Sivu 34 / 35 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2432333435 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 991 - 1.020 / 1033

Aihe: Itä-Helsingin Mustavuoren porukkalenkit

Sunnuntaina maastureilla tohon korpeen. Lähtö Mustavuoresta klo 10. Porukan ja pyörien mukaan speksataan reitti matkalla.

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    Vartioharjun Voigt

Kiitokset samulille maastolenkistä. On kyllä hienoa ajaa taitavampien seurassa.

Kiitokset Samulille myös omasta puolsetani. Osin oli tuttuja polkuja, mutta paljon myös uusia (ja niitähän Sipoonkorvessa riittää). Loistolenkki kaiken kaikkiaan. Joku viikonloppu kierrellään scouttaamani Mustavuoren treeni-mararata ympäri. Kaikki Mustavuorelaiset jotka omistaa jonkinlaisen maastokykyisen (jäykkäperä, läski, ebike jne. pärjää hyvin) fillarin niin tervetuoloa mukaan kierrokselle. Ilmoitellaan täällä tarkempaa ajankohtaa.

Tulevana sunnuntaina 18.11 Mustavuoren lähialueen maastokierros. Lähtö parkkikselta klo 10. Kierros on noin 30km ja rauhallisella tahdilla aikaa menee n.3h.

Huomiselle maastolenkille joudun nyt laittamaan omalta osaltani option lenkin jättämisestä väliin. Kurkkukipeetä pukkaa, joten katson aamulla tilanteen ja ilmoittelen täällä että pääsenkö lenkille.

Minunkin oltava huomenna töissä, eli jää väliin.

Mä yritän ehtiä kympiksi parkkipaikalle. Jotain reittejä löytyy korvienvälinavigaattorista, jos Juha ei pääse.

Lähetetty minun SGP521 laitteesta Tapatalkilla
    Vartioharjun Voigt

Alkavat flunssaoireet vaivaa, mutta siitä huolimatta saavun paikalle klo 10. Heivaan itseni kyydistä kesken lenkin, mikäli ajo ei maistu.

Tänään 8 kuskia starttasi parkkikselta maastolenkille, 2 erkani omalle lenkille noin puolessa välissä ja 6 kuskin voimin ajettiin suunniteltu reitti loppuun. Loistolenkki hyvässä seurassa ja sääkin oli suosiollinen. Kiitokset kaikille osallistujille. Otetaan joskus uusiksi.

Hieno homma - vaikka saakin minut tuntemaan itseni (a) arkkikonservatiiviseksi ja (b) ulkopuoliseksi - ja kiitokset aloitteentekijälle tai -jöille ja osallistujille!

Mustavuoren maantiekausi avataan huomenna sunnuntaina 24.3.2019 kello 10 tutusta paikasta Mustavuoren alaparkkipaikalta ja muiden muassa allekirjoittanut poimitaan kyytiin Kuninkaanmäestä kello 10:30 (Mittatien ja Vanhan Porvoontien risteys, koordi- ja muut -naatit). Mustavuoresta Mittatielle on reitistä riippuen 10-12 km, jonka polkee leppoisasti tuossa puolessa tunnissa. Kalustoksi sopinee parhaiten maantie- tai cyclocrosspyörä, vauhti on maltillista ja pullakahvit nautitaan matkan varrella, parin tunnin ajon jälkeen – katsotaan aamulla, mihin suuntaan lähdetään. Nastarenkaita tuskin enää tarvitaan, mutta varjopaikoissa saattaa huonolla tuurilla olla liukastakin, joten maltti on valttia.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Itä-Helsingin Mustavuoren maantielenkkikausi avattiin eilen sikäli erikoisesti, ettei kukaan lähtenyt Itä-Helsingin Mustavuoresta, vaan me kaikki kolme tapasimme Kuninkaanmäessä 10:30 ja suuntasimme tuulta päin eli länteen, Ruotsinkylän, Seutulan, Palojoen, Siippoon ja Järvenpään kautta Tuusulan Lottamuseolle pullakahveille. Kelpo lenkki ja tiesipähän taas ajaneensa, kun tuuli oli tuimaa, kalustona talvitraktori ja kaverit kovassa kunnossa!

Minusta se konsepti toimiikin ihan mukavasti, että vaikka virallinen lähtöpaikka on Mustavuori, kyytiin voi hypätä esimerkiksi Östersundomista, Nissbackasta, Kuninkaanmäestä, Jokivarresta, Nikkilästä, Porvoosta... Tästä tietenkin kannattaa sopia etukäteen, koska mitään vakioreittejä ei ole ja useimmiten improvisoimme reitin vasta lähtöpaikalla tai tien päällä. Jos siis haluaa tulla mukaan vaikkapa Porvoosta noin kello 11 tai vähän ennen, kannattaa ilmoittaa asiasta täällä vaikkapa edellisenä päivänä ja sopia paikka (esim. Aleksanterinkadun silta), josta voi liittyä lennosta letkaan. Silloin voidaan sopia, että otetaan suunta itään. Jos kuitenkin tuulee tuimasti lännestä, kuten eilen, emme välttämättä mieli Porvoon suuntaan...
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Onko huomenna Mustavuoren parkkikselta lähtijöitä? Sääennusteen mukaan tiedossa olisi kelpo maantiepyöräilykeli!

Itse en pääse kun vasta reilun viikon päästä.
    Pajari kyllä väitti tarvitsevansa lisää reeniä ja haluaa etsiä kadoksissa olevaa mäkikuntoa.

Cool

Lainaus Alkujaan tämän lähetti midi Katso viesti
    Onko huomenna Mustavuoren parkkikselta lähtijöitä? Sääennusteen mukaan tiedossa olisi kelpo maantiepyöräilykeli!
    Nähdään siellä kello 10. Toiveenani olisi kevyt peekoo...

Huomisaamusta ei mulla tietoa mutta sunnuntaina muutama kuski on ilmestyvä parkkikselle aamulla klo 10. Ajetaan rauhallisesti johonkin syömään pullaa ja sitten takaisin.

Samalla tässä voisi varmaan viritellä jo arkilenkkejä. Ti ja To ennusteet lupailevat jo ajokelejä muutaman tunnin lenkille. Eli kaikki kynnelle kykenevät parkkikselle klo 18!

Tähän vahvistukseksi mun jokavuotinen Baskimaan ympäriajon ja Mustavuoren arki-iltalenkkien keväisen käynnistymisen ajankohdat yhdistävä postaus.

Mukaan vaan! Rannalle ei tarvitse jäädä ruikuttamaan että kun siellä Mustavuoressa ajetaan niin tai näin, vaan nyt on (taas) tilaisuus olla mukana tekemässä niistä porukkalenkeistä juuri sellaisia kuin halutaan tai on kaivattu!

Tarkoitus on tulla mukaan kunhan ensin lenssusta tokenen.

En ole vielä osallistunut lenkeille joten kertokaa missä tämä parkkis sijaitsee?
    Josko uskaltautuisi mukaan...

Lähetetty minun BLA-L29 laitteesta Tapatalkilla

Nimitys Mustavuori tulee lenkkien lähtöpaikasta, joka on Helsingin Vuosaaren Mustavuoren ulkoilualueen ns. alaparkkipaikka Uuden Porvoontien varressa. Sijainti: N=6679247, E=396814 (ETRS-TM35FIN).

Ja tervetuloa mukaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouni_M Katso viesti
    Ja tervetuloa mukaan!
    Kiitos ja kiitos tiedosta!

@Lammy rohkeasti vain mukaan.
    Itse en vielä huomenna 13.4.2019 pääse mukaan.
    Yritän ehkä jo ensi viikolla 16/2019 olla mukana jollain lenkillä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itku Tomppa Katso viesti
    @Lammy rohkeasti vain mukaan.
    Itse en vielä huomenna 13.4.2019 pääse mukaan.
    Yritän ehkä jo ensi viikolla 16/2019 olla mukana jollain lenkillä.
    Huomenna menee juhliessa pienen ihmisen synttäreitä. To olisi tarkoitus ehtiä.

Sunnuntain klubilenkki ajettiin kolmikon voimin. Pilvisen ja hieman viileähkön päivän teema oli käydä katsastamassa Kakkutalo Gillanin aukiolo, ja koska se ei kuitenkaan ole auki, jatkaa siitä suoraan lottamuseolle.
    Rauhallisen lenkin mitaksi tuli itse kullekin hieman alle, hieman päälle tai tasan 100km.
    Mainio lenkki!

Tiistaina jatketaan klo 18!

Oliko pääsiäisen aikana suunnitteilla lenkkejä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itku Tomppa Katso viesti
    Oliko pääsiäisen aikana suunnitteilla lenkkejä?
    Eiköhän nyt ainakin normi lenkit la ja su. Pe ja ma jos on halukkaita riittävästi.
    Pääsiäisenä on kait myös CCHn etapit päivittäin Kuusijärveltä.

Omalta osaltani huominen jää väliin.

Onko huomenna joku tulossa lenkille?
    Toiveena lyhyt ja hidas lenkki aloittelijalle.
    Toki voin sitten kuntoni loppuessa ajella omaa tahtia kotio Pikkuli... Puotilaan.

Mikä on lyhyt ja mikä hidas?

Mä voisin yrittää avata maantiekauteni ja lyhyt ja hidas voisi olla kuin mulle tehty speksi. Eikä varmaan olisi haittaa vaikka samalla vapauttaisimme menohaluisemmat ja -kykyisemmät ja ne joille maantiekilometrejä - ulkona tai sisällä, etelässä tai kotimaassa ajettuja - on ehtinyt kertyä enemmänkin heille sopivampaan vauhtiin ja pitemmälle lenkuralle?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Mikä on lyhyt ja mikä hidas?

Mä voisin yrittää avata maantiekauteni ja lyhyt ja hidas voisi olla kuin mulle tehty speksi. Eikä varmaan olisi haittaa vaikka samalla vapauttaisimme menohaluisemmat ja -kykyisemmät ja ne joille maantiekilometrejä - ulkona tai sisällä, etelässä tai kotimaassa ajettuja - on ehtinyt kertyä enemmänkin heille sopivampaan vauhtiin ja pitemmälle lenkuralle?
    Kun en ole päässyt peesissä/ryhmässä ajamaan (toive ) niin tämä on aika hihasta vedettyä... Noin 50 km noin 25km/h keskarilla?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •