä haittaa menoa heikentävästi, koska moottori kompensoi pogoamisen.

    Itse kyllä ottaisin plussakumit eli leveät vanteet koska talvella plussakoosta taas on kiistatonta hyötyä.

    Meridalla on 150mm joustava plussarenkainen fillari ja sen olisin jo tilannutkin, mutta ei saa mistään

  28. #88
    Liittynyt
    03/2006
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    708
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Irocci Katso viesti
    Toi on kyllä hupaisa peli. Saisi vaan omalle polkemistyylille olla Boschin Performance CX:llä. Mitä poljeskelin 10min tuolla niin
    Yamaha PW ei avusta jos vähänkään korkeammalla kadenssilla (olikohan perstuntumalla yli 80-90rpm) polkee. Boschissa en vastaavaa huomannut. Yamahan PW-X:ssä tämä on kuulemma korjattu mutta jotenkin ei se avustuksen mukana pysyminen siinäkään tuntunut pikaisesti kokeiltuna niin hyvältä kuin Boschissa.

    Pitäisi varmaan opetella pyörittämään pienemmällä kadenssilla. Muutoin tuo Haibiken täysjoustoläski on mainio peli. Haibiket näyttää siltä että ne on aika loppuun asti mietittyjä: pohjapanssarit ja sulava akun integrointi. Tietenkään ne ei spessun integraatioasteelle pärjää mutta hyvä suoritus kun otetaan huomioon että kyse on standardiosista.

    Itse olen vakavasti harkinnut Haibiken Xduro Fatsix 6.0:aa.

  29. #89
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    603
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Nyt tulee mutua, koska omakohtaista kokemusta ei ole (vielä?) kertynyt. Jossain ulkomaanjulkaisussa verrattiin saman fillarin (olikohan Moterra) plussaversiota ja 2.35" renkailla varustettua. Mielikuva oli että mutkapolulla kapeammilla renkailla varustettu on ajotuntumaltaan tarkempi ja täsmällisempi. Samassa julkaisussa todettiin että ei plussarenkaissa voi kuitenkaan käyttää sellaisia ryömintä/pito paineita kuin tavanfillarissa koska pyörässä on massaa 21-24 kiloa ja sitä on vaikeampi kuskin keventää, joten monia esteitä päin joutuu ajamaan suoraan. Eli plussakumeissa pitäisi olla painetta kuitenkin melko paljon ettei hakkaa läpi.

    Nyt viimeisimmässä Fillari-lehdessä todettiin että mm. Moterran 130mm jousto on siinä ja siinä. Monella merkillä näyttää olevan siten että plussakoossa tarjotaan lyhyempiä joustovaroja kuin kapeammilla renkailla varustetuissa. Oiken pitkäjoustoiset ei ole (yllättäen) varustettukaan plussarenkailla vaan ihan kapeammilla. Miksi? Toisiko plussarenkaiden vaatima tila jotain epäedullisia vaikutuksia esim. takahaarukan pituuteen tms. jos yhdistetään vielä pitkä jousto samaan pakettiin? Minkäs paksuisilla renkailla nykyään ajetaan dh:ta?

    Toisaalta; kun moottori kompensoi vierintävastusta, voidaan käyttää pitävämpiä renkaita eli karkeampaa kuviointia. Paksu rengas taas ei kompensoi riittävästi pitemmän jousituksen tuomaa hyötyä. Ja toisaalta pitempi jousitus ei välttämättä haittaa menoa heikentävästi, koska moottori kompensoi pogoamisen.

    Itse kyllä ottaisin plussakumit eli leveät vanteet koska talvella plussakoosta taas on kiistatonta hyötyä.

    Meridalla on 150mm joustava plussarenkainen fillari ja sen olisin jo tilannutkin, mutta ei saa mistään
    DH:ta ajetaan nykyään pääasiassa 2,4 tuumaa leveillä 27,5'' kumeilla käsittääkseni.

    Noita pitkäjoustoisia plussa malleja voi olla harvassa myös sen takia, että tuollainen normaali hyvä plussa koon kumi ei oikein ole soveltuva mäen laskuun, koska niistä on tehty niin kevyitä. Parilla juutube videolla missä verrataan ihan tavallisia pyöriä dh-radalla plussa koon kumit olivat koko ajan hajalla vaikka ilmaa oli varmaan ihan tarpeeksi. Kyljet yms. vaan ovat liian ohuet monessa kumissa ja repeävät kivikossa kun ajetaan vähän kovempaa ilmeisen helposti.

    Veikkaan myös, että se plussa koon tarjoama etu tosiaan katoaa melko hyvin kun painetta on tarpeeksi. Itse olen esim. kerran koe mielessä ajanut tavallisella jäykällä läskillä bikeparkissa ja kohtuu helpotkin reitit tarvitsivat 0,7 bar ilmaa 4,8 kumiin ettei vanne olisi ollut koko ajan kivissä kiinni eli aika kivireki jo tuolloin kyseessä. Toinen huomio oli läskillä ajamisesta oli se, että pyörä on nopeilla osuuksilla tosi raskas käänellä verrattuna alamäki pyörään, tietenkään plussa-koon kiekot eivät ole niin painavat kuin läskissä mutta raskaammat kuitenkin kuin normi levyiset.

    Lisäksi kun mennään alamäkeen suht kovaa ja pyörässä on se yli 150mm joustoa ei renkaan ole pakko tehdä niin paljoa työtä suht tasaisen kyydin takaamiseksi, kuin taas hitaasti tasamaalla edetessä, jolloin iskarien sisäiset kitkat haittaavat paljon enemmän niiden toimimista pienimpiin kiviin ja juurin jotka taas renkaat poimivat mukavasti pois.

    Mutta yhteenvetona ja omana arviona aiheesta: Jos ei ole tarkoitus ajaa paljoa dh:ta/muuta rymistelyä kivikossa/hyppimistä yms. ja talveksi ei ole erikseen läskipyörää, ostaisin varmaan itsekkin plussa mallin jollain noin 150mm joustolla.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

  30. #90
    Liittynyt
    04/2004
    Paikkakunta
    -
    Viestit
    477
    Itselleni kun on tulossa 130 millin joustolla oleva plussa niin mietin lähinnä mihin ihmeessä tarvin noin paljon joustoa.
    Mutta kun kaikissa plussissa tuo näyttää olevan minimi mitä valmistetaan niin minkäs teet

Samanlaisia aiheita

  1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 14.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 14.02.2015, 00.30
  4. Ehdotuksia?
    By rokabili.Jr in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 29.05.2013, 22.43

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •