Näyttää tulokset 1 - 13 / 13

Aihe: Cannondale / BB30A

Cannondale / BB30A

Olen miettinyt vakavasti Cannarin Synapsen runkosetin hankkimista. Ainoa asia mikä tuossa kismittää on omien standardien käyttö. Löytyy keskiölaakeria ja satulatolppaa kansainvälisten standardien ulkopuolelta.

Erityisesti tuo keskiö BB30A huolettaa, kun noita ei tunnu löytyvän edes kaupasta! Yritin tuossa pikaiseen googlettaa mutta muuta ei löytynyt kuin adaptereita, joilla BB30A saadaan futaamaan Shimanon kampisetin kanssa. Onko joillain parempaa tietoa mistä kannattaisi lähteä metsästämään?
    kurretri.blogspot.fi

https://www.c-bear.com/en/products/bb30a
    http://wheelsmfg.com/bottom-brackets...no-cranks.html
    https://www.kogel.cc/collections/can...shimano-cranks

Itse Synapsen omistajana ostaisin kyllä jonkun muun rungon.

Edit: Olisi voinut lukea aloitusviestin hieman tarkemmin...
    Rawjunk muokkasi tätä : 18.03.2017 at 19.17

Eikös cannondalelta löydy vallan mainiot ja ehkä myös hienoimmat kammet?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

"Itse Synapsen omistajana ostaisin kyllä jonkun muun rungon."

Tämä on arvokas palaute. Mulla on tuossa myös yksi toinen runko harkinnassa. Kerrotko mitkä on mielestäsi Synapsen sudenkuopat?

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
    kurretri.blogspot.fi

Henkilökohtaisia mielipiteitä. Minä olen erittäin tyytyväinen Synapseen (HiMod-runko). 3 v alkuperäisillä keskiölaakereilla mennyt ongelmitta. Cannondalen omat kammethan ovat ihan ok.

Pääsyynä se, että mulla ja yllättävän monella muulla on ollut naksumisongelmia tuon kanssa. Jos ei ala tuo BB30a keskiö naksumaan, niin sitten ilmeisesti satulatolpan kiristin / satulatolppa rungon sisällä. Sportaxin huollon jälkeen pyörä ei tosin naksunut, mutta ei huvittanut enää juuri ajellakaan tuon jälkeen, niin en osaa varmaksi sanoa, onko se nyt kunnossa. Tuossa muutama aiheesta:

https://youtu.be/UE2Mv0QzmUs
    https://youtu.be/i63emHu51es
    https://youtu.be/i63emHu51es

Lisäksi en tiedä onko tuossa rungossa mitään niin ihmeellistä, että kannattaa alkaa tappelemaan noiden Cannondalen omien standardien kanssa. Muutenkin olen varmaan katkeroitunut, kun valitsin Synapsen Canyonin Endurace CF:n sijaan

Ok, aika mielenkiintoinen tieto. Tuohon naksunaan törmäsi myös googletellessa aiheesta. Alun perin kiinnostuksen tuohon runkoon aiheutti kohtuu edukas hinta, ihan hyvä ulkonäkö ja tietty tämä: http://www.bikeradar.com/road/news/a...r-video-40347/

Mutta eipä kaikki näköjään oo ihan mustavalkoista. Tosin tietty aina löytyy puolesta/vastaan tyyppejä mutta sulla on kyllä ihan hyvät perusteet!

kurretri.blogspot.fi

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Pääsyynä se, että mulla ja yllättävän monella muulla on ollut naksumisongelmia tuon kanssa. Jos ei ala tuo BB30a keskiö naksumaan, niin sitten ilmeisesti satulatolpan kiristin / satulatolppa rungon sisällä. Sportaxin huollon jälkeen pyörä ei tosin naksunut, mutta ei huvittanut enää juuri ajellakaan tuon jälkeen, niin en osaa varmaksi sanoa, onko se nyt kunnossa. Lisäksi en tiedä onko tuossa rungossa mitään niin ihmeellistä, että kannattaa alkaa tappelemaan noiden Cannondalen omien standardien kanssa. Muutenkin olen varmaan katkeroitunut, kun valitsin Synapsen Canyonin Endurace CF:n sijaan
    On näitä ongelmia paljon muillakin. Pääsääntöisesti press fit laakerit alkavat ääntäämään ennemmin kuin myöhemmin. Shimanon ovat ainakin herkkiä ääntämiselle (naksuntaa).

Naksuteltu on myös Colnagolla heidän jonkinlaisen pressfit ja kierrekeskiön yhdistelmällä.
    Perinteinen kierrekeskiö olisi kyllä paras.

Nyt mulla on Cannondale caad 12 tuolla kysymälläsi keskiöllä ja toistaiseksi mennyt naksumatta. Pyörä on tosin vasta yhden loppukesän verran ajettu eli enintään parin tonnin verran.

En tiedä onko BB30A mikään isompi ongelma, ehkä korkeintaan meille Campagnolon UT-kampia pyörään asentaville. Vaihtoehtoja on aika vähän: jossain vaiheessa ainoastaan bbinfinite ja Wishbone.
    If you are not riding solo, you're cheating.

Ok, sen verran pitää vielä kysyä että onko tuo SyNAPSE (hehe) ollut millainen ajettava, mikäli tuota napsumista ei oteta huomioon? Mulla tällä hetkellä jalkojen välissä on alumiinirunkoinen Cervelon S1, ja tietynlaista jämäkkyyttä ja ryhtiä tässä ollaan pyörältä hakemassa...

kurretri.blogspot.fi

Mitähän tähän valehtelis. Olen ajanut elämäni aikana kahdella maantiepyörällä, niin en osaa kummosesti kuvailla. Kyllä sillä hymyn huulille saa. Suht ketterä, mukava pitkillä matkoilla ja jotenkin hyvä työntää mutkiin ym. Miinusta, et tuosta ei saa mitään hirveän kevyttä edes rahalla, mutta ei kait se näillä Itä-suomen korkeuseroilla niin haittaa.

Sen verran optimisti olen, että tilasin tuohon 105 kammet ja 4iii tehomittarin, et toivottavasti ei naksu. C-bearin keskiö tuli tilattua viime vuonna varuilta. Sit jos vielä naksuu, niin ei kait auta kuin kokeilla hiilaritolppaa.

Supesix evo on vissiin hieman kevyempi ja muistaakseni 2016 vuosimalliin tuli hieman rennompi geometria. Keskiö ja satulatolppa on sama. Tolpan kiristys on sentään pannalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rawjunk Katso viesti
    Mitähän tähän valehtelis. Olen ajanut elämäni aikana kahdella maantiepyörällä, niin en osaa kummosesti kuvailla. Kyllä sillä hymyn huulille saa. Suht ketterä, mukava pitkillä matkoilla ja jotenkin hyvä työntää mutkiin ym. Miinusta, et tuosta ei saa mitään hirveän kevyttä edes rahalla, mutta ei kait se näillä Itä-suomen korkeuseroilla niin haittaa.

Sen verran optimisti olen, että tilasin tuohon 105 kammet ja 4iii tehomittarin, et toivottavasti ei naksu. C-bearin keskiö tuli tilattua viime vuonna varuilta. Sit jos vielä naksuu, niin ei kait auta kuin kokeilla hiilaritolppaa.

Supesix evo on vissiin hieman kevyempi ja muistaakseni 2016 vuosimalliin tuli hieman rennompi geometria. Keskiö ja satulatolppa on sama. Tolpan kiristys on sentään pannalla.
    Ikinä ajanut, mutta pikaisen lukemisen jälkeen synapse tuntuu saavan huomattavasti enemmän kehuja.

Ei kai mistään saa kevyttä 105:n osilla, mutta ei tuo synapse ole siihen tarkoitettukaan. Supersixin runko haarukoineen ei ole merkittävästi kevyempi (alle 100g) mutta geo aivan eri.

Sent from my iPad using Tapatalk

Samanlaisia aiheita

1. Cannondale?
    By Tomos in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 4
    Viimeinen viesti: 18.03.2017, 13.26
  2. cannondale cujo
    By remy in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 14
    Viimeinen viesti: 22.02.2017, 16.01
  3. Rotor 3D+ ja bb30a keskiö
    By Jaho in forum Jarrut, vaihteet, vanteet...
    Vastaukset: 2
    Viimeinen viesti: 09.08.2016, 23.10
  4. Cannondale Bad Boy
    By Istumatyöläinen in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 42
    Viimeinen viesti: 11.04.2016, 15.18

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään