Sivu 2 / 16 EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 472

Aihe: Koska viimeksi kävit puntilla ?

^ Joo, olen juuri nyt tuossa tasamaalla. Ajattelin tiputtaa hiukan painoja ja alkaa siitä sitten kiipeamään.
    Ei aika kulu; me kulumme.

jarit Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    kohta 2. https://www.t-nation.com/training/th...exercises-ever

niin emmä mikään "ilonpilaaja" halua olla, esitän vain väittämiä paremmista vaihtoehdoista, uskoo ken haluaa
    Samaa mieltä ainakin penkistä. Lankku on yllättävän hyvä kun hakee vaihteluna eri muotoja (yhdellä jalalla, jalat harallaan, suorin käsin). Rolleri on käytössä ja toistaiseksi sillä tulee tehtyä vielä vain loppuvenyttelyt.

mä oon tykänny tehdä "lankkuja" hitailla punnerruksilla tai sit renkailla. siinä vähän vaihtelee toi rasituksen kulma.

just olen puntilla.. nostelen työhuoneessa kahvakuulaa ruokiksella..
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Viimeksi kävin torstaina, tänään taas töiden jälkeen.

Aloitin syyskuussa käymään 2-3 krt viikossa, sitä ennen varmaan joskus 90-luvulla. Normisetti on kuntopyörä ja/tai soutulaite, vatsalihakset, penkki, maastaveto, kyykky, hauikset, ojentajat, selkäpenkki ja venyttely. Joskus jotain muitakin härveleitä tulee käytettyä.

No höh. Se on heikkojen miesten selityksiä, että penkki ei oo muka niin tärkeä.

mä olen elänyt elämäni lähes kokonaan ilman penkkiä.. irrotin käteni 2 kertaa olkapäästä ja se ei oikein kestänyt kuormaa penkissä. pystypunnerrusta ja sitten punnerruksia oon tehnyt tilalla ja .. no.. paha sitä sanoa onko mitään menetetty. kaipa sitä perustellaan että penkkitilanne ei tule arkielämässä ihan hirveen usein vastaan.. mutta onhan se mittarina jopa tärkeämpi kun hauiksen ympärys

Totta, eihän sitä kovaa penkkiä mihinkään tarvitse - muuten kuin kysyttäessä.

Just kävin koiran kanssa pihalla ja kahvakuulilla farmarikävelyä ja rinnalla pito kävelyä ( onko tolle joku fiksu nimi?). Ulkotreenit kysyy luonnetta talvisin.

Penkkitulos on sääntöjen mukaan aina oma enkka, vaikka siitä olisi 20 vuotta kun sen nosti

jarit Guest
    Tämä viestiketju meinaa hyytyä, toisin kuin mun punttitreenit. Viime viikolla 3kertaa puntilla. Nyt pari lepoa kun akilles voi pahoin lauantain maastojuoksun jälkeen. Huomenna taas rauta liikkuu.

juu.. onhan sitä tullut mietittyä pitäiskö kirjata, mutta kun käyn noin 14 kertaa viikossa...

Tänään kävin. Tein penkkiä.

Vuonna-96 kun vielä haaveilin jalkapalloilijan urasta.

kohta 2. https://www.t-nation.com/training/th...exercises-ever

niin emmä mikään "ilonpilaaja" halua olla, esitän vain väittämiä paremmista vaihtoehdoista, uskoo ken haluaa
    Askelkyykkyesimerkin kaveri on ilmeisesti skipannut jalkapäivänsä aina.

En käy puntilla, käyn kotirouvien kanssa jumpassa kaksi kertaa viikossa. Lihasmassaa on ehkä kertynyt ainakin vähän, vaimo vaikuttaa tyytyväiseltä kun käsivarsiin on tarttunut vähän lihaa luiden ympärille. Kesällä jumppaan itsekseni kotona.
    6.7 WTF/kg

Eilen kävin. Jalkapäivä ja lisäks lisäpainoleukoja sekä muscleuppeja renkailla.

Sent from my iPhone using Tapatalk

juu.. onhan sitä tullut mietittyä pitäiskö kirjata, mutta kun käyn noin 14 kertaa viikossa...
    Tommilla väärä foorumi ku 14x salia... Tää on kait teoriassa POLKUPYÖRÄILY foorumi Tietysti jos salille matkaa vaikka 10km ja käyt pyörällä joka kerta niin sit toki. Mikä idea käydä 14x/vko? Ei edes riitä kuutena päivänä 2x (aamu/iltasalit vaikka).

Itse nostelin vähän muovitettuja rautalimppuja toissailtana. Huomenna viimeistään uudelleen.

Talvisin tulee käytyä 3-4 krt vk.

Kesän ajaksi tullut pistettyä kortti jäihin kiinnostuksen takia. Täytyisi löytää jostakin intoa käydä edes kerran viikossa tekeen yksijakoinen ohjelma läpi ettei tulokset aina romahtaisi 5kk aikana. Tähän mennessä tottunut siihen, että syksyllä menee ainakin kuukausi päästä samoihin tuloksiin missä oli keväällä.

Mutta itse topikkiin, tänään.
    JohannesP muokkasi tätä : 07.03.2017 at 11.53

Eilen, totuttelua flunssa jälkeen; yksijakoinen
    Huomenna olisi tarkoitus palta normaaliin rytmiin/ohjelmaan.
    Olen vanhan liiton miehiä;eli vain penkkitulos ratkaisee.
    Ei aika kulu; me kulumme.

Eilen illalla kahvakuulailua. Joskus tulee käytyä salilla, mutta enempi kehonpaino- ja kahvakuulatreeniä (kun ei tarvitse lähteä minnekään). Uusi lelu on voimapyörä - mutta kun ei ole oikein voimaa käyttää sitä...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ViliA Katso viesti
    ..sekä muscleuppeja renkailla.
    KADE! Muscle up on mun ultimaattinen pitkän ajan tavoite. Harmillisesti vaan taitaa vaatia aika tosissaan panostamista jotta siihen ikuna pystyisin.

Koska viimeksi kävit puntilla ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kaakku Katso viesti
    KADE! Muscle up on mun ultimaattinen pitkän ajan tavoite. Harmillisesti vaan taitaa vaatia aika tosissaan panostamista jotta siihen ikuna pystyisin.
    Jos saat tavallisia leukoja yli kymmenen niin väitän et muscleup on ihan mahdollinen. Enemmän se taitaa yleisesti olla kiinni tekniikasta, tai niin ainakin itsellä oli. Alkuun kannattaa ottaa koko kroppa avuksi ja käyttää ns. Kipping motion:a ja/tai vastuskuminauhaa(eli huijata). Ja renkailla tuo on mielestäni hieman helpompaa kuin tangolla.

Myös negatiivisia toistoja kannattaa tehdä

Sent from my iPhone using Tapatalk

No ei tällä hetkellä mene :/ Ongelma on että heti kun tulee vähänkin taukoa leukojen vetelystä niin tulos putoaa todella rajusti. Olin juuri viikon flunssassa ja sen jälkeen oli kolmekin leukaa työn ja tuskan takana. No, viikko siitä ja menee jo 7. Täytyy vaan tehdä kärsivällisesti töitä.

Itse vedän yli 20 leukaa. Muscle uppia joskus yrittänyt ja ei mene. En sitä tosin ole treenannutkaan ja romut olkapäät ei edesauta asiaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti VesaP Katso viesti
    Tommilla väärä foorumi ku 14x salia... Tää on kait teoriassa POLKUPYÖRÄILY foorumi Tietysti jos salille matkaa vaikka 10km ja käyt pyörällä joka kerta niin sit toki. Mikä idea käydä 14x/vko? Ei edes riitä kuutena päivänä 2x (aamu/iltasalit vaikka).

Itse nostelin vähän muovitettuja rautalimppuja toissailtana. Huomenna viimeistään uudelleen.
    en vissiin kertonut että mä en tee "koko treeniä" kerralla. mulla on puntit ullakolla ja kahvakuulat + voimistelurenkaat pihalla. aina kun meen koiran kanssa ulos, nostelen jotain. pidän kanssa lepopäiviä välillä, mut 2 tai yli on treenipäivinä määrä. harjoitus kestää alle vartin. sopii voimaharjoitteluun.
    motivaatio tähän on se että olen tosiaan 12 tai 13 vuotiaasta nostanut painoja(en ihan tarkkaan muista edes) ja olen nyt 50v, mä jaksan keskittyä aika vähän aikaa tohon treeniin kerrallaan. se on myös turvallisuustekijä ettei nosta isoa rautaa (no.. ittelle isoa) väsyneenä.

mä olen kirjautuneena varmaan kaikkiin voimailufoorumeihin, mutta ne antavat niin vähän tälläselle kehäraakille. ei ne nuoret koijarit tajuu et viiskymppinen kehittyy ja kestää vähän eri lailla kun 16v jätkä jolla on omat testot ja kasvuhormoonit käytössä.

Päivittäin tulee tehtyä:

- leukoja yksi sarja 15 toistoa. Kädet päästän suunnilleen suoriksi, mutten laske niin alas, että selässä tuntuu täysi venytys. Jospa tuo olkapäiden viruttelun välttely pitäisi ne kunnossa ja kivuttomina vielä toiset reilu 50 vuotta.

- etunojapunnerruksia jalat korokkeella yksi sarja 20 toistoa

- keskivartalolle lyhyitä ylävartalon kohotuksia n. 40 toistoa vatsalle ja 20 selälle.

- jalat pysyy kunnossa pyöräilemällä ja satunnaisilla yhdistetyillä kävely/hölkkälenkeillä

Tällaisella mini treenauksellakin kroppa on pysynyt jämäkkänä ja ryhti hyvänä.

Eilen oli salipäivä ja niin on tänäänkin ja sitten taas perjantaina. Viiden viikon voimapainotteisemman periodin jälkeen tämä viikko on kevyempi viikko. Ensi viikosta lähtien taas 5vk kovempaa treeniä, mutta muutaman toiston verran pidemmillä sarjoilla kuin tämä edellinen jakso.

Edelliset 3 viikkoa 4x/vko, kahden päivän ohjelmalla: pv1, pv2, lepo(tai pari), pv1, pv2 jne. Ja pelkästään kädet/hartiat/core. Jalat teen pyörällä sen minkä teen.

Sen verran nyt tuntuu jäsenissä että tällä viikolla vain kerran pv1/2 ja sarjat about puolittaen ja painoista joku -30% pois, ja viikon päästä taas täysi rähinä kolmeksi viikoksi päälle.

Tosin offtopiccia, en käy puntilla, sillä hoidan treenit kotona olohuoneessa. Silloinhan "ei käy puntilla" lauseen varsinaisessa merkityksessä.

joo, oon minäkin käynyt joka päivä ja useamman kerran.. ei niitä jaksa luetella. voimajakso muuttui enempi voimakestävyys/lihasjaksoksi just, kun tulee syötyä enemmän myös. miksei toi olisi olohuoneessa puntilla käyntiä? jos sulla on puntit siellä? jos kysymys onkin "koska kävit viimeksi punttisalilla", niin menee varmaan useamman vuoden päähän, silloinkin lomamatkalla vaan pari viikkoa kun hotlassa oli hyvä sali.

Taisin viimeisen kerran käydä vuonna 2006.
    Tuossa on yhden oven yläosassa semmoinen leuanvetotanko, mutta en pysy edes sekuntiakaan riippumassa siinä. Tuossa kotona on 10, 15 ja 20kg käsipainot ( yksi kutakin) joskus oli projektina "lenkin jälkeen teen vatsaliikkeitä ja jotain noitten painojen kanssa" mutta on jääny tekemäti.

Salille mua ei saa enää mikään. Inhoon sisäliikuntaa, inhoon salien peilejä, ja ei nykysaleilla ole kun laitteita ja mulle riittäisi penkkipunnerrus-juttu ja irtopainoja ja matto jolla tehdä vatsaliikkeitä. Ja sitten on se kamalan vaikee osio; lähteminen. Stressi ja jännittäminen, enkä tarvi niitä enää yhtään enempää.
    Pääsisi nyt edes fillaroimaan, se riittää erittäin hyvin.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

^tollasella setillä käsipainoja tekee vaikka mitä. emmäkä saleista tykkää, en ole koskaan tykännyt. ainakin ennen niissä oli ihme pullistelumeininki. parasta on kun menee koiran kanssa pihalle, siellä on kahvakuulia, heittelee koiralle frisbeetä ja sillä välin tekee kuulilla jotain kun se hakee sitä.

nii-in. Ja mulle toi voima tarttuu tosi nopeesti, käy ne puntit tosi pian liian kepeiksi. Tein jossain vaiheessa kahdella kädellä, ja aika pian yhdellä. Erilaisia liikkeitä on vaikka miten paljon, ja siihen väliin masuliikkeitä ja etunojapunnerruksia ja venytyksiä. Tulisi ihan hyvä juttu lenkin jälkeen ( muuten en saa aikaseen).
    Nyt on tosin hyvä syy olla tekemäti; fillarilla kaatumisen ja rappusissa kaatumisen seurauksena tietyt paikat on niin kipeitä että ei tehdä yhtään mitään.
    tempokisu.kuvat.fi
    o O nahkiaiset maailmankartalle O o

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •