Sivu 1 / 78 1231151 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 2330

Aihe: Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

  1. #1
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    2.230

    Jarrut, vaihteet, vanteet... pikakysymykset

    Hmm, onko jotain syytä miksi tämmöistä ketjua ei vielä ole?

    Osaako joku sanoa, ovatko Sramin 10spd tai 11spd maantiepakat ja Shimanon vastaavat kahvat&takavaihtajat yhteensopivia?

  2. #2
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.859
    Kyllä pitäisi olla... Kympit ainakin sopii.

  3. #3
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    2.230
    Kiitän.
    ----

  4. #4
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    861
    Minkälaisia kokemuksia SRAM gripshifteistä on varsinkin pienikätisillä? Muksujen (10v ja 8v) fillareihin ajattelin voimansiirroksi laittaa SRAM NX:ää, ja pohdin laittaisiko triggerin sijaan gripparin (GX). En ole ikinä itse moista käyttänyt. Onko jäykkä pyöritellä, miten paksu se vaihdinosa on, mitenkäs jarrujen kanssa: jääkö kahva "kauas"?

  5. #5
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    18.959
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Minkälaisia kokemuksia SRAM gripshifteistä on varsinkin pienikätisillä? ...Onko jäykkä pyöritellä, miten paksu se vaihdinosa on, mitenkäs jarrujen kanssa: jääkö kahva "kauas"?
    Gripparihan on ihan parasta!

    Aika paksuhan se kahva kyllä on, mutta kevyt käsitellä.

    Jarrukahva on juuri niin kaukana mihin sen säätää.


  6. #6
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    861
    ^tänks. Tarkoitin jarrukahvan etäisyydellä pituussuuntaista etäisyyttä (ei etäisyyttä tangosta), kun jarrua ei saa ihan kiinni siihen mihin tuppi loppuu. Käsi ainakin itsellä hakeutuu ajaessa lähemmäs tangon päätä, niin yltääköhän lyhyet sormet kahvalle ilman että siirtää kättä siihen vaihdinosan päälle.

  7. #7
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Kokkola
    Viestit
    123
    Kysymys Shimanon adaptereista. Eli tarkoitus laittaa etuhaarukkaan 160mm levyn tilalle 203mm jarrujen päivityksen yhteydessä. Bike-components tarjoaa seuraavanlaisia adaptereita:

    front post mount to post mount:
    - Brake Caliper: post mount 6"
    - Brake mount (Fork / Frame): post mount 6"
    - Rotor Size Front: 203 mm
    - Rotor Size Rear: 203 mm
    - Contents: 2 x bolts
    - Factory Number: I-SMMAF203PPA
    - Note: This adapter is made and recommended for rear wheel use.

    front post mount 7” to post mount:
    - Brake Caliper: post mount 7“
    - Brake mount (Fork / Frame): post mount 7"
    - Rotor Size Front: 203 mm
    - Rotor Size Rear: 203 mm
    - Contents: 1 x long bolt, 1 x short bolt, 1 x stop ring, 2 x A-type washers, 2 x B-type washers
    - Factory Number: E-SMMAF203PPM
    - Note: This adapter is made and recommended for rear wheel use.

    Eli onko tuo ylimmäinen oikea? Tarkoittaako tuo toinen 7" adapteri haarukkaa, jossa alunperin 180mm levyn ilman adapteria? Ja mitähän mahtaa tarkoittaa tuo viimeinen note:
    This adapter is made and recommended for rear wheel use. Eikös front kuitenkin ihan haarukkaa tarkoita, joten miksi recommended for rear wheel use?

  8. #8
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    83
    Pyörässä BB86.5 keskiö, mille keskiölle uusi kampisarja?

  9. #9
    Liittynyt
    02/2005
    Paikkakunta
    Turku, Rinkeby
    Viestit
    11.859
    Pointsit grippareille myös. Riippuu paljon kahvasta kuinka lähelle saa asennettua ja säädettyä.

  10. #10
    Liittynyt
    11/2005
    Paikkakunta
    00270 Strawberry Fields
    Viestit
    846
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Pyörässä BB86.5 keskiö, mille keskiölle uusi kampisarja?
    Sorry en ymmärrä.

    ^^^ Typo. Kuuklaamalla ensimmäinen tuotenumero selviää että se on 160-203 muunnos eteen mm Amazonisss.

  11. #11
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    83
    Eli pyörässä on BB86.5 keskiö, ostanko siihen BB30, BB386 vai GXP kampisarjan?

  12. #12
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.556
    Mikä ihme on BB86.5? Ei sellaista taida olla olemassakaan. Veikkaan, että kyseessä on PF86.

    "Crank designs that will fit: Standard 24mm external-type, BB386 EVO"

    http://www.bikeradar.com/us/gear/art...rackets-36660/

  13. #13
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    83
    Se on BB86.5 keskiö. Trekki käyttää kyseistä keskiötä

  14. #14
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.422
    Millaiset kammet siinä oli aikaisemmin/millaisia valmistaja suosittelisi ?

  15. #15
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    83
    Samaa pyörää samalla keskiöllä myydään myös Sram Force1 kammilla, ja sellaiset aion laittaa itsekin.

  16. #16
    Liittynyt
    08/2016
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    164
    ^^^veikkaan road pressfittiä eli gpx näin alustavasti mutta mikä pyörä niin vastaus tulee nopeammin

  17. #17
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Se on BB86.5 keskiö. Trekki käyttää kyseistä keskiötä
    Eikä ole. Se on ehkä 86,5 mm, mutta se on BB86. BB86.5:tä ei ole olemassakaan. Ei ole sellaista standardia, jos näissä standardeista voi edes puhua.

  18. #18
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    83
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ahuji Katso viesti
    ^^^veikkaan road pressfittiä eli gpx näin alustavasti mutta mikä pyörä niin vastaus tulee nopeammin
    Kiitos! Tämä oli oikea vastaus, sain toisesta paikasta varmistuksen asiaan. Eli GPX kammet BB86.5 keskiöön.

  19. #19
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.556
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Kiitos! Tämä oli oikea vastaus, sain toisesta paikasta varmistuksen asiaan. Eli GPX kammet BB86.5 keskiöön.
    Kuten sanoin, niin 24 millin kammet, kuten GXP, ei GPX, käyvät BB86:een (joka sattuu olemaan 86,5 milliä). BB86.5 lukee vain Trekin pyöräesitteissä, mutta ei sellaista keskiöstandardia ole olemassakaan. En tiedä, mikä ihmeen syy Trekillä on hämätä ihmisiä tuolla, mutta hyvin tuntuu uppoavan, kun tässä saa puhua kuin seinälle.

  20. #20
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    1.237
    Olikos se nyt niin että Shimanon 10s maantievaihtajan tilalle voi heittää 9s maastovaihtajan ja kaikki pelaa rutinoitta? Crossarin vaihtaja on niin julmetun kokoinen möykky että laitan sinne Shadown ihan esteettisistä syistä jos onnistuu.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  21. #21
    noniinno Guest
    ^ Mulla ainakin toimi.

  22. #22
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    2.230
    ^^ Tälläkin toimi. Laitoin vanhan mallisen 10spd tiagra maantiekahvan kaveriksi 9spd deore-takavaihtajan ja homma toimi hienosti.

  23. #23
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.422
    Oisko paha,jos ylläpito naulais tän pysyväksi aiheeksi tohon vapaarattaist seuraavaks.Tää ny vaa mun ajatelma...

  24. #24
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    843
    Shimanon SLX halvin shadow+/vastaava takavaihtaja? Edelleen aikeissa yhteen fillariin 1x9 tai 1x10 laittaa eli kiristävän vaihtajan tarvitsee, mielummin mahdollisimman halvalla.

  25. #25
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Shimanon SLX halvin shadow+/vastaava takavaihtaja? Edelleen aikeissa yhteen fillariin 1x9 tai 1x10 laittaa eli kiristävän vaihtajan tarvitsee, mielummin mahdollisimman halvalla.
    M615 Deoressa on myös Shadow+, mutta hintaero taitaa olla olematon tuohon SLX:ään verrattuna. 9v Shadow+ mallejahan ei sitten ole ja 10 vaihtaja ja 9 vipu ei toimi yhteen.

  26. #26
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    M615 Deoressa on myös Shadow+, mutta hintaero taitaa olla olematon tuohon SLX:ään verrattuna.
    Saksassa noin 41e vs 51e eli ei aivan olematon. Merkityksellisyys olkoon ostajan harkinnassa. Minulla on jäänyt positiiviset fiilikset uuden pyörän M615 + M610 triggeri kombosta. 2x10 käytössä ja täyspitkät vaijerikuoret. Toimivuuden takia ei kaipaisi päivitystä 1x siirtyessä mutta 11-40 10-pakan (minkä tuo käsittääkseni moitteetta syö) skaala jää itselle turhan pieneksi.

  27. #27
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    843
    Itsellä tulisi kaupunkimaasturiin slikseillä(26"/ 2" Kojak) täällä tasaisella Vantaalla, jossa nykyään ihan turhaan 3x8 vaihteisto. kevenisi ja turhaa sälää pois.

  28. #28
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Raikku Katso viesti
    Itsellä tulisi kaupunkimaasturiin slikseillä(26"/ 2" Kojak) täällä tasaisella Vantaalla, jossa nykyään ihan turhaan 3x8 vaihteisto. kevenisi ja turhaa sälää pois.
    No tuollaisessa käytössä ei välttämättä sitä kytkimellistä takavaihtajaa edes tarvi.

  29. #29
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    843
    No joo, mutta fillarissa aikamoisen vanha kokohopeinen XT jonka toisaalta saisi sitten huonompaan, nelosfillariin.

  30. #30
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    1.917
    80-luvun kippurasarvicressuun olisi tarkoitus vaihtaa suora tanko, mitkä jarrukahvat sopivat (katon vielä mitkä jarrut on myöhemmin tänään)?

Samanlaisia aiheita

  1. Pikakysymykset.
    By lynxlynx in forum Varusteet
    Vastaukset: 6266
    Viimeinen viesti: 17.07.2019, 19.41
  2. Vastaukset: 17
    Viimeinen viesti: 13.03.2015, 08.51
  3. Jopon vaihteet
    By Tuuri in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 7
    Viimeinen viesti: 16.09.2014, 07.06

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •