Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Tacx Flow Smart-kokemuksia

Tacx Flow Smart-kokemuksia

Aiheesta lienee jo ketju, mutta en äkkiseltään löytänyt.

Tuollaisella olen nyt pari kuukautta ajellut, kesän lenkkeihin valmistautuakseni. Yleensähän menee puoli kesää että pääsee sellaiseen kuntoon, että pystyy ajamaan pitkiä matkoja niin että niistä nauttii. Ja sitten kun pystyisi, niin kesä alkaa olla ohi. Sen vuoksi hankin tuon. Olen ajanut enimmäkseen niitä film-lenkkejä, 110" valkokankaalta näyttää melkein kuin olisi itse paikalla. Tykkään!

Mutta ainakin iPadin softa tuntuu olevan kovin herkkä kaatumaan. Useampikin lenkki on mennyt pilalle kun softa on kaatunut kokonaan, tai esim voimamittari on hirttänyt kiinni, vastus on lakannut reagoimasta maaston muotoihin tms. Eikä ongelma ole pelkästään filmeissä, vaan myös harjoitusohjelmat kaatuilevat ajoittain. Onko tämä tutta kaikista Tacxin tuotteista vai tämän harjoitusvastuksen ongelma? Olen ostanut vain 25-35km filmejä, koska suoraan sanoen on pelottanut että pääsenkö ikinä maaliin asti jotain pidempää lenkkiä ennenkuin sovellus kaatuu. Kiva jossain 75km lenkillä kun softa leviää 70km kohdalla ja harjoitusdata häviää sen siliän tien.

Käytän myös Garminin ajotietokonetta, kadenssiantureita ja sykevyötä, joten saan sentään datan sitä kautta talteen.

Yksi mitä ihmettelen on kadenssi, joka näyttää jyrkemmissä ylämäissä mitä sattuu. Ajattelin että ristiriita liittyy jotenkin pyörän oman kadenssianturin harjoitusvastukselle lähettämiin tietoihin. Kyselin tätä käyttäjätuesta ja selittivät yllättäen, ettei vastus käytä pyörän kadenssianturia mihinkään, vaan tunnistaa kadenssin polkemisesta suoraan. Sinällään vähän ihme mutta kaipa se on uskottava jos näin kertovat. Mutta se ei selitä ylämäkien outoa käytöstä: Kun tulen tietyllä vaihteella ylämäkeen, vaihdan pienempää niin että kadenssi säilyy mäestä huolimatta noin 90:ssä (pyörän mittarin mukaan) niin Tacx softa näyttää jotain 70 ja risat...

Kovemman lenkin aikana laite alkaa pitää ihme napsutusta, kun kuormitusta keventää, mutta käyttäjätuen mukaan kuulostaa normaalilta. Heti aloituksessa ei kuulu noita ylimääräisiä ääniä, eli liittynee laitteen lämpenemiseen tai jotain. Tiedä sitten...

Tämän tyylisiä outoja ilmiöitä olen havainnut siellä täällä, mutta muuten olen kyllä tyytyväinen hankintaan.

Jos tällä ei kunto kasva niin sitten ei millään! Minulla on ollut ongelmana liian alhaiset sykkeet, eli vaikea saada aikaiseksi harjoitteita joissa keskisyke nousisi yli 130:n. Loppuu jaloista tehot ennen keuhkoja. Siihen toivon saavani apua laitteen valmiista intervalli-, pyramidi yms harjoitteista. En ole mikään kilpailija, en oikeastaan sanoisi itseäni edes aktiiviharrastajaksi, mutta harrastaja sopinee parhaiten. Tänä vuonna olen Smart Flowlla ajanut tähän mennessä vähän alle 600km.

Tässä yksi video minkä tein heti laitteen hankinnan jälkeen.
    https://www.youtube.com/watch?v=ds_p26LhOeA&t=1s
    Ishtor muokkasi tätä : 06.03.2017 at 15.50

Breakbeat Guest
    Mulla on sama kidutuslaite käytössä, kilsoja alla nyt n. 2000 neljän kuukauden aikana. Aluksi käytin myös tätä tacxin omaa appia, mutta se kaatuili usein ja kadenssi sahasi todella voimakkaasti, joten vaihdoin Tranierroadiin. Laitteeseen sinänsä olen ollut tyytyväinen, mitä nyt silloin tällöin hukkaa puhelimesta lähetettävän bluetooth signaalin ja siten pysyäyttää reenin. Pikainen buuttaus laitteelle ja taas mennään. Pienellä modauksella olen saanut myös Trainerroadissa ERG:n toimimaan IOS:in ja laitteen välillä.
    Sangen äänekäshän tuo flow on, jos jotain parannettavaa tästä toivoisi mutta rullavastukselle tämä lienee ominaisuus.

Kaatuilua kyllä tapahtuu välillä, mutta kadenssi pysyy mielestäni aika hyvin kohdallaan.

Mutta toissapäivänä systeemi heitti totaaliset voltit... En tiedä toimiiko vieläkään. Tappelin melkein puoli tuntia systeemin kanssa, mutta en saanut sitä toimimaan. Softa kyllä löysi laitteen ja anturit, mutta kun käynnistin harjoituksen, niin mitään tietoa ei välittynyt ruudulle. Video ei lähtenyt rullaamaan, nopeus ja muut tiedot pysyivät nollassa riippumatta kuinka kovaa poljin eteenpäin. Ihan sama ilmiö oli kyseessä harjoitus tai video. Ei auttanut laitteen uudelleenkäynnistely, ei pädin käynnistely, bluetooth-parituksen tekeminen uudelleen... Ei mikään. Loppujen lopuksi kyllästyin ja ajoin lenkin ilman vastusta (tai siis tavallaan "vapaalla", vastanneeko tasaisella ajamista?).

Mutta yksi juttu mitä ihmettelin, että mistä hemmetistä se taikoo nopeuden Garmin Edge 520:lle, kun Garminin oma nopeusanturi on eturenkaassa. Ymmärsin aiemmin systeemin toimiessa, että tieto välittyy Tacx softasta mittarille, koska kyllähän softa sinällään tietää vauhdin, kun se tietää kuinka kovaa rulla pyörii jne. Mutta kun Garmin näytti ihan uskottavaa nopeutta siitä huolimatta, ettei mitään harjoitusohjelmaa ollut edes käynnissä!!! Erikoista...! Olisiko kuitenkin niin että vika oli pelkästään harjoitusohjelmissa, eikä laitteiden välisissä yhteyksissä? Saa nähdä saanko sen toimimaan.

Ei kaatuilua, mutta linkin kautta tulevat HR ja CAD BT4.0 anturit eivät meinaa pysyä connectissa.

Tacx utilityllä firmware päivitys onnistui, pitkän odottelun jälkeen.

Laite antautui kilinän ja osien hankautumisen sekä jäähdytyssäleikön irtoamisen kera kuudennella käyttökerralla noin seitsemän tunnin käytön jälkeen.

Viidennellä käyttökerralla Zwift antoi varoituksen trainerin rajoittimesta Watopian radiomastoalamäessä Zwift vauhtia oli 90km/h, kun Watteja oli treinerin ylärajan verran (n. 700 Zwift-Tacx wattia) pitäisi kestää 800W minuutin ajan.
    Harrastajasuoritteet http://www.strava.com/athletes/5930290

Padin kautta ajan ja nyt aika tarkkaan 500 km takana. Ei ole ko. Laite kaatunut vielä kertaakaan.

Olisiko * maanman* laitteen kalibroinnissa tms. Ollut jotain häikkää. Itsellä kun runttaan radiomaston 13 asteen mäkeä alas 53 eturattaalla niin watit taulussa maksimmissaan 450 ja vauhtia +90 kmh. Tehot käytössä ehkä 85-90 prosenttisesti. En kyllä ymmärrä, miten tähän laitteeseen saa lyötyä 700 watin tehot.

Painoa itselläkin nyt 84 kg /182 cm ja jerkkua jalassa ihan kohtalaisesti vielä vaikka vanha mies oonkin.
    *Headwind, crosswind but never a bloody tailwind*

Pistetty tilaukseen tämmöinen xxl.fi: stä, pyöränä 2014 Kona dew plus hybridi, pitäisikö joku harjoitusrengas ostaa vielä? Trainereista ei ennen kokemuksia.

Breakbeat Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samario Katso viesti
    Pistetty tilaukseen tämmöinen xxl.fi: stä, pyöränä 2014 Kona dew plus hybridi, pitäisikö joku harjoitusrengas ostaa vielä? Trainereista ei ennen kokemuksia.
    Esimerkiksi Tacxin oma sininen harjoitusrengas ajaa asian hyvin. Ei kuluta rengasta eikä rengas lipsu rullalla.

Tuli tilattua tämä flow smart ja paketissa ei mitään ruuveja, ohjeita ja sitä pidikettä tms.

Breakbeat Guest
    Katsoitko kaikki mahdolliset kolot siitä styroxi lootasta? Jos oikein muistan niin semmoseen omaan koloon oli työnnetty pikkuinen ohjekirja sekä vastuksen pultit runkoon. Mitähän pidikettä mahdat tarkoittaa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Breakbeat Katso viesti
    Katsoitko kaikki mahdolliset kolot siitä styroxi lootasta? Jos oikein muistan niin semmoseen omaan koloon oli työnnetty pikkuinen ohjekirja sekä vastuksen pultit runkoon. Mitähän pidikettä mahdat tarkoittaa?
    Toki katsoin, enhän muuten olisi viestiä kirjoittanutkaan. Mitään pultteja tms. mukana ei ollut eikä vielä ole tullut mitään vastausta xxl: stä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samario Katso viesti
    Mitään pultteja tms. mukana ei ollut eikä vielä ole tullut mitään vastausta xxl: stä.
    Puuttuvat osat saapui keskiviikkona ja pari testiajoa takana, olen ihan tyytyväinen kun paremmasta en tiedä, Xxl antoi 20€ alennuskoodin hyvitykseksi , Tacxin oma pc softa ei toimi, herjaa että bluetooth radio is not on, Zwiftin kanssa ilmaiskokeilu nyt menossa. Aikomus testailla noita muitakin missä kokeilumahis vaan on. Mitäs porukka suosittelee, itsellä mielessä Bkoolin softa sillä se on yhteensopiva garmin connectin kanssa.
    Edit. jaa eipä taida ollakkaan täysin yhteensopiva bkool > garmin, garmin > bkool näyttäisi onnistuvan.

279€ hintaan lähtisi nyt flow smart (hinta ostokorissa)

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •