Sivu 42 / 43 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 3240414243 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.231 - 1.260 / 1272

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

Komppaan. 10 vaihdetta riittää ihan varmasti. Ihan hölmöä speksata 12 vaihdetta sähköfillariin. Ja totta, Recon on ihan hyvä keula hybridiin, ei maastopyörään.
    Pipo muokkasi tätä : 31.05.2019 at 18.29
    Kommenttini on mielipide mutta saattaa joskus sisältää myös pienen määrää faktaa.

Mielipiteitä on monia niinkuin kuskeja ja ajomaastoja. 10 vaihdetta sinällään riittää mainiosti mutta välitykset on liian harvat tiukkoihin paikkoihin jos takana isoin 36t ja edessä 34t. Kadenssi kun putoaa liian alas ei sähköstä ole enää juuri hyötyä, vähän sama jos yrittää autolla liikkeelle 4 vaihteella vaikka olis 600hp pellin alla. Ja joo, tiedän että vertaus ontuu siinä että sähkömoottorin vääntömomentti nousee jokseenkin pystysuoraan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pyöräilevä Hullu Katso viesti
    Onko mielipiteitä Spectral: on 6.0 vs. Neuro: on 5.0? Kaveri ostamassa täysjousto sähköpyörää ja isoimpina vaatimuksina lähinnä täysjousto ja vähän reilun 3k€:n hinta. Eniten tulis työmatka-ajoa ja jonkuverran maastoajoa, luultavasti lähinnä polkuajoa (Oulun korkeudella).

Mitä itse vertailin noita, niin nämä pisti silmään (Spectralon vs Neuron):
    -Fox Rhythm 36 vs. Rockshox Recon RL
    -12spd NX Eagle vs. 10spd Deore XT
    -Takapakka 11-50 vs. 11-36
    -Kiekkojen leveys 35 vs. 30

Hintaerohan noissa on 500€ ja lähinnä mietin, että oiskohan tuo Neuron silti täysin riittävä vai kannattaako ehdottomasti satsata Spectraloniin..? Välitykset tuntus 5.0 Neuronissa aika raskailta jos pienin vaihde on edessä 34 ja takana 36, sähkö tieten helpottaa menoa..

Jos talveksi sais mahdutettua Fat Freddiet ni noille Neuronin 30 leveille vanteille niitä ei varmaan kannattane laittaa? Pyörä tulisi S-koossa ja rengaskoko ois tällöin Spectralonissa 27.5"/29", vaatis silloin vaan eteen talveksi uuden 27.5" kiekon tai jonkin 29" nastarenkaan. Onkohan noissa sähköpyörissä taakse turhan työlästä alkaa vaihteleen renkaita pari kertaa vuodessa vai riittäskö pelkästään eteen nastarengas?
    Kaveri päätyi lopulta kolmanteen vaihtoehtoon eli 6.0 Neuron: Oniin ja kävi sellaista koeajamassakin. Polkuajoa ja maantiesiirtymää tulee ajettua ni tuo 6.0 malli varmaanki paras siihen 130mm joustolla, Foxin 34 -keulalla ja 11-46 pakalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akah Katso viesti
    Tuliko polkimet automaattisesti mukaan vai pitikö ottaa erikseen? Tuliko pyörä valmiiksi koottuna ja kuinka kauan toimituksessa kesti? Minkä kokoisella rungolla otit?
    polkimet piti ostaa erikseen.
    vajaa pariviikkoa meni.
    tanko suoraan, polkimet paikalleen ja menoksi akkukin oli täynnä.
    oon 175 ja 17" on hyvä koko, ei ainakaan liian pieni.
    täytyy sanoa että on hauska peli. olen käynyt tuossa lähellä Kaakkurin bike parkissa tutustumassa mäkiajoon ja noita Iinatin vetisiä ja kivikkoisia/juurakkoisia polkuja vedelly ihan surutta, tuntuu se 25kmh ihan hyvältä vauhdilta kapeilla poluilla, tangonpäät raapii välillä puiden runkoja. joka toinen päivä tullu ajeltua sen 1-2 tuntia, ja polarin mukaan menee se 800-950cal tunnissa vaikka kokoajan hymyilyttää että kyllä tällä selän märäksi saa. hyvin pyörä menee suoralla ja möykkypoluilla, yllättävän vähän tuo moottori offina vastustaa. kovapintasiirtymät voi ajaa ilman sähköjä..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Mielipiteitä on monia niinkuin kuskeja ja ajomaastoja. 10 vaihdetta sinällään riittää mainiosti mutta välitykset on liian harvat tiukkoihin paikkoihin jos takana isoin 36t ja edessä 34t. Kadenssi kun putoaa liian alas ei sähköstä ole enää juuri hyötyä, vähän sama jos yrittää autolla liikkeelle 4 vaihteella vaikka olis 600hp pellin alla. Ja joo, tiedän että vertaus ontuu siinä että sähkömoottorin vääntömomentti nousee jokseenkin pystysuoraan.
    Tuo vääntömomentti/kadenssi riippuu ihan moottorista. Joillain moottoreilla vääntö tulee jo hyvin alhaisilla kadenseilla (esim Yamahat)

Haen kokeneempien mielipidettä!
    Aikaisemmin itsellä kokemusta jäykkäperäisistä - Gary Fisheristä ja nyt alla Cube.
    Tuota ikää kun vaan on kertynyt lisää, niin ylämäet ovat ”jyrkentyneet” ja ajatuksissa nyt sähkötäpäri.
    Olen katsonut Canyonn Neuron 6.0 tai Spectraln 6.0. Spectralia saisi heti ja Neuronia heinäkuun lopulla.
    Oma ajo sekalaista polkuajoa, niin ajattelin tuon Neuronin ehkä vastaavan paremmin siihen. Olisiko tuollainen Spectral sitten tällaiselle ”pappakuskille” liian sporttinen, kun nuo kadenssit on ruvenneet laskemaan ;-)
    Kertokaa se hänelle kun itse ei osaa päättää

Ei varmasti ole liian sporttinen, sähkäri mieluummin vaikka vähän ylimitoitettu kuin alimitoitettu ominaisuuksiltaan. Siinä kun ei samalla tavalla haittaa polkemista pitkät joustot tai paino vs luomupyörä, eikä tuota Spectralia nyt mitenkään pitkäjoustoiseksi tai painavaksi edes voi luonnehtia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti järtsy Katso viesti
    Ei varmasti ole liian sporttinen, sähkäri mieluummin vaikka vähän ylimitoitettu kuin alimitoitettu ominaisuuksiltaan. Siinä kun ei samalla tavalla haittaa polkemista pitkät joustot tai paino vs luomupyörä, eikä tuota Spectralia nyt mitenkään pitkäjoustoiseksi tai painavaksi edes voi luonnehtia.
    Kiitos ”järtsy” - sinähähän sen sanoiksi puit - mieluimmin vaikka vähän ylimitoitettu kuin alimitoitettu! Vaikka tällaiselle vanhemmalle tahkoajalle, jolle ylämäet alkavat olla harrastuksen hauskuuden este!
    Laitoin sitten tilaukseen Spectralin. Eipähän jää sitten minulle ainakaan ominaisuuksista kiinni - taitaa jäädä enempi ”ukosta” kiinni :-) Tiedä vaikka tästä tulisi vielä yhtä hauskaa kuin nuorempana!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Haraldis Katso viesti
    Tiedä vaikka tästä tulisi vielä yhtä hauskaa kuin nuorempana!
    Ei siitä tule yhtä hauskaa... vaan paljon hauskempaa��

Specral:ON on itse asiassa yllättävän hyvä polkea jopa ilman avustustakin jousituksen puolesta. Takapää ei pogoile yhtään vaikka ei käytä edes lukitusta, joten sinällään extra joustosta ei varsinaisesti ole tämän pyörän kohdalla kauheasti haittaa.

Rengastus on sitten sellainen juttu missä tulee takkiin jos vain sorateilla ja helpoilla poluilla ajaa - Minion ei ole kovinkaan rullaava rengas (ja takarengaskin vielä leveä), mutta pitoa on toisaalta mahtavasti. Mutta ei siitäkään muuta haittaa ole kuin kantaman lyhentyminen paremmin rullaaviin renkaisiin nähden.

Itse tein pienen ihmiskokeen tuossa muutama viikko sitten ja ajoin 300km appiukon mökille hiekkateitä pitkin saunomaan omalla Spectral:ONilla (jossa vielä vakiota pidempi keulakin).Varusteitakin oli myös mukana melko tuhdisti kun olin teltalla myös yötä matkalla ja ensimmäiseen pariin sataan kilometriin en saanut edes vettä mistään = piti sitäkin kantaa kuusi litraa mukana. Ensimmäisenä puolikkaana päivänä ajoin reilu 100km kokonaan ilman avustusta, koska mukana koko 300km matkalle oli vain kaksi akkua, eikä minulla ollut hajuakaan kuinka pitkälle ne moisessa ajelussa riittävät (koska normaalit minun ajelut on taas aivan vastakkaista ryönäämistä metsissä).

Olihan se raskas ajaa johtuen ihan puhtaasta painosta kaikkine kamoineen (pyörä + kamat + juomiset painoi yhteensä 47kg!!), mutta jousitus ei kyllä sanottavasti tuossa syö polkutehoja - aikaisempi luomu Mondraker Dune keinui hemmetin paljon enemmän takajousitus "lukittuna" kuin tämä ilman lukitusta.

Isoin ero vakioon (ja aika ratkaiseva), eli se että laitoin pyörään luomupyörästäni 2.35x29" Rock Razor/Hans Dampf yhditelmän kovalla seoksella ja reiluilla paineilla. Teki valtavan eron rullaavuuteen ja lopulta jäi puolikas akkukin jopa käyttämättä. Eli jousituksen extra milleistä ei minusta ole niinkään haittaa - tuollaisessa kevyessä kuvaillun kaltaisessa polkuajossa joustomatkasta jää vain oletettavasti ainakin 1/3 joustomatkasta käyttämättä (koska jousitus on myös melko progressiivinen Spectralissa) ja se ei ole ihan niin mukava kuin Neuron:ONin jousitus olisi (jonka jousitus on paljon lineaarisempi ja mukavuus painoitteisempi).

^ Minkälainen oli akkujen kesto tuolla sun reissulla? Itse olen pari vähän pitempää lenkkiä heittänyt eli noin 54 km ja 58 km lenkit. Akku ei vielä noilla reissuilla loppunut, mutta tuolla lyhyemmällä lenkillä akun varaustilatolpan väri muuttui jo punaiseksi. Kyllähän Spectralilla voi ajaa ilman avustustakin yllättävän hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti pker Katso viesti
    minkä kokosella rungolla tilasit ?
    Sori, tää viesti on mennyt ihan ohi. 17'' on mun runko, ja tuntuu näin 170 senttiselle ihan passelilta.

tane: Ensimmäinen akku kesti 120km. Toisesta kului reilu puolikas.

Mutta näitä on ihan turha sinällään verrata mihinkään, sillä maasto, renkaat, polkijan kunto ja tuulen suuntakin vaikuttavat aivan oleellisesti lopputulokseen. Itselläni oli tyyni päivä, tiet oli kuivia ja kovapintaisia, edellisenä päivänä oltiin kavuttu reissun korkeimpaan kohtaan keski-suomessa ihan luomuna ja sieltä lähdettiin pikku hiljaa laskeutumana pohjanmaalle sähkön avustuksella seuraavana päivänä = ei ollut mitään isoja mäkiä. Lisäksi pyrin polkemaan ihan lihasvoimalla niin paljon kuin jaloista lähti, sillä silloin säästyy akkua kun mennään sitä 25km/h ja avustus alkaa Ecollakin hyytyä sitä enemmän mitä kovempaa poljet. Tämä oli ainoa tapa pienentää kulutusta, sillä silloin ei vielä ollut tullut tuota Shimanon Eco-tason säätöäkään mikä nyt on mahdollista.

Sinällään tuolle reissulle olisi normaali reissupyöräni (jäykkäperäinen 29" luomu) ollut varmaan fiksumpi valinta, mutta halusinpa nyt kokeilla tuota sähkistä tälläiseenkin. Alunperin olin tosin varannut majoituksen puolivälistä missä olisin akut saanut ladattua, mutta sitten kun keli parani ja majoituksesta olisi tullut ylimääräinen mutka reissuun, niin iski ahneus kokeilla ilman latausta kahdella akulla.. Kesälomalla on tarkoitus polkea sama reissu tuolla normi reissupyörällä = pääseepä vähän vertailemaan eroja näin pitkällä matkalla sähkikseen.

Oman kokemukseni mukaan ensimmäinen tolppa Shimanossa on oikeasti 1/3 akun kapasiteetista, kuten toinenkin. Sitten ne kolme viimeistä tippuu melkein yhtä nopeasti kuin ensimmäiset yksittäiset tolpat (etenkin talvella) = aivan susipaska tuo akun varaustilan näyttö & range Shimanossa. Ylivoimaisesti surkein eristys kaikista sähköpyöristä mitä on vastaan tullut.. Punainen kun syttyy, niin peli on menetetty

^ Itse en ole havainnut tuota että se viimeiset 3 viimeistä tippuisi yhtään sen nopeammin kuin ne ensimmäiset pylväät. Tämä väittämä toki oli mielessä noilla em. pitkillä lenkeillä kun sai jo hieman jännittää että riittääkö akku vai ei.

Ajelit ilmeisesti lähestulkoon kokonaan ECOlla jos pääsit 120 km? Se on kyllä hyvä tulos. Ja olet säädellyt noita tasojakin, eli ilmeisesti olet säätänyt ECO avustuksen akun keston kannalta optimaaliksi?

Tuolla reissulla ajoin pelkästään Ecolla ja kaikki asetukset oli tehdas säädöissään. Mutta kuten sanoin - kun ajaa tarpeeksi kovaa, niin ei se Eco paljoa avusta/kuluta ja monin paikoin kovalla hiekkatiellä pystyi välillä ajamaan niinkin kovaa omilla jaloilla, että moottori tippui pelistä hetkeksi pois kokonaan. Sähkön säästämiseksi tuo 25km/h on oiva nopeusraja, vaikka muuten vähän maastossa välillä jurppiikin..

Sen jälkeen kun tuli tuon Econ säätäminen mahdolliseksi, niin olen sen tiputtanut vakiosta "HIGH" asennosta "MEDIUM" asetukseen. Sehän antaa saman maksimi tehon kaikilla asetuksilla, mutta vaatii vain huomattavasti enemmän reittä peliin pienemmillä asetuksilla jotta antaa sen maksimi 30nm. Kokeilin myös "LOW" asetusta, mutta se oli Ecolla ihan turha = se on jo niin pieni avustus, ettei eroa ilman moottoria ajamiseen edes tunne kunnolla.

Normaalistihan minä ajan aina Traililla maastossa. Eco lähinnä siirtymille teillä kun akkua haluaa säästää. Shimanon Ecohan on aika voimakas vakio asetuksella - paljon voimakkaampi kuin vaikka Spessujen Brosen Eco.

Cannondale Quick NEO EQ https://www.cannondale.com/en/Intern...5-d452e976f9b4

Onko tuommoisesta kokemuksia? Käyttötarkoitus olisi työmatkapyöräily 50km/päivä jostain 90% pyörätietä.

Taas ne nousi pyöräkuume. Ja on tämä kieltämättä tuskallisen vaikeaa valita sähköpyörää tömatkoihin ja maastoon.

Aina on jotain huonoa...
    -Haluaisin napavaihteisen, mutta kun ei se kestä ja on raskas, toisaalta ketjuvaihteisen mutta siinä hammasrattaita saa olla uusimassa päntiönään
    -Boschin moottoria ei ainakaan, kun saa joka kauppareissun jälkeen olla vaihtamassa osia ja Yamahan toimintasäde lyhyt. Shimanoa ei ole kauhesti moitittu.
    -Ainakin jousitus/iskunvaimennus menee väärin ja on huono ja surkea ajaa.
    -Pelkkä etujousitus riittää, toisaalt ei riitäkään.
    -Shimanoa pitää olla rattaat, jarrut, ketjut ja vaihteensiirtimet
    -Kunnon rapakaaria ei saa muuta kuin itse tekemällä
    -Liian kallis/liian halpa
    -Liikaa tai liian vähän vaihteita
    -Koko 29"? (178 cm)
    -jne. jne.

Siitä huolimatta olen kompromissin omaisesti rajannut vaihtoehdot seuraaviin.
    Vaikka pyörien kehitys on nyt huimaa, niin silti tuo HaiBike kiinnostaa enitne, vaikka se on kin käytetty. Menikö valintani pieleen?

1.Käytetty 2017 Haibike XDuro Fullseven 7.0 S (ajettu 650km, hinta 3000€, jälleenmyjältä)
    Rapakaaret ja leveämmän penkin vaatii. Boschin moottori 350w ->jatkuvasti saa olla rassaamassa.
    Rajoitettu 45km
    Hö..Tämä ei onnistunu.

2.Scott E-Aspect 10 2018 hintaan 2800
    Brosen moottori, ja Shimanon XT RD-M8000. Rajoitettu 25km/h.
    Rapakaaret ja leveämmän penkin vaatii.

3. Tuliuusi Cube Reaction Hybrid Race 500 29" 2019, hintaan 2700€
    Boschin 4 generation moottori ja shimanon rojut. XT RD-M8000-DG + SLX SL-M7000, rajoitettu 25km/h
    lapimmies muokkasi tätä : 10.06.2019 at 00.08 Syy: Viahtoehto 1 ei ollut sopiva.

"Boschin moottoria ei ainakaan, kun saa joka kauppareissun jälkeen olla vaihtamassa osia"
    - Pitkät kauppareissut sulla. Bosch Power Line CX moottorissa mittarissa +2000km, eikä ole ollut tarvetta vaihtaa osia tai muutenkaan tehdä ylimääräisiä huoltoja.

Tässä hyvä pätkä Bosch moottorin huoltokitin asennuksesta. Töineen luokkaa 200 € ja antaa moottorille 2v takuun. Toki Suomessa tähän saa laittaa jonkun kertoimen päälle kuten kaikkeen muuhunkin...
    https://www.embn.com/video/how-bosch...d-and-repaired

Heippa,
    Tilanne on muotoutunut nyt niin että perheeseen saatetaan tarvita "pian" sähköavusteinen (maasto)pyörä.
    Pitäisi toimia lasten kuljetuksessa kärry perässä, sekä toisinaan puolison maastopyöränä.
    Miksi ei tuommoisella itsekkin arkiliikkumista voisi harkita.
    Sattumalta löysin tälläisen Focus whistler2 6.9eqp:n.(linkin laitto ei onnistunut)
    Mitä mietteitä herättää?
    Vääntöä tarjoaa 32nm, ja akku 250w.
    Toimiiko tuollainen napamoottorisysteemi maastoajussa, vaatimukset eivät ole kovat.
    Miten nuo arvot sopeutuvat arkiliikkumiseen?
    Mutta tosiaan vaihtoehtona voi olla myös tavarapyörä,
    toisen auton hankita on nyt hylätty.
    En, tiedä tässä meinaa itsekkin innostua aiheesta kun tätä laitettiin tutkimaan
    Kiitos,
    T.epätietoinen

Lähetetty minun Pixel laitteesta Tapatalkilla

https://www.focus-bikes.com/int/96482-whistler-6-9-eqp
    No nyt onnistu, eli tuollainen.
    L-koko kävisi vielä meille molemmille.

Lähetetty minun Pixel laitteesta Tapatalkilla

^Lapimmiehen vaihtoehdoista puuttuu tunturin e275, e290 tai eMax. Ja olihan tuossa ihan turhia periaatteellisia vaatimuksia listattuna. Bosch ei oo huono, mut kyl mä Shinanoa kannatan. Sramin osat toiminu moitteetta, ja voi rukkaset kädessä vaihtaa, kun molempiin suuntiin menee peukalolla työntäen. Jos siis meinaa talvella ajaa ja tällasta ominaisuutta arvostaa.

^sak, 30nm vääntö ei mun maalaisjärjellä ajateltuna oo ihan optimi tavarapyörän rooliin. 60-80 suosittelisin, niin saa oikeesti moottorista tehoa irti kun on kuormaa. Maastoon tuo 30nm riittää jos haluaa että oma sähköpyörä tuntuu ns. todella kevyeltä luomupyörältä, mut ei se silätavalla tehokas ole, auttaa toki. Tää kokemus mulla on shimano e8000 eco modesta, jonka vääntö on ilmeisesti asetettu vakiona max 30nm. Kovil rengaspaineilla ajelee kelviä kivasti tyynessä kesäsäässä, mut kovassa vastatuulessa tai kuorman kanssa se on mlelestäni sähköpyöräksi liian laiska. Joku voi korjata jos oon väärässä e8000 eco modesta, että se olis verrattavissa tuohon whistlerin moottoriin.

No niin,

Haibike ei sopinut minulle. Oli liian suuri. Mutta siitä kuitenkin mieli muuttui, ja haluankin täysjousitetun pyörän.
    Enimmäkseen ajelu tulee olemaan polkuja pitkin. Työmatkat myös (5 km).

olen 177 cm ja 80 kg. joten kokoni lienee 17" -18"

Nyt kiikarissa on seuraavat mallit:
    Cube Stereo Hybrid 120 EXC 50017" 2700
    https://www.bike-discount.de/en/buy/...-n-blue-656681

Canyon Neuron:ON 7.0 4300
    https://www.canyon.com/de-de/e-bikes...kes/neuron-on/

Canyonilla toimitusaika noin kk. (on muuten tuo noiden tehdas melkein naapurissa. 60km) ja Cuben saisi viikossa.

Onko minulla mitään järkeä laittaa 1600€ lisää CUben hintaan jotta saan tilalle Canyonin?

Cubessa on Se Boschin CX mottori (kohta Boschilta lienee tulee uus moottori) ja Canyonissa on kaikkien kehuma SHimano 8000. Palaakohan mulla hermot tuon CX moottorin kanssa, kun kuulemma avustusksen loppuminen tuntuu samaltak kun löisi jarrun päälle.

Entä saapiko SHimanon avustusta nostettua helposti tuonne 30 km/h? Se 25km/h on ihan pikkusen liian vähän.

Ei, en ole polkupyöräharrastaja, joten minä elän ihan toisten kertomusten varassa.

Kaupassa saapi sisäradalla kokeilla, mutta kun se rata on vain 20 metriä pitkä, ei siinä oikein kerkeä makustella.

Ite tilasin tuon Cuben! Reilussa viikossa tuli perille ja voin kyllä suositella parin päivän kokemuksella. Liikkeessä kävin kokeilemassa useampaa eri mallia että sai tuntuman boschin ja shimanon moottoriin. Tykästyin kuitenki boschiin. Mietin kans canyonia mut tällä kertaa lompakko ei taipunu siihen kun kyse oli ekasta sähköpyörästä. Eka vaihtoehto itellä oli Trekin Superfly Sport mut sit kuitenki aloin miettimään täysjousitettua ja taivuin tuohon Cubeen.

^^ lapinmies. Osta se Canyon Shimano E8000:lla. Shimano E8000 on helposti muutettavissa kulkemaan 32 km/h vaihtamalla asetuksista lokaatioksi USA. Tarvit tähän iPhoneen eMaxMobileApp ja Android puhelimeen oli joku toinen (paremmat tiedot löytyy tuosta toisesta Emax threadista). Tuo muutos tosin maksaa 30eur (Android) - 100 eur (iPhone). Tosin uusimmalla Shimanon SW versiolla ei ihan vielä onnistu 25 -> 32 km/h muutos, mutta siitä tulikin jo viestiä että kohta onnistuu tämäkin, eli kuukauden päästä tämäkin onnistunee. Jos saat Canyonin niin ei silti kannata päivittää tuohon uusimpaan Shimanon SW versioon jos aiot tehdä tuon muutoksen heti ja tuota ongelmaa ei vielä ole ratkottu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tane Katso viesti
    ^ Itse en ole havainnut tuota että se viimeiset 3 viimeistä tippuisi yhtään sen nopeammin kuin ne ensimmäiset pylväät. Tämä väittämä toki oli mielessä noilla em. pitkillä lenkeillä kun sai jo hieman jännittää että riittääkö akku vai ei.

Ajelit ilmeisesti lähestulkoon kokonaan ECOlla jos pääsit 120 km? Se on kyllä hyvä tulos. Ja olet säädellyt noita tasojakin, eli ilmeisesti olet säätänyt ECO avustuksen akun keston kannalta optimaaliksi?

Itse taas allekirjoitan täysin, ehkä vielä jyrkemmin 1 palkki vähintää 30%, toka likimain sama ja viimeset kolme ku o jäljellä on syytä olla jo lähellä maalia. Sysipaska on shimano arvioimaan akkua/rangea.

Talvella 1 palkki saattaa olla lähellä puolet akun kestosta

^ Ok, uskon sua mutta omien havaintojeni mukaan mulla ei toimi tuolla tavalla. Pitää tämä pitää mielessä ja tarkkailla asiaa edelleen josko huomaan saman.

^Ei tuo asteikko täysin lineaarinen ole. Kun näytössä on puolet jäljellä niin silloin ei enää pitkälle pääse. Tänä aamuna oli lähtiessä kaksi palkkia ja kolmen kilsan työmatka josta viimeinen puolikilsaa on jyrkkä ylämäki. Sen ajelen ylös yleensä trail moodilla, että pääsen muiden ohi. Lamppu menee jo lopulta punaselle. Iltapäivällä lähtiessä on taas kaksi palkkia näytöllä joten sillä pääsee helposti kotiin. Vaikuttaa siltä, että rajoituksen poisto syö enemmän akkua. Ajelen suurimmaksi osaksi lenkkejä ecolla sekä ilman avustusta, niin kesäaikaan pääsee noin sata kilsaa per lataus. Tämä OT

^ joo rajoituksen poisto saattaa saada aikaan mielenkiintoisia efektejä :-D Meikäläisen pyörä on siis vakio. Täytyy nyt sanoa se että mulla on 2 lenkkiä alla jossa akku tuli ajettua melkein tyhjäksi asti, eli kokemusta ei ole hirveesti sinällään tilanteista joissa akku on loppumaisillaan, mutta noilla kahdella lenkillä tuli tarkkaan seurattua tuota varausta koska ei huvittanut ajaa akkua tyhjäksi kun oli suht rankkaa maastoa jne. Sen huomasi että jossain raskaassa suossa kun polki niin range tippui aika alas ja kun maasto taas helpottui esim pyörätieksi niin range muuttui jälleen pitemmäksi, eli lineaarinen tuo ei ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tane Katso viesti
    ^^ lapinmies. Osta se Canyon Shimano E8000:lla. Shimano E8000 on helposti muutettavissa kulkemaan 32 km/h vaihtamalla asetuksista.....
    Joo kiitos vinkistä. Mutten malttanut odottaa sitä kuukautta. Canyonilla ei ollut edes showroomissa Koblenzissa yhtään Neuronia. Vain tehtaalta tilaamaalla jolloin toimitusaika noin 1 kk.
    1600€ on kuitenkin aika paljon hintaerona, jos sattuisi jostain käsittämättömästä syystä käymään niin, etten pidäkään sähköpyöräilystä. Jos tähän hommaan hurahtaa, niin ajetaan esnin tuo Cube loppuun ja sitten ostetaan uusi

Tilasin tuon Cuben ja siihen täydet rapakaaret, sekä eturattaita 16 ja 18 hampaisena, koska en kuitenkaan ole ajelemassa äkkijyrkässä vuoristossa.
    Lisäksi tilasin säädettävän tuningboxin, josta voin inan nostaa tuota avustuksen nopeusrajaa eli tuonne 30km/h. Sunnuntaisin ja perjantaisin ajomatkaa tulee kuitenkin 20 km metsäteitä pitikn..

30 päivää on aikaa palauttaa, jos pyörä ei jostain syystä miellytä.

Sitäpä tässä itsekkin mietin että paljonko 30nm on käytännössä, onko napamoottori jotenkin eri.
    Kylläpä tuo emo on kärryä kiskonu ympäri vuoden, koska tykkää pyörällä liikkumisesta.
    Kuorma on tosiaan kasvamassa tulevaisuudessa...ajateltiin että jos sais vähän helpotusta.
    Toinen mietitys on tuo 250w akku joka kuulostaa pieneltä, mitä olen tietoa löytänyt niin kestäneen n.30 kilsaa.
    Pientä työmatkapyöräilyväsymystä on kyllä itsellä havaittavissa, oireilee pyöränvaihtobuumina, mikään ei kelpaa😄
    Hirveän kallistakaan ei viitsisi hankkia koska säilytys tulee ongelmalliseksi.

Samanlaisia aiheita

1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 14.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 14.02.2015, 00.30
  4. Ehdotuksia?
    By rokabili.Jr in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 29.05.2013, 22.43

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •