Sivu 22 / 22 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 12202122
Näyttää tulokset 631 - 659 / 659

Aihe: Sähkömaastopyörä ehdotuksia

Focus Jam2 plus LTD lähti tilaukseen itselle eilen.

https://www.fahrrad-kaufen-online.de/

29" malliakin ois ollut edukkaasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pipo Katso viesti
    Riippunee merkistä ja sen eri maiden hinnoittelupolitiikasta. Jos hinnat lähellä toisiaan niin maahantuonti voi kannattaakin.

Mutta kuinkahan moni ostaisi oikeasti pyörän Suomesta jos hinnassa eroa vaikkapa noin 1500 euroa esim. Saksaan verrattuna. Se onkin toinen juttu...
    Huomaa että Suomen hinnat on usein nettisivuilla oleva hinta ja Saksan hinnat tarjoushinta. Yllätyin itse, miten arvokkaammista fillareista saikin tingittyä eli on niissä katettakin.
    Toinen ja aika oleellinen seikka on takuu. Vaikka kuinka vakuutellaan että takuu toimii myös ulkomailta, niin onhan se aikalailla työlästä lähetellä koko fillaria vaikka Saksanmaahan kuin viedä se siihen liikkeeseen mistä sen ostit. Kiistaton tosiseikka on se että moottoreissa on ollut ongelmia - vaikkakin yllättävän luotettavia ne on.

Mutta kun Saksan hinnastakin saa tingittyä...

Taloudessa kaksi ulkomailta tilattua fillaria. Suomen ja Saksan välien hintaero oli 1100 ja 1600 euroa. Molemmat tingattuja hintoja. Mahdolliset takuujutut voi hoitaa suomalaisten jälleenmyyjien kautta. Asia tarkistettu merkin edustajien taholta sekä Suomesta että ulkomailta. Ja kyllähän tuolla hintaerolla jo aika ison remontinkin pyörään teettää.

Sama juttuhan se on luomupyörissä. Yleinen totuushan on että Hinta/Laatu on niin paljon parempi kun fillarin tilaa muualta kuin Suomesta. Totta kai sitä mieluummin hankkisi fillarinsa Suomesta mutta noilla hintaeroilla minun ja nähtävästi monien muidenkin mielestä on sitä vaikea itselle perustella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Huomaa että Suomen hinnat on usein nettisivuilla oleva hinta ja Saksan hinnat tarjoushinta. Yllätyin itse, miten arvokkaammista fillareista saikin tingittyä eli on niissä katettakin.
    Toinen ja aika oleellinen seikka on takuu. Vaikka kuinka vakuutellaan että takuu toimii myös ulkomailta, niin onhan se aikalailla työlästä lähetellä koko fillaria vaikka Saksanmaahan kuin viedä se siihen liikkeeseen mistä sen ostit. Kiistaton tosiseikka on se että moottoreissa on ollut ongelmia - vaikkakin yllättävän luotettavia ne on.
    Itse kysyin viimeistä hintaa tolle Focukselle Suomesta ja päädyin ostamaan Saksasta kun sain 600e halvemmalla kotiovelle... Parhaat hinnat itsellekin olleet yli 1000e säästö vs. kotimaasta tingattu hinta.

Olen ostellut pyöriä ulkomailta puolenkymmentä (2005-2018), eikä muutaman takuucasen kanssa ole ollut mitään ongelmia. Mitään ei ole koskaan tarvinnut lähetellä ulkomaille (paitsi kuvia hajonneista komponenteista. Mulle on tullut takuuna mm. pari kpl satuloita ja yhdet jarrut).

Onko kellään tietoa, että koska nuo Canyonin Spctral:ON mallit tulee Suomeen tilattavaksi? Taidan itse odotella niitä...

Eikö noi focukset ole aika sopivan hintasia Larunpyörässä? Ainakin kun speksattiin tuota Sam2:sta vaimolle niin tilattiin lopulta Nippeliin, jolle käsittääkseni tuo larunpyörä toimittaa noita. Ja ainakin tuo sam2 oli tuolta halvempi kuin mistään nettikaupasta mitä löysin. Oli tosin melkein joka paikasta loppunut eli ei ehkä hirveän hyvä vertailukohta. Nyt näyttää Sam2 ei oota tuolla mut Jam2 tasan 4000€ mikä on käsittääkseni aika hyvä hinta?

Pitäis muuten varmaan kohta tuon Samin saapua, kun viikolla 31 kuulema piti valmistua tehtaalta. Itselle ehkä vähän pieni m-kokoisena, mutta kyllä sillä sen verran pystyy ajamaan, että pääsee vertaamaan boschia ja shimanoa sekä muutenkin vähän tuota omaan Lapierreen.
    Ratareisi, 24 h pyöräilytapahtuma
    Jälleen ensi vuonna

Focuksessa häiritsee tuo muita pyöriä selvästi pienempi akku.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vuohi Katso viesti
    Eikö noi focukset ole aika sopivan hintasia Larunpyörässä? Ainakin kun speksattiin tuota Sam2:sta vaimolle niin tilattiin lopulta Nippeliin, jolle käsittääkseni tuo larunpyörä toimittaa noita. Ja ainakin tuo sam2 oli tuolta halvempi kuin mistään nettikaupasta mitä löysin. Oli tosin melkein joka paikasta loppunut eli ei ehkä hirveän hyvä vertailukohta. Nyt näyttää Sam2 ei oota tuolla mut Jam2 tasan 4000€ mikä on käsittääkseni aika hyvä hinta?

Pitäis muuten varmaan kohta tuon Samin saapua, kun viikolla 31 kuulema piti valmistua tehtaalta. Itselle ehkä vähän pieni m-kokoisena, mutta kyllä sillä sen verran pystyy ajamaan, että pääsee vertaamaan boschia ja shimanoa sekä muutenkin vähän tuota omaan Lapierreen.
    No itse tilasin tosiaan Jam2 plus LTD:n 3400e kotiovelle toimitettuna Saksasta. Larunpyörässä kävin kääntymässä ja kasvotusten kysyin viimeistä hintaa ja 4te sain. Ei ollut vaikea valinta sitten..

Alle 500Wh:n akulla ei kannata ostaa, homma vielä korostuu jos laittaa boxin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti e-tracker Katso viesti
    Alle 500Wh:n akulla ei kannata ostaa, homma vielä korostuu jos laittaa boxin.
    Riippuu varmaan käytöstä (ja kuskista)? Jos lenkit on 1-2h, kuskilla ei ylipäinoa (ja vielä hyväkuntoinen ) ja helpohkoa maastoa, miksi kantaa ylimääräistä kapasiteettia mukana? Tiedostin ostaessani Focuksen, että 378Wh akku on pienehkö. Tohon saa sitten lisäakuksi toisen samanmoisen (rahaa toki palaa). Omaan käyttötarkoitukseeni uskon ton riittävän hyvin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti terro Katso viesti
    Focuksessa häiritsee tuo muita pyöriä selvästi pienempi akku.
    756Wh? No joo, itse olen pärjännyt hyvin vakiona tulevalla "puolikkaalla" akulla, ei tullut yhtään lenkkiä, missä lisäakkua olisi ikävä. Pitemmillä yhteislenkillä (4-5h) ei mene yleensä kuin yksi pykälä viidestä akkunäytöstä. Salaisuus on siinä, että en ole laittanut huonosti rullaavia renkaita, lyhyitä kampia enkä valinnut painavaa pyörää ja sitäkin olen keventänyt, eli pyörä on todella hyvä ajaa ilman avustustakin suoralla ja alamäessä.

Samasta syystä ei ole tarvetta ”boxille”, itse asiassa nyt kun säädin avustusta freeMaxilla mieluisaksi niin akun kesto on parantunut entisestään. Edelleen on täysavustus käytettävissä aina kun tarvitsen, mutta sitä ei ole enää tyrkyllä silloin kun en tarvitse, eli en paina kampia tarpeeksi voimakkaasti. Nyt ajo on muuttunut entistä luonnollisemmaksi, en uskonut että freeMax olisi niin hyvä, kun etubellakin pystyi vähän säätä, mutta on se todella erinomainen.

Komppaan Ealexia...Itselläni on 500 akku mutta olisin kyllä myöskin pärjännyt lenkkini pienemmälläkin akulla mainiosti.

Ja tuo Freemax on kyllä ihan mainio. Omat avustustasot olen säätänyt siten että:

Eco: 35% / 50 nm max
    Trail : 50 % / 70 nm max
    Boost : 75 / 70 nm max

Noin 80 % ajoistani ajelen ecolla, trail 20 %. Boostia käytän ehkä muutamia sekunteja silloin tällöin.

^Täpäri jammun PW-X+s.box, avustustaso standard(kolmanneksi ylin),joku 40-50km menee 500Wh:n akulla vaihtelevaa tiereittiä(sora/asa n.20/80). Onko sitten tarpeeksi, ei ainakaan liikaa.

Itellä toi Focusen akku oli just se juttu.

Kun on kuskilla vähän enemmän kokoa niin tupla-akulla pääsee varmasti samat kun se kukkakeppi sillä 500Wh:lla tai riittää sille pidemmälle omalle lenkille hyvin.

Ajotapa on nyttemmin ollut niin että siirtymät ecolla ja polut traililla. pirkanmaalaisilla poluilla se riittää allekirjoittaneella noin 40km ja sit vara-akkua kehiin. Heruttelemalla tietty enempi. 😁

Lisäksi kun seurasin kaverin tuskailua boschin vara-akkujen hinnoista niin eipä toi niin pahan hintainen olekaan.

Lisäksi tarttee antaa Larunpyörälle extra pojot takuu hommista.

Kilometrimäärä vaihtelee mutta omissa ajoissani Shimanon 500 akku riittää kesällä noin 6-7 tunnin veivaukseen.

Omalla Boschilla päästelen n 5h/100km ja ajo on sekalaista mutta yleensä joko sorarietä tai asfalttia. Niin ja takana oma poika Hamax jakkaransa kanssa josta tulee se joku 17kg ja ite painan sen 77kg. Yleensä ecolla ja tourilla vetelen. Kyseessä Performance Cx ja 500w akku. Siltinkin toivoisin isompaa akkua vaikka onhan toi nyt aika hyvin silti riittänyt, eihän sitä akkua koskaan liikaa ole

Akussa on se pihvi, että nälkä kasvaa syödessä. Jos ostaessa pyörää kuvittelet ajavasi 1-2h lenkkejä, voikin totuus olla tuplat hetken päästä.

Luomulla mulle oli 30km reissu ihan hyvä matka. Sähköllä se on alkupala ja huomaan pohtivani yhä pidempiä ja pidempiä reissuja. Toki mun kiinnostuksen kohteita on myös retkiajo, jossa pyörää ei pysty lataamaan aina päivän päätteeksi. Retkiajossa myös pyörä on raskaampi ja tarve isommalle avustukselle on suurempi kuin muuten ajaessa. Joten tiedän tarvisevani toisen akun eli 1000wh yhteensä. Toki tuo tarve ei ole arkipäivää. Mutta itse en tyytyisi 400wh, 20% pienempi akku tulisikin rajoille paljon helpommin. Jos toisen akun saa ostaessa halvalla, ehdottomasti.

Täällä ollut myös tuo Merida 800 ensimmäiset 100km ja tyytyväinen olen. Nyt huomaa Hibikeen verrattuna että yhden eturattaan systeemi toimii ainakin tässä hyvin eli välitys on kyllä onnistunut. Samoin 203mm levyt edessä ja takana tehokkaan tuntuiset. Shimanon ääni hiukan kovempi kuin yammussa tai bossissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Akussa on se pihvi, että nälkä kasvaa syödessä. Jos ostaessa pyörää kuvittelet ajavasi 1-2h lenkkejä, voikin totuus olla tuplat hetken päästä.
    Voipi olla. Onneksi Focukseen saa kivasti to lisäakun

Totuus on että ei mulla oikein ole arkena aikaa kuin sen 1-2h ajaa kerrallan. Viikonloppuisin toki aikaa ois, mutta saas nähdä kun on aika paljon muutakin harrastusta . Olen tässä viimeisen 15v aikana ajanut kyllä paljon maastossa . Reilu 10 vuotta tuli ajettua säännöllisesti 2-4h lenkkejä (takana myös 15 kertaa Tahkolla matkoja 60-180km). Nyt vaan aika kortilla ja into hiipunut viime vuosina ja enemmän hauskanpito mielessä hommasin ton sähköfilon. Pääosin ollut hissienskaa/shuttlehommia ulkomailla pari kertaa vuodessa tullut viime vuosina ajettua.

Totuus on että itselläkin oli aikaa vain 1-2h ajoon. Mutta kummasti välillä aikaa "järjestyy" pitemmällekin reissulle - mutta silloin muodostuu akun kesto ongelmaksi. Esimerkiksi; lähdin ajelemaan retkeilyreittiä ja se vain jatkui ja jatkui ja aina tuli hienoja paikkoja vastaan. Kunnes olin lähdössä tutkimaan vieläkin eteenpäin, kun huomasin että akku on kulunut yli puolivälin. Takaisinpäin piti ajella helpompaa reittiä, hiekkateitä, jne... ja silti alamäet rullata ilman avustusta ja vahtie ettei vain akku lopu. Oma pyörä on nimittäin käytännössä mahdoton ajaa ilman yhtään avustusta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ElBike Katso viesti
    Totuus on että itselläkin oli aikaa vain 1-2h ajoon. Mutta kummasti välillä aikaa "järjestyy" pitemmällekin reissulle - mutta silloin muodostuu akun kesto ongelmaksi. Esimerkiksi; lähdin ajelemaan retkeilyreittiä ja se vain jatkui ja jatkui ja aina tuli hienoja paikkoja vastaan. Kunnes olin lähdössä tutkimaan vieläkin eteenpäin, kun huomasin että akku on kulunut yli puolivälin. Takaisinpäin piti ajella helpompaa reittiä, hiekkateitä, jne... ja silti alamäet rullata ilman avustusta ja vahtie ettei vain akku lopu. Oma pyörä on nimittäin käytännössä mahdoton ajaa ilman yhtään avustusta.
    No ainakaan omilla lähipoluilla ei mitään uutta tule vastaan. 15 vuotta kun on tota Espoon keskupuistoa ajanut tuhansia kilometreja, niin jokainen polku on tuttu Pystyy aika hyvin suunnittelemaan reitin halutessaan... Tietty, jos ei pysy suunnitelmassa

Just kun löysin Nuuksion ratsastusreitit niin paikallisaviisi Länsiväylässä nousi hirveä haloo, hevoset pillastuu pyöräilijän yllättäessä jne. Tottahan tuo mutta kun ne baanat on just kuin e-tsygääjälle tehtyjä, vaikea sieltä on kokonaan poissa pysyä. Vielä ei sattunut mitään draamaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Dude Katso viesti
    No ainakaan omilla lähipoluilla ei mitään uutta tule vastaan. 15 vuotta kun on tota Espoon keskupuistoa ajanut tuhansia kilometreja, niin jokainen polku on tuttu Pystyy aika hyvin suunnittelemaan reitin halutessaan... Tietty, jos ei pysy suunnitelmassa
    Itsekin ajoin mukamas kaikki polut tällä seudulla, mutta sähkärillä a) samat polut muuttuu mielenkiintoisemmaksi ajaa koska vauhtia pystyy pitämään enemmän b) tulee käytyä ajamassa niitäkin sivupolkuja, joita ei ennen viitsinyt koska tiesi että ne esim. oikaisee. Esimerkiksi meilläpäin menee yksi polku mäen alhaalla ja toinen mäen päällä. Välissä metsää. Yleensä ajettu alapolkua puoleenväliin, sitten sitä tuttua polkua yläpolulle ja jatkettu sitä pitkin matkaa. Välissä menee myös muita, mutta vähemmän käytettyjä polkuja. Nyt kerran ajoin huvikseen kokoa alueen kaikki polut läpi. Yhtä alas, toista ylös, kolmatta alas, jne... Ajaminen oli hauskaa ja samalla löytyi uutta baanaa.
    Toisekseen, itse olen lähtenyt välillä auton kanssa vähän kauemmas ja siellä seikkaillut. Vaikka alkuun luulin että ajan sen 1-2h aina kotoa, niin sähkärillä on niin kiva seikkailla että kerran matkustin lähikuntaan ja tutkin sen lähimaastoja ja ajelin kaikki mieleentulevat polut läpi. Tai en ajanut, kun akku jo ilmoitti loppumisestaan. Sähkärillä on esim. hauska lähteä harjun päältä kärrypolkua rantaan, vaikka tietää että mökki/talohan siellä on. Jos matkalta ei lähde polkua, niin sitten hilppastaan ylös ja on tuokin seutu nähty.

Nyt löytyy luomu 27,5+ jäykkäperä fillari tallitsa, ja tarkoitus pitää se kuntoiluvälineenä, kuten tähänkin asti. Mutta pidemmän aikaa on ollut halu polkea enemmän ja haenkin erityisesti ympärivuotiseen työmatka ajoon sähköpyörää. Budjetti n. 2,5 k€.

Onko esim. Tämä kyseinen Radon vielä soivapeli, vaikka muotoilu ei olekkaan kuuminta hottia (tosin ei ole tuleva kuskikaan).

https://www.bike-discount.de/en/buy/...0-500wh-714294

Focus Jam2 plus LTD: Fahrrad-kaufenin kuvassa näkyy R&S Revelation keula mutta spekseissä ei puhuta mitään keulasta. Valmistajan sivuilla taitaa olla Recon. Onko tullut vahvistusta keulan tyypistä? Harkinnassa on em pyörä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti vekuli Katso viesti
    Focus Jam2 plus LTD: Fahrrad-kaufenin kuvassa näkyy R&S Revelation keula mutta spekseissä ei puhuta mitään keulasta. Valmistajan sivuilla taitaa olla Recon. Onko tullut vahvistusta keulan tyypistä? Harkinnassa on em pyörä.
    Huomasin saman. Ei ole pyörä vielä tullut. Ilmeisesti noita on maailmalla molempia versioita. Päivittelen tänne, kun fillari saapuu...

Tuossa olisi hinta / laatu kohdillaan jos täysjousto plussakumeilla hakusessa.

https://www.motocard.com/en/bike/mou...ack_green.aspx

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mikkelsson Katso viesti
    Nyt löytyy luomu 27,5+ jäykkäperä fillari tallitsa, ja tarkoitus pitää se kuntoiluvälineenä, kuten tähänkin asti. Mutta pidemmän aikaa on ollut halu polkea enemmän ja haenkin erityisesti ympärivuotiseen työmatka ajoon sähköpyörää. Budjetti n. 2,5 k€.

Onko esim. Tämä kyseinen Radon vielä soivapeli, vaikka muotoilu ei olekkaan kuuminta hottia (tosin ei ole tuleva kuskikaan).

https://www.bike-discount.de/en/buy/...0-500wh-714294

Itseäni myös kiinnostaisi suositukset vastaavan hintaisista jäykkäperistä. Nurkkapyörimiseen, metsäpoluille sekä lastenkärryjen vetoon. Mikä olisi se paras kauppa saksanmaalta tilata?

http://velostar.fi/fi/product/ghost-...wh-sahkopyora/

Mitä mieltä tästä pyörästä? Keula on joku ihmeellinen ainakin mutta muuten?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrce Katso viesti
    Itseäni myös kiinnostaisi suositukset vastaavan hintaisista jäykkäperistä. Nurkkapyörimiseen, metsäpoluille sekä lastenkärryjen vetoon. Mikä olisi se paras kauppa saksanmaalta tilata?

http://velostar.fi/fi/product/ghost-...wh-sahkopyora/

Mitä mieltä tästä pyörästä? Keula on joku ihmeellinen ainakin mutta muuten?
    No ainakin tossa on toi tehottomampi versio moottorista.. Itse en noita katsoisi, vaan täystehoista...

Samanlaisia aiheita

1. Sähkömaastopyörä CFS:ää sairastavalle
    By immudium in forum Sähköavusteiset pyörät
    Vastaukset: 13
    Viimeinen viesti: 04.12.2017, 14.09
  2. Tytölle kunnon maasturi - ehdotuksia?
    By FatLady in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 19.04.2016, 21.37
  3. Ehdotuksia talvitreenaukseen
    By fillari-isi in forum Kuntoilu ja ajotekniikka
    Vastaukset: 51
    Viimeinen viesti: 14.02.2015, 00.30
  4. Ehdotuksia?
    By rokabili.Jr in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 29.05.2013, 22.43
  5. Ehdotuksia kestäväksi yleispyöräksi kaupunkiin
    By PahaLukki in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 18
    Viimeinen viesti: 09.09.2012, 14.15

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja