Sivu 56 / 56 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 646545556
Näyttää tulokset 1.651 - 1.678 / 1678

Aihe: Vanhusten aikaraudat - puhelin ei ole kello

Siinä vertailun vuoksi 556 I ja 556 A mustalla nahkahihnalla.

A:ssa on jotain viehättävää, tulee lentokonemittaristo mieleen ja sieltähän tuo on vaikutteita saanut. I on taas vähän perinteisempi lookiltaan ja ehkä siinä mielessä omalla tavallaan esim pukukäyttöön tyylikkäämpi. A oli kuitenkin se jonka itse olin lähellä ostaa. Se erottuu joukosta.

Kävikö foorumilaisia kellomessuilla? Jos kyl’, niin mitkä fiilikset jäi päällimmäisenä mieleen?

Moblile mail, tyops apoliged.

Mitäs mieltä olette Tudor kelloista? En osaa itse oikein päättää ovatko mahtavia vai Rolexin maineella ratsastavia ylihinnoiteltuja kelloja.
    Tympiintyneen geezerin lifestyleblogi http://gunmonk.blogspot.fi/

Onnekseni nyt on isävainaan sanaan loppuiäkseni rannekelloja, joten tätä säiettä mun ei tarvii enää seurata. Kaikkea hyvää teille kuiten.
    I väntan på ännu dåligare tidet

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Mitäs mieltä olette Tudor kelloista? En osaa itse oikein päättää ovatko mahtavia vai Rolexin maineella ratsastavia ylihinnoiteltuja kelloja.
    Tudorilla on monenlaista kelloa, en tiedä kuinka paljon se on maineella ratsastamista että kuuluu samaan konserniin. Osa on sysirumia ja koneistot voi olla vähän köyhiä... Itse olen tykästynyt lähinnä Pelagosiin (kukapa ei) ja edullisemmista Day+Dateen, kun "pressa" ei ole Rolexilla tarjolla teräksisenä. Edellisen kellohankinnan yhteydessä ei sykkinyt tarpeeksi Tudorille ja kun Rolle jo on niin meni vähän turhan lähelle, siispä päädyin johonkin aivan muuhun. Edelleen seurannassa.
    -L.

Rautakansleri Otto von Bismarck lausui Preussin valtiopäivillä 30.9.1862: ”Saksa yhdistetään hiellä ja paskalla.”

Omat kellot partsilla ottamassa ilta-aurinkoa...

Sen jälkeen lumeet loistivat iloisesti

On harvinaisen kevyt olo heittää 40mm seikkailukello ranteeseen 44mm pronssisuklarin jälkeen. Järkyttävän painava murikka on kyseessä
    -L.

Rautakansleri Otto von Bismarck lausui Preussin valtiopäivillä 30.9.1862: ”Saksa yhdistetään hiellä ja paskalla.”

Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    ...Day+Dateen, kun "pressa" ei ole Rolexilla tarjolla teräksisenä
    Tästä esim. alustavalla tavalla vm. -69 38mm Date+Day sinisellä taululla... Vielä jos olisi enkuksi tai mikä parempaa, ruotsiksi päivyri niin ååh-ååh

https://www.chrono24.com/fi/tudor/da...FI&SETCURR=EUR
    -L.

^Onhan kova hinta... tuo oversizekö sen tuo? Joo, pikkasen mietityttää nämä Audi-Skoda vertaukset Rollen kanssa, meinaan kellomaailmassa kolmen - neljän tonnin tiuku ei mielestäni saisi olla Skoda. Kuten autoissa, eihän tuossa mistään laadusta tai tarkkuudesta enää puhuta, vaan maineesta ja statuksesta.

Tuo Tudorin vintage on poikkeus-ihmeellinen, perus Prince Date+Day on yleensä 36mm kopalla ja kiinteällä bezelin kehällä. Kaikenlaista hanukkaa on näköjään tarjolla, lopullinen hinta ei varmaankaan ole sama kuin pyynti.

Itse pidän estetiikkaa kaikkein tärkeimpänä, täytyy näyttää ja tuntua hyvältä omassa ranteessa. Tästä automaagisesti johtuu, että hinta on se mikä se markkinoilla on, jos kellon mielii ranteeseen (voi myös olla selibaatissa ja säästää kylppäriremppaan). Statusasiat ym. tuntuvat korostuvan lähinnä nettipalstoilla, ainakaan omiin kelloihin ei ole kukaan ulkopuolinen ikinä kiinnittänyt omasta aloitteesta yhtään mitään huomiota, ja hyvä niin. Ketään ei todennäköisesti edes kiinnosta, joten koko aspektia ei nähdäkseni tarvitse miettiä enempää ellei erityisesti halua. Jotenkin tunkkainen olotila siitä itselleni tulee, tuskin tekee hyvää kenellekään.
    -L.

Mä olen pitkän sisäisen keskustelun käynyt, mutta jouduin myöntämään itselleni, että jos kalliin kellon ostan, sen on oltava statuskello, elvistelytarkoituksissahan se hankitaan. Maailman kestävimmän kellon (Guinnessin ennätyskirja) omistajana (G-shock ) en oikein pysty perustelemaan itselleni kestävyyttä tai tarkkuutta, estetiikka on hyvä pointti, mutta homageja ja muuten näyttäviä kelloja on varsin huokeaan hintaan tarjolla. Koneiston kauneus, mekaanisen laitteen ihmeys - kyllä, hyviä pointteja, mutteivät riittäviä minulle.

Yksi hyvä pointti on arvokellojen "huoltolupaus" (onko tuollaista?), se että erittäin todennäköisesti sellaisen hankkiessani, saan rahalla sitä pidettyä kunnossa loppuikäni. G-shockin vein paristonvaihtoon, se ei läpäissyt enää vesitiiviystestiä, myyjä oli "ei tässä mitään voi tehdä". Joihinkin malleihin saa tiivisteitä, joihinkin ei.

Mutta ehkä se on se hetki kun joku huomaa kellon, niinkuin tässä taannoin messuesittelijän Rolexin huomasin ja sanoin pitäväni siitä ja äijä sanoi "joo pidän tästä itsekin". Toki myönnän, että olen myös kelloskabassa häviöllä kollegalle. Todella turhaimaista, epäitsevarman miehen käytöstä, mutta hei, ainakin myönnän tämän!

Mulla nämä linjaukset elää ja heiluu, kuukauden kuluttua voin kirjoitella taas ihan jotain muuta juttua... mutta soodan ee liivet, eli soodaa ei liiveihin.

Mä en tiedä onko mun nykyinen käyttökello kallis vai ei (650e), mutta täytti kaikki kriteerit mitä itse kellolta halusin, eli on hyvä koristeltu mekaaninen koneisto, kupolisafiiri, kaikki muu lasi myös safiiria (bezel, crown, takapelti), riittävän iso, riittävän selkeä, riittävän hyvä lume, metalliranneke ja ennenkaikkea, mun mielestä ko. kello on erittäin kaunis. Menee arjessa ja juhlassa.

Kyseessä siis Steinhart Ocean 2 Black Premium.

Mä olen huomannut itsestäni, että mekaanisen jälkeen en vain oikein kestä kvartsia ranteessa. Siinä mekaanisessa tikityksessä ja koneiston toiminnassa on jotain ihmeellistä, mistä en pääse irti.
    Tietenkin käytössä on myös vaimon antama Aarni, mutta sillä käyttöarvo on ennenkaikkea estetiikassa ja tunnearvossa.

Se että joku saattaa arvostaa mun kelloa on tietenkin bonusta, mutta kyllä mä tän itselleni valitsin vähän hinta/laatu -suhde edellä.

Selvittelin lasten synttärijuhlien jälkeisessä koomatilassa pressa-asioita ja alustavasti ihastuin Breitlingin Navitimer 8 Day & Dateen, 41mm ja metalliranneke olisi just passiiv... Passeli.

https://www.chrono24.com/fi/breitlin...FI&SETCURR=EUR
    -L.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti tommi2 Katso viesti
    Heritage Black Bay harkinnassa, kun työnantaja () ehdotti jonkinmoista viiskytveelahjaa.. Käytetyn Aqua Terran hinnalla saisi uuden inhouse-koneisen Tudorin, eli ei noita inhouse-Tudoreita ainakaan voi pitää ylihintaisina. Eta-koneisista ei-COSC Tudoreista voi halutessaan olla toista mieltä, mutta kyllä mä sellaisen vanhemmman Eta-koneisen Pelagoksenkin huolisin.

https://monochrome-watches.com/tudor...-review-price/
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Tuo on tyylikäs malli. Ai että jos mun työnantajaltakin voisi tuollaisen saada 50 vee lahjaksi. Olis mitä vajaa 10 vuotta odottaa innolla
    Mun työnantajalta saa valita lahjan muutamista eri vaihtoehdoista joista yksi on n. 150 euron Polarin sykemittari ja muut jotain saman hintaluokan vateja tai vaaseja tms.

^Meillä homma toimi siten, että sain sen edestä mitä saivat kerättyä... ei tullut yllättäen laatukello, mutta ihan kivat lahjukset (Esee Junglas veitsi ja joku perempi konupullo). Joo, Tudor on kiinnostava merkki, mutta itse mietin voinko pitää sitä muuna kuin vesitettynä Rolexina, tälläset fiilisjutut ovat itselleni kelloissa a ja o. Laatu siinä on varmasti kohdallaaan, mutta niin on monessa muussakin. Mielestäni kellossa pitää olla myös joku juttu, olis se sitten perinne tai joku muu, siksi ei esim. kickstarterit kiinnosta, ne ovat vain kelloja useimmiten.

No katsokaas...osalle tämä on tuttua..mutta siis hymiö "työnantajan" perässä johtui siitä, että olen itseni työnantaja ja saatoinpa ehkä jopa hiukan myötävaikuttaa tuohon lahjapäätökseen.. Tänään olis puoli vuosisataa mittarissa. Ei maailma mullistunut - vielä ainakaan.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

Okei, nyt ymmärrän! Onnea synttärin johdosta!

Mä veikkasin vaimoa työnantajaksi. Onnea !

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    No katsokaas...osalle tämä on tuttua..mutta siis hymiö "työnantajan" perässä johtui siitä, että olen itseni työnantaja ja saatoinpa ehkä jopa hiukan myötävaikuttaa tuohon lahjapäätökseen.. Tänään olis puoli vuosisataa mittarissa. Ei maailma mullistunut - vielä ainakaan.
    Onnea! Perässä tullaan muutaman kuukauden viiveellä.

Sulla on kultivoitunut työnantaja

Moblile mail, tyops apoliged.

Parasta tuossa merkkipaalussa on, että se toimii tekosyynä monelle hankinnalle pitkällä ajanjaksolla.

Itse aloin ostella itselleni 50-vuotislahjoja pari vuotta etukäteen ja olen nyt jatkanutkin pari vuotta ajankohdan jälkeen. Ja jatkan vielä 1-2 vuotta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Parasta tuossa merkkipaalussa on, että se toimii tekosyynä monelle hankinnalle pitkällä ajanjaksolla.

Itse aloin ostella itselleni 50-vuotislahjoja pari vuotta etukäteen ja olen nyt jatkanutkin pari vuotta ajankohdan jälkeen. Ja jatkan vielä 1-2 vuotta.
    Näin myös tein, sopiva ajanjakso molempiin suuntiin on viisi vuotta.

Voiks sen jälkeen siirtyä suoraan 60-vuotislahjoihin vai onko siinä joku pakollinen varoaika välissä?

Kiitos onnitteluista!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Voiks sen jälkeen siirtyä suoraan 60-vuotislahjoihin vai onko siinä joku pakollinen varoaika välissä?

Kiitos onnitteluista!
    Tämähän on määrittelykysymys. Jos kyseessä on "työnantajan" kanssa käytävä keskustelu varoajasta, niin se voi poiketa siviilipuolella käytettävästä mahdollisesta varoajasta. Hellasärö kannattanee myös huomioida. Itselleni olen ottanut lähetymistavaksi nk "Lelut kuntoon" -metodin, jossa hilpeyttä tai elämän eheyttä aiheuttavia hankintoja tehdään tarvelähtöisesti eikä kalenteriin katsoen. Ikä on henkinen tila.

Pitäisi varmaan perustaa joku "tiimi", jossa on about samanikäistä tai muulla tekosyyllä lahjaa saamassa olevaa porukkaa. Tiimin jäsenille ostettaisiin sitten kaikille samalla suurehkolla summalla lahja kimpassa, jolloin esim. 8000e rannekello perusteltaisiin kotosalla lahjana ja jos tiimissä olisi esim. 20 jäsentä, voisi sanoa "en laittanut Timpan lahjaan kuin 400e, sain itse 8000e lahjan", mikäli joku kuulustelisi tiimin jäsenyyden hintaa.

Retroklassikkoon sitten kuitenkin päädyin. Yritin keksiä "järkevämpiä" vaihtoehtoja ja siksi pyörittelin Tudoreita mielessä, pitkään, mutta mitä enemmän niitä pyörittelin niin sitä enemmän Black Bay alkoi tuntua vähän liian tekoretrolta ja päivyrin puuttuminen oli miinus, toisaalta Pelagos tuntui liian insinöörimäiseltä.

Tulossa siis uudenveroinen "Peter Blake" 2254.50 (mallinumero täsmää täytettyjen ikävuosien määrään ), vm 2007, tehdashuollettu Omegalla 2015, käyntikunto ja vesitiiviys tsekattu nyt, full set, jopa rannekkeen jatkopalat on mukana eli mahtuu varmasti mun ei niin ohkaseen ranteeseenkin. Harmaassa Omegan natossa tuo luultavasti tulee viettämään suurimman osan ajastaan, mutta teräsrannekeoptio on kiva olla olemassa.

Sijoitukseksi noita tuskin enää tarvii kuvitella, koska hinnat ovat nousseet viimeisen viiden aikana jo aika reippaasti ja muutaman satasen lisäpanostuksella olis saanut käytännössä uuden SMP:n, jollaista kävin katsomassakin. Kiillotettu keraaminen becel ei ollut mun juttu eikä oikein perus-SMP:n rannekekkaan. Kokonaisuus oli vähän turhan korumainen ja huomiota herättävä mun makuun. Sword Handissä mua on aina viehättänyt sopivasti työkalumainen olemus olematta sitä kuitenkaan liikaa, selkeän yksinkertainen mattapohjainen kellotaulu tyylikkäimmällä aaltokuvioversiolla, kehyksetön päivyri-ikkuna ja mustataustainen päivyrikiekko, hyvä lume jne.. Listassa on joitain asioita, joiden toisenlainen toteutus nykyisessä, hyvin palvelleessa Hydro Conquestissa on aina vähän häirinnyt. Uskoisin, että tälle yhdenkellonmiehelle toi on se yksi kello, joten kuuskytvuotisahjaksi pitänee sitten alkaa kehitellä jotain muuta.

Kuvat netistä kaivettuja, oma on vasta lähdössä kohti Suomea.

^ Great, onnea uutukaisesta!! Lumetäplä sekuntiviisarissa on muuten hyvä juttu, esim. lihashuolto puolipimeässä niin ei meinaa Eternan taulusta nähdä milloin on 30sek venynyt.
    -L.

^^ Jep, hyvä valinta. Uskon että minunkin the kello tulee Omega olemaan. Ankara metsästys päällä, yhtälö ei ole helppo, pitäisi saada kolmen tonnin kello tonnilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •