Sivu 1 / 3 123 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1 - 30 / 85

Aihe: Apua täysjouston hankintaan ~2k€

Apua täysjouston hankintaan ~2k€

Heips.

Vähän himottelis hommata maastopyörä talvimankeliksi mutta vähän kaipailisi apua valintaa.

Tässä vähän kaivelin jo tarjouksia:

http://www.mountainbikeshop.fi/maast...p-29-maastopyr
    https://www.bikeshop.fi/Kona-Precept...a/pKOPRE13016/
    http://larunpyora.com/tuote/2016-focus-spine-ltd/

About jos tuohon parin tontun hintaan löytyy olis varmaan aika passeli.
    Suosituksia, kokemuksia, haukkuja otetaan vastaan!

Vaikka ei pitäisi vastailla kysymyksillä, teen sen silti. Oletko vakuuttunut, että tarttet talvipyöräksi täysjouston. Itse olen täpärikuski kyllä, mutta vain kesäisin. Talven polut on kaakkois suomessakin tasaisempia lumen ansiosta, jolloin itse on kokenut joustoille olevan tarvetta. Ensimmäistä talvea ajan täysjäykällä läskillä, joka mahtuu tuohon budjettiinkin hyvin ja en ole katunut.
    Miten niin tyhmä kysymys??

Minkätyyppiseen ajoon pyörä tulisi?

Pyörä ei siis tulisi pelkäksi talvipyöräksi vaan sitten ihan normi ympärivuotiseen ajoon. Kesäksi on sitten jo kiva hybridi jolla päästelee tasaisella mutta esmes viime kesänä oli muutamaan otteeseen sellainen kivan näköinen metsäpolku jota ei tohtinut lähteä sillä polkemaan. Toiseksi pyöräksi siis niille reissuille mihin tuo toinen pysty.

Ja täysjousto sen takia houkuttaisi että pyörien lukumäärä ei nyt paisuisi suhteettomaksi (lue enempää kuin kaksi) .
    Sillä kuitenkin kulkee niistä paikoista mistä jäykälläkin pääsee ja niistä mistä jäykällä tulisi peppu kipeäksi.

Fatbike ei jostain syystä houkuta.

Kyllä talliin kolme aina mahtuu ;-) Itse kyllä harkitsisin vaikka 27.5+ kokoista sopivalla joustolla ellei ihan rymypyörää halua... Mutta jos täysjoustoa haet niin kyllä noista kolmestakin mieleinen löytyy...

Mikä koko..? Tuossa olisi jos L käy... http://www.bikedealer.fi/giant-trance-27-5-2-ltd-16

Ahh joo siis oon 172cm eli M ois sopiva.

Ja joo Giantin trancea kans katellut ja on kyl vaihtoehtona tuo myös.

Mielestäni tuo Camber sopisi juuri mukavasti kuvattuun tarpeeseen. 29" kiekot, sopivasti joustoa ja Spessun FSR takajousto taitaa olla melko polkemistehokkaan maineessa. Luulisi pidemmätkin polkuseikkailut maistuvan.

Makuasia mutta en ehkä ottais tuollaista AM/Trail pyörää yleispyöräksi, XC tyyppinen jollain 120 millin joustolla ehkä sopivampi...

Käytettyä ei kannata unohtaa. Esim tästä tinkaamaan: http://www.fillaritori.com/topic/875...5-185-kaarina/

Ps. En ole kyseisen pyörän omistaja.

Vedetäään läskiehdotelmat takas, en minäkään siihen ole ihastunut sulan maan aikaan. Tilanne voi muuttua tai sitten ei.

Giantissa on kyllä hyvin toimiva perä, iskari toki vaikuttaa myös. Jos trancen vieterit vaikuttaa pitkiltä, niin anthem menee myös hintahaarukkaan.
    https://m.bikester.fi/469037.html

nih..
    Miten niin tyhmä kysymys??

Viuh Guest
    Älä ainakaan tilaa jostain nettikaupasta pyörää ilman oikeaa koeajoa.

Bikeshopista ainakin saa pyörän vaikka pariksi päiväksi koeajoon, ja lähettävät sen myös matkahuollon kautta. Muutaman satasen pantin joudut tietenkin maksamaan, toimituskuluista en ole varma.

Tietenkään aivan kaikkia malleja ja kokoja ei koeajomallistosta löydy, mutta aika kattavasti tarjontaa kuitenkin on.

Välillä niillä on myynnissä myös koeajomallistosta poistuvia pyöriä, jotka myös huolletaan ennen luovutusta.

Ja tuo Anthem vielä 29 renkailla niin avot.. Löytäminen tuohon 2ke budjettiin voi olla tuskaista..

Niin no netistä jos tilaa suomessa on joktap se 14pv palautusoikeus jos ei tilaa jotain customia. Mutta juu kyllähän tuo 29er kutkuttelis myös, siksi tuon spessu tuolla onkin. Asun täällä Helsingissä niin tuota vielä voisi käydä räpeltämässä ihan paikan päällä. Mutta sitten vielä herää kysymys että onko tuo sellainen hyvä hankinta vai kannattaako giantti tms merkin puolesta. Ainakin tuo 750e alennus lämmittää mieltä koska tienaanhan siinä samalla sen verran rahaa taskuuni xD

Viuh Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pottu Katso viesti
    Niin no netistä jos tilaa suomessa on joktap se 14pv palautusoikeus jos ei tilaa jotain customia. Mutta juu kyllähän tuo 29er kutkuttelis myös, siksi tuon spessu tuolla onkin. Asun täällä Helsingissä niin tuota vielä voisi käydä räpeltämässä ihan paikan päällä. Mutta sitten vielä herää kysymys että onko tuo sellainen hyvä hankinta vai kannattaako giantti tms merkin puolesta. Ainakin tuo 750e alennus lämmittää mieltä koska tienaanhan siinä samalla sen verran rahaa taskuuni xD
    Palautusoikeus on kyllä, mutta jos olet ajanut pyörällä, eli se ei ole enää uuden veroinen, niin asia ei olekaan enää aivan niin yksinkertainen.

Koeajopyörän saat ajaa yltäpäältä paskaiseksi. Sen uuden netistä tilatun palautusoikeus ei enää päde siinä vaiheessa, kun pyörä ei enää vastaa uutta, eli siinä ei tosiaankaan saa olla käytön jälkiä, eikä se saa olla paskainen.

Toki maailma on täynnä mulkuja, jotka yrittävät väärinkäyttää palautusoikeutta.

Totta turiset!

Itse kävisin kyllä spessun hakemassa kun oman kaupungin kivijalasta kerta saa...
    Toissa kesänä oli samanmoinen tarjous mutta ei ollut mahdollisuutta päästä paikan päälle joten nyt pitää tyytyä ajelemaan saksalaisella postimyyntipyörällä...

Se kyllä kuumottelee, tässä kun vatuloin tarpeeksi pitkään niin joku muu käy sen sieltä noukkimassa ja sitten taas voin jahkailla asian kanssa seuraavan vuoden.

On tuo Radon aivan omaa luokkaansa osiltaan mutta ylittyy kysyjän budjetti... Itse voisin hetken nähdä nälkää erotuksen vuoksi.

No ei tuokaan ole niin kaukana siitä 2k. Lähinnä vaan koitan hakea sellaista hyvää hinta/laatu suhdetta (eikös kaikki?). Tuleeko tuossa nyt sitten ultimaattisesti lisää laatua jos nyt vaikka verrataan tuohon 2k spessuun versus tuo Radon +360e posteineen?

On tuo Radon aivan omaa luokkaa, kaikki osat pari astetta parempaa mutta onhan "ohjehintakin" kolmisen tonnia... Itse en muutaman satasen takia edes miettisi mutta mä olenkin mä...

Radonissa kyllä paremmat osat, spessussa riittävän hyvät. Geometriota kannattaa harkita kumpi passelimpi itselle. Joustoa 100mm vs 120mm. Keulakulmassa 1aste eroa. Standover korkeudessa 3cm eroa, voinee olla merkittävä jos on 'persjalkanen ...'

Mielestäni osien puolesta tulee tuolle rahalle vastinetta, painoakin luultavasti lähemmäs 2 kiloa vähemmän. Tällä ei tosin ole suurta merkitystä peruskäyttäjällä muuten kuin pyörää kantaessa. Pyörien tyypit ovat kuitenkin hieman erilaiset. Jos tarkoitus on ajella myös paljon siirtymiä ja välillä (helpohkoja) polkuja, on radon varmasti parempi vaihtoehto. Juurakkoisilla metsäpoluilla taas spessu on todennäköisesti mukavampi.

Mä hakisin tuollaisen Spessun ihan vain siksi, että on kivempi ostaa kivijalkakaupasta. Lisäksi Mountainbikeshop on kiva kauppa ja kivat sällit myymässä. Camber on nykyään ihan hienokin.

Ei tuossa raadossa sinänsä mitään moitittavaa ole. Mitoitus ehkä kallellaan pitkäjalkaisille germaanihammaslääkäreille.

.

Maastossa on kivintä ja juurakointa

Tosta radonista on myös 27.5" versio 120mm joustolla, skeen 120 8.0 .Huomattavasti halvempi ja laatuosilla.

Olisin tyytyväinen elämään kommunisti valtiossa jossa olisi yksi valtion valitsema pyörä jolla voisi tehdä kaikkea. Valinnan vaikeus on nykään yksi pahimmista länkkäri ongelmista. Hybridissä jon kyllä XT:eet alla ja ei ole ollut mitään valittamista. Tosin sen ostin käytettynä ihan nobrainer hintaan.

https://www.bike-discount.de/de/kauf...7,5-8.0-463817 Olen yhä sitä mieltä että 120 milliä riittää täysin tuollaiseen yleisajoon ja kyllä tulee toimeen kovemmassakin kun taidot karttuu... Toisaaltaan olen sitä sukupolvea että DH:ta ajettiin 100-120 millisillä, ehkäpä kuskit vaan oli kovempia, paha sanoa...

Suosittelen vilkaisemaan Canyonin pyöriä! Varsinkin outlettia kannattaa seurata viimevuotisia malleja etsien.

Juu niitäkin tässä tullut vilkuiltua ja kaverilla onkin joitain vuosia vanha Canyo.

Sieltä ei oikein osunut muita sopivia kuin:
    https://www.canyon.com/fi/factory-ou...bikes&id=20255

Suurin osa noista on ulkona hinnan tai koon takia (XS-S).

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •