Sivu 24 / 34 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 142223242526 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 691 - 720 / 996

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Omasta mielestä levy pysyy aivan paikallaan eli eikös senkin pitäisi vähän liikkua jarrupalojen mukana? Mutta pitää tarkistaa tää.

Olikin vaan jarrulevyn pultit löystyneet, jaksoin sen verra tutkia asiaa. Eli ongelma ratkaistu.
    Olisi voinut ainakin alumiini pulteilla tulla yllätys jossain vaiheessa.

Joo, levyn olisi pitänyt liikkua jarrupalojen mukana. Yleensä ruuvien ja levyn reikien sovitus on aika tarkka, eli siitä ei olisi pitänyt huomattavaa välystä tulla. Ruuvien alla on usein lukkoaluslevyt tai sitten niissä käytetään lukitetta löystymisen estoon. Pääasia on, että vika löytyi.

Mitähän minä nyt en tajua.

Pyörän teksteistä: "New Roval 29 rims w/ Hi Lo hubs, 142+ rear hub spacing and 12mm axle for confident control" "REAR HUB Specialized Hi Lo disc, 4 sealed cartridge bearings, 12mm thru-axle, 32h"

Ruuvasin siihen juuri takakiekoksi DT Swissin joka on ihan normi 142x12 ja pakka osuu kohdalleen just eikä melkein. Ymmärtääkseni 142+ pitäisi olla pakka pari milliä ulompana että saadaan pinnoihin enemmän kulmaa - joo, pinnat on kyllä melkein pakassa kiinni siltä puolelta eli jotain eroa rakenteessa on mutta silti. Näppäräähän tämä on kun ei joudu säätämään mutta vähän kyllä outoa.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Mitähän minä nyt en tajua.

Pyörän teksteistä: "New Roval 29 rims w/ Hi Lo hubs, 142+ rear hub spacing and 12mm axle for confident control" "REAR HUB Specialized Hi Lo disc, 4 sealed cartridge bearings, 12mm thru-axle, 32h"

Ruuvasin siihen juuri takakiekoksi DT Swissin joka on ihan normi 142x12 ja pakka osuu kohdalleen just eikä melkein. Ymmärtääkseni 142+ pitäisi olla pakka pari milliä ulompana että saadaan pinnoihin enemmän kulmaa - joo, pinnat on kyllä melkein pakassa kiinni siltä puolelta eli jotain eroa rakenteessa on mutta silti. Näppäräähän tämä on kun ei joudu säätämään mutta vähän kyllä outoa.
    Minäkään en ihan ymmärrä noita Spessun omia standardeja. Mullakin oli Stumpjumper FSR tuollaisella 142+ takapäällä ja ostin siihen toisen kiekkosetin normaalilla 142x12 navalla eikä tarvinnut vaihteita uudelleen säädellä kiekkojen vaihdon yhteydessä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Mistähän löytyis Novatecin D201SB etunapaan (150mm läskin etunapa) 15mm päätykupit? Tai passaako jonku muun navan kupit tuohon? Navassa nyt qr-kupit ja ne poistamalla reikä on kyllä 15mm, mutta kokonaisleveys jää sitten öpaut 6mm liian kapeaksi.
    Jsavilaa muokkasi tätä : 31.12.2017 at 16.49
    Ei riemulla rajaa kun Konalla ajaa...!

Bike24 on ainakin oikean näköinen, en osaa luurilla linkittää, hubs/ novatec...
    novatec / conversion 4 in 1 front... 15mm näyttää oikealta onko oikea?

Miten nuo Shimanon takapakkojen, vaihtajien ja napojen yhteensopivuudet menee?
    Onko näistä jotain selkeää yhteenvetoa missään?
    Mökkipyörässä on takanapa Shimano FH-R505, vaihtaja Deore XT ja pakka CS-HG31-8.

Käykö tuohon periaatteessa mitkä tahansa Shimanon 8-lehtiset takapakat?

Pyörä on ilmeisesti aikanaan aloittanut elämänsä hybridinä ja nykyisin on 29" maasturi...
    Välillä on tullut tilanne jossa kaipaisi ihan hitusen pienempää pienintä vaihdetta. Onnistuuko vain takapakkaa vaihtamalla?

Kiitokset!

Kaikki Shimano-yhteensopivat kasipakat käyvät

vaikkapa täältä https://www.rosebikes.fi/tuotteet/sh...nchor_products

Jos takarengas ilmassa polkimia pyörittäessä tuntuu turhaa vastusta ja kuuluu rohinaa, mutta rengas jää pyörimään vapaana täysin ok, onko syyllisenä vapaaratas?

Mun mielestä ei,mutta otas ketjut pois ja sit pyöritä kammista ;rohiseeko vielä ? jos rohisee,se on keskiössä vika.
    Onhan ketjut puhtaat ja muutenkin ok ?
    Viisaammat jatkakoon ...

Kejtut tuli juuri liuotin & lubekylvystä, ja takavaihtaja on myös puhdas->epäilyt siirtyy kampien suuntaan. Katotaan lenkin jälkeen uusiks. Ketjun hengen mukainen pikanen vastaus, tattis.

Sram X7 2x10 etuvaihtajaongelmaa janoviisi alalla.
    Vaihtaja ”high clamp/top pull”-versio, ainakin vaijeri tulee yläkautta.
    Vaihdevaijeri tulee edestä runkoputken sisälle ja satulatolpasta ulos ja tolpan takakautta vaihtajalle.
    Tielle osuu vaihtajan ruuvit eli joka vaihdossa vaijeri hinkkaa ylempään ruuviin. Onko tässä kohtaa mahdollista lyhentää ylempää ruuvia/etsiä lyhyempi tilalle, jottei vaijeri osuisi siihen? Säätövara toki häviää sinne kireämpään suuntaan... Vaihde on muuten juuri säädetty ensiajojen jälkeen niin, ettei ketju hyppää yli isommasta eikä myöskään jää hilkulle hinkuttamaan.

cimzy muokkasi tätä : 10.01.2018 at 23.22 Syy: teksti pötkössä copy-paste:lla

^Joo, voihan siitä ruuvista vaikka sahalla ottaa siivun pois. Pitää vaan huolen, että säätövara riittää katkaistullakin ruuvilla.
    Holokki auki ku H. Moilane.

Kysymys takavaihtajan häkin pituudesta; pakka 11-42 edessä 26t. Shimano xt:tä hankkimassa tuohon, mutta pitkä vai medium häkki? Runko on täysjäykkä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gibsy Katso viesti
    Kysymys takavaihtajan häkin pituudesta; pakka 11-42 edessä 26t. Shimano xt:tä hankkimassa tuohon, mutta pitkä vai medium häkki? Runko on täysjäykkä.
    Medium yhdelle eturattaalle.
    Muoks. M8000 GS (medium) kapasiteetti 39, sulla pakan rattaiden erotus vain 31.

Blackborow Guest
    Juu medium. Shimanolla ei tartte pitkää häkkiä, jos 1x.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti H. Moilanen Katso viesti
    ^Joo, voihan siitä ruuvista vaikka sahalla ottaa siivun pois. Pitää vaan huolen, että säätövara riittää katkaistullakin ruuvilla.

Ja homma hoidettu lyhyemmällä ruuvilla, vanha talteen...

Onko normaalia, että takanavan (10mm kiinteällä akselilla) ja dropouttien väliin yhteensä noin 1-2mm suuruinen välys kun akselin pultteja ei ole kiristetty? Napa nopeasti mitattuna 134,5mm leveä. Runko perus qr. Navan runkoa vasten tulevat pinnat ovat aivan sileät, mutta akselin muttereissa on karkeat prikat. Tämän ei vissiin pitäisi olla mitenkään outoa?

Minne viedä Novatec-navalla oleva kiekko laakerien vaihtoon pääkaupunkiseudulla?

noniinno Guest
    ^ Ei kai sen ole väliä, mutta High5bike Novateciä myy. Luulisi tavaran olevan hyllyssä. Ei ole iso homma.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti carp Katso viesti
    Minne viedä Novatec-navalla oleva kiekko laakerien vaihtoon pääkaupunkiseudulla?
    Ihan minne tahansa, vie vaikka Ibikeen?

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Toimiiko Shimanon 11-vaihteisten maantiesarjojen etuvaihtaja 10-vaihteisella kahvalla eli onko vetosuhde sama?
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

Kysymys, mulla on fatbikessä. Novatec d202sb 197x12 takanapa, shimanon 10v pakalla. Mistä sais varmuuden tietoa että pystyykö sen päivittämään 11v pakalle? Näyttäis näin irroittamatta että siinä vois olla tilaa vielä yhdelle hammasrattaalle. Mutta olen löytänyt vain ristiriitaista tietoa netistä. Ja se tietenkin kiinnostaa että sopiiko srammin pakat tähän?

Lähetetty minun FRD-L09 laitteesta Tapatalkilla

Sopiihan siihen Shimanon 11s maastopakka.

Sramin NX myös.

Googleta tuolla navan mallilla ja xd freewheel jos löytyy xd-vapari.

.

Kiitos, vielä kysymys. Eli esim bike discountista kun katsoo shimanon päivitys paketteja niin vaihde liipasimet tulee ilman kiinnikettä tankoon. Mä tarvisin sitten sen kiinnikkeen myös saako niitä mistää erikseen tilattua/ostettua?

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Norcoilija Katso viesti
    Kiitos, vielä kysymys. Eli esim bike discountista kun katsoo shimanon päivitys paketteja niin vaihde liipasimet tulee ilman kiinnikettä tankoon. Mä tarvisin sitten sen kiinnikkeen myös saako niitä mistää erikseen tilattua/ostettua?

Eikä tule kun valitsee sen clamp-vaihtoehdon.Esim. tässä paketissa on pannallinen liipaisin https://www.bike-discount.de/en/buy/...h-11-46-578477

Shimano XT 11-speed Rapidfire PLUS SL-M8000 right

• Use: MTB
    • Group: XT
    • Model: SL-M8000
    • Shifter Type: Rapidfire Plus
    • Mounting: Clamp right
    Tuotekuviin ei pidä koskaan luottaa eikä niiden saa antaa hämätä. Tosin tuossa kuvassa on juurikin pannallinen liipaisin. Panta jää vaan vaihdenäytön alle.

DT:n vapaaratasrunkoyhteensopivuus MTB vs road?

Sopiikohan DT:n ratchet-MTB-navalle (XR1501 142/12TA) alkuperäisen MTB-S11-vapaaratasrungon tilalle vastaava road-S11-vapaaratasrunko suoraan alkuperäisillä päätyholkeilla?

Moi, eka postaus ja heti kyselemässä.. elikkä olen muokannut mun -08 Kona Jakesta 3x9 -> 1x9. Etukiekko Race Facen NW 42t, takana SRAMin (muistaakseni 12-25) pakka, shimano 9-v Ultegra ketju. Ekalla kokeilulenkillä 5 ja 6 vaihteet hyppi, muut toimi kunnolla. Mun veikkaus ois kulunut takapakka, mutta kaikki vaihteet toimi kyllä alkuperäisillä eturattailla. Vai onko näissä NW rattaissa joku säätöniksi mitä en ole tajunnut? Ketjun lyhensin niin lyhyeksi kuin mun mielestä mahdollista. Takapakkaa en ole vaihtanut, onko se kova homma tehdä itse?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 49's Katso viesti
    ......Mun veikkaus ois kulunut takapakka...
    Ihan hyvä veikkaus. Paljonko sillä on ajettu?

... mutta kaikki vaihteet toimi kyllä alkuperäisillä eturattailla.
    Vaihdoitko ketjut?

onko näissä NW rattaissa joku säätöniksi mitä en ole tajunnut
    Ei.

Takapakkaa en ole vaihtanut, onko se kova homma tehdä itse?
    Ei.

.

Samanlaisia aiheita

1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 5968
    Viimeinen viesti: Tänään, 11.10
  2. Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 13.03.2015, 08.51
  3. Jopon vaihteet
    By Tuuri in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 16.09.2014, 07.06
  4. Rohloff vaihteet
    By Jariki in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 72
    Viimeinen viesti: 29.05.2012, 11.07

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •