Sivu 2 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen 123412 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 31 - 60 / 772

Aihe: 27,5+ renkaat

  1. #31
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    477
    Kiinostaisi nämä Durot itseä myös. Jos ei ole ihan saippuanpala metsässä ??

    Paljonko oli renkaalla painoa ? Ilmo sanoo 1075g.. Voisi tuohon joustoläskiin koittaa +:aa hugon52 mm leveille.

    Jos Tamperelaisilla, tai miksi ei muillakin on halukkuuttaa tuolta ottaa kumia, niin voin tilata isommin, kun tässä olisi jo kaksi työkaveria joille tulisi kumit tuolta kanssa.. Whyte +: aan talvikumit ja Trekin fueliin 2,8 " Niin postit tulee olemaan 53 € jos tilaa esim 10kpl renkaita... => kympin luokkaa / rengas pari...

    Laita, yv:tä jos tarvetta. Otan kaksi ensimmäistä mukaan tilaukseen.

  2. #32
    Liittynyt
    10/2000
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    781
    Eipä tullut punnittua. Nettijuttuakin on melko vähän, tuolla saatu painoksi 1072g. Ei ole kokemusta noista plussakumeista, muuta kuin 26 Dirt Wizard 2,75, en oikein tykännyt, johtuiko wanhasta joustopyörästä, 26:sta vai kuun asennosta.

    Kumi oli tiukka vääntää vanteelle, nousi helposti tubelekseksi, mutta ei ollut yön yli pitänyt täysin paineitaan.
    VanHelga piti märässä juurakossa/kivikossa paremmin, kunnes tuli sileä vino kivi/kallio, kumi meni 90 astetta vas, kuski suoraan :/

  3. #33
    3" nobby niceillä takana n. 1,1bar ja edessä hitusen vähemmän. Reilu satanen painoa ja täysjousto kyseessä. Eipä oikein tuosta alemmaksi kehtaa laskea muuten menee kiekot vaihtoon aika piakkoin.

  4. #34
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    10
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Walde Katso viesti
    Tähänkin tuli varmistus. Recon+ on 40mm (sisäleveys) kehillä 68.5mm leveät.
    Tää onkin näköjään paljon paineista kiinni. Omat Maxxitit 35mm vanteella 2,2 baria ja kumit leviää 69mm:iin asti. Antaa nyt venyä pari päivää ja katsotaan joustako kumi takasin.

  5. #35
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.881
    Teinpä sit joutessani rengastestiä 27.5plus takakumeilla. Olosuhde oli sopiva - edellisen 24h sademäärä ~60mm, joten märkää juuresta & kivestä oli ihan hakematta. Tarkoitus oli kattoa millaisia eroja oli Ground Control 3.0:lla, Ikon +:lla (2.8"), Chubacabralla (2.8") ja WTB:n 3.0 Rangerilla.
    Kuvio ja nappulan korkeus kaikissa öbaut samanlainen. GC:tä ja Rangeria enempi uusia kumeja, muilla ajoa enempi takana.

    Ajokkina takajäykkä Ventanan Wolfram, edessä koko ajan Duron Crux 3.25 40mm kehällä. 80mm levee, jos ketä kiinnostaa.
    Rangerin testi jäi holdiin (aika loppu), muilla ajettu öbaut identtinen ~1,5h lenkura jossa kulmakunnan parhaat testispotit. Paineita säädelty kullakin kumilla ns. riittävästi -
    35mm kehä ja procore alla. Testit tubeleksena.

    Tulos -
    CG - on kuivan kelin kumi, ei jatkoon. Testiyksilössä myös kiero runko. Note to self - jätä spessun kumit jatkossa hyllyyn.
    Ikon + - mii laik, hiukan pieni - oikea 3-tuumaine olis kivompi, jos malttaa ajaa vauhdilla niin tolla pärjää missä vaan
    Chubacabra - Ikonin kokoinen, hiukan nahkeempi rullaamaan mut voittaa Ikonin vetopidossa - paras näistä

  6. #36
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    264
    ootko spessun purgatorya GRID versiona eli sinä uutena testannu? tuntuu ainakin hyvin pitävän kivillä ja juurilla.. Kun sais litkutettua vielä niin pääsis testaa miltä tuntuu kun saa paineet tosi alas..

  7. #37
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    350
    Eli mites siis onko nyt markkinoilla kumia joka ois kostealla sellainen ettei tarttisi ihan sukkasillaan ajella? Itellä nyt kokemukset Nobby Nic Trailstarista, WTB Trailbossista ja Duro Minerista, siis niin että ollut oman fillarin alla. Noi nyt ei oikein tunnu hyvältä märällä vaikka NN/trailboss kombo kuivemmalla miellyttikin. Ajatus siis olisi että pito voisi olla samaa luokkaa kuin vaikka Maxxis HRII 3C maxx terra tai jotain sinne päin. Kyllähän noilla nykyisilla perus polkua ajelee mutta kallioilla tuntuu sinkoilevan minne sattuu. Nyt varmaan alkaa ylipäätään olla porukalla enemmän tuntumaa kosteille poluille.

    Vai onko vaan parempi vedellä kosteat kelit 29er kiekoilla ja ootella vaikka Maxxiksen uusia tuotoksia? Nekin vaan valitettavasti 2.8 kun mieluusti kolmetuumaista laittaisi alle.

  8. #38
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    350
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti juusoj Katso viesti
    ootko spessun purgatorya GRID versiona eli sinä uutena testannu? tuntuu ainakin hyvin pitävän kivillä ja juurilla.. Kun sais litkutettua vielä niin pääsis testaa miltä tuntuu kun saa paineet tosi alas..
    Tämä kyllä kiinnostelis myös. Butcher Grid:stä vissiin 2.8 versio myös tuloillaan (Spessun sivuilla näyttäis olevan).
    Mites löytyykö tuota Purgatory Gridiä jostain kivijalasta tai nettikaupasta (josta toimittavat suomeen)?

  9. #39
    Liittynyt
    08/2012
    Viestit
    264
    nopealla googlauksessa (suomalaisten liikkeiden sivut on enemmän ja vähemmän persiistä) niin Sellon pyörällä vois olla ja mountain bike shop taitaa olla isoimpia spessu liikkeitä suomessa.. Mutta uskoisin, että netistä löytyy kyllä..

  10. #40
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    350
    Yees, nämä sinänsä tiedossa. Ehkä enemmän että onko jo hyllykamaa ylipäätään. Nettikaupat yleensä toimittaa Spessun relettä vähän huonosti oman maan ulkopuolelle.

    No ehkä sitä voi oikein ottaa puhelimen käteen ja soittaa tai mennä ihan paikan päälle äimistelemään :-)

  11. #41
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    6.230
    Koska tuo control versio on poistuva malli niin luulisi että tuota grid versiota olisi hyllytavarana liikkeissä kun sitä jo tovin on ollu saatavillakin.
    The end of the road is just the beginning...

  12. #42
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    350
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miku80 Katso viesti
    Koska tuo control versio on poistuva malli niin luulisi että tuota grid versiota olisi hyllytavarana liikkeissä kun sitä jo tovin on ollu saatavillakin.
    Löytyihän ne Purgatory Gridit tosiaan Mountain Bike Shopin hyllystä. Pistän kommenttia kunhan saan alle ja ehdin kerätä kokemuksia.

  13. #43
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.137
    Onko tuo Grid ainoastaan vahvempi kylkinen vai onko pidossa myös eroa? Mitä kustansi Mountain Bike Shopissa?

  14. #44
    Liittynyt
    09/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    350
    Pitäis olla ihan uus seos. Valmistajan mukaan pitää tosi hyvin ja rullaa sikana, eli aivan täydellistä :-) 54,- kpl oli hintaa.

  15. #45
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    6.230
    Juu tulee kaikki spessun renkaat olemaan tuota Gripton seosta. Spessulla on nykyään jopa oma tehdas missä renkaat tehdään kun ennen tulivat samalta tehtaalta kuin maxxis.
    The end of the road is just the beginning...

  16. #46
    Liittynyt
    09/2014
    Viestit
    487
    Näyttää pahasti siltä että melkein kaikki nyt esitellyt uudet 27.5+ renkaat tulevat pelkästään 2.8 tuumaisina. Onkohan 3.0 ajautumassa täysin marginaaliin? Kehitys ei oikein lupaa hyvää allekirjoittaneen kaltaisille matalakeskiöisen jäykkäperä-plussan omistajille.

  17. #47
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    182
    Ajattelin tulevan talven liukkaista selvitä plussakumeilla.. Mikähän noista 3" kumeista olisi liukkaalle/ jäiselle asfaltille paras. Viime talvi meni 2.4" Contin Baron Projecteilla ja niihinkin olin tyytyväinen. Olisiki leveämmissä kumeissa parempia tai yhtä hyvin pitäviä vaihtoehtoja? Nastoja ei taida plussille vielä juuri olla? Enkä tiedä olisiko itselle edes tarvetta. Ground control ja Purgatory?

  18. #48
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.276
    Itse aattelin laittaa ice spiker proot plussaani, keskiö laskee kyllä mutta kivet on lumen alla.

    45nrth tulee plussanastat mutta hinta liian suolanen mulle.

  19. #49
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    6.230
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Ground control ja Purgatory?
    Mulla oli viime talvena Ground Controllit alla ja hyvin pärjäsi kelveillä. Ei ollut jäisistä urista moksiskaan koska nehän oli kaikki ajettu kaposemmilla gummeilla nii tuo 3 tuumanen ei niihin uponnut ja oli tosi suuntavakaa. Pari kertaa tuli lähdettyä 2.3" gumeksilla ja ei meinannut tulla mitään kun renkaat pogoili urista ja koko ajan tuntui pito katoovan.
    The end of the road is just the beginning...

  20. #50
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    236
    Onko kellään tietoa koska ja mistä alkaa saamaan Minion DHF/DHR ja HR 2,8" koossa?

  21. #51
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattim Katso viesti
    Onko kellään tietoa koska ja mistä alkaa saamaan Minion DHF/DHR ja HR 2,8" koossa?
    Saa jo nyt, tosin rungossa lukee 27.5X2.50. Runko on tosiaan täsmälleen sama, kuin 2,8” renkaissa, eli vaikka siitä tehtaisiinkin virallinen 2,8” versio niin tuskin olisi muuta eroa, kuin teksi kyljessä. Kapealla vanteella se on 2,5”, plussavanteella – 2,8”.

  22. #52
    Liittynyt
    04/2001
    Paikkakunta
    Jokela
    Viestit
    236
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Saa jo nyt, tosin rungossa lukee 27.5X2.50. Runko on tosiaan täsmälleen sama, kuin 2,8” renkaissa, eli vaikka siitä tehtaisiinkin virallinen 2,8” versio niin tuskin olisi muuta eroa, kuin teksi kyljessä. Kapealla vanteella se on 2,5”, plussavanteella – 2,8”.
    Täh, oletko ihan tosissasi? Etteikö plussaversio muka olisi ainakin korkeampi, eli ilmatilavuudeltaan isompi?

  23. #53
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mattim Katso viesti
    Täh, oletko ihan tosissasi? Etteikö plussaversio muka olisi ainakin korkeampi, eli ilmatilavuudeltaan isompi?
    Kyllä, olen tosissani. Tämän näkee vertailemalla 2,8” ja 2,4-2,5” renkaita keskenään, käytännössä samankokoisia ovat (ellei 2,4" ole alamittainen). Plussaa tulee vanteesta. 3” onkin sitten vähän isompi.

  24. #54
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.218
    Noita DHF Nakkeja näyttää olevan siis ainakin seuraavat versiot saatavilla. Onko siis tosiaan niin, että näissä kaikissa on sama runko eli Bead to Bead -mitta on näissä tismalleen sama? Onkohan näiden kumien kuvisossa eroa, onko plussa kumin kuvio siis levitetty leveämmälle kuin perus 2,5" kumin?

    MINION DHF II PLUS

    27.5X2.80 71-584 60 FOLDABLE 1,040 DUAL 35 EXO/TR Black
    27.5X2.80 71-584 120 FOLDABLE 980 3C MAXX TERRA 35 3C/EXO/TR Black
    MINION DHF
    27.5X2.50WT 63-584 120 FOLDABLE 1,170 3C MAXX GRIP 50 3C/TR/DD Black
    27.5X2.50WT 63-584 60 FOLDABLE 980 3C MAXX GRIP 50 3C/EXO/TR Black
    27.5X2.50WT 63-584 60 FOLDABLE 945 3C MAXX TERRA 50 3C/EXO/TR Black
    27.5X2.50WT 63-584 60 FOLDABLE 945 DUAL 50 EXO/TR Black
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  25. #55
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Bead to Bead mitta on suunnilleen sama ei-alamittaisilla 2,4” renkailla ja 2,8” renkailla. Näiden (Minion) renkaiden todellisia eroja en tunne. Mutta esim. Trailblazerin kulutuskuvio on kapeampi, kuin 2,4” renkaiden. Sen takia se näyttää korkeammalta (vaikka ei ole) kun se sivun sileä osuus on luonnollisesti leveämpi (koska kulutuskuvio on kapeampi).

  26. #56
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    151
    Pitäisiköhän tuo Ealexin teoria nyt ihan kaikkien valmistajien osalta paikkansa? Minulla oli 30 mm sisäleveydeltään olevalla vanteella NN 2.8 jonka kuvion leveys oli n.7 cm ja nyt siinä on MM 2.35 ja sen leveys siis samalla vanteella on 6 cm. Molemmat ovat sen leveyisiä kuin Schwalbe niiden väittää olevankin. NN 2.8 on siis selvästi suurempi rengas sekä leveyden että korkeuden suhteen kuin MM 2.35.

  27. #57
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    2.063
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti miumau Katso viesti
    Pitäisiköhän tuo Ealexin teoria nyt ihan kaikkien valmistajien osalta paikkansa? Minulla oli 30 mm sisäleveydeltään olevalla vanteella NN 2.8 jonka kuvion leveys oli n.7 cm ja nyt siinä on MM 2.35 ja sen leveys siis samalla vanteella on 6 cm. Molemmat ovat sen leveyisiä kuin Schwalbe niiden väittää olevankin. NN 2.8 on siis selvästi suurempi rengas sekä leveyden että korkeuden suhteen kuin MM 2.35.
    Renkaitahan on erikokoisia missä tahansa koossa, olkoon se 2,8” tai 2,35”. MM:n runko 2,35” koossa on Schwalben pienemmästä päästä, käytännössä sama, kuin monet 2,25” Schwalbet. NN 2,8” taas on isompia 2,8” renkaita, mitä on, erityisesti kuviosta. Mutta MM:nkin kulutuspinta on leveämpi, kuin esim. 2.8” Trailblazerin.

    Käytetty 2,35” RaRa taas on rungoltaan n. 69mm leveä i45 vanteella, monet 2,8” renkaat ovat noin samankokoisia samalla vanteella. Ja minun 3” RoRo:t olivat 73mm leveitä i45 vanteella. Eli toimii minun teoria Schwalbenkin tapauksessa, kunhan ei vertaile ääripäitä.

  28. #58
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    janakkala
    Viestit
    514
    Vahvistan osittain ealexin näkemyksen. Omat juuri suoritetut mittaustulokset:
    WTB Trailblazer 2,8 uusi rengas 40mm kehällä
    -kuvion leveys 61mm
    -renkaan rungon leveys 70mm
    -korkeus 72,2cm

    Maxxis Ardent 2,4 hieman kulunut rengas 23mm kehällä
    -kuvio 59mm
    -runko 57mm
    -korkeus 70,2cm

    Schwalbe Hans Dampf 2,35 hieman kulunut 23mm kehällä
    -kuvio 60mm
    -runko 58mm
    -korkeus 70cm

    Yhteenvetona että ainakaan Trailblazer ei ole sen leveämpi kuin "kapearenkainen". Ilmatila on reilumpi eli rengas on noin 2cm korkeampi eli se plussa tulee siitä sekä optisesta harhasta joka johtuu leveämmästä kehästä. Kyllä nuo minunkin silmään näyttää huomattavasti pulleammalta kuin kapeammalla kehällä olevat perinteiset renkaat.

  29. #59
    Liittynyt
    07/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    337
    Miksi valmistajat tekisivät painavampia plussarenkaita jos normirengasta venyttämällä päästäisiin samoihin tuloksiin?

  30. #60
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    janakkala
    Viestit
    514
    Juuri koeajolta tulleena kyllä noissa plussarenkaissa kuitenkin sellainen pieni läskimäinen tuntemus tulee. Semiläski, voisiko peräti sanoa :-)
    Suuremman ilmatilan ansiosta paineita voi pudotella aika reilusti ja rengas myötäilee mukavasti maaston muotoja. Kyllä tällä varmasti parempi pito saavutetaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •