Sivu 14 / 19 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41213141516 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 391 - 420 / 564

Aihe: Sähköavusteinen fatbike

Onko sähköläskeilijöillä kokemusta pyörän kuljettamisesta auton katolla telineessä? Toki pyörämallikohtaista, mutta onnistuuko keskituen kiinnitys runkoon akun irrottamalla?

Moro. Fatbike ura aluillaan ja nyt jo tuntuu että sähköä pitäisi olla. Mitenkäs nuo Bafang muutossarjat on pärjännyt maailmalla. Ja yleensäkin jos ajelee pääsääntöisesti metsissä niin paljonko watteja on sopivasti? Mäet olis päästävä kivasti ylös ja alas pääsee aina jotenkin. 1000w kuulostaa melko paljolta mutta onko se sittenkään liikaa . Enduro prätkällä ajellessakin välillä sitä tehoa tarvii enemmän ja välillä pärjää vähällä. Rymistely ajo kyllä houkuttaa polkiessakin.

Kannattaa kokeilla jonkun pyörää. Mulla vakio KTM Macina Freece ja painoa paljon (ukossa), siltikin jos ajattelee että polkeminen on se pääasiallinen etenemisen voiman lähde ja sähkö avustaa niin tuo 250W (keskimääräinen, miten sitten lasketaankin, Bosch keskiömoottori) on riittävä tai jopa "liikaa" eli ei juuri koskaan tule käytettyä kahta suurinta avustustasoa paitsi jyrkimmissä pehmeäpohjaisissa lumisissa nousuissa. Toinen juttu on että edes ajamalla pienemmällä avustuksella niin akun kesto ei ole mitään liikaa, 2,5-3h on helppo ajaa akku tyhjäksi jo tuolla teholla ainakin näin talvi pakkasilla. Siispä jos on 1000W moottori ja tehoja myös käyttää niin 500Wh akku ei kauaa kestä tai sitten isompi akku alkaa painaa jo ihan tosissaan.

Siis 250W ei pyörä itsestään kulje mutta on hyvinkin tuntuva AVUTUS.

Moro . jotain ton suuntaista arvelinkin. Polkeminen kuitenkin se pääjuttu, avustettuna tarvittaessa. Tuo KTM olis Verkkokaupassa jonkinlaisessa tarjouksessa vielä tänään. Saako esim. tuota Kotaria tuohon hintaan muualta tai jotain vastaavaa. Melko huonosti tarjontaa jos näille lumille haluaa.

Itse en mistään löytänyt, edes ulkomailta, mitään jonka olisin itse arvioinut paremmaksi tarjoukseksi tuossa hintaluokassa. Tuntuu olevan toimiva peli. Siihen samasta kaupasta vielä nastakumit (kiinalaiset) ja työmatkapyörä on lumisillekin keleille valmis.

Olethan huomannut keskustelun (Vesku61) Bosch moottoreiden laakerinsuojan vaihdoista tällä foorumilla. Itse en ole huolissani mutta jotain taikaa tuossa suojanvaihtotarpeessa on ja kannattanee tehdäkin kun esim. Elecktrobike myy aivan kolmen pakkauksissa rasvan kera noita muutaman euron hintaan.

Nämä on kaikki tietty ihan minusta tuntuu ja mielipide kirjoituksia mutta ainakaan itse en ole katunut että Verkkokaupan nappia painoin .
    Lisäakku joka on sikamaisen kallis (n700e) on kylläkin tilattu, 5h alkaa olla sellainen lenkki että loppuu ukosta ensin virta sitten.

Vara-akku olisi luksusta. Silloin voisi jo harkita metsäreissua yön yli ilman että tarvitsisi huolestua että löpö loppuu matkalla.

Vara-akut saisi olla sellainen mitä vuokraamot ottaisi valikoimaansa. Ylläkseltä ainakin saa mutta saisi olla joka puolella. Tarve harvoin (toisilla) ja ei kauheasti kulu käytössä/riskit kohtuullisia!?
    Tai sitten voisi olla verkosto esim foorumin kautta mistä voisi lainata tarvittaessa pidemmän reissuun ollessa ajankohtainen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Roiala Katso viesti
    Itse en mistään löytänyt, edes ulkomailta, mitään jonka olisin itse arvioinut paremmaksi tarjoukseksi tuossa hintaluokassa. Tuntuu olevan toimiva peli. Siihen samasta kaupasta vielä nastakumit (kiinalaiset) ja työmatkapyörä on lumisillekin keleille valmis.

Olethan huomannut keskustelun (Vesku61) Bosch moottoreiden laakerinsuojan vaihdoista tällä foorumilla. Itse en ole huolissani mutta jotain taikaa tuossa suojanvaihtotarpeessa on ja kannattanee tehdäkin kun esim. Elecktrobike myy aivan kolmen pakkauksissa rasvan kera noita muutaman euron hintaan.
    .
    Mistä saa kolmella eurolla? Löysin vain 4kpl paketteja 15,95 hintaan? Ei ehkä maailmaa kaada, mutta vituttaa kun kaikki puhuu muutamasta eurosta eri hankintojen kohdalla ja oikeasti kyse saattaa olla muutamasta kymmenestä eurosta. Siinä on iso ero.

2,39€ maksaa kappaleelta siellä elektrobike.fi kaupassa, neljän paketti missä rasva mukana sitten sen mainitsemasi summan.

Ja huumorina mutta totta silti että on oikeuden ennakkotapaus missä määritetty että muutama on 3-99.

No ei ihan kolmen pakkauksissa muutaman euron hintaan lähde jos kappaleelta pyydetään 2,39€

Oma asenteeni tähän "muutamaan euroon" on jyrkkä, koska on käynyt niiiin monta kertaa se että joku sanoo että "ei se maksa kuin muutaman euron tai muutaman kympin". Käytännössä muutama euro on muutama kymmenen euro ja muutama kymmmen euro helposti satanen. Siinä vaiheessa kun vaikka esimerkiksi joku myy laitetta parilla kympillä ja sanoo että siinä on jokin osa rikki, "mutta niitä saa kaupasta muutamalla eurolla" niin joskus on tullut langettua lankaan ja huomattua että esim. tiiviste tai laakeri on erikoista mallia, joka maksaa monta kymppiä.

No niin , eilen sitten sain tuon KTM Macina Freezen . Ensimmäinen ajolenkki oli kyllä pelkkää hauskuutta. Löytyi maastosta uusia lumien päälle ajettuja metsäkoneen uria. Nyt tuli vielä pakkanen niin taitavat urat olla vauhdikkaassa kunnossa. Renkaiden nastoitus seuraavana suunnitelmissa. Täytyy tuonne rengaskeskusteluun mennä mukaan.

Onnittelut uudesta pyörästä! Kannattaa tarkistaa flättipolkimien nastojen kireys, itseltä yksi putosi ennenkuin ehdin kiristää. Olivat kaikki ihan löysällä. Bluto keulasta olisi hyvä laskea karanneet ilmat alapäässä olevan kuusiokoloruuvin alla olevasta venttiilistä muutaman ajokerran jälkeen varsinkin pakkasella tahtoo karata sinne ilmaa. Sitten iskaripumpulla yläpään venttiilistä paineet kohdalleen. Itsellä nastarenkaina edessä 4.9" Chayong takana3.8" Bontrager Gnarwhall, molemmat tuntuvat pitävän suunnilleen yhtä hyvin.

Jostain syystä heitti outoja merkkejä tekstin sekaan?

Kiitos vinkeistä. Eteen siis mahtuu 4,9 , kiinalaista sais tuossa koossa. 4,0 kiinalaista ei ole saatavilla eikä Tikan teräviä nastojakaan kuin joskus Helmikuussa. Italiasta 2 Kiinan kumia 75€ +nastasetti 60€ tai sitten kotimaasta 2 Jumbo Jimiä 154€+ nastasetti 60€. Jos eteen laittas valmiin Kiinan nastarenkaan nyt ja taakse nastoittais jonkin kumin helmikuussa kun nastoja on saatavilla. Siirryn pohtimaan tätä tuonne rengas keskusteluun.

https://www.mcarbon.fi/fi/tuoteryhma/muut-tarvikkeet
    Ilmeisesti tuolta saa nastoja vai mitähän nuo merkinnät tarkoittaa.

Osta kaksi 4,9 kinkkiä niin vaihdetaan, minä voisin haluta kantavamman eturenkaan. Voin maksaa kohtuullisesti väliä. Mulla siis alle (lapissa lumessa) 100 km ajettut 4,0 kinkit Macina Freecessä.

Joo, hyvin mahtuu 4.9 Chayong eteen. Testaan tässä samalla sotkeeko vielä ääkkösiä viesteissä.

https://www.mcarbon.fi/fi/tuoteryhma/muut-tarvikkeet
    Ilmeisesti tuolta saa nastoja vai mitähän nuo merkinnät tarkoittaa.

Osta kaksi 4,9 kinkkiä niin vaihdetaan, minä voisin haluta kantavamman eturenkaan. Voin maksaa kohtuullisesti väliä. Mulla siis alle (lapissa lumessa) 100 km ajettut 4,0 kinkit Macina Freecessä.
    Kuperia nastoja ois muttei teräviä ennen kuin Helmikuussa. Onko nuo kinkit siis nastoitettu. Voitas hyvinkin vaihdella jos siis tilaisin Pari 4,9 rengasta.

Joo, tuollaiset kuin tässä linkissä mitä lie sinäkin ostamassa mutta 4,9?
    https://www.verkkokauppa.com/fi/cata...atbike-renkaat
    Jos tämä tästä etenee niin voisi siityä yksityisviestipuolelle hieromaan yksityiskohtia.

Joo, tuollaiset kuin tässä linkissä mitä lie sinäkin ostamassa mutta 4,9?
    https://www.verkkokauppa.com/fi/cata...atbike-renkaat
    Jos tämä tästä etenee niin voisi siityä yksityisviestipuolelle hieromaan yksityiskohtia.
    Jep. Laitoin Yv:tä

Terve kaikille!
    Olen uusi foorumilla ja tuleva sähköavusteisen Fatbiken omistaja!

Saisinko neuvoja, millainen pyörä kannattaisi hankkia 2000€:n budjetilla?
    (pliis, ei kommentteja ”laita tonni lisää budjettiin”..jne.)

Saa olla vähän käytettykin jos sellaisen jostain löytää, en kyllä mistään myyntipalstoilta vielä löytänyt.

Katsoin myös jotain gzr pyöriäkin, mutta ainakaan ei viime vuoden malli saanut kauheesti kehuja, joten joku astetta parempi kiinnostaisi...

Olen koko ketjun lukenut eli hiukan olen perillä esim. minkä valmistajan moottorit on hyviä jne.

Ps. Jos jollain on laadukas pyörä myynnissä budjettiin nähden, saa tarjota!!

2000€ budjetilla se GZR Raw 26” nimenomaan tulee mieleen, varusteluun (lokasuojat, valot) menee kuitenkin vähän rahaa. Pientä alkukankeutta niissä kuulemma voi olla, ts. jotain säätämisen tarvetta, mutta sen jälkeen erittäin ok hintaansa nähden. Lähde tälle on lähinnä tämä foorumi ja työkaveri jolla on tuollainen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mitenkäs tämä Helkaman uusi E-Fat:
    http://www.helkamavelox.fi/pyora/e-fat-8v-26/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HondoX Katso viesti
    Mitenkäs tämä Helkaman uusi E-Fat:
    http://www.helkamavelox.fi/pyora/e-fat-8v-26/
    Toimintasäde jopa 35km ja runkokokin jopa 16". Kenelleköhän tämä on suunniteltu? Taitaa verkkokaupan laite pestä tämän sata-nolla...

Tuli tollanen GZR raw hommattua, hauska laite noin ekan metsälenkin kokemuksella. Tampereella, ikealla entistä enska reittiä, mikä lienee nykyää enemmänkin fillari käytössä. Aikasemmin tuotakin spooria kierretty isolla nelarilla joten tollanen ~25kg tuntuu kevyeltä ainakin toistaseksi.
    Rengaspaineet oli jossain 0.8bar nurkilla, tuntus et on varaa tiputtaakkin, jos sais pientä joustoa sieltä. Pidon kanssa ei ollu ongelmia. Ajotekniikkakin ja uskallus toki paranee sitte varmaa kilometrien myötä. Parikymmentä kilsaa kaikenkaikkiaan, akkua kulu noin puolet näytön mukaan. -3'c näytti mittari

https://www.dropbox.com/s/nollerz1wcklrad/gzr.PNG?dl=0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Metsämuija Katso viesti
    Toimintasäde jopa 35km ja runkokokin jopa 16". Kenelleköhän tämä on suunniteltu? Taitaa verkkokaupan laite pestä tämän sata-nolla...
    Minusta nämä Suomalaiset valmistajat ovat pääsääntöisesti jotenkin jumiutuneet 90-luvulle. Ei haluta edes tehdä hyviä fillareita ja ehkä siinä onkin syy, miksi linjalta tulee painavia ja ruman näköisiä fillareita. Vaikuttaa myös että edelleen löytyy asiakaskuntaa, joka luulee että Suomalaisen merkin fillarit on tehty Suomessa ja jotenkin paremman laatuisia kuin ulkomaiset. Paljon on asiakkaita, jotka eivät osaa käyttää nettiä ja etsiä tietoa, mikä on hintalaatusuhteeltaan paras ja kun myyjä kehuu "tässä sulle Suomalainen laatupyörä" niin asiakas menee sekaisin ja ostaa tuollaisen. Se on vähän tietysti vaikea itse käsittää, miten fillareista mitään tietämätön ajattelee. Muistan ihan ensimmäistä "maastopyörää" ostaessani, miten fillarin nähdessäni näin vain paksut renkaat ja "hirmu" paksun runkoputken. Ja sen jälkeen kun se oli kerran nähty, piti se lähteä kuukauden kinuamisen jälkeen hakemaan 150km päästä toisesta kaupungista. Myöhemmin tajusin että fillari oli hirmu painava ja osiltaankin huono.

Mulle löytyi optimaalinen ratkaisu käytetystä KTM Macina Feezestä. Eka talvi puolivälissä ja noin 1300 km työmatkaa ajettu.

Tähän saakka ei mitään valittamisen aihetta: ergonomia erinomainen, hyvät komponentit ja muutenkin jotenkin harvinaisen sopivasti omiin mittasuhteisiin sopiva fillari. Oikeastaan ainoa, millä voisi vielä ehkä parantaa hankiajoa, olisi 5" rengas eteen.

Vasta eilen tuli nastakumi eteen, tähän saakka olen pärjännyt hyvin kesärenkailla (Jumbo Jim). Saapa nähdä sitten liukkailla, mikä tuon nastoituksen lisäarvo on.

2,5t, 20km, -13 - 11 astetta ja avoimilla paikoilla aikamoinen viima. Suurin osa ajosta 3:lla ja välillä 4:lla, siis tehoalueet 1-4. Aikamoista puskemista oli paikoin ja pari kertaa nöyrästi pyörä tulosuuntaan, alkoi vaan D5 takana sutimaan niin ettei mennyt mihinkään. Jos yksikin ihminen oli polulla kulkenut jalan, niin siinä pääsi yleensä menemään. Aika kova on täällä nyt hangen pinta, muttei tämmöistä möhköyhdistelmää kantanut
    Iskariin piti jo alkumatkasta pumpata lisää painetta, mutta muuten toimi hyvin. Akussa oli kaksi tolppaa jäljellä (1-5) kun tulin kotiin. Akkua säilytän sisällä ja pyörävarastossakin on 8-9 astetta plussaa.

^Mahtuiko tohon Lou taakse? Eikö se olis hyvä talvikumi vaikka nastoitettuna, kun tossa ei tarvitse rullaavuudesta välittää?
    Vieläkin polttelee tollanen hommata, mutta tiukan itsehillinnän ansiosta ajatuksen tasolla vielä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PK1 Katso viesti
    ^Mahtuiko tohon Lou taakse? ...
    Onhan tuo ollut harkinnassa aina silloin kun D5 sutii Ei ehkä mahdu 100mm kehällä, mutta 80:lle voisi mennä. Hyllyssä olisi, pitäisikö vielä kokeilla?

Akun kesto pakkasella?
    Pari kertaa ajellu ny akun tyhjäksi gzr raw:sta. Pakkasilla sekalaisessa ajossa (kelviä, polkua 50/60 ) näyttäs pääsevän korkeintaan 40 kilometriä.
    Toki toi riittää mulle esim työmatkoihin (20km), ja lenkitki pyörii siinä 25km/parin tunnin nurkilla yleensä

Polkimet on menossa vaihtoon. Alkuperäset ei oo pidoltaan ihan ykköset, ja pyöriiki vähä huonosti ( laakerit kenties susia, takuutaki vois kysellä )
    Joissain paikoissa toki kaipais keulaan joustoo..
    Renkaat ei liene kans ihan parhaasta päästä, sutii ja sutii.. kai sinne jotai jumbojimiä tarttee suunnitella? (jokumuumikä)

Toistaseksi tyytyväinen

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •