Sivu 20 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 101819202122 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 571 - 600 / 691

Aihe: Koska viimeksi kävit puntilla ?

Joo personal trainer bisneksessä on täysin ammattitaidotonta väkeä vaikka kuinka paljon.
    Siksi itsekin hain valmennuksen nimenomaan voimanostosalilta ja pitkän kokemuksen sekä nostosta että valmennuksesta omaavalta henkilökunnan jäseneltä. Moni muu pt palveluja tarjoava olisi ollut huomattavasti halvempi vaihtoehto.

edit. Ja alkupanostuksen jälkeen saan henkkoht tekniikkatsekit ilmaiseksi ja sain hyvät ohjeet kuinka voin itsekin muokata ohjelmaa eli kuinka teen tarvittavaa varianssia ohjelmaan itse jotta minun ei tarvitse aina maksaa uudesta ohjelmasta muutaman kk välein. Kertoi yksiyiskohtaisesti mikä liike vaihtaa mihinkäkin ja miksi jne. Joten tällä hetkellä minulla on tuolle ohjelman rungolle tehtynä useita eri ohjelmia joita voin kierrättää.
    Kokonaan uusiksi ohjelma vedetään sitten jos haluan ruveta käymään salilla useammin tai harvemmin, mutta 4krt/vko sopii minulle toistaiseksi hyvin.

No joo, kantsii sitten kuntoilijan miettiä kun lueskelee noita ohjelmia, että mikä on rajun satsittamisen merkitys palautumisessa verrattuna keski-ikäiseen luomukaveriin. Mutta oman kroppansahan siinä vaan pilaa.

^ jep tämä on erittäin hyvä pointti

Ja itsellä ei ole tavoitteena mitkään painonnostoenkat, vaan voimaa arjen askareisiin. Tai no, ehkä vähän patsastelutarkoituksissa vois jaksaa jotain nostaakin

Tänään aamulla puntilla ja pysty jo vähän tosisemmin kyykkäämään vaikka painoja nyt tietysti ei harteilla ollut juuri mitään.

eilen kävin jumppaamassa kiertäjäkalvosinta ja tein varovaisesti tavallista pienemmillä käsipainoilla vinopenkkiä, ei tuntunu erityisen pahalta mut vähä kuitenkin.

Tänään. Mave ja sjmv jonka jälkeen piti tehdä kunnon kulmasoututreeni mutta rauta rupesi painaan ihan tolkuttomasti maveilun jälkeen joten parit liikkeet ojentajia ja lepäilemään.
    Edit. Niin kiertäjäkalvosin tuntui vähän ärsyyntyvän ylätaljassa tangolla ojentajia tehdessä.

"Mä joka päivä töitä teen..." . Yleensä parikin kertaa, mutten pitkään. Tänään työntävät ja 2 treeniä. Olivat aika lyhyitä, koska kumpikin ulkona ja satoi. Enhän minä siitä välitä, mutta koira ei tykkää

Aamupäivällä kympin jälkeen... rankasua jaloille: prässiä, etureidet ja lisäks ylävartalojumpaksi: peck deck, takaolat ja vartalonkierto laitteessa .. Huomenna sitten kipeitä reisiä aukomaan kevyelle maastolenkille
    -- not fast but furious --

Tänään aamulla pihatreeni. Eilen kävin salilla ja alkoi sujua. Mä tarvitsin "asennemuutoksen", eli kun ajattelin että teen taukojumppaa ruokiksella, mitä toi nyt varmaan onkin: 20 minuuttia ei-failure sarjoja, niin ei enää nyppinyt niin paljoa. Toivottavasti auttaa, meinaan mä kävisin säästyneillä Smartumeilla vielä toisen vuoden kevyesti maksutta.

Pihatreeneissä mä olen ottanut yhden käden pystypunnerruksen ja leuanvedon voimatavoitteiksi, joissa on pieni progressiosysteemi nyt menossa. Pääsi kummassakin heikentymään ihan kauheasti, kun noin vuosi sitten irroitin solisluuni ja vasta nyt se alkaa olemaan aika ookoo.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mr_Garth Katso viesti
    Moiseen väitteeseen joo aina välillä törmää. Käytännössä taitaa yhä tänäkin päivänä totuus olla jotain muuta. Takavuosina mm. Bulgarian ja muiden itäblokin maiden painonnostaja vetivät joka treeneissä maximit.

Sellainen tarkennus tuohon, että Bulgariaa ja muita itäblokin maita ei voi niputtaa saman treenisysteemin alle. Bulgaarisysteemi perustuu tosi korkeaan intensiteettiin ja siinä otetaan usein maksimeita, mutta sitten taas monissa itäblokin maissa edelleen käytössä oleva perinteinen venäläinen tapa treenata perustuu isoon volyymiin ja matalampaan intensiteettiin. Sekin pitää muistaa painonnostosta puhuttaessa, että maksimi vaikkapa tempauksessa on ihan eri asia kuin maksimi kyykyssä. Mitä teknisempi liike, sitä vähemmän rautaa tangossa ja sitä useammin voi maksimeita kokeilla, noin tiivistettynä.

Tänä päivänä Suomessa bulgaaritapaa suositaan Ounasvaaran atleettiklubilla ja oppia on haettu suoraan Bulgarian kultavuosien valmentajalta Ivan Abadjieviltä. Tosi raaka tapa treenata tuo on ja Bulgarian maajoukkueessakin kato oli kova. Mutta niille, ketkä sen kestävät, tuntuu toimivan:

https://www.youtube.com/watch?v=9ziwO7k2vf8

Tänään 9.30-> tunteroinen, " vetävät "
    Ylä/alataljaa, reiden koukistajat, hauis, vatsat, rannekääntö..
    Salille kävellen ja pois, vartti suuntaan. Hyvä jumppa

välinet tuntuivat painavilta (rauta) mut kyllähän mä jotakin yritin, kai se tästä, lähtee .... treenit

Tänään. Luin tosta T-nationista jutun, jossa oli 4 verrokkiryhmää: 1 teki moninivelliikkeitä, toinen saman treenin mutta myös yksinivelliikeitä päälle, ryhmät 3 ja 4 olivat nuo samat treeniltä, mutte steroideilla: yksinivelliikkeet eivät auttaneet mitään. Pisti miettimään, onhan tämä vain yksi artikkeli taas, mutta kannattaako sitä hauista vääntää sittenkään eristettynä? Mitä jos ottaisi vain perusliikkeillä isompaa painoa?
    Tossa linkki, jos joku haluaa lukea itse https://www.t-nation.com/training/ti...ises-worthless

steroideilla kasvaa lihakset vaikkein treenaa olenkaan tutkimus löytyy netin syövereistä

^^ onhan tuo usein kuultu "totuus" että mavee, kyykkyä ja penkkiä ja mitään muuta ei tarvikkaan tehdä. Ehkä siinä on osatotuus.

Riippuu mitä haluaa. Mulla no 1 on pullottavat hauiksia siihen pitää tehdä haukkaa. Yleis voiman hankintaan ihan ok vain nuo kolme.

Salilla juuri nyt. Että rakastan sitä että salia pitää siivota juuri aamuisin

^Mutku väittivät (usko ken haluu) et suoria hauisliikkeitä ei tarvita. Toki jos teet pellkkiä hauiksia... Pavel tsatsoiline veti vielä simppelimmäksi, mave ja pystypunnerrus.

tänään. mavea ja sjmv, pikkusen kulmasoutua ja pohkeet pumppiin. hyvä oli.

onko täällä muuten porukalla kokemusta trap tangolla mavettamisesta? internet kertoi paljon hyviä asioita siittä ja ajattelin kokeilla.

Ei varsinaisesti traptangolla, mutta olen kahvakuulilla "mavettanut" ja sehän on enempi kyykky jos minulta kysytään. Siis liikkeenä, toki siinä maasta painot vedetään, mutta ote tekee asennon erilaiseksi. Hyvä vai paha, kaipa se on mitä haluaa. On topic; tänään.

Itse en ole Trap-tankoa kokeillut, mutta jotkut sillä omalla salilla mavea tekee. Eikös tuossa pointti ole, että saa tangon painopisteen lähemmäksi vartalon keskilinjaa ja sitä kautta selälle parempi?

^Joo juuri tuota pointtia sen hyvissä puolissa sanottiin että kun painopiste on vartalon keskilinjalla niin selkää ei riko niin helposti kuin normimavessa ja käsien neutraali ote on huomattavasti parempi olkapäille kuin perinteinen myötä- tai ristiote tangosta.

Painomäärät ei ole kyllä vertailukelpoisia, koska jopa 20% enemmän nousee trapilla kuin perinteisesti.

Tänään keskipäivällä "jalkapäivä"

Eilen......
    Ei aika kulu; me kulumme.

Just äsken. Työntävät päivä on tänään. Kokeilen tätä "ihan perusliikkeitä"-juttua nyt muun kehon osalta paitsi niskan ja kyynärvarsien. Uskon jopa epäkkäiden saavan tempaisuista massaa. Ei mulla mikään paikka kasva kuitenkaan, niin miksei sitä samantien hankkisi/ylläpitäisi vähän voimaa.

Tänään! Uusi ennätys pitkään aikaan (3kk) lisäpainoleuanvedossa. 52,5kg

Tänään. Tehokas lämmittelyjumppa kiertäjäkalvosimille ja vinopenailemaan käsipainoilla.
    Karmeasti painoi rauta jostain syystä eikä tullut level uppia, mutta kiertäjäkalvosin ei ilmoitellut pahemmin, jonkin verran kyllä.
    Ei tuo taida parantua ikinä, koska näköjään on ihan sama pitääkö taukoa koko treenaamisesta tai treenaa rasittamatta sitä tai jumppaa ja kuntouttaa sitä ja lämmittelee hyvin niin aina se vaan on niin ku vähä ongelmallinen, joskus enemmän ja joskus vähemmän, mutta ei mitään paranemis- tai pahenemismuutosta tapahdu kyllä mihinkään suuntaan. Huoh.
    No onneks voi sentäs panostaa sitten kyykkyyn ja maveen ja jättää noi rinnan työntävät liikkeet sit odottelemaan jotain olkapääihmettä tapahtuvaksi.

Tänään. Kyykkypäivä ja 10kg sai lisättyä rautaa tankoon ja kolme puhdasta kisasyvyyteen menevää kyykkyä sillä tehtyä. 5 olis varmaan mennyt mutta en riskeerannut tekniikan pettämistä. Näyttäis siltä että ennen ens kesää vois kyykkytavoitekin täyttyä.
    Ostin muutama viikko sitten polven lämmittimet ja tuntuu että ne ovat loistavat, vaikka eivät varsinaiset tuet olekaan niin jotain luottamusta ne antavat silti lisää.
    En tankannut proteiinia juurikaan ennen salia, koska söin vain juustosämplylän, joten energia loppui vähän kesken ja tein sjmv:n jälkeen pelkästään pohkeet prässissä.

Pitkästä aikaa pääsin puntille, vajaa puoli tuntia sitten kotiin tulin salilta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nikkke Katso viesti
    Tänään! Uusi ennätys pitkään aikaan (3kk) lisäpainoleuanvedossa. 52,5kg
    Kova

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •