Näyttää tulokset 1 - 12 / 12

Aihe: Specialized s-works turbo ONGELMA

Specialized s-works turbo ONGELMA

Ihan mielenkiinnosta kyselen onko muilla samoja oireita näillä renkailla?
    Renkaiden kyljet halkeaa, eikä näillä ole ajettu kuin n. 2000 km tiellä, ja jokunen sata tacx Genius vastuksella.

Sent from my DMC-CM1 using Tapatalk

Itse yrittäisin saada ko. renkaat takuun piikkiin..

Kulutuspinnan paistaminen vähän epäonnistunut. Reilu jälleenmyyjä korvannee tuotevirheenä mutta enpä tiedä olisiko kaikissa tapauksissa pakko. 2000km ajettu ei kuitenkaan ole enää uusi eikä "kisarenkaalta" voi odottaa erityisen hyvää kestävyyttä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Laitatko vielä kuvan kunka paljon Tacx:in rulla painaa rengasta?

Minusta näyttää että tuossa ratkeamis linjassa olisi kulumisjälkeä niin pitkälti kuin kuvissa näkyy.
    -- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Nämä viat on näin pahat vain takarenkaan toisella kyljellä, toisella puolella halkeamia. Eturengas halkeilee samasta kohtaa, ei vielä kuoriudu kuin takarengas. Voiko traineri lämmittää rengasta niin paljon että kulutuspinta sulaisi irti? Traineri kalibroitu oikein, painetta takarenkaassa 8bar.

Lähetetty minun Nexus 9 laitteesta Tapatalkilla

Miksi trainerikäyttöön saatavilla siihen tarkoitukseen renkaita? Oliskos korkea paine yhdessä trainerin kanssa syy, paha sanoa... Tuskin menee enää takuun piikkiin ellei sitten tosi hyvät välit kauppiaan kanssa.

Olen yrittänyt ajaa yhtä aivan tavallista maantierengasparia, joista toinen taitaa olla Schwalbe ja toinen Specialized, loppuun trainerillä nopealla laskutoimituksella ainakin sata tuntia. Eivät ole menneet miksikään. Jos minulta kysytään, trainerirengas on varmaan optimoitu kulutuspinnan kitkan osalta pyörimään sitä metallirullaa, eikä kestopäällystettä vasten.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Kyllä trainerilla renkaan pinnasta lämpimäksi saa mutta jotenkin tuntuu erikoiselta että kuumenisi niin että hajoaa. Siinä on kuitenkin aika pitkä siivu kumia kuumennettavana se osa joka ei koske traineriin viilenee koko ajan.
    Jos se kuitenkin ylikuumenis niin luulis että hajoais siitä keskeltä mikä siihen rullaan kiinni eniten ottaa.
    Mulla kans kestänyt tuo rengas hyvin ulkona ja trainerilla, kylläkin 26mm versio. 8bar en oo tosin laittanut. Vialliselta yksilöltä kuitenkin vaikuttaa kun kerran maksimipainettakaan ei ole ylitetty.

Unohtuipa mainita että tämä on toinen rengaspari jolle käy näin! Siis sama rengasmalli.

Sent from my DMC-CM1 using Tapatalk

Eihän ole saaneet kovaa pakkasta? Itselläni oli joskus parvekkeella pyörä renkaat paineistettuna ja kovien pakkasten jälkeen renkaat oli halkeilleet. Taisi olla continental gp4000s kumekset.
    <- Wasa Natural Born Riders ->

Minulla meni samanlainen vähän ajettu rengas pilalle viileässä varastossa. Samassa varastossa on ollut mm Schwalben, Continentalin, Veloflexin, 45nrth:n ja Spessun renkaita. Niin läskit, krossirenkaat, maantienakit, tri-tuubit kuin maasturin plussat ovat selvinneet samoissa olosuhteissa ongelmitta. Olin aikeissa ostaa Spessun Turbo Cottonit mut onkohan yhtä paskaa kumilaatua.

Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

Mulla kävi omille renkaille samoin kuin Zanderilla, kylmässä olivat ja lopputulos sama kuin yllä.

Lähetetty minun ONEPLUS A5010 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •