HelkamaGiantElectrobikeCanyonHuntteriRide
Sivu 4 / 4 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4
Näyttää tulokset 91 - 114 / 114

Aihe: Tubeless-litkut

  1. #91
    Talven käytin fatbikessä Orange sealin tavallista litkua. Ei tullut reikätestiä, mutta ei muita ongelmiakaan. Kun revin talvirenkaat pois, niin niissä oli sisällä ilmapallomainen kumikalvo joka lähti suhteellisen helposti repimällä pois. Samanlaiset laitoin kesäksi.

  2. #92
    Liittynyt
    02/2016
    Viestit
    313
    Toistaiseksi on ainakin diy tubelesit pitäneet ilmat, asfaltilla ajellut 2 barilla ja maastossa 1.5 barilla. Olen erittäin yllättänyt ettei ollut oikeastaan mitään ongelmia käyttöönoton jälkeen eikä oikeastaan asentaessakaan. En jotenkin usko että kestävät koko kesän mutta olen mielelläni väärässä.

  3. #93
    Liittynyt
    05/2018
    Paikkakunta
    Järvenpää
    Viestit
    8
    Onko kukaan nähnyt tänä keväänä myynnissä missään kaupassa Orangen litkua, jossa ei päiväys olisi vanhentunut? Olen huomauttanut asiasta parissa kaupassa ilman vaikutusta.

  4. #94
    Liittynyt
    05/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.699
    Onko joku taiteillut itse omat litkunsa? Miten on toiminut?


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #95
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.472

    Tubeless-litkut

    Kaikkea sitä...

    https://youtu.be/a3tb8L5o1OU

    Jos testi olisi tehty maantiepaineilla, olisi homma käynyt etenkin loppupuolella entistä sotkuisemmaksi. Tämän testin, ja omien havaintojeni perusteella, siis vaikkapa Stans race sealant ja suhteellisen runsaasti sitten.

  6. #96
    Vahva suositus maanteiltä Muc-Off:n litkulle. Viime lenkillä paikkasi usean reiän, vaikka koloilla mittaa olikin. Ongelma on kuitenkin, kun renkaasta suihkusi litkua alaputkeen ja aine ehti kuivua kiinni. Todella vaikeata saada kuivunutta litkua pois pyörästä. Millaisia keinoja teillä on?

  7. #97
    Liittynyt
    03/2015
    Viestit
    94
    Ootteko laittanut stanin race litkua venttiilin kautta.Laitoin omiin continentalin 5000 renkaan reunasta.Mutta renkaat oli niin tiukat että oli sotkuista hommaa kun piti renkasta yrittää keski uraan että sais paikoilleen .

  8. #98
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    5.958
    Jostain lukenut ettei Stanin Race ole sovelias venttiilin läpi laitettavaksi. Siksi normiStan tai Orange .
    I väntan på ännu dåligare tidet

  9. #99
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    kyröskoski
    Viestit
    401
    Olen laittanut venttiilin kautta , ei mitään ongelmaa.

  10. #100
    Liittynyt
    10/2010
    Paikkakunta
    Helsingin maalaiskunta
    Viestit
    1.472
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jame1967 Katso viesti
    Olen laittanut venttiilin kautta , ei mitään ongelmaa.
    Venttiilin kautta on minullakin mennyt. Olen vähitellen siirtymässä tähän race-litkuun, kun sen avulla haastavat tubelosoinnit tuntuvat onnistuvan. Samoin paikkaa perus-Stania varmemmin. Kolmanneksi, venttiilit eivät tukkeudu - vaikka sellaiseen mahdollisuuteen on viittailtu.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  11. #101
    Liittynyt
    08/2013
    Viestit
    109
    ^ Neljästä venttiilistä yksi meni minulla keväällä Stan Race -litkua laittaessa tukkoon. Sen sai kyllä auki jalkapumpulla tarmokkaalla painalluksella.

    Schwalben Liteskin-renkaiden kanssa, 2x Orange Endurance ja ISP, sekä 2x Stan Race ja RR, vaikutelma oli että huokoinen kylki tiivistyi Orangen litkulla paremmin. Se tihkui kyljen läpi heti asennuksen jälkeen, mutta tihkuminen loppui muutamassa minuutissa tai kymmenessä minuutissa. Stanin Race sensijaan ei tihkunut, mutta rengas tyhjeni itsekseen muutaman kerran. Otin renkaan lopulta irti ja pumppasin sen neljään bariin, ja heiluttelin vaakatasossa molemmin puolin (mitä olin tehnyt asennuksessakin, ehkä vähemmillä paineilla). Renkaasta (ainakin melkein) kuului välillä "piuhh" kun kylki aukeili, ja litku paikkasi aukot. Aika epätoivoiselta tässä vaiheessa vaikutti tilanne, olin jo valmis vaihtamaan rengasta tai litkua. Mutta eipä se rengas sitten tuon jälkeen vuotanutkaan, ja kesti 50km lenkin tyttären pyörän alla aivan mainiosti!

    Liteskin-renkaat tuntuvat olevan yksilöitä, ja kylkeä näyttäisi olevan kahdenlaista, joko kevyellä tekstuurilla tai ilman (tai sitten kyse on jatkumosta jonkun valmistusparametrin suhteen). Jälkimmäinen on tiiviimpi.

    Syksyllä pääsee taas ehkä ISP:itä litkuttamaan ja datapisteitä kertyy lisää. Näillä vähillä uskon Orangeen em. renkaiden kanssa enemmän.

  12. #102
    Orangen peruslitku tuntuu toimivan maantiellä hyvin, mutta kuivuu kyllä nopsaan. Meni toisen pyörän 38mm kuni tyhjäksi itsekseen, ja kun sen avasi ei ollut mitään juoksevaa jäljellä. Pari kuukautta ja vajaa desi oli kuivunut kokonaan. Tarvii siis säännölliset tankkaukset.
    Perus Stania on jäljellä nestemäisessä muodossa maastopyörässä vielä yli 6kk ajojen jälkeen, mutta toimii heikommin yli 5 bar paineilla.

  13. #103
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    425
    ^ samantyyppisiä kokemuksia.

    Perus Stans pysyy minusta paljon pitempään juoksevana kuin Orange, joka taas ainakin alussa tiivistää mielikuvani
    mukaan paremmin. Tosin nyt olen saanut melko tiuhaan pumppailla uusia renkaita jotka on litkutettu Orangella - suottaapi johtua tosin renkaista
    (Onzat vs. Schwalbet/Contit) Pari vuotta sitten laitoin uudet Ralli Ranet Stansin reilulla litkumäärällä paikalle ja kun sitten otin takarenkaan
    vaihdon yhteydessä (pari kesää ajettu) renkaat pois, hämmästys oli melkoinen: Stansin litku oli edelleen täysin juoksevaa ja maitomaista
    väriä myöten...

    Mä olen nyt laittanut Orankia ensin ja sitten kun se on kuivahtanut kalvoksi renkaan sisään niin Stans'ia perään. Näin sekä maastureissa että maantie tsygissä. Maantiellä max. paineet n. 5.5 bar. Mitään räjähdystä tai huomattavaa kemiallista reaktiota en ole saanut toistaiseksi aikaiseksi ja sekoitus ei ole ainakaan vielä syönyt vanteita (alumiini sellaisia) puhki .

  14. #104
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.471
    Mulla ei ole kokemusta kuin Orange Sealista, mutta tänä keväänä viime syksyn nesteet hölskyi vielä sekä läskin että maasturin renkaissa, varmaan 6kk maanneet sillä aikaa kun oli nastat toisissa kiekoissa alla. Lisäsin vähän litkua ja menoksi, hyvin on pysyneet. Vähän ihmettelin tosin kun luulin että vain pari kk pitäisi kestää..

  15. #105
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.274
    Itellä vaa mätiksen zefal litkua kesät talvet, halpaa(?)ja helposti saatavilla, pikkupullolla vedän molemmat plussakumit. En keksi mitään vikaakaa, mutta kertokaa te fiksummat oisko jotain syytä kokeilla jotain muuta?

  16. #106
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.471
    No nyt on hyvin tuoretta kokemusta, että ei puolet viimevuotista ja puolet uutta Orange Sealia paikkaa siistiä pientä pistoreikää maastorenkaasta. Piti työntää paikkamakkara. Pitääköhän tohon nyt sitten liimata joku kuminpala sisäpuolelle..


  17. #107
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    13.983
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hphuhtin Katso viesti
    Pitääköhän tohon nyt sitten liimata joku kuminpala sisäpuolelle..
    Minusta ei. Sinne tulee sellainen komea sieni, johon litku vielä tekee oman möykyn.

  18. #108
    Liittynyt
    07/2017
    Paikkakunta
    HEL
    Viestit
    2.471
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Minusta ei. Sinne tulee sellainen komea sieni, johon litku vielä tekee oman möykyn.
    Kiitos, tämä vahvistaa omaa näkemystä, näyttää hyvin pitävän nyt vähän korkeammatkin paineet. Annan olla yön yli ja lisään litkua.

  19. #109
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    33
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Itellä vaa mätiksen zefal litkua kesät talvet, halpaa(?)ja helposti saatavilla, pikkupullolla vedän molemmat plussakumit. En keksi mitään vikaakaa, mutta kertokaa te fiksummat oisko jotain syytä kokeilla jotain muuta?
    Täällä kans menty Zefalilla täysi vuoden kierto: kolmet gummit (kahdet ei tubeless) ja kiekot (yhdet ei tubeless). Hyvin on toiminut. Tiivistyksen lisäksi kokemusta tosin vain yhdestä näkyvästä reiästä. Meni hiekoitussepelikivi kerrasta läpi ja ruiskutteli litkua hetken, mutta ei ole sen koommin vuotanut.

  20. #110
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    823
    Onko Squirtin litkusta kokemuksia? Paperilla kuulostaa hyvältä, tekisi mieli kokeilla maantielle. Muina vaihtoehtoina Caffélatex tai Stanin Race. Matalilla paineilla sitten normi-Stan/Doc Blue toimii oikein hyvin.

  21. #111
    Liittynyt
    10/2015
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    217
    Kokeiltu Notubes tavallinen (ei race), Zefal ja viimeisimpänä Bontragerin oma. Ainakin omiin silmiin Bontragerissa on eniten partikkeleitä litkun seassa joten luultavasti jatkan sillä myös jatkossa.

  22. #112
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    260
    Kaverille tuli 25l pönttö Terra-s litkua.
    https://www.terra-s.net/terra-s-industrie/

    Onko kokemuksia pyörä käytössä? Purkin kyljessä oli mainittu mtb=125ml. parin viikon päästä, itse kokeilen sitä.
    Raskaassa kalustossa toiminnut hyvin, talvella ei pitäisi jäätyä.

  23. #113
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.468
    Voiko eri litkuja sekoittaa keskenään vai onko jotain haittaa?

  24. #114
    Liittynyt
    08/2010
    Viestit
    425
    Periaatteessa ei sais sekoitella - itse on kyllä niin tehnyt ja ainoa haitta on toistaiseksi ollut se, että renkaasta on ollut hankalampi saada kuivuneet litkut irti. Orangen kalvo
    lähtee muuten mukavasti vetämällä mutta Stansin kanssa yhdistettynä tulee melkoista sotkua. Tiivistymisen suhteen en ole huomannut ongelmia- tosin Orange on jo kalvoontunut ennenkuin olen laittanut Stansia perään.

    Tuossa videossa GMBN:n Doddy ei suosittele litkujen sekoittamista: https://www.youtube.com/watch?v=oybGjdlPWSc suunnilleen kohdassa 4.25 eteenpäin ..

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •