Sivu 3 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen 1234513 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 61 - 90 / 471

Aihe: Koska viimeksi kävit puntilla ?

^oot naiseksi kohtuu vahva jos 20kg käsipaino on yhdellä kädellä kevyt, mutta sehän on vaan positiivinen juttu. kokeile piruutas kahvakuulaa, jossei ole kokemusta.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

OLIN. Mutta ei siinä tarvi kauaa vemputella kun se menee yhdellä kädellä, salilla aikoinaan nostelin molemmilla käsillä 30kg painoja ( maksimisuoritus) ja se on paljon kun painoin 52kg. Leukojakin meni 15, kunhan ensin onnistuin hyppäämään sinne tankoon kiinni. Mutta tästä on 15 vuotta....
    Mä mitään enää osta vempaimia, voihan nillä käsipainoilla tehdä eteen-nostoja. Saisi nyt aikaan jossain vaiheessa edes ne punnerrukset. Nythän jo pelkkä aivastus tuntuu inhana kylkikipuna.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Hyvä täällä on elvistellä, kun on paikat kunnossa.
    Nim.mek. Kipeä Olkapää.
    Ei aika kulu; me kulumme.

^ mulla ollut paikat kunnossa kymmeniin vuosiin (huomatkaa agressiivin oikea käyttö ). vammojen ympärillä touhutaan. liike on lääke.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ari H Katso viesti
    Hyvä täällä on elvistellä, kun on paikat kunnossa.
    Nim.mek. Kipeä Olkapää.
    Eipä ole juuri mikään paikka kunnossa, en koskaan salilla pystynyt tekeen jalkaliikkeitä, polvet ja nilkat huonossa kunnossa. Vasen jalkaterä pysyvästi vammautunut, oikea toivottavasti tilapäisesti mutta nyt oon täysin autettavassa kunnossa liikkumisen suhteen.
    Fillarilla kaatumisen seurauksena vieläkin oikea ohimo kipeä ( kasvojenpesu ei oikein onnistu) samoin oikeanpuoleiset kylkiluut kipeät, haittaa vaikkapa sängystä nousemista ja oikeella puolella nukkumista. Aika "nahkiaisena" joutuu usein kierähtämään että pääsee ylös makuulta.

Pääsisi nyt edes vaikka ensi kuussa ite liikkumaan ulkoilmaan ja töihin, se tässä on se suurin toive. Punteista viis.
    tempokisu.kuvat.fi

^ & ^^
    Sliti harmittaa kunnei pysty harjoittelemaan.
    Asiaan liittyen; voimaharjoittelu on varmaan ainoa laji, jossa 55v. voi vielä parannella tuloksiaan.

^pitää muuten paikaansa.. ite ikää 50 ja enkkoja tulee vielä. 17v meikäläinen vetäisi nykyistä meikäläistä kuonoon mennen tullen ja voittaisi joka urheilulajissa, paitsi tässä. ja tosiaan olen nostellut 12-13 vuotiaasta asti.

....no, on niitä muitakin lajeja; Shakki, tikanheitto eli hienommin darts, biljardi, ammunta ( + kaikki siihen luettavat lajit) ja tietovisailut. Niin ja vaikka kalastus- ja pilkkikisat! Nahkiaisensyönnin aika-ajot myös

Ja tällainen 52-vuotias temponahkiainen heittäisi 25-vuotiaan tulevan temponahkiaisen yhdellä kädellä minne vaan. ...no ehkä juuri nyt tarvitsisin kaksi kättä.
    tempokisu.kuvat.fi

^ & ^^
    Pitäisikö meidän jättää tämä palsta ruipeloille ja siirtyä Paikkotoistoon?

^ Hyvä ajatus, fillaristit on (yleensä) ruipeloita + yksi tasapaksu nahkiainen.
    tempokisu.kuvat.fi

^^ mä olen siellä ollut ja vaikka aihe kiinnostaa varmaan enemmän kun fillarit tai ainakin ajotekniikka ja kuntoilu, niin se jengi siellä ei tunnu omalta. lisäksi sieltä saa hyvin vähän mitään konkreettista apua/ideaa, jos on vähänkään kauemmin harrastanut.

Koska viimeksi kävit puntilla ?

Eilen alkuillasta
    --
    Enimmäkseen vain istun, ja tuijotan papereita. Ja yritän selvittää, onko missään mitään järkeä. Yleensä ei ole. -
    Michael Kosterlitz

Maanantaina ja keskiviikkona viimex. Huomenna seuraavan kerran. Sit la tai su. Joops. Tosin en käy missään vaan teen kotona olohuoneessa. Eilenkin mm vajaa 1000 reiden koukistajaa kymmenessä laskevassa sarjassa tehtynä välillä painoja lisäten sarjojen lyhetessä. 4 x 8 taimuuvastaavashitti on taviksille.. Tuli tehtyy muitakin liikkeitä toki. Habapäivä noiden koukistajien lisäksi oli. 2 liikettä jouduin ohjelmasta eilenkin jättää pois kun ei alaselkä kestä. Kaikki missä ollaan etukenossa seisten on no-go about mun selälle. No, kulmasoutua vähän pienillä painoilla sentään vaikka selkä onkin tulessa sarjan jälkeen...

Eilen kävin.

^^ just noin. Pitkät sarjat on se juttu pyöräilijälle.
    Ke ja to oli haba päivät. Vaakapenkkiä, pystysoutua, ristitaljaa, haba kääntöä, ranskalaisia punnerruksia. Palauttelevina hetkinä vatsa ja selkä lihaksia sekä varovasti reiden ojentajia. Reiden ojentajissa taitaa tulla muutama viikko taukoa kun polvessa on ollut viikon ajan kierukkavammalle vaikuttavaa kipua.
    Tolkun mies muokkasi tätä : 03.11.2018 at 14.24

^ Ja pitkät sarjat on myös hyviä, jossei halua voimaa tai lihasmassaa. Itsellä 2 viikkoa ollut taukoa, kun kaaduin fillarilla ja meni olkapää kohtuu paskaksi. Näin pitkä tauko viimeksi vuonna... 1984 ?

Ihan pirun kauan sitten. Ärsyttää. On aikoja että kävin salilla joka toinen päivä kuukausi kaupalla. Nyt ei saa käytyä kuin kerran kuukausissa.

Pitkät sarjat pöh. Tänään kävin ja isoja painoja sekä perusvoimaa. Pitkät sarjat tehdään pyörällä.
    Jos et aja et voi ottaa!

^ no kun on ongelma. Vielä viiskymppinenkin haba voi kasvaa liikaa. Penkkipunnerrusta (jota olen inhonnut peruskoulusta alkaen 35vuotta) on tullut tehtyä aktiivisesti toukokuusta alkaen ja nyt on suurin osa vaatekaapin kauluspaidoista liian ahtaita hartioista. Positiivinen ongelmahan tämä on. Ajoasento maantiellä alakahvoilta on helppoa kun hartiat, selkä kestävät ja vapaan hiihdon tasatyöntö menee paremmin kuin koskaan. Fillarilla ylämäki ahdistaa kun lihas painaa liikaa sekä maratonin juoksu syksyllä oli ihan tuskaa. Ei ole helppoa....pakko on ryhtyä keventelemään.

Eilen kävin viimeksi. Reilu 5v tullut käytyä 3xvko ilman taukoja. Välillä toki kevyempiä viikkoja.

Eilen.
    ............

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    ^ Ja pitkät sarjat on myös hyviä, jossei halua voimaa tai lihasmassaa.
    Mitäs sitä sit haluaa jos ei noita edellisiä? No, kestävyyttä toki. Mutta tarkoitus kyllä myös että kasvaisi vähän lihaskin... En tiedä tuon tarkoitusperää mutta eräs todella mallikkaasti lihaksia itse kasvattanut sälli tuon ohjelman teki ja vaikka muissa liikkeissä ei mennäkään mahdottomiin sarjoihin niin reiden ojentajat ja koukistajat mennään noilla supersarjoilla. 200,170,150,120,100,80,50,30,20,10. Jokaisessa sarjassa painoa niin paljon että taju lähtee lopussa about ja painoja lisätään about joka sarjaan sitä mukaa kun sarja lyhenee... Joo, ei voi vielä sanoa onko vaikutusta millä lailla kun en ole vielä montaa viikkoa tätä uutta settiä tehnyt. Mutta kokeillaan nyt. Ei tunnu haittaakaan olevan. Ja joo, ON vaikeuksia kävellä tuon setin jälkeen kun jalat on "vähän" tööt.

Ontopic: Toissapäivänä. Eilen ei kerennyt kun piti ottaa synttärivinkku ja tänään ei voi kun on krapula.
    VesaP muokkasi tätä : 05.11.2018 at 15.15 Syy: "varsin" muutettu "todella" sanaan. 10kg lihaa/vuosi ON todella, eikä varsin...

Mikäli tavoitteellisempi treenaaminen kiinnostaa, niin tuolla Lihastohtorin sivulla on paljon hyvää juttua itse harjoittelusta, ravinnosta ja levosta etc. vähän tieteellisemmästä näkökulmasta.

https://lihastohtori.wordpress.com/

Näistä "10kg lihasmassaa vuodessa" -jutuista tuli mieleen, että ihmisillä tuntuu olevan luontainen tarvi uskoa tämmöisiin huuhaa-puheisiin. Tuohan tarkoittaisi sitä, että kolmessa vuodessa voisi saada 30kg lisää lihasmassaa ja esim. 80kg jantteri olisi siten 110 kiloinen lihasjärkäle. En usko, että tuollaista saa edes nappeja popsimalla aikaan.

Lihasmassan kasvattaminen on kuitenkin helkkarin pitkäjänteistä ja säntillistä työtä vaativaa puuhaa eikä siinäkään taida olla oikotietä onneen. Kehonrakennuskisoissakin monilla taitaa olla jotain 20v aktiivista ja kovaa treenaamista takana.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gaastra Katso viesti
    Näistä "10kg lihasmassaa vuodessa" -jutuista tuli mieleen, että ihmisillä tuntuu olevan luontainen tarvi uskoa tämmöisiin huuhaa-puheisiin.
    Googleta "instagram kemelitis". Vuosi sitten kisapaino reilut 10kg vähemmän mitä 3vko sitten olleessa kisassa.

Just äsken. Fysioteraupetin mukaan irroitin solisluuni kaatuessa 4 viikkoa sitten ja kaikki liikkeet esim. punnerrukset eivät onnistu, mutta ei jaksa olla treenaamatta. Tehdään niitä liikkeitä mitä pystytään ja osa vaan yhdellä kädellä jne.

Täällä kun on sallittua myös puhua ohjelmista, nykyään innostaa:

1. työkyvyn kasvattaminen, eli samassa ajassa enemmän nostoja. Sarjojen pituus ei fiksattu, katotaan vaan monta kertaa tietty rauta nousee esim. 10 minuutissa. Seuraavalla kerralla enemmän.
    2. tonnien kasvattaminen. Isoissa nostoissa lasketaan viikkotonnit ja ens viikolla enemmän. Tässäkin on sama minkä pitusta sarjaa vedät (huom: täytyy kuitenkin valita joku paino, pikkupainoilla saa fuskattua, 2 x 50 kg on helpompi kun 1 x100kg yleensä. Hyvä lähtökohta on esim. yli 70% ykkösmaksimista, jota voi sitten säätää puoleen tai toiseen tavoitteiden mukaan).

Eilen viimeksi ja parin tunnin päästä uudestaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Just äsken. Fysioteraupetin mukaan irroitin solisluuni kaatuessa 4 viikkoa sitten ja kaikki liikkeet esim. punnerrukset eivät onnistu, mutta ei jaksa olla treenaamatta. Tehdään niitä liikkeitä mitä pystytään ja osa vaan yhdellä kädellä jne.

.
    Ihan oikein, aikoinaan näin tein minäkin. Mitä yksi supraspinatuksen katkeaminen haittaa, voihan niitä liikkeitä tehdä oikeella kädellä, jalkoja, vatsaa, selkää.....eikä niin että kun on pikkusormi kipeä niin.....no ei muka voi käydä koko salilla.

Mä kauan harkitsin että menisin takas Kunto-Partolaan, ja just kun olin puolivälissä harkintaa niin se sali lopetti. Siellä oli mukavasti irtopainoja ja irtojuttuja, nykyisissä kuntosaleissa ainakin noi mitä tässä lähellä on niin ne on täynnä pelkkiä laitteita kuntopyörää ja juoksu-semmoista laitetta. Mulle riittäisi käsipainot ja penkkipunnerruspenkki ja vähän niitä kiekkoja tankoon. Olisi vaikka taloyhtiön jossain alakerran huoneessa semmoiset niin riittäisi tosi hyvin. Eikä peilejä.
    Ihan naapurissa on kuntosali, mutta mitä olen katsonu niin ne laitteet on maansiirtokoneen kokoisia jättiläisiä, ja pieni nurkka jossa on se penkkipunnerrus-juttu. Siellä ei näytä käyvän paljoo populaa, mutta joskus olen nähnyt semmoisia bullmentulan oloisia ukkoja ja pari selfienaikkosta. Ei kiitos. Ja nyt siis ei ole rahaakaan mihinkään kuntosalimaksuihin.
    tempokisu.kuvat.fi

^Sulla vissiin oliki jotain puntteja kotona, mutta niitähän voinee hankkia lisää? Mulla oli kerrostaloaikana sängyn alla levytanko ja levyt. Ne olivat pienissä kasoissa pikku mattojen päällä joilla ne oli kohtuu helppo vetää sieltä ja liu'uttaa takaisin. Penkkiliikkeitä ei sitten tehty. Penkki musta yksin treenatessa on muutenkin hiukan riskialtis...

Heh. Työpaikalta löytyi jonkun "oma" punttisali. Muutama tanko, pinkka polttoleikattuja painoja ja hyvä valikoima käsipainoja. Sijainti semmoisen sokkelon takana, sähkötilojen kupeessa, ettei sinne kukaan vahingossa eksy. Paitsi minä, kun tulee koluttua joka paikka
    Miten niin tyhmä kysymys??

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •