Näyttää tulokset 1 - 7 / 7

Aihe: Trek X-Caliber 9

Trek X-Caliber 9

Moi.
    Eli kyseisestä pyörästä olisi kiva kuulla kokemuksia. Luulisi olevan jo ihan laadukas tuohon hintaa. Tarkotuksena olis ajaa metässä polkuja ja hiekka teitä, myös jonkin verran asfaltilla. Mutta pääpaino kumminkin metsän puolella.
    Itse olen 187cm ja painoa noin 76kg niin onko täällä muita samoilla mitoilla, kokemuksia heiltä? Valmistaja suosittelee taulukosta katsottuna runko kooksi 19.5 tai 21.5. Oma pituuteni menee juuri siis tuohon väliin. Eli kumpi parempi pienempi vai isompi runko?
    Saa toki suositella muitakin merkkejä samassa hintaluokassa. Mutta varmaan tämä trek on pätevä laite ja jälleenmyyjäkin löytyy suhteellisen läheltä.

Linkki pyörään https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/p.../2045600-2017/

Kiitos vastauksista

Minulla on ollut nyt kuukauden kyseinen pyörä 18,5 koolla ja olen 179cm pitkä. Tuntuu istuvan mainiosti vaikka pituuteni onkin 18,5 koon yläpäässä. Itse kävin kokeilemassa kokovaihtoehtoja ja päädyin tuohon. Tosin en ehkä ole paras auttamaan valinnassa, koska olen maastopyörien suhteen ensikertalainen. Muuten on kyllä tullut ajeltua elämässä useampikin kilometri. Mitään valittamista en ole vielä pyörästä löytänyt. Satulatolppaa hiukan lyhensin, jotta saan penkkiä tarvittaessa alemmaksi. Marketin renkaat eivät ehkä ole märällä kaikkein pitävimmät, mutta nehän on vaihdettavissa. Hyvä pyörä ainakin minulle, kaikki toimii kuten pitääkin.

Vanhemman vuosimallin suurin heikkous on Bontrager A-850-kiekot, jotka ovat 17 mm leveät ja painaa jarrulevyjen ja pakan kanssa yhteensä 3655 g. Vakiona oleva Bontrager XR1-rengas koossa 2,2x29 painaa 770 g/kpl, joten sisärenkaalla paketti painaa lähes 5,5 kg. Onko jollain tarkempaa tietoa uuden mallin kiekoista?

Uudessa mallissa on Bontrager Mustang Elite TLR kiekot ja renkaana Bontrager XR2. Painotietoja ei tarkemmin tiedossa valmistajankaan sivuilla ( https://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/polkupyörät/maastopyörät/maastopyörät-cross-country/x-caliber/x-caliber-9/p/2045600-2017/ )
    Takana taitaa olla 2,0x29 ja edessä tuo 2,2.

Tänään kävin liikkeesä x-caliberia katsomassa ja koeajamassa. Päädyin noista kahdesta koosta tilaamaan pienemmän eli 19,5. Pyörätiellä ajaessa en tuon pienemmän ja suuremman välillä oikeen mitään eroa huomannut, molemmat tuntu hyvältä. Ja mitä täältä foorumilta olen lukenu ja myös myyjä sano että mielummin pienempi jos arpoo kahen koon välillä. Varsinkin polkuja ajaessa varmasti ketterämpi.

Uskon, että valinta on oikea varsinkin, jos vähänkin teknisemmässä maastossa viihdyt. Muutenkin pyörän runko pitäisi olla ok, samoin osat. Kiekot on edelleen kysymysmerkki, mutta eipä nuo AT-850:kään ajonautintoa pilaa. Ehkä hieman aiheuttaa laiskaa ajotuntumaa, mutta silti minä en ole ainoa, joka pitää pyörää hintaansa nähden hyvänä.

Mulla oli 2015 mallin X-Caliber 9 ja pidin kovasti, mutta oli himpun liian pieni joten meni kiertoon. Myöhemmin kun saman hintaisia tai halvempia jäykkäperiä koeponnistanut niin vieläkin tuo säilyy itselle verrokkina muille. Ei tosin olla hiilikuituja tai kertaluokkaa kalliimpia testatukaan.

Samanlaisia aiheita

1. 29" Trek Cobia vai Trek X-Caliber. Mielipiteitä!
    By hekee in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 14.06.2016, 17.21
  2. Trek X-Caliber 7
    By V H in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 37
    Viimeinen viesti: 14.05.2016, 06.10
  3. TREK X-Caliber 9
    By 019-MTB in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 40
    Viimeinen viesti: 03.07.2015, 13.27
  4. Trek X-Caliber 7